"Det är lite svårt att på förhand bestämma hur han ska vara. Men det vi pratat om är att vi tappar lite tyngd i och med att Kalle Koskinen och Sanny Lindström försvinner. Om man fick önska så skulle vi vilja ha en lite större kille och sen gör det ju inget om han är en bra power play-back också."
Happ, lutar väl åt Skrbek då. För mig är det helt ofattbart att man inte tar in en utpräglad offensiv back, vi har nog tyngd som det är i styf, jonsson och lotvonen..
Skrbek e inte dålig, men jag tycker inte han e den typ av spelare som behövs just nu
Per HApps: Det tråkiga är att jag har svårt att se någon plats för honom i truppen. Han är inte alls den spelartyp han en gång var, han är mer en brunkare nu mera.
"Enligt bra källor kommer FBK försöka värva Juha Pitkämäki ifall Mora åker ut, även är kontakt med Johan Backlund tagen."
Woops. Hoppas att dom säkra källorna inte är ett dugg säker. Däremot skulle jag inte tycka illa om att ha Heino-Lindberg som backup till Backe. Han själv lär väl inte gilla den tanken, men för mig är den faktiskt lite mer tilltalande än att köra på med Åkerlund.
Tycho: Frella: " – Blir det något så handlar det om logerna. Resterande del gör vi säsongen efter i så fall. Det här är verkligen viktigt för vår utveckling. Vi måste närma oss de stora klubbarna mer när det gäller ekonomin. "
Blir det något ser inte jag som ett klartecken, därför jag skrev att ni kommer ha ungefär samma förutsättningar.
spud: Läser du länken här bredvid finns tanken att bygga 20 nya loger redan tills nästa år och året därpå äntligen bygga 800 nya sittplatser ovanför stå. Vidare har man från klubbhåll påpekat att detta är den dyraste trupp man någonsin haft, men att man satsar på att ha en ännu lite dyrare trupp året som kommer.
RocknRolf2: Det är ju ingen naturlag att man ska höja spelarlöner. Och om jag förstått det rätt är det bara evetuellt som ni kommer bygga ut. Och om vi då antar att ni inte gör det(eftersom inga beslut är tagna) kommer ni ha samma arena som iår, med ungefär samma intäkter. Hur ni då ska ha utrymme att höja er spelarbudget mer än marginellt får du gärna förklara, ett nobelpris ligger i potten.
Och vore jag ekonom i er föreing skulle jag nog föreslå att ni skaffade er större marginaler för att kunna satsa även om det skulle vara en dålig säsong.
Sen är det ju intressant att det var diskussioner om nubben hade velat haft mer resurser till spelarna denna säsong, och när man ser vilka marginaler ni har kan man ju förstå att han inte blev beviljad det.
spud: På vilket sätt? Timrå har ökat sin lönebudget stadigt för varje säsong under flera års tid. Det kommer man även göra till nästa säsong med hjälp av högre total omsättning. Mer publik, mer sponsorer, bättre hall osv
Jacksson 71: Asså inget ont mot Kalle han gjorde sitt bästa för föreningen och i år var han även skadefri och han va stark poängmässigt, men jag ser hellre att vi värvar en etablerad PP back.
RocknRolf2: En budget är en gissning, uppkommer oväntade saker som att tex att publikgenomsninttet blir mindre än man gissat på, så har man en miljon som marginal utifrån årets förutsättningar.
Men visst har man budgeterat med att både Rögle och Malmö går upp i elitseren så kommer man ju ligga bättre till om så inte sker.
Jacksson 71: Spännande hur du har tänkt nu, ni går en miljon i vinst med en redan dyr trupp, då ska du ersätta en relativt billig sanny med den som nästa år kan vara den dyraste backen i hela ligan. Du tigger om ekonomiska besvär, men det kanske du accepterar?
Anonymous: Vaddå marginaler? Det viktiga är väl hur mkt klubben omsätter och hur mycket som kan avsättas i form av spelarlöner. Säsongens trupp var dyrast någonsin och lönebudgeten kommer öka ännu mer nästa säsong - så lägg ner "lilla" tack.
Angående KS, tänk om både Rögle och Malmö skulle gå upp, blir ju lite dyra resor för TIK då. Räcker ju med att en av dem går upp. Gävle och Mora ligger ju som sagt lite närmare.
Såg att lilla TIK räknar med att gå med 1 miljon i plus i år, då har man inte så mycket marginaler att spela med...
Frella: I och för sig sant. Men det känns ju lite som om löner upp över 200k är i det mesta laget för elitserielagen. Men att han tjänade bra redan nu är ju ingen nyhet. 300k känns dock som oerhört mycket pengar.
Kerstin_k: Han har nog inte långt under detta i TIK just nu heller. Han har ju alla ggr 200-250 i månaden, lägg till en ev saftig sign-on bonus som det ryktats om att Nubben kört med så är det knappast en osannolik summa för någon av klubbarna.
Läste att Hahl hade fått ett bud kring 300.000 i månaden. Nån som vet vem som lagt det? Det måtte väl vara nån rysk klubb, eller hur? Inte fan kan väl Timrå eller Frölunda hosta upp dom summorna? Låter ju helt horribelt.
Hoppas att han stannar i Timrå. Man kan ju hoppas att Pärssinen och Pyörälä gör så att han vill leka en eller två säsonger till i den rödvita munderingen.
Läste att Hahl hade fått ett bud kring 300.000 i månaden. Nån som vet vem som lagt det? Det måtte väl vara nån rysk klubb, eller hur? Inte fan kan väl Timrå eller Frölunda hosta upp dom summorna? Låter ju helt horribelt.
Hoppas att han stannar i Timrå. Man kan ju hoppas att Pärssinen och Pyörälä gör så att han vill leka en eller två säsonger till i den rödvita munderingen.
En bra ersättare till Robban borde ju vara Christian Berglund... han kan dessutom spotta in en del mål i övrigt samma drivkraft och retsticka... skulle passa perfekt in i vårat lag. Nils Ekman borde vara en annan intressant spelare eller varför inte Andreas Johansson?
dr-nix: Jag håller inte med om Moe. Jag tycker att han är både stark och vältränad, han klarar närkampsspelet. Problemet ligger mer i rörligheten för honom. Så som jag ser det.
Fredrik Lindgren från Skellefteå skulle vara en bra värvning, bra spelsinne ,utomordentlig skridskoåkare, bra skott han behöver en nytändning och lämna Skellefteå. En viss Martinnen tog mycket av hans uppgifter när han kom dit !
Den Tjeckiske center som fått kontraktsförslag spelar just nu slutspel hemma i Tjeckien
Det är rent sagt åt helvete! Helt oacceptabelt, oavsett religion, hudfärg, supporter för ett annat lag, är helt ovidkommande. Man går dit för att njuta av idrotten och fördriva några timmar på att göra det man gillar.
Happ, lutar väl åt Skrbek då. För mig är det helt ofattbart att man inte tar in en utpräglad offensiv back, vi har nog tyngd som det är i styf, jonsson och lotvonen..
Skrbek e inte dålig, men jag tycker inte han e den typ av spelare som behövs just nu