1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602085 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Kerstin_k: Hahl är en jätte bra spelar och allt, men han är INTE värd 300 tusen i månaden av en klubb som timrå!! och 300 tusen då ska man fan vara på topp VARJE match hur såg han ut dom tre senaste matcherna mot HV??? inte var det någon 300K spelare inte! näe han är för ojämn finns faktist bättre för 300k, hahl är överskattad.

Uno Gordon: Fan det här måste ju betyda att timrå håller på å värvar tillbaks Johan Svedberg!!!

Kerstin_k: Ros säger mycket han.. Effektsökeri som Patrik Larsson skulle sagt

Uno Gordon: Haha... ja kanske ligger lite sanning i de :)

Sune: Vem fan har väckt dig då´rå? Har du rymt nu igen? Eller är du försöksutskriven?

Abron: Ja visste spelare skulle verkligen behöva den där medicinen

Uno Gordon:

Klubben för inbördes beundran?

TRL: Måste bara få klistra in ett skönt citat ifrån mig själv som jag skrev till signaturen Heleniz via msn angående Riku Hahl.

Hon tyckte det såg mörkt ut kring hans vara eller icke vara i TIK? Det vore surt om han lämnade skrev hon.

Jamen han behöver ju inte stressa fram någonting och nu vill han säkerligen ha semester, summera säsongen och konsultera sin agent för att utvärdera anbuden och han gillar ju fansen.

Riku Hahl är som en sexig kvinna list och sensualism. Då får man bearbeta bättre, jobba hårdare och inte ta någonting för givet - då stannar de kvar!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

TRL:

Vet inte....
Men på tal om däng, eller kommande träning under silly season...

www.youtube.com/watch?v=1SoLLeSe4qs

Abron: Var de Källarsson som fick lite däng på slutet där av Fredrik Svensson? :)

Paddan: haha han verkar bara kunna typ ett ord..

Herregud xD

Paddan: Ja han var ju grym när han höll sig från botbänken... Undra om Jämtin vågat sätta upp näsan mot honom må tro?

padde72:

HiHI...... Va,,,,Dj,,, bra..

Mer av den varan...... Är det Jämtins polare?????????

TRL: Avslutade sin karriär i Sovjets Vingar i ryska andraligan, som det verkar

padde72: Hahaha! den där va en höjdare... riktigt rolig

Jacksson 71:

Inte för att det har så mycket med denna tråden att göra, förlåt, men jag vet inte hur man gör här riktigt.

Som den objektiva journalist jag är så vill jag dock presentera det möte jag gjorde med en LHC - supporter så här dagrana inför sm-finalen som ni så snöpligt missade. se den här:

www.youtube.com/watch?v=vjxONHpGYmY

TRL:

HOW NOW´S

Vart tog Sergei Bautin vägen?

Abron: Laine? det var väl inte Mikko får jag hoppas? haha

Jacksson 71:

Hmmmm..... Smälla på....

www.youtube.com/watch?v=J-nrOImk6m8

Jacksson 71: Jag har ingen aning om vem den spelaren är, låter som nån som fallit ur gruvan i Kiruna? Aja, men hur som helst behövs lite folk som kan preparera skydden med bly om ni förstår vad jag menar? Det går inte dalta runt i dagens hockey utan de behövs folk som kan smälla på också! Hit med Tie Domi och Douglas Murray så blir de roliga matcher framöver. Jag förespråkar inte grishockeyn på något sätt men när man ser lag som HV värva Lance Ward, Jämtin, Ledin m.fl betyder det ju något. De är ju ute efter att fula sig till SM-Guldet så varför inte bjuda upp till dans?

TRL: Ja varför inte Olli Malmivaara en som verkar kunna smälla på lite!! Ingen Kanadensare eller Amrikanare men han väger ju över 100 kilo så det skulle nog kunna bli något.

Jacksson 71: Det vet jag inte. Det framgick aldrig i inlägget. Man kan ju hoppas att Timrå har ett bud som matchar de övriga intressenternas. Men 300k i månaden låter som jättemycket pengar.

Uno Gordon: Jag hoppas på fler transatlantiska värvningar... De flesta Kanadensiska/Amerikanska spelare vet hur man använder kroppen. Det kanske skulle behövas ett par såna i Timrå för tillfället så man slipper se "tama" insatser som man fått gjort den senaste tiden. Ingen j*vel vågar ju tacklas... Ser man en tackling blir man ju så förvånad så de är nästan så man bångnar... Ed Ward visste hur "finnarna" skulle klämmas, detsamma gäller Kent Manderville. Det var något Timrå saknade nu under slutspelet... det går inte med spelare som Oscar Sundh och Björn Svensson i 80-kilos klassen utan det ska vara någon 95-110 kilo som vågar smälla på. Många saknar nog Magnus Nilsson i de här avseendena men det finns killar som Lotvonen men han ser ju räddare ut än 16 åringarna. Nä mer transatlantiskt som kan sätta skratan i Fjollorna Jämtin och Ledin samt en Stabil spelare som vågar stå framför mål! En Wernblom-typ behöver vi också!!!

Kerstin_k: Skulle Hahl få det från Timrå??

Jensen_12:

HiHi Absolut..... Den är en av mina favos....

Jacksson 71: Han funderar väl fortfarande. Timrå har/ska ge ett datum för OSA typ. När vet vi inte, det lär väl dyka upp ganska snart.

Roos (tror jag det var) bloggade att Hahl hade fått ett erbjudande om 300k i månaden. Mer än så har inte läckt ut.

