1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601763 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
JimmyH: Jaha, Rögle till Elitserien. Vad säger du till ditt försvar,  Jimmy? ;)

Leksand vann i sudden

Timrå-Tjejen: Hahaha. Makalöst. Håll ut Rögle!

ÄlskarTIK: Gudars skymning vad underbart. Håll ut!

Rögle grejade det trots allt, det var som själva fan. Så gick det med Percys jättesatsning, hahaha!

Stabil back hahahahaha

Ett stort jäkla långfinger till Percy, hans miljoner och nya multiarenan!

Leksand fixade matchen också, när det inte gällde. Jag är i chock.

Sicken Kvalserie...

Uno Gordon: Jag har varit i Mora flera gånger. Men det var innan elitserietiden. Sedan dess har jag inte haft nån anledning att besöka det skitstället. Jag skrattar även gott över det faktum att de nu med rätta är i allsvenskan igen

Helt underbart med Rögle i ES och slippa Malmö.

Mitt tips slog in Brynäs och Rögle till ES!

General_Moisio: slipper malmö jaaaaaaaaaaaaaaa

Mora fick in ett till mål också, otur att de tog ut målvakten tidigare.

Haha herregud vilka fula hattar Rögle spelarna tog på sig xD

Kerstin_k:
JA FÖR F*****N :D:D:D
Detta kommer bli kul när vi ska möta dom :D KÄRLEK !!

RocknRolf2: Vad gör Timrå så mycket mindre skitigt menar du?

Morasupportrarna var inte så glada, dom slog sönder allt dom hade i närheten typ, flaggor, trumma osv xD

En hel del skadeglädje hos hemmafansen i Leksand för tillfället... ;)

Den enda sanna glädjen är skadeglädjen helt underbart att se Malmö fansen...:D :D :D

General_Moisio: FAN! Inatt skulle man vart i Skåne och Ängelholm och druckit bärs med fansen. Jag har ju haft förmånen att dra på mig en AIA-grön konstellation.

JAG älskar när underdogsen skräller och gör det omöjliga. Som Timrå IK 99/00. Jag fick ståpäls när jag hörde Rögleklacken. Det var som i fornstora dar.

Grattis Ängelholm - det här är ni väl värda och långnäsa åt Malmö och Mora! Tack för underhållningen! Micke Gath forever in my heart! Vilken kille!

Anonymous: Ska jag behöva motivera varför jag gillar Timrå mer än Mora också? Jag bryr mig egentligen inte ett skvatt om kvalserielagen så därför finner jag det rätt märkligt att man måste stå tills svars för att man dissar ett lag som Ängelholms-Rögle. Dessutom finner jag det aningen motbjudande att folk jublar så att dem gör i brallan över det laget här

RocknRolf2: älskar timrå !! inget anant är något!! det är just därför man bryr sig om KS man vill vell sitt lags bästa eller?? då tar jag rögla alla dar i veckan än j*vla malmö!! korta väg, mindre spelar budget osv.

Uno Gordon: Man kan inte annat än imponeras av Rögle som förening, man tappar 14 spelare men med en mycket stram budget får man ihop ett es lag, så jävla imponerande !!!

Blizzard: blev så upphetsad så jag tappa stavningen... Rögle* och kortare väg*

Blizzard: Jo, jag räknar lugnt med att Timrå gör köttfärs av detta Rögle, som sannolikt (och förhoppningsvis) kommer överskatta det här laget och därmed få ordentligt med pisk i Elitserien. Kvalserien har cup-karaktär. Det är en annan sak med 55 omgångars grundspel...

Det negativa med Rögle i ES är att Rögle känns precis som det Mora var, ett felplacerat allsvenskt lag!

RocknRolf2: Nu skrev du "skitstället" då utgick jag från att du menade ort och inte lag.

För mig så betyder det jättemycket att inte Malmö gick upp då de skulle utgöra ännu en förening som skulle ha bättre ekonomi, eller i alla fall bättre förutsättningar till en sådan än Timrå i elitserien. Bättre ekonomi ger att de skulle kunna ta spelare, konkurrera om spelare, och fixa sig en bra förutsättning för avancemang i en elitserien.

RocknRolf2: Jämför inte Mora och Rögle, de är inte rätt och alla lag som går upp i ES förtjänar de och allra mest dom är mindre föreningarna.

RocknRolf2: Rättvist att Rögle gick upp efter domarskandalen i matchen mot Malmö.

Minns att Timrå ansågs vara en dagslända då vi gick upp. Det är roligt när Åshöjden-gäng får möjlighet att sticka upp, och chansen att etablera sig.

