redline: det är roligt att Rögle gick upp, det är ett lag jag inte alls har något emot att se i Elitserien. Nu kanske bröderna Jönsson återförenas i Rögle istället för Färjestad ?! (det vore lite häftigt om det skulle hända)
Dr AXA: Själv vet jag inte, jag har ingen större koll på "Linkan" eller vad han nu kallades. Han behöver nog inte vara bedrövlig, men det kanske finns andra här inne med mer koll på honom?!
mattias - 74: Du gillar att vältra dig du i andras olyckor. Men jag tänker inte bjuda dig på någon smällkaramell. Det får du allt ta reda på själv vad jag menar för någonting. För det diskuterar jag inte med dig och inte här på HS heller.
Snoop: Han tillhör inte Blues längre utan han tillhör Boston eftersom blues bytte bort han mot Hannu Toivonen , så åker han över lär det bli Boston och inge annat om dom inte byter bort han oxå
Är det inte läge att försöka fixa hit Malmös Carl Söderberg? Tycker han har fin blick för spelet och alltid gör bra matcher. Dessutom kanske han inte är intresserad av ännu ett år i Allsvenskan. Polare från Skåne finns ju redan i Timrå.
mattias - 74: Han lär nog inte mena något spec mot de kvinnliga könet utan sa kärring på samma sätt som alla andra säger kärring, palla bry sig om allt ? :P
Blev tammetusan rörd när slutsignalen gick. Det är alltid magiskt när rejäla underdogs lyckas med sådana här stora bedrifter. Riktigt stort!
Rögle kommer bli mycket svårslagna på deras hemmaplan inför sina fanatiska fans, deras publik och klack håller ju hög klass. Nu ska det ju iofs byggas en ny arena. Hade man lirat kvar i "containern" tror jag de skulle bli ännu svårare att tas med för elitserielagen ;) Trycket och viljan är enormt.
Sedan kan jag nästan förstå vad Malmö och deras fans känner just nu. Fy fan vad hemskt. Två år i rad faller man på målsnöret och man gör det på ett bedrövligt sätt. Torsk mot Västerås hemma och 3-0 och 4-2 ikväll. Herregud! Det är kul med nerver.
Och Mora blev drabbade av enorma skadeproblem i Kvalserien. Kändes som att det var lite fel läge för det.
Roligt med ett nytt lag i ES... Jag gråter inga tårar över att Mora åkte ut precis. Var en ganska tråkig arena att åka till dessutom att bygga ett lag fullt av Utländska spelare är inget som lockar. Dom har ju 0 hjärta för klubben. Ska bli intressant att se om Rögle kan hitta ett annat mönster än Mora.
Bissett19: Jag har inga som helst problem med dig även om du är en jävla tjurskalle precis som GävleLasse. Men färgerna du bär kan jag aldrig försvara och du vet varför.
Ambroo: Nej men för i helvete Micke! Nämn inte ordet lätta eller gratis i samma andetag som Timrå. Du om någon borde veta bättre att det här laget svårligen kan föra matcherna. Och Rögle en lördagseftermiddag i ladan är ingen lätt match. Tänk dig för...
arf: Timrå var en underdog men inte riktigt ett Åshöjden-gäng heller. Tycker Timrå gick upp med ett klart bättre lag än det Rögle har idag. Många av spelarna i Timrås avancemangslag fick ju rätt skapliga karriärer sedan också...
Ambroo: Nog hörde jag Rögle-speakern yttra ord till publiken som: "Var vänlig beträd ej isen efter slutsignalen." TV-bilderna just nu talar ett lite annat språk... ;)
Snoop: Ordet "förtjäna" har jag inte nämnt och det var inte heller det jag menade. Jag menar att Rögle likt Mora är småklubbar med klar allsvensk prägel. Ok? Rögle har dock bra fans, det ska erkännas
RocknRolf2: Det här är jackpot för oss! Vi slipper iom det här gnet-Mora för all framtid och ytterligare ett lag att slås med när det gäller såväl toppstrid som värvningar i Malmö. Dessutom så känns det skönt trots allt att Brynäs lyckades klara sig kvar, då det allt som oftast drar fulla hus i E.ON. Sen räknar jag, precis som du, kallt med att Rögles avancemang ger gratis poäng...
Blizzard: Analysen måste ändå vara att det är bra för TIK att både Malmö och Leksand blir kva ri allsvenskan. Brynäs har jag svårt att se att de ska lyfta sig alltför mycket till nästa år och Rögle känns ju som ett lag vi bara ska ha efter oss.
Tom Topp: Nu ni e Lilla farbrorn på plats o ska se nåra matcher i chokladlandet! Ni får kika efter nån galning i Timråtröja!! Lite påverkad av öl e man redan!!🤣🇱🇸😎