Mackelito: Varför skriver du i ditt inlägg som om det är klart att Jonte lämnar TIK? Det är definitivt inte klart. Det är bl a på det sättet som felaktiga rykten skapas. Fy skäms!
Jag skulle gärna ta tillbaka Aalto faktiskt. Han är verkligen inte bra defensivt, men där har vi redan barckar smo håller måttet. Vi behöver en poängstark back som kan och vågar gå på skott.
Jensen_12: Det är väl pga att det är så dyrt att värva inom sverige.
Så här tror jag om timrås backbesättning nästa år: Styf Robin J Lotvonen S. Erixon E. Moe Kokko eller Skogs Junis på återväxt 1 förstaparsback. Typ Pesonen/Salmonen/Lars Jonsson(som känns helt iskallt för mig iaf)
Jensen_12: Jupps. Dom svenska ska ju ha så mkt betalt.. Även fast dom är för dålig för den lönen dom vill ha.. :) Men en tjeck vore inte helt fel heller..
Mackelito: Nej, men jag tror inte på nån av de du räknar upp.
Den jag inte har nån koll på är Annsi Salmela, där kanske vi har en chans. Men om man ser till historien så har vi egentligen inte fått nån(utom Jonte) som det talats om vara intressant för flera lag tidigare.
Alla andra du räknar upp känns som riktiga högoddsare. Aalto var tydlig att han inte alls trivdes senast tex.
Johan J: Gud vad manligt det skulle vara. Vaxade ben och sidentrikå på bästa sändningstid, prime time liksom. Då skulle man nästan tvingas till att sända i SVT24 för att censurera bort lite barn.
Skarin: Tja, det är alltid intressant att studera det stora antalet vindflöjlar i er supporterskara. Ibland lyckas de till och med förutspå åt vilket håll vinden ska blåsa nästa vecka.
Jag tror faktiskt att jag överlever att inte behöva möta er i slutspelet, även om ni skulle plocka fram det stora esset ur rockärmen, Starostenko.
Skarin: Jag har tappat bort källan till ryktet. Var kommer Skogssnacket från? För övrigt lär väl fler titta på honom om han kan tänka sig att lämna Mora så Timrå lär få ligga i.
Skulle vilja säga att Skogs är en mycket bra ersättare till Kokko. Om jag måste välja dessa två emellan så tar jag Skogs, rakt av. Han kan t.o.m. skjuta. Han är helt klart en mer intressant back tycker jag.
Om det nu blir så här vill säga. Men, det mesta talar för att så blir fallet.
T T: Finns många spelskickliga backar i SM-Liigan, att vi inte lyckades ta vara på Marttinen är ju bara tragiskt och en skandal egentligen, men Aalto är absolut inte den enda duktiga backen i finland.
Det är bl a på det sättet som felaktiga rykten skapas. Fy skäms!