Jensen_12: Står i Aftonbladet att klara övergångar i ES är b.l.a som Hedman till Frölunda , och SKOGS Ska tydligen vara helt klar för Timrå , bra värvning tkr jag... men jag vill behålla Kokko...
Läste precis lite om dessa 2 91:or som sägs vara påväg. Tror dom skulle passa bra faktiskt.
Om Mylläri: "En stor och stark spelare. Mylläri är en rejäl back som spelar relativt fysiskt och aggressivt. Har mycket fint spelsinne och behandlar pucken säkert. Duktig på att spela upp pucken och är säker i det defensiva agerandet i egen zon. Har även offensiva intentioner. Kan jobba med accelerationen och rörligheten i vissa avseenden."
Om Ekman-Larsson: "Ekman-Larsson tillhör landets allra mest lovande spelare födda 1991. En mycket rörlig och skridskoskicklig back med imponerande skridskoteknik. Ekman-Larsson är begåvad med mycket fint spelsinne, har mjuka händer och fin puckkontroll. Bra på att hitta passningsalternativ. Väger dock lite lätt. Kan förbättra skottet."
Snoop: Det är flera spelare i ES som håller NHL-klass, men det gäller att någon NHL-klubb tror riktigt på spelare, det är inte säkert att någon klubb är beredd att ge Hahl ett envägskontrakt. Samma sak med Pirnes.
Läste just Ros artikel, Det är klart att det var han som skrivit den. Han som även skriver att Timrå lever på lånad tid, att vi snart är i allsvenskan osv.
Är det sant att Riku har fått ett kontrakt förslag från Frölunda?
mikenomad: Framför allt så var nog Nubben en av dom få sportcheferna i serien som stod för egen scoutingverksamhet. Bl a så var han väl ner till Danmark vid ett par tillfällen och tittade på/pratade med Peter Regin. Strålman likaså. Han var även ett par gånger per år över till Finland och scoutade spelare. Medan många andra sportchefer endast gick på agenternas vitsord.
Kongo: Jämförelserna med BIF, LIF och MIF var kanske ovidkommande. Jag vill mest bara ha sagt att Nubben är en j-kligt kompetent sportchef, en av de bättre i Sverige, och att det är en förlust för TIK som förening att tappa honom. Därmed inte sagt att han är oersättlig, framförallt verkar det som att Nubben själv nått till en punkt där miljöombyte var nödvändigt och då var det liksom inte så mycket att göra åt den saken. Det var nog bäst det som skedde av den anledningen. TIK går säkerligen en ljus framtid till mötes även utan Nubben.
mikenomad: Vad vill du ha sagt? Det finns klubbar som betalar för höga löner till för dåliga spelare som var sämre än de trodde. Inget nytt under solen.
friskan: Jag kommer inte agera alls. Eftersom mitt jobb i sådana fall skulle vara som säljare. Jag kan inte råda över vilka spelare som skall representera Frölunda eller något annat lag mer än att ha en synpunkt och framföra den.
Om du får erbjudande om jobb i Frölundas kansli hur kommer du då agera gentemot Månsson?
Utdrag ur ett av dina inlägg.
"Och vad beträffar det där med Nubben så sa jag till dig att jag inte är främmande inför att ta ett förvärvsarbete inom Frölunda som kanslist ifall en sådan möjlighet skulle dyka upp".
Kongo: Jag har dessvärre ingen aktuell lönelista i närheten men backa några år, när Nubben var med och formade det som idag är en toppklubb, inte var Leksand, Malmö eller Brynäs resurssvagare än oss då. Nog erbjöd de klubbarna minst lika fläskiga villkor som TIK.
Skillnaden är att de spelare som hamnade här kändes välscoutade både på och utanför planen medans övriga sportchefer stirrade sig blind på olika meritlistor och slantade vad som helst för ett s.k. "namn".
