1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613873 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Och detta:

RocknRolf2: Jag anser att tiderna är förbi då vi värvade allsvenskt. För att de kriterierna skall brytas i mina ögon skall det vara en ung talangfull svensk som har synnerligen goda möjligheter och potential att bli någonting stort eller en exceptionellt bra spelare. Dit rankar jag Kenny Jönsson, Juha Lind, Michal Grosek, Roman Vopat m fl.

Inte Jackman.

Uno Gordon @ Sjunde himlen   Idag kl. 19:25

Uno Gordon: Lugn i bussen nu mannen!

I likhet med detta:

Uno Gordon: allsvenskan betyder inte heller att det behöver vara en större chansning. Nästan alla lag i kvalserien har några spelare som skulle vara intressanta i Timrå.

RocknRolf2 @ Halmstad   Idag kl. 19:24

Och detta:

RocknRolf2: Det är dumt att chansa.

Uno Gordon @ Sjunde himlen  Idag kl. 19:21

Och detta:

Uno Gordon: allsvenskan gör ju inte automatiskt att en enskild spelare behöver vara sämre.

RocknRolf2 @ Halmstad   Idag kl. 19:20

General_Moisio: Frågade bara? Jag t.o.m. citerade mitt egna inlägg och förstorade upp den andra meningen i det hela. Vad är det då som är svårt att begripa.

Jag lämnade ju för i h-e en öppning i det jag skrev. VI SKALL INTE HA HIT ALLSVENSKA SPELARE OM DE INTE UPPFYLLER MINA KRITERIER.

UNDANTAGEN RÅDDE UNGA TALANGFULLA SPELARE MED POTENTIAL ELLER EXCEPTIONELLT BRA SPELARE OCH SEDAN NAMNGAV JAG 3ST.

Vad exakt mer i det är de som är oklart?

Berätta gärna. Jag är ju tydligen genomusel på att förklara saker på ett begripligt sätt.

Liksom detta:

RocknRolf2: Jag är väldigt skeptisk till att värva allsvenskt. Visst har Jsckman lirat i NHL. Dessutom drar han på sig en hel del utvisningar av det jag sett.

Det måste finnas någonting bättre att lägga pengarna på.

Uno Gordon @ Sjunde himlen  Idag kl. 19:19

Flyttar inlägget till denna tråd.

andyo: Vad fan skall vi med Jackman till? Hellre Lintner då men det är tveksamt det oxå. Har vi inte haft nog med Egon i Timrå?

Okej Lintner är en PP-back som kan snitta 30-35min/match och skjuter stenhårt. Precis det jag efterlyser.

Men jag blev förbannad när man läste tidningen idag. Timrå avser alltså att värva ETT starkt kort på backsidan. INTE TVÅ. Det förbryllar mig. Man räknar alltså stenhårt med att Tomas Skogs skall ersätta Petri Kokko. Och att Mr X ersätter Sanny. Och att en juniorback skall ersätta Kalle Koskinen.

Bedrövligt.

Uno Gordon: Han frågade bara vad du menade.

spud: Eftersom det förmodligen blir 20 nya loger till nästa säsong så borde ju vi kunna öka vår spelarbudget (om klubben nu väljer att göra det), men du har ju rätt med det där angående att alla andra lags ekonomiska muskler också blir större, och det är väl tveksamt om vi kommer närmare Modo, LHC, Frölunda, FBK med flera, utan snarare lite längre ifrån.

Men självklart så kan Timrå öka sin lönebudget nästa säsong, om man vill.

General_Moisio: Då kan ju Mathias sluta upp med sina fria tolkningar utav allting och idiotförklara mitt inlägg. Tydligare än vad jag vart kan man fan inte bli.

Uno Gordon: Jag skulle inte ha någonting emot om Jackman skulle komma till Timrå, han är precis vad vi behöver i det offensiva. Skogs får väl duga som allround helt enkelt.

