1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601684 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Snoop: Såg att ni redan snappat upp de, sry.

spud: Ja det är ju nackdelen men han är ju bra:)

Timrå rycker tydligen hårt i Tenkrats kompis Pavel Skrbek enligt en lokaltidning där uppe i Luleå.

Jacksson 71: Spännande hur du har tänkt nu, ni går en miljon i vinst med en redan dyr trupp, då ska du ersätta en relativt billig sanny med den som nästa år kan vara den dyraste backen i hela ligan. Du tigger om ekonomiska besvär, men det kanske du accepterar?

Anonymous: Vaddå marginaler? Det viktiga är väl hur mkt klubben omsätter och hur mycket som kan avsättas i form av spelarlöner. Säsongens trupp var dyrast någonsin och lönebudgeten kommer öka ännu mer nästa säsong - så lägg ner "lilla" tack.

Ossi Väänänen är en spelare jag hemskt gärna ser i Timrå nästa säsong. Han kan ju även ersätta Sanny med en hel del tacklingar.

Angående KS, tänk om både Rögle och Malmö skulle gå upp, blir ju lite dyra resor för TIK då. Räcker ju med att en av dem går upp. Gävle och Mora ligger ju som sagt lite närmare.

Såg att lilla TIK räknar med att gå med 1 miljon i plus i år, då har man inte så mycket marginaler att spela med...

spud: Den dagen då du har något vettigt att tillföra då ska jag diskutera med dig.

Tikinmyheart: Ni kanske kan ha en omröstning där ni gissar hur många som tackar nej till jobbet innan ni får dit någon?

Frella: I och för sig sant. Men det känns ju lite som om löner upp över 200k är i det mesta laget för elitserielagen. Men att han tjänade bra redan nu är ju ingen nyhet. 300k känns dock som oerhört mycket pengar.

Kerstin_k: Han har nog inte långt under detta i TIK just nu heller. Han har ju alla ggr 200-250 i månaden, lägg till en ev saftig sign-on bonus som det ryktats om att Nubben kört med så är det knappast en osannolik summa för någon av klubbarna.

JimmyH: okej det är möjligt, nånting är det iaf.

Läste att Hahl hade fått ett bud kring 300.000 i månaden. Nån som vet vem som lagt det? Det måtte väl vara nån rysk klubb, eller hur? Inte fan kan väl Timrå eller Frölunda hosta upp dom summorna? Låter ju helt horribelt.

Hoppas att han stannar i Timrå. Man kan ju hoppas att Pärssinen och Pyörälä gör så att han vill leka en eller två säsonger till i den rödvita munderingen.

Läste att Hahl hade fått ett bud kring 300.000 i månaden. Nån som vet vem som lagt det? Det måtte väl vara nån rysk klubb, eller hur? Inte fan kan väl Timrå eller Frölunda hosta upp dom summorna? Låter ju helt horribelt.

Hoppas att han stannar i Timrå. Man kan ju hoppas att Pärssinen och Pyörälä gör så att han vill leka en eller två säsonger till i den rödvita munderingen.

va fan stämmer det att timrå ville dumpa tenkrat i julas??

Vet inte om detta varit uppe tidigare (mer än som något odementerat rykte). Men nu bekräftar också Lövens vd Bedros Sakayan detta.

TRL: för dyrt, dom pengarna ska ligga på backsidan

Kerstin_k: När jag läste rykten om Hietanen på HS, tittade jag lite extra på han i gårdagens match.

Nej tack. Han var snabbare än Lotvonen men det är det många backar som är.

Skogs kikade jag också på.

JA TACK. Spelade väldigt mkt. Offensiv. Passningssäker. Tacklar.

En bra ersättare till Robban borde ju vara Christian Berglund... han kan dessutom spotta in en del mål i övrigt samma drivkraft och retsticka... skulle passa perfekt in i vårat lag. Nils Ekman borde vara en annan intressant spelare eller varför inte Andreas Johansson?

dr-nix: Jag håller inte med om Moe. Jag tycker att han är både stark och vältränad, han klarar närkampsspelet. Problemet ligger mer i rörligheten för honom. Så som jag ser det.

