Tycho: Nu skall vi inte vara sådan inte. Skrbek är expert på att slasha sönder knävecken på motståndarna, precis som. Och fulare än Satan själv Det är alltid en bra egenskap så länge det gynnar det egna laget. Han kan ödelägga många karriär med sina golfsvingar och bandyvevande.
Skarin: Det beror väl på hur Erik och Anton utvecklas... Men visst är det en liten chansning i så fall. Men Erik har fin potential som man kan hoppas på och Anton lär inte bli sämre... Hoppas man iaf...
Det jag ser är lite mer totalt på laget, vad behöver vi mest och vad har vi haft bäst av i dagsläget? Har vi råd att värva två toppcentrar + en toppback + skogs. Kan det behövas en forward till om Anton Axelsson försvinner också?
Jag tar hellre en toppcenter, en toppback + skogs istället för en toppcenter, en mellancenter, skogs och tex Skrbek...
Har ni korkat hela högen? Prestberg som ersättare för Regin, ja men det blir ju bra det, och allra helst med tanke på att Axelsson kommer att gå som fjärdecenter... Sen är ju även Bastiansen högaktuell som ersättare för Hahl, mumma!
steve_h: Pelle Prestberg kommer med största sannolikhet att lira i Schweiz. Och ärligt talat så tror jag inte att Timrå är något alternativ för varken han personligen eller Timrå IK. Han kräver alldeles för mkt pengar i lönekuvertet för att det skall ekonomiskt försvarbart.
RocknRolf2: Backsidan måste helt klart stärkas upp. Och där instämmer jag i din oro. Jag begriper mig inte på hur Timrå resonerar kring denna heta potatis?
Å ena sidan går Challe ut i medierna efter semifinalförlusten och förkunnar att man skall snäppa upp det hela en aning till nästa säsong, satsa ännu mera och gå för guldet.
Jag fattar ärligt talat ingenting. Dessutom har ju TJ antytt att lönebudgeten kan komma att utvidgas. Men hur är det möjligt? Man kan väl inte på fullt allvar mena att Anders Bastiansen eller Tomas Skogs är dyrare än Riku Hahl kontra Sanny Lindström. Det vore ju otäckt i sådana fall om det förhåller sig på det viset.
Varför kan man inte ersätta med Pelle Prestberg? om Regin försvinner... vi behöver nån som kan göra mål... Dessutom behövs en ny "Pappa" i laget nu när Robban och Koskinen försvinner... Prestberg må väl vara bättre än Bastiansen iallafall
RocknRolf2: Om vi då värvar Anders Bastiansen. Så skulle det i princip innebära att Peter Regin blir förstecenter. Är han mogen den uppgiften? "Bagarn" andrecenter, Bastiansen tredjecenter och Anton Axelsson fjärdecenter.
Personligen tror jag på en bättre lösning och den kommer ifrån betydligt närmare håll.
Skarin: Säg att Hahl och Regin drar, och Bastiansen kommer. I så fall kan väl Bagarn få status som andrecenter, Bastiansen 3:e, Erik 4:e och ett nytt tungt namn på det. Det ser väl ok ut?
Jag är mer oroad över att man snackar om att bara värva en back till utöver Skogs. Såvida det inte är en VM-back är det helt obegripligt
Tycho: Förutsatt att både Hahl och Regin försvinner alltså. Tja, alternativet finns säkert. Men jag tror och hoppas att det är det absolut sista alternativet. Har vi en kanoncenter, Bagarn, Erik och Anton som uppsättning kan vi glömma att gå till final.
Uno Gordon: Den största norrmannen i mina ögon är nog Svend karlsen, föredetta världens starkaste man.... träffade honom i Örebro, närmare 2 meter och 150 kilo med rutor:)
Skarin: Dock vill jag tilägga en sak och klarrgöra att jag absolut inte har någonting emot Anders Bastiansen. Han är förmodligen den tredje störste norrmannen genom tiderna efter Knutsen och Myrvold och gör det förbannat bra i Mora. Men han duger inte i ett lag som törstar efter guld och som ersättare för Riku Hahl.
Även om Bastiansen är en smart spelare som gjort det mycket bra i Mora kan jag inte påstå att jag vill se honom i Timrå IK på två centrar som ersättare till Hahl eller Regin. Nej, bättre upp!
