1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601737 inlägg · 6212 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Tycho: Nu skall vi inte vara sådan inte. Skrbek är expert på att slasha sönder knävecken på motståndarna, precis som. Och fulare än Satan själv Det är alltid en bra egenskap så länge det gynnar det egna laget. Han kan ödelägga många karriär med sina golfsvingar och bandyvevande.

HEJA SKRBEK!

Uno Gordon: jaha du tror inte regin drar ... jag trodde det var näst intill ett utopi att han blir kvar jag

superfalle: ja det är det väl!!

Många funderar på Hahl och Regin här inne just nu. Och visst är det svåra tapp om de nu skulle bli så. Men jag känner att backfrågan är viktigare.
Där har vi redan stora hål som måste täppas till.
Jag vill inom dom närmaste veckorna se en ny bra sportchef.
Hans första uppdrag blir väl att signa Backlund så han får prova pennan lite.
Jag vill ha två riktiga klassbackar. (Aki P Berg Kanske Teemo Alto som haft ett bra år nu)
Centerfrågan känns som nummer två. Med tanke på tillgång och efterfrågan.

Tvåtallar:

Aalto är väl "klar" för någon annan elitserieklubb, LHC? SSK? minns inte.

Berg skulle man ju inte tacka nej till, den överlägset bästa back jag har sett spela i den vackra rödvita tröjan. Killen kunde inte ens stava till indianare och nu är ju inte Kalle K kvar och kan lära honom heller.

Tvåtallar: Återstår att se om Aalto är kvar på marknaden. Han har placerats stenhårt av AB i LHC nästa säsong.

Dragan 2k: Får jag välja så tar jag Aki-Petter Berg överlägset bäst..klart bäst när han var här senast. Alto är för dålig på rillorna...

Tvåtallar: Alto... killen man höll på att få fnatt på. Jag höll på dö av hjärtattack många gånger pga den karl'n.

Maggan:

Håller med. Fast de kanske kan låta honom spela endast i PP.....=o)

Fast det skulle han nog inte gilla.

Tellus:
Bara fokus ligger på rätt saker. Vilket jag är säker på att det gör.
Så känns det ju bra.
Sedan att klubben hittar några klassbackar är jag också övertygad om.
Det är naivt att tro att Nubben stod för hela fingertoppskänslan själv förut.

Maggan: Ja just han. Men det är han inte ensam om bland backarna.

Dragan 2k: För allt smör i Småland. Absolut ingen Teemu Aalto i Timrå. Låt LHC ta honom. En riktig skitback i mina ögon.

Dragan 2k: En back skall i första hand vara defensivt inriktad och dammsuga den egna zonen ren. Om de är så pass skickliga att det kan kombinera båda delarna får de gärna vara poängstarka. Men ett vasst skott eller målsinne får aldrig aldrig någonsin ske på bekostnad utav någonting annat och gå ut över defensiven när du är back. Det är jag fullständigt allergisk emot. För när skall Timrå lära sig att man inte enbart kan lira raggarhockey för att nå framgång eller backa in i knäna på sin egna målvakt i egen zon? Det finns liksom fler reglage än två stycken. Allting måste ju för h-e gå i en symbios. Man kan inte och SKALL INTE plocka bort någonting.

Jag vill ha naturliga tvåvägsbackar om de nu absolut måste vara poängproduktiva och offensiva....

Skall de vara himla svårt att få den önska uppfylld?

Tvåtallar: En back Timrå också borde fokusera på är JOHAN ÅKERMAN. Hans kontrakt går tydligen ut med HV71 efter denna säsong.Och Skellefteå har förberett ett jättebud.Och kan de så kan vi. Där har du en back som faller in under ramen "Snäppa upp lite grand, gå för guld". En sjuhelvetes bra back. Det är bara till att börja buda.

Uno Gordon:

Drömma går ju men Åkerman är nog tyvärr både SAIK och vi chanslösa på kronor kan icke mäta sig mot rubel.

Uno Gordon:

Borde kanske göra en kloning för att du skulle bli nöjd. Ta tex Jindrich, Strålman samt Tommy Abrahamsson, kunde bli det du söker.

Jonas Rönnqvist ny tränare för Almtuna, hmmm samt att man ävenbyter till ny sportchef?

Abron:

Åfan var det Jonas Rönnqvist det handlade om. Läste bara rubriken och förutsatte med tanke på hans tidigare historia i klubben att det syftades på Petter Rönnqvist.

Simmalugnt:

Nop det är Jonas, han tog ett sabbats år vet du....

Sedan såg jej detta me....
www.kuriren.nu/sport/artikel.aspx?articleid=3469733

Simmalugnt: Du är väl medveten om att Johan Åkerman är småbarnsfarsa och skild. Och att han enligt egen utsago i flera tidningsintervjuer gråtit sig till sömns över saknaden efter dem.

"Jag vet att mamman och min ex-fru tillsammans med sin sambo tar väl hand om barnen och att de får en bra uppfostran men det gör så hjärtskärande ont inom mig att inte få krama om mina egna barn och pussa dem godnatt om kvällarna. Nu ses vi bara ett fåtal gånger per säsong och det är alltid tufft att väga pengarna mott sitt egna kött och blod. Så jag tänker på dem varje dag och man funderar hela tiden på om man verkligen gör rätt och om det är värt allt slit med hockeyn. Men jag trivs bra i Jönköping och med HV71. Men vi får se vad som händer i framtiden. Just nu fokuserar jag bara på mitt kontrakt och att göra ett professionellt jobb här nere."

Uno Gordon: Vet du möjligtvis var exet bor?