Flyttar Tallens inlägg hit:

Fredrik Lindgren från Skellefteå skulle vara en bra värvning, bra spelsinne ,utomordentlig skridskoåkare, bra skott han behöver en nytändning och lämna Skellefteå. En viss Martinnen tog mycket av hans uppgifter när han kom dit !

Den Tjeckiske center som fått kontraktsförslag spelar just nu slutspel hemma i Tjeckien

Tallen @ Bergeforsen Idag kl. 12:36

dr-nix: Blir inte nästa säsongs backlinje starkare kommer vi knappast avancera längre än semi. Utöver Skogs krävs det två vassa backar in.

dr-nix: hoppas lotvonen lämnar iaf

Mackelito: några kommentarer

- Ska Lotvonen lämna TIK ?!

- Låter vi Moe bygga på sig lite mer muskler till nästa säsong så kan han bli en positiv överraskning. Hans uppenbara brister i slutspelet tycker jag själv har att göra med hans brist på styrka. Han vägde för lätt i det fysiska spelet med andra ord (kan iof ha fel men det är så jag ser på saken just nu iaf). Både Erixon och Moe kommer nog få större roller i nästa säsongs lag och jag tror bägge två kan slå igenom (troligast Erixon men Moe tror jag också på).

Vi kommer nog att ha en ung backlinje nästa säsong (jämfört med den här säsongen). Jag tvivlar tyvärr på att nästa säsongs backlinje kommer att anses vara starkare än den vi just haft men jag tror man kommer satsa på spelare med utvecklingspotential (Skogs är trots allt inte lastgammal t.ex.)

Om nu Regin eller Hahl lämnar tror jag att Quinn Hancock i SSK borde vara aktuell , egenskaper som TIK letar efter , Rightare i bra ålder 30 , 29 poäng i år , och dessutom det som saknades i Semifinalen mot HV EN BRA TEKARE.

Blizzard: ,

Vill se denna back besättning nästa år..

1 Backpar

NY pp back NY stor def back

2 backpar

Skogs NY

3 Backpar

Styf Jonsson

4 Backpar

Erixon NY Talang

Reserv : Moe

Lämnar
Kokko
Koskinen
Lotvonen
Lindström

ralus: Ja, näe Skrbek känns ljummen. Inte alls vad vi behöver. Vi har vår jättekoloss i Lotvonen. Han gör det jobbet tillräckligt bra, i alla fall i grundserien.

Läste igår att Hietanen från Brynäs var aktuell. Så här säger en hockeybloggare om honom: "Juuso Hietanen till random elitserielag på undre halvan och annat man kan tycka är realistiskt."

Inte har vi väl siktet inställt på de nedre regionerna nästa år?

Spännande som fan att se om vi får fram någon spelande, powerplayback framöver. Roligt med Silly Season så här nära inpå säsongsavslutningen.

ralus: Det känns så tugnt kunde inte Lotvonen också lämna Timrå ik, han är riktigt seg och dålig!! vilken back som hälst är bättre än honom!

US Property: Jag tycker inte vi behöver fler defensiva pjäser, visst vi tappar sanny och kalle men får in skogs som är stabil åt båda hållen.

Jag vill ha en Jackman-typ som kan stå för offensiva individuella prestationer, om vi värvar Skrbek istället för någon sådan typ så blir iallafall jag jävligt besviken

US Property: Det säger mer om Virus än Skrbek. Skogs är en bra och vettig värvning. Skrbek är däremot en sunkig och helt ologisk värvning.

RocknRolf2: Ja du roffe, så sent som för ett år sedan var han rankad topp 1 i elitserien av vår förnämlige kommentator Virus Lindberg. i och för sig pratar Virus mycket skit (om timrå) men skadefri är Skrbek helt klart ett bra namn för TIK.