Hahl Bundy: Roligt att de skriver "– Vi är inne i en generationsväxling och Goren kommer passa bra in i nya Färjestad, säger Håkan Loob till sportbladet.se." Vilken hejdundrandes generationsväxling dom gör! :P
actionleif: Jag mejlade Robban och skrev följande:
"Hejsan Robban!
Hoppas att allt är bra med dig trots den tråkiga sortin mot HV71 och som ändade din aktiva karriär. Vill bara skicka ett mejl och rikta mitt varmaste tack för din seriositet, laglojalitet, uppoffrande spelstil, dina mål, assist och tacklingar. För alla stunder som du förgyllt för mig och mina kollegor på Södra Stå sedermera Västra Stå. Det har varit en sann glädje och en fröjd för ögat att få ha varit närvarande vid din framfart i rödvitt. Du kommer alltid ha en plats mitt hjärta och dina prestationer har varit beundransvärda. Om alla hockeyspelare visade samma lidelse, nerv och engagemang för sporten så vore det ingen sak här i världen.
Med hopp om att få se dig i någon ledarroll någon gång i framtiden när du smält intrycken och summerat din karriär. Tag i tillfället i akt och njut utav stunden. Du kan blicka tillbaka på någonting fantastiskt och gå med rak rygg och blottad hals genom Sundsvalls stad även i fortsättningen. Du gav moralen och ditt anletes svett ett ansikte. Och för det är jag dig evigt tacksam."
Och Robban svarade:
"Hej Magnus!
Tack så mycket för det, många fina och värmande ord. Ibland kan jag nog känna att jag har fått överdrivet mycket beröm, jag menar, jag har ju egentligen bara spelat ishockey för en klubb som jag älskar. Så jag har varit lyckligt lottad. Men jag har verkligen trivts kanonbra i föreningen med allt det härliga runtomkring, som alla fans hjälper till att skapa. Hoppas du också mår bra och har det bra. Sköt om dig. Hälsningar Robban
Där har ni det yttersta beviset för att känslor kan odlas fram trots att man inte kommer ifrån orten. Och jag vet att även Sanny och Kalles hjärtan bultar hårt för Timrå.
jokklas: Om inte korkat så är det i alla fall ett föråldrat synsätt. Eller så är det bara ett önsketänkande av Peo att få saker och ting gratis. Men tyvärr för honom så funkar det inte riktigt så numera.
Helg Ernest: Vilket korkat uttalande av Peo. Så är man född/fostrad visst många år på ett ställe skall man helst spela där sedan. Oavsett om man trivs eller den klubben har bra förutsättningar?
Helg Ernest: – På sikt tycker jag att Magnus Svensson Pääjärvi i Timrå, Jesper Mattsson i Färjestad och även sån som Kim Staal i Linköping borde spela i Malmö
Det ska verkligen bli intressant att se hur många procent inhemska spelare Malmö har i truppen nästa år om dom går upp i ES Dessutom har ju inte MPS direkt alla sina rötter i Skåne
Är säker på att framtiden ligger hos klubbar som suger åt sig talanger genom att ge dom chansen tidigt
Elitserien blir bättre och bättre det bli mer och mer frågan om rollspelare. Som i NHL där det minnsan inte är många spelare som kommer från egna klubben. Inavels tänkets tid är förbi
Jag har den uppfattningen att norrlänningar ska spela i norrländska lag – och skåningar i skånska lag. Anknytningen är viktig. Sedan får man plocka in en och annan utifrån, säger Peo Larsson, 58 år. – På sikt tycker jag att Magnus Svensson Pääjärvi i Timrå, Jesper Mattsson i Färjestad och även sån som Kim Staal i Linköping borde spela i Malmö.
Ambroo: Finns det en avtackningstråd? Orkar inte leta. Så jag tar det här istället. Snyggt jobbat utav Supporterklubben med skålarna och blommorna till de spelare som nu lämnar föreningen för att antingen pröva lyckan på annat håll eller avsluta karriären.
Stilfullt och proffsigt! Det är med stolthet i rösten och hjärtat jag kan titulera mig Timråsupporter.
Vi tycker om dig jättemycket, men ibland går topplocket och det skrivs massa tok. Oftast menar vi det kanske inte, men ibland har vi kanske också lite rätt.
HEJA SKRBEK!