Tycho: Men spela honom då med en defensivt stark kugge för bövelen. Det går ju inte att finna (annat än i NHL och möjligtvis i den penningstinna ryska ligan) en back som är landslagsmässig både i deet offensiva som det defensiva spelet.
T T: Jag har dålig koll på Kovlands lag och vad de behöver och vill ha.
Men Jocke Sjödin, Jesper Larsson och Petter Näslund kommer i alla fall att sommarträna med Sundsvall Hockey. Men jag är skeptisk till att någon av dem tar en ordinarie plats när serien drar igång. Beror lite på vilket lag Sundsvall får ihop och hur pass de går framåt över sommaren.
Red Rocker: tror nog de spelar R J med en leftare som iår då han fått spela med Sebastian E och Sanny...man ser sälla två rigtarbackar tillsammans vet ej varför en det finns ju så många fler leftare procentuellt..
ralus: Håller med mkt snack om forwards när det är akut backbrist!?!? Forwards har vi redan kanonbra och behöver endast ersätta om någon försvinner(Robban är den enda vi tappat och han ersätts av MPS och Lander). Vi behöver inte förutsätta eller ta ut en förlust i förväg det är onödigt och som det ser ut nu spelar Hahl, Regin mm i TIK även nästa säsong.
Så här skulle det kunna se ut:
1:a par Nyförvärv + Skogh 2:e par RJ + Styf 3:e par Erixon + Nyförvärv(ska vara tillräckligt bra för att ta plats som 4:e back) 4:e par Moe + Lotvonen + en ny junis back med något slags junior kontrakt.
Erixon och Moe får slåss om att spela i tredje backpar.
stoff: Var finns det plats för honom då? vi ska väl in med 1-2 backar till, kanske center ifall riku eller peter drar. sen är det väl i stort sett spikat..
lungan: Här i Roos blogg står det att Saravo o Aalto är klara för LHC. Dom har 7 backar på kontrakt nu o jag antar att dom vill förlänga med Majesky o den andra utlänningen där bak.
TRL: Jag vet inte men jag hoppas att nästa också blir en back som kanske kan bli den där 30-minuterns backen som det har pratas om men det är svårt att säga jag har inte hört några fler ryckten en den där tjeckiska centern som jag inte ens vet namnet på.
Tvåtallar: Är ju lätt att attackera ett annat lags stomme när ens eget lag inte ens har nåt.
mikenomad: Måste vara en skön känsla för dig att känna så, men det skulle vara väldigt intressant att veta vilken aspekt du menar att ni är så mycket bättre än oss i.
Jacksson 71: Jo just det det har vi ju... Fast Anton Lander och Magnus Päjäärvi är ju lite unga och borde kanske inte räknas till A-laget helt riktigt än. Jag säger inte att dom är dåliga men lite smått o rutinerade...
Jacksson 71: Japp det borde dem göra. Han är ju ruggigt bra och att hitta en ersättare blir nog väldigt svårt som du sa. Såg nyss att Skogs är klar nu... Äntligen!!
dr-nix: Har Timrå satt något datum när Riku borde ha bestämd vart han ska spela nästa säsong. För man kan ju inte vänta flera månader för Riku är ju inte direkt jätte lätt att hitta en ersättar till Riku Hahl när det inte äns är en månad kvar till premiären.
Jacksson 71: Aa de tror jag med, killen har mycket fin skridskoåkning men även ett mycket fint skott, ska bli intressant och hoppas han blir en landslagsback.
spud: tycks vara en trend i medelpad.... Ursäkta att jag kommenterar ett gammalt inlägg som redan kommenterats. Om jag varit anhängare av din klubb skulle jag inte våga skriva in ordet TREND på ett Forum. För att.. Timrå och Sundsvall har numera ett fantastiskt samarbete. Vikten för ett elitserie lag att ha ett div 1 lag att använda som farmarlag är otroligt tung. För att inte säga att det är ett måste. Att sedan spelare som avancerat men ändå inte platsar i Timrå. Väljer tex det mera elitsatsande Löven är ju helt naturligt. Hur är Trenden för MoDo då ? Jo samarbetet med Sundsvall har i det närmaste upphört. Och Björklöven satsar mot Elitserien och är angelägen att ge plats åt sina egna lovande juniorer. Modos stomme av spelar består av 34-36 åringar. Dom har inget lag att matcha in juniorer i . Ja du spud Trend hm.