RocknRolf2: Jo visst, men det är ju under förutsättning att omsättningen verkligen ökar. Och på något sätt känns det som att ni kommer allt närmare toppen av vad ert lag klarar av att dra in med er nuvarande arena(som ännu inte fått ett byggbesked än). Och det är ju även TJ inne på när han snackar om att arenan skall byggas om inom 2 säsonger. Och om det inte blir någon ny pålappning lär ni inte kunna öka lönekostnaderna mer än marginellt.
Samtidigt som lönernivåerna i ES drar ännu mer vilket gör att även om ni ökar era lönekostnader med låt säga 10% så gäller det ju att se hur mycket era konkurenter ökar om det blir så att ni får någon ökad kvalité jämfört med andra.

Dream Team: Ja visst, det är bara att hoppas ni klarar det så det blir fight om västernorrland framöver(om vi även lyckas mobilisera på planen och vid sidan om vill säga).

Men jag kan inte tänka mig att läget i medelpad gällande sponsorer lättat sen giffarn gått upp och tycks satsa hårt.

Uno Gordon: Lägg av personangrepperna Magnus.

Mathias: Läs mer än en rad i mitt inlägg är du snäll. Jag förstorade dessutom den andra meningen med stora versaler men du verkar inte vilja ta till dig det.
Därmed anser jag att diskussionen är avslutad. Antingen kan eller vill inte du begripa eller så spelar du bara allmänt dum.

Tråkigt.

Mathias: Men grejen är att Uno Gordon inte tycker Jackman tillhör den skaran av toppspelare som vi bör värva, acceptera att han tycker det.

Uno Gordon: Som jag tolkar dig så vill du inte värva spelare från Allsvenskan, men du skriver toppnamn på spelare i Allsvenskan som du inte skulle säga nej till!

Uno Gordon:

Haha, börjar bli riktigt underhållande det här..:)

Mathias: Men läs hela inlägget pappskalle ;)

Uno Gordon: " Jag anser att tiderna är förbi då vi värvade allsvenskt " De skrev du själv!

Mathias: "Jag anser att tiderna är förbi då vi värvade allsvenskt. FÖR ATT DE KRITERIERNA SKALL BRYTAS i mina ögon skall det vara en ung talangfull svensk som har synnerligen goda möjligheter och potential att bli någonting stort eller en exceptionellt bra spelare. Dit rankar jag Kenny Jönsson, Juha Lind, Michal Grosek, Roman Vopat m fl."

Har du plockat fram förstoringsglaset än?

Mathias: De sa jag väl inte? Då har du missat någonting väldigt väsentligt.

Uno Gordon: Jo du skrev så. Men du skrev ju samtidigt att du inte skulle värva från Allsvenskan

Mathias: Men jag skrev väl för fan ändå exceptionella spelare. För att de har "floppat" i kvalet säger mig ingenting. I mina ögon är Vopat, Grosek och Juha Lind bra spelare.

Skrev jag inte så?!

Uno Gordon: Visst dom må vara bra spelare alla dom. Men alla dom spelar väl ändå i Allsvenskan?

Mathias: Läs mitt inlägg en gång till. Och svara sedan igen.

TikRikard: Låter väldigt troligt. Ifjol var de på O`Learys.

TRL: Ja absolut, för poäng verkar han kunna göra.

General_Moisio: Nä iofs.. men kanske något att kolla upp? Han står ju utan kontrakt iaf

TikRikard: Domuspuben haha

TRL: Vet inte så mycke om han, står ingen info.

Kan inte denna finne vara något för Timrå? Han verkar ju både kunna göra mål och lägga mackor...

www.eliteprospects.com/player.php?player=7556

nån mer som hört att de är ikväll spelarna ska ha lagfest på oscars i stan??

Ett tips skulle ju vara att snacka om Silly Season i rätt tråd..

Detta som ni redan beskrivit borde vara en bra nyförvärv stanley cup mästare, bra tacklare och grymt slagskott.

Uno Gordon: Det stämmer bra det.
en.wikipedia.org/wiki/%C4%BDubo%C5%A1_Miche%C4%BE

Paddan: Ja just i fan. Det stämmer när du säger det. Det är därifrån jag hört det. Han är slovak va?

Uno Gordon: Lubos Michel hade funkat om sporten varit fotboll och grenen varit domare.

