1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613866 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Jag hoppas på fler transatlantiska värvningar... De flesta Kanadensiska/Amerikanska spelare vet hur man använder kroppen. Det kanske skulle behövas ett par såna i Timrå för tillfället så man slipper se "tama" insatser som man fått gjort den senaste tiden. Ingen j*vel vågar ju tacklas... Ser man en tackling blir man ju så förvånad så de är nästan så man bångnar... Ed Ward visste hur "finnarna" skulle klämmas, detsamma gäller Kent Manderville. Det var något Timrå saknade nu under slutspelet... det går inte med spelare som Oscar Sundh och Björn Svensson i 80-kilos klassen utan det ska vara någon 95-110 kilo som vågar smälla på. Många saknar nog Magnus Nilsson i de här avseendena men det finns killar som Lotvonen men han ser ju räddare ut än 16 åringarna. Nä mer transatlantiskt som kan sätta skratan i Fjollorna Jämtin och Ledin samt en Stabil spelare som vågar stå framför mål! En Wernblom-typ behöver vi också!!!

Kerstin_k: Skulle Hahl få det från Timrå??

Jensen_12:

HiHi Absolut..... Den är en av mina favos....

Jacksson 71: Han funderar väl fortfarande. Timrå har/ska ge ett datum för OSA typ. När vet vi inte, det lär väl dyka upp ganska snart.

Roos (tror jag det var) bloggade att Hahl hade fått ett erbjudande om 300k i månaden. Mer än så har inte läckt ut.

Jacksson 71: Han skulle väl fundera de närmaste veckorna och lämna besked i slutet på månaden hur han hade tänkt agera. Dessutom skriver Backlund på för 2år på måndag utan NHL-klausul.

Uno Gordon: Vad tidigare importer har att göra med saken kan man ju fråga sig..?

Jensen_12: Jag tycker det har varit väldigt tyst om Hahl den senaste tiden har Timrå lagt något till bud eller funderar han fortfarande?

Abron: Kanske liknar detta också... En gammal klassiker.

Uno Gordon:

Länken är en liten hint om era härliga inlägg.....

NJUT

T T: Är inte habilt motsatsen till stabilt?

Uno Gordon: Det är väl just det hattandet som jag ogillar bland hockeyspelare. Man misstänker ju ganska snabbt att det är något hos spelaren ifråga som inte tilltalar föreningen eller att spelaren kanske har extremt höga krav på föreningen. Jag vet inte. Känns bara konstigt när man har spelat i tjogtals med olika lag. Nån anledning måste det väl ändå finnas för att man inte stadgar sig någon längre tid i en förening?

ralus: Våra transatlantiska importer har ju varit strålande. Det är väl bara Ed Ward och Kent Manderville som man kan klassa som lyckade. Och de var ju båda forwards.

Finska spelare generellt har väl alltid platsat bra in i Timrå? Eller har jag fel?

Uno Gordon: Och Modo. Och så menade du kanske motsatsen till habilt?

Kerstin_k: Lintners psyke har ju haft tendenser att vara väldigt habilt. Och sedan vet jag inte personligen hur han funkar socialt i grupp. Han har ju hattat runt lite grand i Europa och även representerat Djurgården och Skellefteå.

Men han har ju i sina bästa stunder de kvaliteter som jag eftersträvar. Möjligtvis kan jag tänka mig att ge Jackman ett tryout-kontrakt. Men det tror jag inte att går med på.

Uno Gordon: Ja, det var jag som skrev det tidigare men folk verkar ju gilla att kopiera andras ideér här :)

T T: Nej nej, inte en supporterblogg. Kommentaren i bloggen tillhörde supportern, inte bloggen i sig :)

Uno Gordon: Ja, det var jag som skrev det tidigare men folk verkar ju gilla att kopiera andras ideér här :)

Uno Gordon: men Lehtonen kan vi väl ändå inte värva? Den finska ligan är ju sämre än den svenska, då kan man ju absolut inte platsa?