Blizzard: Analysen måste ändå vara att det är bra för TIK att både Malmö och Leksand blir kva ri allsvenskan. Brynäs har jag svårt att se att de ska lyfta sig alltför mycket till nästa år och Rögle känns ju som ett lag vi bara ska ha efter oss.

RocknRolf2: Det här är jackpot för oss! Vi slipper iom det här gnet-Mora för all framtid och ytterligare ett lag att slås med när det gäller såväl toppstrid som värvningar i Malmö. Dessutom så känns det skönt trots allt att Brynäs lyckades klara sig kvar, då det allt som oftast drar fulla hus i E.ON. Sen räknar jag, precis som du, kallt med att Rögles avancemang ger gratis poäng...

Anonymous: Och när det gäller ort så anser jag att Sundsvall-Timrå är värdiga ett elitserielag medan Mora absolut inte är det.

Snoop: Ordet "förtjäna" har jag inte nämnt och det var inte heller det jag menade. Jag menar att Rögle likt Mora är småklubbar med klar allsvensk prägel. Ok? Rögle har dock bra fans, det ska erkännas

Ambroo: Nog hörde jag Rögle-speakern yttra ord till publiken som: "Var vänlig beträd ej isen efter slutsignalen." TV-bilderna just nu talar ett lite annat språk... ;)

arf: Timrå var en underdog men inte riktigt ett Åshöjden-gäng heller. Tycker Timrå gick upp med ett klart bättre lag än det Rögle har idag. Många av spelarna i Timrås avancemangslag fick ju rätt skapliga karriärer sedan också...

Ambroo: Jo... jag har bara svårt för Rögle, men om det är bättre för Timrå så ok då.

Ambroo: Nej men för i helvete Micke! Nämn inte ordet lätta eller gratis i samma andetag som Timrå. Du om någon borde veta bättre att det här laget svårligen kan föra matcherna. Och Rögle en lördagseftermiddag i ladan är ingen lätt match. Tänk dig för...

Ambroo: Instämmer till fullo.
Värvar bara Rögle Vopat och Grosek tar de inte många poäng.
Men ändå Grattis Rögle.
Lider lite med Mora faktiskt.

Otur att Mora tog ut målvakten, de kvitterade ju på slutet. Var säkert
medvetet av Eloranta, han ryktas ju som Rögles nästa tränare.

Lite synd är det ändå för Timrå med dyrare resor. Men hellre Rögle än Malmö alla dagar i veckan.

Anonymous:
Vet inte om det kommenterats men tack vare Luleås mål mot Timrå när vi tog ut målvakten hamnade Mora i kvalserien istället för Luleå.

Så kan det gå

Anonymous: helst av allt hade jag velat ha upp leksand och brynäs, men rögle fyfan vilken skön skräll. Allt för lite av sånt nuförtiden

Per HApps: Det var alltså TIK som spelade ne MIK till AS...=)

Uno Gordon:

Ledsen Uno,ni får dras med oss minst ett år till:))

Bissett19: Jag har inga som helst problem med dig även om du är en jävla tjurskalle precis som GävleLasse. Men färgerna du bär kan jag aldrig försvara och du vet varför.

Men grattis då typ eller nåt?

Vi syns och hörs till hösten...

Roligt med ett nytt lag i ES... Jag gråter inga tårar över att Mora åkte ut precis. Var en ganska tråkig arena att åka till dessutom att bygga ett lag fullt av Utländska spelare är inget som lockar. Dom har ju 0 hjärta för klubben. Ska bli intressant att se om Rögle kan hitta ett annat mönster än Mora.

TRL: Ja det är tur att Timrå klarar sig bra på egna produkter.

Uno Gordon:

SCA cupen,o nu får du öppna lädret o bjussa på en pilsner;)
O sen vill man gärna höra storyn om Wikegård igen,den är en klassiker.

Uno Gordon:

SCA cupen,o nu får du öppna lädret o bjussa på en pilsner;)
O sen vill man gärna höra storyn om Wikegård igen,den är en klassiker.

Bissett19: Jag tar på mig det. Bärs i baren skall det bli. Och Wikegård skall vi diskutera tills korna går hem :)

RocknRolf2:
Fick vibbar från 14/4-2000 när jag såg tv-bilderna från Ängelholm

Anonymous: Nej det har jag inte sagt, men att ha 90% utlänningar från olika delar av världen lär knappast vara så lyckat.

Måste vara tungt som satan för Skogs att dra från Mora nu.

« · 1028538 · »