US Property: Skrbek ett jättenamn? hahahaaaa. Som redan konstaterats är han ständigt skadedrabbad, dessutom inte alls särskilt bra. Ingenting att satsa på om vi ska bli bättre framöver. Sandström och Saravo har högre status än Skrbek i Luleå, och då ska vi veta att Luleås defensiv knappast har imponerat (varit betydligt sämre än Timrås).

Jag skulle vilja se Jackman i Leksand. Det är en klassback, faktiskt (och en av få bra spelare i det säckgänget...)

ralus: Skogs är ett kanonförvärv, har sett honom åtskilliga gånger och han växer för varje match. Han är vår nya 25-30 minuters back.
Skrbek vore också ett jättenamn att få hit, enormt stark i kroppen, nästan omöjlig att ta pucken ifrån.

Pavel Skrbek? är det meningen att man ska bli gråhårig redan nu?

Skogs låter som en bra ersättare till Kokko, men det saknas fortfarande en ersättare till Strålman, om vi då tar in 105kg dökött till som dessutom "Haft problem med skador" så...ja vad ska man säga

hannula och prestberg skulle va 2 riktigt bra nyförvärv

dr-nix:

Då är RockRolf2 s förslag rätt okey, tror nog att Bastiansen skulle vara en bra lösning.
Risken är överhängande att både Hahl och Regin försvinner, tyvärr.

epa:

Regin är kanske något sämre, men Hahl kan jag hålla med om.

Så här jag hade jag gjort om Hahl & Regin försvinner. Värva en väldigt bra förstacenter, flytta upp J.Andersson till andrakedjan och värva en spännande center som kan vara med och kämpa med Erik Andersson om platsen i 3:e kedjan.

Att värva två klasscentrar ser jag tyvärr inte som realistiskt i dagsläget.

epa: Nej, det känns som han inte har de kvalitéerna, men det kan vara en intressant spelare i alla fall.

Abron: Han kan då inte ersätta Hahl/Regin!!!

RocknRolf2:

Där slog du huvudet på spiken, Anders kan vara en bra ersättare för Hahl/Regin (om de sticker), tror han skulle passa in.

På tal om Mora ser jag gärna Bastiansen i Timrå. Riktigt bra kämpe faktiskt, och stark i närkampspelet. Bör väl vilja fortsätta med elitseriespel.

Portello:

OjOj, vet man snart inte vart man skall ställa ner klövarna, men som du skriver, bara skvaller.

Har ingen koll på Skrbek, men uppenbarligen blev han 4,e back i Luleå, -7 i +/-.

Kan vara ett lämplikt byte mot Lotvonen kanske?

Portello: Skrbek? Nej. Värvar vi Skogs, Skrbek och nån talang som ersättare för Sanny, Koskinen och Kokko ligger vi på klart minus. Och då var redan backsidan lagets svaga länk...

Portello: Jag tror inte att det är ett tomt rykte, även om det i mina ögon tycks lite egendomligt att TIK skulle jaga honom.

I dagens ST talades det om att TIK ville värva 2 etablerade backar, varav en powerplayback, samt en talang som tar åttonde backplatsen. Om nu Skogs är klar förefaller värvningsförsöket att Skrbek märkligt. Varken Skrbek eller Skogs är någon offensiv gigant, och jag tror knappast att någon av dem räknas som "den unge talangen", även om Skogs bara är 24.

Abron: Här kommer nästa rykte. Timrå är tydligen ute efter Skrbek.

Steffe:

Om detta är tillförlitligt så är detta synnerligen positivt, då kanske det bara saknas tre stycken, nu då?

TRL: #2 och #6 hade väl inte varit helt fel. Övriga tror jag inte Timrå skulle tjäna på att ha. Visst Brendl spottar in mål som vanligt, men nån gång tar det ju slut och det hade garanterat inträffat i Timrå IK.

« · 1024678 · »