Än en gång drar du alla över en kam, vad är det för fel på transatlantiska backar nu då?

Kerstin_k: det var nog jag och rocknrolf som bara nämnde honom som en back vi skulle tänka oss i Timrå, sen tog Uno fram motorsågen för att han spelar i en sämre liga och då blev det som det blev.

Jacksson 71: Han verkar vara mycket bra offensivt, bara 23 år gammal. Han skulle jag vilja se innan jag säger något, dock.

Kerstin_k: En FBK-supporterblogg...du är desperatast av oss alla. ;)

Jacksson 71: Har ingen uppfattning om honom. Har inte sett hans aktioner. Men jag har ett svagt fragment utav att jag hört hans namn tidigare.

Uno Gordon: Anssi Salmela skulle jag hemskt gärna se i Timrå dressen kan ju både göra mycket mål och assist.

Uno Gordon: Den där Sloan då, finns inte han ledig på marknaden. "När målen kommer är det som en bananklase..." eller vad det nu var han sa och gjorde inte ett mål till.

Skämt å sido så förstår jag din synpunkt Uno. Personligen tycker jag väl inte att varken Jackman eller Lintner känns heta. Jag har aldrig riktigt gillat Lintner, trots hans härliga skott. Att det finns guldkorn i allsvenskan är ställt utom tvivel. Man behöver inte vara dålig för att spela där. Det kan ju tänkas vara som så att Leksand (sin vana trogen) erbjöd Jackman skönt med dollares. Därav spelar han där och inte i ES.

Framför allt är det intressant att läsa igenom 3 (!) sidor om Jackman som ursprungligen (rätta mig om jag har fel nu) startade som en ren och skär spekulation från nån supporter. Finns det ens en substans att diskutera kring honom? Han lär väl inte vara påtänkt?

Angående mitt tidigare inlägg om Backe och FBK så kan jag säga att citatet jag använde mig av kom från en hockeyblogg och tillhörde en supporter till FBK. Med lite ironi i baktanke hoppades jag att de säkra källorna som supportern refererade till inte var så säker. Precis som vanligt när det gäller Silly Season så vet alla supportrar exakt vilka spelar som ska vart och vilka spelare som inte ska nånstans. Det hela är tämligen underhållande :)

Uno Gordon:Aki-Petteri Berg skall det givetvis stå.

ralus: För att vi inte har råd att chansa på backsidan. Jag anser att spelare som Aki-Petteri, Mikko Lehtonen går före alla dar i veckan. Skall vi värva transatlanter så skall det inte vara målvakter eller backar utan forwards. Annars kan vi lika gärna avstå. Jackman är ingenting jag sorterar in under en "satsning" bara för att han råkar ha vunnit Stanley Cup vid ett tillfälle och står bokförd för ett par hundratal matcher i Nordamerika.

Fick ingen reaktion av någon om Quinn Hancock , är en Center som producerar bra tekare och , jag skulle i vilket fall som helst vilja se honom i TIK dressen nästa år.

T T: Ingen dum idé.. tror han harvar i farmarligan i hopp om att få kliva upp till storebror snart

Hur ser Frans Nielsens situation ut? Om Regin skulle sticka skulle det kanske vara en lämplig ersättare.

Uno Gordon: Du har fortfarande inte nämnt nån anledning till varför han inte skulle platsa i timrå, utöver att han spelar i allsvenskan?

Någon som vet hur det ser ut med Fredrik Modin? Skulle vara trevligt att få tillbaka honom innan han lägger grillorna på hyllan...

Mathias: Helt rätt... Hoppas Timrå kollar upp den här killen... men vi vet ju inte vad Leksand eller deras "bolag" har betalat för han heller... han kanske har bättre betalt där än vad elitlagen skulle erbjuda? Det är väl ingen back utöver det vanliga men att han är duktig och inte skulle göra bort sig i Timrå råder det ingen tvekan om... hade han inte varit bra skulle han inte spelat NHL utan farmarligan.

