Abron: Ingenting är lätt i den här branschen. Men det är inte kärleken och fruntimmer heller. Och det skall vara papper på allting. det har Nubben lärt mig. Men har man å andra sidan ambitionerna om att vinna guld och spänner bågen högt då får man vara inställd på merarbete också och övertid.
johnny99: I Skellefteå. Sannolikheten är stor att att han återfinns där om han inte väljer Ryssland. MEN det är närmare till Västerbotten ifrån Medelpad än ifrån Småland. Och det vore fräsckt om vi kunde snuva SAIK på ännu en "given" spelare.
Jag antar att familjen bor i Skellefteå då efter alla hans år där vilket skulle tala mer för SAIK. För du kan knappast inbilla mig att de där raderna skulle tala mer för TIK än Ryssland eller att han blir kvar i HV.
Simmalugnt: Du är väl medveten om att Johan Åkerman är småbarnsfarsa och skild. Och att han enligt egen utsago i flera tidningsintervjuer gråtit sig till sömns över saknaden efter dem.
"Jag vet att mamman och min ex-fru tillsammans med sin sambo tar väl hand om barnen och att de får en bra uppfostran men det gör så hjärtskärande ont inom mig att inte få krama om mina egna barn och pussa dem godnatt om kvällarna. Nu ses vi bara ett fåtal gånger per säsong och det är alltid tufft att väga pengarna mott sitt egna kött och blod. Så jag tänker på dem varje dag och man funderar hela tiden på om man verkligen gör rätt och om det är värt allt slit med hockeyn. Men jag trivs bra i Jönköping och med HV71. Men vi får se vad som händer i framtiden. Just nu fokuserar jag bara på mitt kontrakt och att göra ett professionellt jobb här nere."
Åfan var det Jonas Rönnqvist det handlade om. Läste bara rubriken och förutsatte med tanke på hans tidigare historia i klubben att det syftades på Petter Rönnqvist.
Tvåtallar: En back Timrå också borde fokusera på är JOHAN ÅKERMAN. Hans kontrakt går tydligen ut med HV71 efter denna säsong.Och Skellefteå har förberett ett jättebud.Och kan de så kan vi. Där har du en back som faller in under ramen "Snäppa upp lite grand, gå för guld". En sjuhelvetes bra back. Det är bara till att börja buda.
Dragan 2k: En back skall i första hand vara defensivt inriktad och dammsuga den egna zonen ren. Om de är så pass skickliga att det kan kombinera båda delarna får de gärna vara poängstarka. Men ett vasst skott eller målsinne får aldrig aldrig någonsin ske på bekostnad utav någonting annat och gå ut över defensiven när du är back. Det är jag fullständigt allergisk emot. För när skall Timrå lära sig att man inte enbart kan lira raggarhockey för att nå framgång eller backa in i knäna på sin egna målvakt i egen zon? Det finns liksom fler reglage än två stycken. Allting måste ju för h-e gå i en symbios. Man kan inte och SKALL INTE plocka bort någonting.
Jag vill ha naturliga tvåvägsbackar om de nu absolut måste vara poängproduktiva och offensiva....
Skall de vara himla svårt att få den önska uppfylld?
Tellus: Bara fokus ligger på rätt saker. Vilket jag är säker på att det gör. Så känns det ju bra. Sedan att klubben hittar några klassbackar är jag också övertygad om. Det är naivt att tro att Nubben stod för hela fingertoppskänslan själv förut.
Aalto är väl "klar" för någon annan elitserieklubb, LHC? SSK? minns inte.
Berg skulle man ju inte tacka nej till, den överlägset bästa back jag har sett spela i den vackra rödvita tröjan. Killen kunde inte ens stava till indianare och nu är ju inte Kalle K kvar och kan lära honom heller.
