ralus: Jag har aldrig uttryckligen sagt att vi skall värva dem. För våran forwardsbesättning är fullt duglig i dagsläget. Däremot rankar jag dem till kategorin exceptionella spelare som skulle kunna vara tänkbara värvningar för Timrå. Tänk dig Juha Lind i lag med Pärssinen och Pyörälä om nu Hahl sticker. Jag tror den femman skulle bli ruggigt giftig. Petrovicky är också intressant men i dagsläget vet jag väl inte var jag skall stoppa in honom. Så det lär nog inte bli av.
Uno Gordon: Spelar väl ingen roll vilken liga dom spelar i, de ska man väl inte stirra sig blind på... Jackman är ett bra nyförvärv helt klart... Hoppas dom värvar han så du också inser det. Nu ska man inte hänga ut spelare här, men anser du Lotvonen är en spelare som är bättre? en fråga bara...
Sorted by higher Total Points, Goal, Assist, lower Games Played, Penalty In Minutes and higher Positive participation (+). --------------------------------------------------------------------------------
Rk No Name Team Pos GP G A TP PIM +/- 1 19 Jönsson, Kenny Rögle LD 6 2 6 8 0 7:2 2 44 Jackman, Richard LIF RD 7 3 4 7 10 5:2 3 9 Erkgärds, Stefan Rögle LD 6 0 6 6 2 5:5 4 25 Pettinen, Tomi LIF LD 7 1 3 4 2 6:7 5 28 Leetma, Jonas VIK RD 7 0 4 4 4 3:8
Uno Gordon: du motsäger ju dig själv, du säger att grosek, lind m.fl e bra spelare än fast dom spelar i allsvenskan, medans du dömer ut Jackman av den enkla anledningen att han spelar i allsvenskan.
Jag tar hellre in Jackman än Skrbek 7 dagar i veckan
General_Moisio: För att jag har fått kalla fötter utav våra skitvärvningar. AHL och Allsvenskan är överskattade blåbärsligor och dominerar man där då skall man tydligen dominera i Elitserien respektive NHL också. Och bara för att man tillhört ett lag som vunnit ett Stanley Cup så är man ju per automatik en stjärna. Det berodde ju inte alls på det övriga laget utan det var Jackmans gigantiska uppoffringar och mödosamma spelstil som bärgade guldet.
General_Moisio: Finns det fler överskottsvärvningar vi kan göra när vi ändå håller på? Slå till medan vrakpriser fortfarande gäller. US-dollar och Jackman. Det är melodin det.
Abron: låter som att mängden kompisar har rätt stor betydelse till vart han spelar nästa säsong. Men man kan ju inte klandra honom om han väljer att stanna kvar kvar i Västerås, han är ung och borde tillåtas vara ung också.
andyo: Bara för att jag går med i en diskussition som ligger i fel tråd, äre mitt fel det kanske? Lär ju bero på den som började med de hela och inte på mig!
Mathias: Sedan? Det är ju precis ihopblandat allting blir när inlägg till samma tes postas i olika trådar så folk som inte varit med när dessa inlägg skrev, kommer in och vill läsa och kanske skriva egna inlägg - och nrä detta väl händer blir det rejält fucked up.
T T: Ett generalfel utav att börja besvara ett inlägg och sedan rullade det bara på. Men det där sista förstod jag inte ett nada vart du ville komma med ;)
Mathias: Nu får du ju skärpa dig, det är ju bra att det finns personer här som gör så att inlägg hamnar i rätt trådar, så att man lättare kan se just dom inläggen.
spud: Spelarbudgeten var rekordhög och kommer öka, var så säker. Och även om ökningen blir marginell: Kolla laget Timrå ställde på isen den här säsongen. Ganska imponerade för ett lag som omsätter långt mindre än "storklubbarna" va? Det var i alla fall ett lag som var kapabelt att göra köttfärs av Modo i kvarten. Modo som ju omsätter en 20 mille mer eller vad det är. Slutsatsen blir att vi får mer valuta för stålarna helt enkelt. Skulle det vara så enkelt att höga spelarkostnader automatiskt ger vassare lag skulle Leksand ha spelat i slutspel hela 2000-talet.
Vi krossade Modo den här säsongen och vi kommer vara minst lika starka nästa säsong. Trust me
Uno Gordon: Simons och Jäger var inget vidare förvärv från Allsvenskan, men det betyder ju inte att alla behöver vara samma flopp. Ta Strålman t.e.x. han spelade ju inte direkt i es när han värvades. Dessutom har det ju värvats spelare från es som floppat än värre än både simons och jäger iallafall enligt mig. Ta David Halvardsson och Viktor Wallin te.x. va gjorde dom? Nada... så de där köper jag inte. Jag tror liksom många andra på Jackman... den erfarenheten han har från NHL dessutom. Helt klart skulle han överglänsa den backuppsättning som just nu är i Timrå. Lotvonen har aldrig ens varit nära NHL och kommer aldrig bli de heller.
Uno Gordon: De floppade för att de var dåliga spelare, inget annat. Självklart gäller det alltid att värva rätt. Jämför till exempel sömngångar-Jäger med en 100 kgs kanadensisk back, 29 år (knappast i slutet av karriären alltså), juniorvärldsmästare, draftad som 5-val en gång i tiden, 230 nhl-matcher med godkänd produktion, allsvenskans mest utvisade spelare osv osv, och dra sedan dina egna slutsatser.
RocknRolf2: Varför floppade Jäger och Simons i Timrå då? Sett tillförutsättningarna borde de väl ha dominerat såsom de hade gjort innan. Skall vi ödsla våran utlänningskvot på en backjävel? Bedrövligt.
Lägg de pengarna istället på en kanadensisk forward.
Uno Gordon: Dessutom anser jag att det inte spelar ett juta roll vilken serie man spelar i så länge man är tillräckligt bra. Du minns väl att Z, Lind, Matthiasson, Styf, Robban m fl har gjort ett antal allsvenska matcher. De hade väl varit skapliga värvningar för dåvarande elitserielag?
Uno Gordon: Har du kollat mkt kvalseriehockey? Blir nämligen lite undrande när du nämner just Grosek och Vopat som har varit rent bedrövligt dåliga i Leksand. Jackman är kvalseriens mest meriterade back efter Jönsson. Det har även synts på isen.
Det är rent sagt åt helvete! Helt oacceptabelt, oavsett religion, hudfärg, supporter för ett annat lag, är helt ovidkommande. Man går dit för att njuta av idrotten och fördriva några timmar på att göra det man gillar.