Mathias: En spelare gör väl inget lag. Om man inte heter Wayne Gretzky, Peter Forsberg, Mats Sundin eller Henrik Zetterberg då. Jag menar bara på att klassen på målvakterna i Kvalserien inte är av ädlaste slag. Thalberg, Nihlstorp, Markström dras fortfarande med barnsjukdomar. Medan Belfour hade en "svacka" senast och i överlag varit väligt habilt. Den ende som imponerat på mig är egentligen Jani Hurme.

Uno Gordon: Motståndet har väl inte alls varit de lättaste? Leder dom serien ? Nej! Om det nu vore lätt motstånd som man kan tro att de är när du skriver så borde Leksand alltså leda Kvalserien överlägset och inte ha släppt in ett ändå mål bakåt då? eller?

T T: Lintner är tagen alla dagar i veckan. Det är bevisligen en klassback.

General_Moisio: Klart de kan. Men att satsa är för mig någonting helt annat.

Uno Gordon: Det kommer! Nu är de helg... Håkan Loob dricker bira nu och Jonas Bergqvist har stängt av mobilen... på måndag smäller de! då vill alla lag ha Jackman :)

Kanske är det vår tur att våga prova den här killen...

General_Moisio: Och motståndet har ju varit häpnadsväckande svårt.

ralus: Ja för om nu Jackman vore så exceptionellt bra som alla vill göra gällande så borde väl ES-lag stå i kö för hans signatur. Jag har inte hört ett skit kring detta.

Uno Gordon: Alla lag kan väl göra misstag när de gäller värvningar.

Och en back som ligger i toppen av poängligan i Kvalserien skulle jag inte kalla för en "Grisen i säcken" spelare.

Rätta mig om jag har fel...

Uno Gordon: det finns väl en anledning till varför han spelar i allsvenskan?

dina egna ord..

General_Moisio: Hur många "Grisen i säcken"-värvningar anser du att man skall göra då innan man upphör med det hela? Hur många gånger skall man gå all-in med 2-3 i poker innan man ger upp?

Uno Gordon: Det vill jag också men tyvärr tror jag han blir kvar... Grejen med den manne är att han är så fruktansvärt rädd att trycka till spelarna i Sargerna... Jag önskar att Johan Andersson hade hans kilon då skulle spelare som Magnus Wernblom, Andreas Jämtin och Per Ledin skaka tänder då det blir sprickor i visiret... In med rörligare backar som vågar tacklas... Jackman kan de, de lovar jag!

T T: Strålman faller in under kategorin unga talangfulla spelare med potential. Däremot var Nordgren en chansning som det blev bingo med. Men inte under första året. Han var för lat och Nubben blev förbannad. Likaså Peo. Sedan tränade Gunno skiten ur sig under sommaren och kom till start som en ny spelare och människa när pucken släpptes.

TRL:

Mmmm precis, statestik, statestik å förbannad lögn?

Defenseman Scoring Leaders

Auri sacra fames!"

Paddan: Vissa i denna GB tror ju inte att de går att värva från Allsvenskan.

TRL: Det har jag aldrig sagt. Att Lotvonen skulle vara bättreän Jackman. Jag har ingen uppfattning om det mer än att jag vill ha bort Lotvonen.

General_Moisio: Varifrån kommer i sådana fall alla lovande talanger om det bara spelar föredettingar i allsvenskan, från den egna verksamheten eller poppar de upp ur jorden på något sädesfält i Ljustorp?

Uno Gordon: Anton Strålman och Niklas Nordgren var två hyfsade allsvenska fynd.

Abron: Statistiken talar sitt tydliga språk... Kan man haka på Jönsson i toppen där kan man inte vara så dålig. Om jag inte missminner mig så har väl Jönsson rankats som Sveriges bästa back eller? Tack för tabellen...

« · 1024967 · »