Saxat ur AB:"I övrigt noterade jag bara att Hauhtonen, Sundqvist och Hietanen klappade igenom totalt samt Månsson som inte gjorde något väsen av sig inför sin nya hemmapublik. "
Har Månsson redan skrivit på för TIK är det bara att dumpa honom redan nu. sylf @ Åkersberga Idag kl. 10:02
Jacksson 71: Ja Tenkrat skulle jag bli förvånad om han får ett NHL kontrakt nu, han kommer nog stanna och jag tror han blir riktigt bra för vissa behöver mycket tid, hoppas han även kan va bra nu i slutspelet.
Snoop: Jag har hört ryckten om att Tenkrat skulle gå tillbaka till NHL men det tror jag inte kommer att inträffa nu när han har gjort en medioker säsong jämfört med vad han tjänar.
Jacksson 71: Chansen är stor att Hahl spelar i NHL nästa år, han gör sin överlägset bästa säsong poängmässigt och han har alltid varit bra defensivt, plus att han har mycket meriter från landslagsspel i bla World Cup där han spelade 2 matcher och gjorde 1 mål och sen är han i en helt okej ålder, Riku är nog förlorad de får man räkna med.
Knutte: Om Riku dra över till andra sidan av atlanten så borde man vell kunna sätta in Pyörälä som center och värva in Pesonen som fyller upp pyrrets plats.
Mackelito: Lotvonen har 1 år kvar på sitt kontrakt, eller hur? Kalles går ut i år. Vore det inte smartare om du har skrivit "han är så jävla dålig så jag hoppas Timrå bryter kontraktet".
Det finns en oskriven lag som säger att man snackar aldrig skit om familjen eller morsan, det är en fredad zon.
Om man vidare ska dra "en vit lögn" borde den vara åtminstone vara lite trovärdig. Det borde finnas fnska spelare vars fru och barn flyttar till Sverige, herregud vad illa det ska gå för deras barn i en svensk skola.
Måste bara skriva mitt i allt att jag hade en sån underbar dröm. Surt att man skulle vakna, nämligen så att Aki Berg kom till Timrå lagom till slutspelet.
Uddan: Men fattar du inget eller? , Det här är ju bara mitt drömlag , inte somm det kommer bli ? Det känns mer som att det är du som inte har ett rätt. Angående Lotvonen menade jag bara att det skulle vara samma exempel som med Koskinen .....
Knutte: Det jag menade var att det skulle vara något i den stilen att hans barn skule få gå i skola i finland... Alltså samma sak som med Koskinen .... för det är ju också ett familjeproblem ? i varje fall så alla har skrivit.
Men så kan det inte vara , Finland är ju dummare , och som nåra skrev IN MY ASS att finland har bättre skola , men så är fallet , finland är topprankade bland dom som får bäst betyg och mycket bättre dicipilin har man också, såg på tvn igår att dom hade bytt plats med lärare från sverige och finland , den finske lärarn som fick en klass i Sverige fick en chock så som de svenska barnen höll på ...
Mappe: Tack för tipset , men jag rör mig väldigt ofta , jag spelar dessutom ishockey 5 ggr i veckan så ....
Walla : ' Läs texten noga igen kanske du ser att jag skrivit DRÖMLAG , för jag tkr inte Jonte tillför något och därför tkr jag han ska lämna...
TikBiff : Jag gillar inte hans sambo , jag är nog lite för ung för hon och jag har aldrig träffat hon heller...
Uddan : Man kan ju vara trevlig men ändån inte tycka om Lotvonen , eller går inte det?
Mackelito: Du skriver "(inga negativa kommentarer nu)". Ja men hur i helvete kan du önska att Lotvonen ska ha familjeproblem???Om du menar allvar (vilket jag hoppas du dementerar) så har du inte många hästar hemma.
FH - avdammad: Härligt med en del nostalgiska inlägg idag. 1965 var jag nio och fick börja följa farsan på Timrås/WÖ:s och Giffarnas matcher. Dessa lag fastnade längst in i hjärtat och är kvar där lika hårt fortfarande.
Högmod går före fall.