1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601750 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
JimmyH: Jaha, Rögle till Elitserien. Vad säger du till ditt försvar,  Jimmy? ;)

RÖÖÖÖGLEEEEE :D:D:D:D:D

Nu blev det mål för Rögle :D

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA RÖGLE TILL ES!!!!

stoff: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA 2-1 Rögle =D

stoff: nu ligger allt i mora eller rögle's händer!!

RocknRolf2: Men så åker du aldrig till Mora heller.

huokko skulle inte va helt fel o ha :)

Blizzard: Jaha, jag är ungefär lika nervös som när jag går och handlar. Eller tvättar eller diskar eller nåt annat spännande. Det är bara Timrå som kan skapa riktigt nerv i min hockeytillvaro. På avlägsen andraplats är väl i så fall landslaget...

RocknRolf2: MEN VAD F'N ORKAR INTE DET HÄR

Simmalugnt: Mora kvitterar... Har nåt av lagen där det som krävs?

RocknRolf2: Och där gick Röglebackarna bort sig totalt.

RocknRolf2:

Heja Kenny Starfighter! Percy kan dra åt helvete!

Undrar om Percy överlever kvällen....han får väl en hjärtattack nu...

RocknRolf2: 1-1 Rögle!

RocknRolf2: hat kärlek är den bästa kärleken :) närå men herregud malmö vem vill ha upp dom ?? och nu när Bif gick upp måste ja få trösta mig med något

Blizzard: Det är väl inte Timrå som spelar? Ta det lugnt med glädjeutbrotten hörru

Det verkar som Percy kan trycka upp sina miljoner i röven

Dream Team: Nu blir det spännande :)

Dream Team: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.

Blizzard:
54.574 - 4 EQLIF15. HUOKKO, Jan

Kerstin_k: näe nu får Leksand trycka in en kvittering :)

Blizzard: Haha. Helt galen avslutning. Sjukt spännande. Bra hockey på tv4-sport också. Gudars vad jag är glad att jag inte håller på nått av Rögle, Mora eller Malmö. Huvva!

Dream Team: Kenny börjar att få lite rosiga kinder, bra tecken.

Blizzard: jaaaaaaaaaaaaaaaaaa 3-4 vilken spänning

Blizzard: ..f*n f*n f*n f*n 2-4 skit åxo

Blizzard: 1-0 till rögle då är det +7 och +5 nu då ;-) ja detta är INTE klart än :)

Dream Team: ja titta nu är det +7 och +4..det börjar närma sig. Sen räcker det att Leksand bara gör ett mål och spelar oavgjort så kan Rögla vinna med 1-0 om dom vill :) annars är det 4mål som gäller

Blizzard: 2-3....

haha, bara för att man tar ut nånting

Var hittar vi Pitimäki nästa säsong tro? Belfour fungerade tydligen mindre bra i KS.

Anonymous: 1-3 då var vi tillbaka på +8 och +4 då :)

Kerstin_k: Ja Leksand har två mål att kvittera då. Glöm din dröm, Brynäs och Malmö går upp.

Och där var väl Rögles chans definitivt borta. Nu gillar jag inte Malmö heller men Rögle är ett lag jag har synnerligen svårt för. Skönt att slippa Mora. Tråkigare lag och klubb finns inte

Blizzard: .....3-0.....+9

Kerstin_k: F*n nu blev de 2-0 till malmö, och glömde lägga in malmö's första mål i målskilnaden...så nu har malmö +8 och Rögle +4 fortfarande... Kom igen Leksand tryck in pucken för 5mål för Rögle känns liiite långsökt.

Blizzard: vilket lag som än går upp efter brynäs kommer få det svårt nästa år och tillhöra streckstriden

Blizzard: Ja, herregud. Då är det ju inte alls omöjligt. Då återstår det bara att Rögle vinner med 4-0 samt att Leksand kvitterar eller åtminstone inte släpper in fler mål. Vilken avslutning det skulle bli :)

Kerstin_k: det går tillochmed att gå förbi malmö om dom vinner malmö har +6 och rögle +4 det innebär gör rögle 3mål mer än malmö då är det rögle som går upp :)

ralus: inget är omöjligt om man har spelar budget på 30miljoner! men visst fan kan dom slå ut timrå i en kvart eller semi, då är det inte sm-guld timrå ik 08/09

Anonymous: Rätta mig om jag har fel nu, men behövs det inte bara att Malmö eller Brynäs spelar oavgjort för att vinnaren i Rögle - Mora kliver förbi?

Om det är så, så finns ju alla möjligheter kvar. Malmö leder med 1-0 och en studspuck från Leksands sida gör det till oavgjort. Har svårt att tro att Leksand lägger sig ner och självdör den sista matchen på hemmaplan. Man vill nog ändock gå ut med flaggan i topp. Etter roligare blir det om man lyckas snuva ett lag som "redan" är klar för ES. Västerås känns dock dött.

Jag håller i alla fall tummarna för Leksand. Vore roligt att slippa Malmö ytterligare ett år. Leksand var ju onekligen nära att kvitera i slutsekunderna också. Spännande!

Blizzard: eh, menar du att malmö tar guld ifall dom går upp?

Måste väl ett under till om inte Brynäs och Malmö fixar detta, tyvärr.
Leksand har inget att spela för och Västerås är inte värdens vassaste motstånd.

Blizzard: Okej lite missförstånd av mig där då. Vill fanken inte heller ha Malmö i ES nästa år, all lag hellere än dem. De kommer att ha alldeles för stor budget att värva spelare.

Blizzard: Hur ser målskillnaden ut nu i tabellen tänkte på malmö vill verkligen INTE ha malmö i ES. Timrå ik ska ju ta sm-Guldet 08/09 :) så hur är målskillnaden, hur många mål måste Mora/Rögle vinna med för att ta den platsen ?

Anonymous: jo jag tänkte ju de, det är ett hockeyforum så jag tror dom flästa hellre kolla på hockey men tänkte om någon här inte har, så kan man ju kolla på sundsvall :)

Blizzard: TV4 sport...där tittar jag just nu på Rögle-Mora. Sista matchen för Rögle i den hallen tydligen sen ska de få ny arena.

Skogs är så duktig så.

Om någon har tråkigt eller inte har tillgång till teve 4sport så kan ni kolla på AIK- mot giffarna :) www3.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=9986&part=sports

Nä Jag vill bara se Skogs från Mora ingan fler spelare tack.

Ingen spelare i Mora kan komma upp i samma standard som Hahl eller Regin.

Skogs är den enda i detta lag som kan slåss om en backplats.

Nä sluta upp med MORA ryktena!!!

Anonymous: Lika bra att krydda med en länk till inför kvällens dramatiska upplösning.

Skarin: Ja Malmö kommer att bli betydligt tuffare att kämpa om spelare emot än vad Mora någonsin varit. Såg nu att de har en spelarbudget på 30 miljoner, Rögle har en på 7, lite skillnad där. Sen får de elitseriepengarna på det också.

Såg Pery hade lite annan åsikt om det gästande lagets omklädningsrum i den nya arenan också, det skulle vara stort och fint så att de trivdes i Malmö och skulle på så vis vara lättare att värva över :)

« · 1028538 · »