Eller så här var det; Masken köpte allt som hade ett öststatsklingande namn, Malmö allt som lät imponerande och helst skulle spelaren ifråga åtminstone tränat med ett NHL-lag så man kunde skriva "NHL-stjärna till MIF", Sundlöv har försökt göra som Nubben...dvs hitta fynd, gärna i Norge men även Finland har varit i fokus där. Det har väl gått...sådär.
73Sjöbba: Nej, har någon påstått det? Sådant - kors i taket - förekommer också i andra klubbar med sportchefer som inte kallas för Nubben och pissar i portuppgångar. Lev du vidare i din sagorvärld.
73Sjöbba: Sett till förutsättningar har Nubben de facto gjort ett mycket gott jobb i TIK. Jämför vad Sundlöv och Masken uträttat med liknande resurser och det hela blir ännu klarare....eller Peter Andersson för den delen.
Uno Gordon: Blir du inte det då? Har för mig att du uttryckt att du gärna skulle se Månsson i TIK. Eller tar jag kanske fel på person nu? My mistace isf...
Kongo: "Soppa på spik? Tröttsam klyscha som inte stämmer. En klyscha som är en del av den närmast bisarra övertron på Nubben." Karln har en förmåga att hitta spelare med röda prislappar på, det kan inte ens du förneka.
73Sjöbba: Soppa på spik? Tröttsam klyscha som inte stämmer. En klyscha som är en del av den närmast bisarra övertron på Nubben.
För övrigt handlar det om en vuxen karls yrkesliv, inget konstigt om han vill byta arbetsgivare. Något som däremot förvånat mig är att han aldrig, efter affärens avslöjande, uttalat sig om sina känslor för TIK. Oklart hur det ligger till med det.
T T: För övrigt så satt jag och funderade igår vilket lag jag hoppades skulle vinna mellan FBH och VHF och kom fram till att det var som att välja mellan pest eller kolera. Det hade egentligen ingen betydelse iom att inget av lagen skulle möta Timrå i semi. FBK med en snubbe med storhetsvansinne(Loob) i spetsen eller en annan med storhetsvansinne(Ahdrian). Nubbenaffären skulle ha skötts så jävla mycket snyggare än vad den gjordes. På något sätt Kändes det som att MR Timrå bara gav upp och hoppade på ett bättre erbjudande. Det skiter jag i nu och bara hoppas att Frölundas storsatsning blir ett fiasko. Nubben har kokat soppa på en spik i många år nu. Om han nu brann för klubben så borde detta ha skötts snyggare kan jag tycka.
Det har diskuterats om Brynäs Månssons vare eller icke vara i Tikdressen nästa säsong. Själv var jag väl lite halvsval till det, och efter att ha sett matchen igår mellan BIF och VIK är jag kallare än en frysbox.
Nä fy för attan, som det såg ut igår skulle han inte ens platsa i 4-e kedjan.
Helg Ernest: Ingen panik nu... Hahl kommer inte att vara indian nästa år. Regin vill gärna stanna i Timrå, Ottawa kan alltså ge honom kontrakt och sedan låna ut honom till Timrå. Det är lugnt, dom stannar.
Då var det dax för nästa ! STOCKHOLM/Ö-VIK. Timrå kan tappa sina två stjärncentrar till nästa säsong: Peter Regin är på väg till Ottawa - Riku Hahl uppvaktas av Frölunda. - Vi vill verkligen inte mista rättigheterna till honom, säger Ottawas Sverige-scout Anders Forsberg.
Cyklob: jag håller nog med dig till viss del ,det som stör mig med att konkurrenter rycker i andras stjärnor under slutspel är att det medför massa frågor både utifrån och inifrån om deras vara eller icke vara och det finns risk att deras fokus störs.Tycker nånstans att man kunde begränsa till innan och efter slutspel och fridlysning under slutspelet ,tycker att det skulle kännas mer sportsligt
Sanyet: jaa helt sjukt att en sån som A.Pettersson kan gå före Dahlén exempelvis!!?? Silfverberg vad gör han ens där nuförtiden!? En sjukt duktig hockeyspelare absolut men han ska inte vara med i VM nu. Har iofs inte sett en sekund av ... | Läs mer