JimmyH: Annars hade ju Ambroo Michel kunnat funka också.

JimmyH: Låter coolare med Lubos Michel. Men okej. Jag får ge mig på den punkten och plugga in Andro Michel, Andro Michel, Androoo Michel...

Sådär.

ralus: Hellre Jackman än Skrbek alla dagar i veckan. Det gör mig en aning oroad om det nu ligger sanning i Skrbek-ryktet

spud: som jag sa, sedan Timrå byggde om arenan har man satsat på allt dyrare spelartrupper säsong efter säsong, detta efter ökade sponsorintänkter och annat (vet inte exakt vad som drar in mest, men jag kan ge dig omsättningssiffrorna om du vill ha...). Jag ser absolut ingen anledning att den trenden skulle brytas nu när vi har en av våra mest framångsrika säsonger bakom sig. Dessutom kan jag garantera att arenan kommer att byggas ut inom de närmaste två åren. Och som Dream Team var inne på satsar man självklart inte mer än vad som är möjligt. Så även du borde väl fatta att det är möjligt med ökade löneutgifter när omsättningen ökar markant för varje säsong?

Uno Gordon: Andro Michel heter han.

Kerstin_k: Heino-Lindberg måste få ordning på sitt psyke och sina ljumskar. Först därefter kan värvning bli aktuell.

Och sedan tror jag inte ögonblick på att Backlund är på väg till Karlstad. Varför skulle han vara det när det inte bygger ett lag för guld.

De ratar poängmakare som Pesonen och Prestberg. De säger hej och tack till Crippe Söderström och Mathias Johansson. Det tyder på vårstädning.

Dessutom har det en alldeles förträfflig backup till Jonas Gustavsson i Lubos Michel. De handlar om att våga för att långtsiktigt kunna skörda frukterna utav sitt mod.

Men jag skulle inte bli ett dugg förvånad om moralpaniken segrar i slutändan ändå och så blir det panikvärvningar fem i tolv. Ha lite is i magen för fan. Och ge ungdomarna chansen att utvecklas för det är ju ändå dom som är morgondagens stjärnor.

spud: Har man inte råd så får man väl agera så att man skapar förutsättningar för att ta sig råd. Saxat ur länken du bifogat:

"– Truppen var den dyraste vi haft. Dessutom spände vi musklerna rejält när det gäller försäljningen med en riktigt tuff budget. Vi har ökat vår försäljning, men vi kommer inte upp i budgetsiffrorna."

Att man inte nådde ända fram till budgetmålet vad gäller sonsorpengarna under innevarande säsong torde nog kunna göra att man jobbar ytterligare lite hårdare för att nå dit kommande säsong. Men det sista Timrå IK gör är att skynda fram något som skulle riskera ekonomin. Snålvargen Tomas Johansson tummar aldrig på det, no way.

Jacksson 71: han verkar vara "klar" men vi får nog vänta tills nyheten dyker upp på timraik.se. Hur som helst lär det inte göras offentligt innan Moras säsong är över.

Är det klart med skogs nu eller?
Har han skrivit på för Timrå? För enligt Challe så har dom en back klar till nästa säsong men han ville inte säga vem.

ralus: Eller varför inte Lars Jonsson:)

andyo: tycker man ska höra sig för med Jackman från leksand, vad jag vet har han inget kontrakt nästa säsong (rätta mig om jag har fel). ligger just nu 2a i poängligan för backar bakom Jönsson i kvalserien och har ett riktigt bra skott. +3 i +/- statistiken.

ralus: Precis! En back som Åkerman, Martin Lindman (så som han spelade i TIK) etc skulle vi helst ha. Men varför inte titta i USA/Kanada efter en sådan? Det borde ju finnas fler att välja på där än i Sverige och Finland i alla fall.

Det borde inte vara omöjligt att värva minst 1 ruskigt bra back, eftersom Koskinen, Sanny och Kokko inte direkt varit särskilt billiga för klubben. Våga satsa på offensiv kvalitet nu. Näsa säsong får Lotvonen och Erixon + Styf och Jonsson ta det störta ansvaret bakåt.

« · 1024845 · »