Uno Gordon:

Jag antar att familjen bor i Skellefteå då efter alla hans år där vilket skulle tala mer för SAIK. För du kan knappast inbilla mig att de där raderna skulle tala mer för TIK än Ryssland eller att han blir kvar i HV.

johnny99: I Skellefteå. Sannolikheten är stor att att han återfinns där om han inte väljer Ryssland. MEN det är närmare till Västerbotten ifrån Medelpad än ifrån Småland. Och det vore fräsckt om vi kunde snuva SAIK på ännu en "given" spelare.

Uno Gordon: än en gång; )

Uno Gordon:

Nej du, det är bara att glömma och gå på ett annat spår.

Simmalugnt: Tur att inte du är sportchef. Den som jobbar hårdast vinner.

Uno Gordon:

Lär ju inte bli lättare framöver, den ryska Björnen spänner musklerna....

www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=128&a=413305

Abron: Ingenting är lätt i den här branschen. Men det är inte kärleken och fruntimmer heller. Och det skall vara papper på allting. det har Nubben lärt mig. Men har man å andra sidan ambitionerna om att vinna guld och spänner bågen högt då får man vara inställd på merarbete också och övertid.

Uno Gordon:

Men jag tror detta med Ryssarnas stålar är lite alarmerande, att ta upp kampen mot i första hand NHL, nja det känns inte så där......

Abron: I slutändan ligger bollen hos Johan och den är som bekant rund.

Uno Gordon:

Nu ser jag detta lite mer globalt, om vi inte kan acceptera 300, ja säg 400 i månaden för en klass center, vad kommer då att hända om det i artikel i GP blir verklighet.
KOmmer ES i framtiden ha en nivå med mellanskitet av lagen i alsvenskan, div 1 eller vad blir resultatet.
Hur kommer den internationella hockey att se ut, nä för bövel nu är jag konservativ, men jag är räd att klubbar som Timrå kommer att bli utraderade, tyvärr.....

Uno Gordon:

"Den som jobbar hårdast vinner."

Inte sant. Fruntimmer vinner oavsett vem som jobbar hårdast.

Fråga Tina Sjödin....;oD

Simmalugnt:

Djurgården satsar på unga talanger.

Simmalugnt: Det svänger fort.....

Rox:

Det kallas väl inte silly season för inte.

Rox: Din länk är från den 5'e april, det är den 9'e nu.

Rox: Som sagt.

T T:

Jag måste sluta vara så jävla godtrogen och läsa ordentligt...=o)

Simmalugnt: Någon som hört något om Hahl?
Såg i dag i ST att Bastiansen är ett namn för Timrå hur mycket sanning ligger det i det?

Jacksson 71: skulle han ersätta Hahl är det skandal så tror inte han kommer till oss

Jacksson 71: Fel att söka sig till infon då... Det finns väl ca två sidor härinne där det skrivits om det idag.

Nu är det bara för de som önskade sig A-P Berg att fortsätta drömma. Han förlängde idag sitt kontrakt med TPS t o m nästa säsong.

Uno Gordon: Ingen Aalto från Tappare men gärna itsället Ansi Salmela 23 r..el,Miko Lehtonen 29 frå kärpät något i den vägen krävs tills. med Skoogs...om vi skallupnå trygghet bakot o framåt bättre backoffensiv..

plus gärna nån av juniorerna som 7.-8 back...Anton Mylläri har fysik värre än sanny 107 kg 187....el den mer strålmanlike oliver ekman Larsson

Jag skulle förutom centerfråga inte ha nåt emot VIKs Kale Ollson ha har Tik fart i benen o målsinnet verkar bli bättre för varje säsong..härlig med skridskoåkare som matchar våra raskenstams... Sund Regin Axlesson the Svensson brothers..and so on vi har en skridskoskicklig trupp hittils må detta drag bestå

Flyttar ett Silly inlägg hit, även om det varit uppe på tal.

**

Jaha , nu har Jonsson tackat för sig i Frölunda då som 1: center.Då ska Frölunda ut och fixa ny då.Satan , då pekar väl det mesta på att Hahl lämnar oss för att spela i Frölunda ......
Satan va tråkigt , men tyvärr så blir det nog så .....

Matte Idag kl. 07:58

Jacksson 71: När Timrå släppte "Nubben" fick sillstryparna lösa honom för ett visst belopp. Antar att en övernskommelse gjordes också att de inte kan värva våra topp 3-4 spelare så länge som Timrå väljer att matcha spelarnas bud. Om inte, ja då kommer säkert de stora elefanterna med deras gigantiska plånböcker och viftar.

Dr AXA: har aldirg hört om sådant avtal? Finns det exempel?

othan: Mika Hannula, när han inte ville vara kvar i HV trots att det var två år kvar på kontraktet så fick han gå mot att han inte skrev på för en annan elitserieklubb under den perioden.

Dr AXA: mhm. ja då kan man väl hoppas då. men jag hoppas timrå har gett så mkt kärlek till hahl och grabbarna så att enda elitserie laget som ens kommer på tal är timrå. Men de stadiet har hockeyn passerat för länge sen... men man hoppas

Dr AXA: Frölunda gick ju ut med att mer skulle följa (kanske inte från Timrå då specifikt), men de skulle vänta med att gå ut med det med tanke på de inblandade.

Anonymous: Frölunda kanske hugger Tommi Santala en riktigt bra center...

Anonymous: Det gällde väl mer organisationen än spelare, typ Ulf Dahlen och Janne "Sm-Guld" Karlsson.
Enligt säkra källor så gästades Timrå av en back från norra sverige i förra veckan.
Tryggaste uttalandet kom ändå från vår klubbdirektör TJ, vi kommer minst ha lika bra lag nästa säsong.....

« · 1027374 · »