Många funderar på Hahl och Regin här inne just nu. Och visst är det svåra tapp om de nu skulle bli så. Men jag känner att backfrågan är viktigare. Där har vi redan stora hål som måste täppas till. Jag vill inom dom närmaste veckorna se en ny bra sportchef. Hans första uppdrag blir väl att signa Backlund så han får prova pennan lite. Jag vill ha två riktiga klassbackar. (Aki P Berg Kanske Teemo Alto som haft ett bra år nu) Centerfrågan känns som nummer två. Med tanke på tillgång och efterfrågan.
Tycho: Nu skall vi inte vara sådan inte. Skrbek är expert på att slasha sönder knävecken på motståndarna, precis som. Och fulare än Satan själv Det är alltid en bra egenskap så länge det gynnar det egna laget. Han kan ödelägga många karriär med sina golfsvingar och bandyvevande.
Skarin: Det beror väl på hur Erik och Anton utvecklas... Men visst är det en liten chansning i så fall. Men Erik har fin potential som man kan hoppas på och Anton lär inte bli sämre... Hoppas man iaf...
Det jag ser är lite mer totalt på laget, vad behöver vi mest och vad har vi haft bäst av i dagsläget? Har vi råd att värva två toppcentrar + en toppback + skogs. Kan det behövas en forward till om Anton Axelsson försvinner också?
Jag tar hellre en toppcenter, en toppback + skogs istället för en toppcenter, en mellancenter, skogs och tex Skrbek...
Har ni korkat hela högen? Prestberg som ersättare för Regin, ja men det blir ju bra det, och allra helst med tanke på att Axelsson kommer att gå som fjärdecenter... Sen är ju även Bastiansen högaktuell som ersättare för Hahl, mumma!
steve_h: Pelle Prestberg kommer med största sannolikhet att lira i Schweiz. Och ärligt talat så tror jag inte att Timrå är något alternativ för varken han personligen eller Timrå IK. Han kräver alldeles för mkt pengar i lönekuvertet för att det skall ekonomiskt försvarbart.
RocknRolf2: Backsidan måste helt klart stärkas upp. Och där instämmer jag i din oro. Jag begriper mig inte på hur Timrå resonerar kring denna heta potatis?
Å ena sidan går Challe ut i medierna efter semifinalförlusten och förkunnar att man skall snäppa upp det hela en aning till nästa säsong, satsa ännu mera och gå för guldet.
Jag fattar ärligt talat ingenting. Dessutom har ju TJ antytt att lönebudgeten kan komma att utvidgas. Men hur är det möjligt? Man kan väl inte på fullt allvar mena att Anders Bastiansen eller Tomas Skogs är dyrare än Riku Hahl kontra Sanny Lindström. Det vore ju otäckt i sådana fall om det förhåller sig på det viset.
Varför kan man inte ersätta med Pelle Prestberg? om Regin försvinner... vi behöver nån som kan göra mål... Dessutom behövs en ny "Pappa" i laget nu när Robban och Koskinen försvinner... Prestberg må väl vara bättre än Bastiansen iallafall
RocknRolf2: Om vi då värvar Anders Bastiansen. Så skulle det i princip innebära att Peter Regin blir förstecenter. Är han mogen den uppgiften? "Bagarn" andrecenter, Bastiansen tredjecenter och Anton Axelsson fjärdecenter.
Personligen tror jag på en bättre lösning och den kommer ifrån betydligt närmare håll.
Skarin: Säg att Hahl och Regin drar, och Bastiansen kommer. I så fall kan väl Bagarn få status som andrecenter, Bastiansen 3:e, Erik 4:e och ett nytt tungt namn på det. Det ser väl ok ut?
Jag är mer oroad över att man snackar om att bara värva en back till utöver Skogs. Såvida det inte är en VM-back är det helt obegripligt
Tycho: Förutsatt att både Hahl och Regin försvinner alltså. Tja, alternativet finns säkert. Men jag tror och hoppas att det är det absolut sista alternativet. Har vi en kanoncenter, Bagarn, Erik och Anton som uppsättning kan vi glömma att gå till final.
Uno Gordon: Den största norrmannen i mina ögon är nog Svend karlsen, föredetta världens starkaste man.... träffade honom i Örebro, närmare 2 meter och 150 kilo med rutor:)