Jacksson 71: Han skulle väl fundera de närmaste veckorna och lämna besked i slutet på månaden hur han hade tänkt agera. Dessutom skriver Backlund på för 2år på måndag utan NHL-klausul.

Uno Gordon: Vad tidigare importer har att göra med saken kan man ju fråga sig..?

Jensen_12: Jag tycker det har varit väldigt tyst om Hahl den senaste tiden har Timrå lagt något till bud eller funderar han fortfarande?

Abron: Kanske liknar detta också... En gammal klassiker.

Uno Gordon:

Länken är en liten hint om era härliga inlägg.....

NJUT

T T: Är inte habilt motsatsen till stabilt?

Uno Gordon: Det är väl just det hattandet som jag ogillar bland hockeyspelare. Man misstänker ju ganska snabbt att det är något hos spelaren ifråga som inte tilltalar föreningen eller att spelaren kanske har extremt höga krav på föreningen. Jag vet inte. Känns bara konstigt när man har spelat i tjogtals med olika lag. Nån anledning måste det väl ändå finnas för att man inte stadgar sig någon längre tid i en förening?

ralus: Våra transatlantiska importer har ju varit strålande. Det är väl bara Ed Ward och Kent Manderville som man kan klassa som lyckade. Och de var ju båda forwards.

Finska spelare generellt har väl alltid platsat bra in i Timrå? Eller har jag fel?

Uno Gordon: Och Modo. Och så menade du kanske motsatsen till habilt?

Kerstin_k: Lintners psyke har ju haft tendenser att vara väldigt habilt. Och sedan vet jag inte personligen hur han funkar socialt i grupp. Han har ju hattat runt lite grand i Europa och även representerat Djurgården och Skellefteå.

Men han har ju i sina bästa stunder de kvaliteter som jag eftersträvar. Möjligtvis kan jag tänka mig att ge Jackman ett tryout-kontrakt. Men det tror jag inte att går med på.

Uno Gordon: Ja, det var jag som skrev det tidigare men folk verkar ju gilla att kopiera andras ideér här :)

T T: Nej nej, inte en supporterblogg. Kommentaren i bloggen tillhörde supportern, inte bloggen i sig :)

Uno Gordon: Ja, det var jag som skrev det tidigare men folk verkar ju gilla att kopiera andras ideér här :)

Uno Gordon: men Lehtonen kan vi väl ändå inte värva? Den finska ligan är ju sämre än den svenska, då kan man ju absolut inte platsa?

Än en gång drar du alla över en kam, vad är det för fel på transatlantiska backar nu då?

Kerstin_k: det var nog jag och rocknrolf som bara nämnde honom som en back vi skulle tänka oss i Timrå, sen tog Uno fram motorsågen för att han spelar i en sämre liga och då blev det som det blev.

Jacksson 71: Han verkar vara mycket bra offensivt, bara 23 år gammal. Han skulle jag vilja se innan jag säger något, dock.

Kerstin_k: En FBK-supporterblogg...du är desperatast av oss alla. ;)

Jacksson 71: Har ingen uppfattning om honom. Har inte sett hans aktioner. Men jag har ett svagt fragment utav att jag hört hans namn tidigare.

Uno Gordon: Anssi Salmela skulle jag hemskt gärna se i Timrå dressen kan ju både göra mycket mål och assist.

Uno Gordon: Den där Sloan då, finns inte han ledig på marknaden. "När målen kommer är det som en bananklase..." eller vad det nu var han sa och gjorde inte ett mål till.

Skämt å sido så förstår jag din synpunkt Uno. Personligen tycker jag väl inte att varken Jackman eller Lintner känns heta. Jag har aldrig riktigt gillat Lintner, trots hans härliga skott. Att det finns guldkorn i allsvenskan är ställt utom tvivel. Man behöver inte vara dålig för att spela där. Det kan ju tänkas vara som så att Leksand (sin vana trogen) erbjöd Jackman skönt med dollares. Därav spelar han där och inte i ES.

Framför allt är det intressant att läsa igenom 3 (!) sidor om Jackman som ursprungligen (rätta mig om jag har fel nu) startade som en ren och skär spekulation från nån supporter. Finns det ens en substans att diskutera kring honom? Han lär väl inte vara påtänkt?

Angående mitt tidigare inlägg om Backe och FBK så kan jag säga att citatet jag använde mig av kom från en hockeyblogg och tillhörde en supporter till FBK. Med lite ironi i baktanke hoppades jag att de säkra källorna som supportern refererade till inte var så säker. Precis som vanligt när det gäller Silly Season så vet alla supportrar exakt vilka spelar som ska vart och vilka spelare som inte ska nånstans. Det hela är tämligen underhållande :)

Uno Gordon:Aki-Petteri Berg skall det givetvis stå.

ralus: För att vi inte har råd att chansa på backsidan. Jag anser att spelare som Aki-Petteri, Mikko Lehtonen går före alla dar i veckan. Skall vi värva transatlanter så skall det inte vara målvakter eller backar utan forwards. Annars kan vi lika gärna avstå. Jackman är ingenting jag sorterar in under en "satsning" bara för att han råkar ha vunnit Stanley Cup vid ett tillfälle och står bokförd för ett par hundratal matcher i Nordamerika.

Fick ingen reaktion av någon om Quinn Hancock , är en Center som producerar bra tekare och , jag skulle i vilket fall som helst vilja se honom i TIK dressen nästa år.

« · 1025012 · »