Uddan: Ja men så blire nog inte tyvärr, men de tragiska i de hela är att man begriper inte varför han lämnar sina polare i Timrå, jag är ärligt ledsen nu jag.
fyfan va förbannad jag är nu, jag ska gå på 1 match till hösten, och de är när Frölunda kommer och jag ska fan inte hålla inne med nåt, fyfan vad bedrövligt detta är.
Ian: Lulin kanske är ledig för en match och kan göra en av sina berömda tacklingar. Man kan ju alltid hoppas att skadehelvetet följde Nubben med till Frölunda.
Timrårocker: Men snälla, Nubben har en ny arbetsgivare nu och har i uppdrag att bygga ett lag åt sin nya arbetsgivare. Det där med klubbhjärta kan du bara glömma.
Vi är alla prostituerade, bara priset är det rätta går vi med på vad som helst.
Nu är det upp till Linkan och Robban att göra ett bättre jobb.
Snoop: OK, ett tungt spelartapp tycks vara ett faktum. Den omedelbara frågan: Är Sloan ledig?
Allvarligt talat så känns det här inte alls bra. Jag har fått känslan av att spelarmarknaden inte är alltför stor, och finna en ersättare till Hahl blir nog inte det lättaste. Det kommer bli en dyr värvning, men som tur är har jag en plan:
Om det nu visar sig att Hahl går till Frölunda vore det inte mer än rätt att trycka upp t-shirts med texten "Kent Norberg is my bitch", och börja sälja. Det borde väl ge ett skapligt tillskott i klubbkassan ;)
ja Nubben med det stora Timråhjärtat. Nu lyckas han juh förstöra ganska duktigt. undra egentligen vad som hände i vintras, skulle vara intressant att veta men det lär väll aldrig komma fram riktigt vad som hände.
Snoop: Ja antingen är man med eller så kan vi bara drömma om SM-guld i evigheter, Karlstad, Linköping och Jönköping är ju inga metropoler direkt, där är Sundsvall bra mycket mer att erbjuda i mycket, personligen vill jag ju att laget ska spela i Timrå, men tyvärr.....det kommer inte att funka i längden.
MB: Håller med, jag tycker att dammsugarna Frölunda,Färjestad,HV och LHC kan ha sin jävla serie för sig själv, för va fan ska vi va med för, känns så jävla tråkigt.
T T: Ja det har ju inte regnat in klasspelare direkt, men värvar Nubben Hahl till VF, då borde han visa sig uppe i regionen på ett tag, och kan inte Timrå locka/behålla klasspelare utan måste jaga spelare som ev ska blomma ut i Timrå, lite på chans, då känns inte Timrås möjligheter att överhuvudtaget vinna ett SM stora, och då kan man fråga sig varför man håller på, ligga i mitten/nedre halvan, vad är det.
Då måste också klubben överväga arenans läge, för att ev utöka intresset, få fler åskådare, större intresse av sponsorer, tillgänglighet till infrastruktur (hotell, läge till arenan mm) , och med det högre omsättning för att kunna matcha HV, VF, Linköping mfl, måste tyvärr arenan ligga i Sundsvall, annars är det bara konstgjord andning (med att utöka med några 100 platser då och då i E`ON), vi blir ett lindansar lag vid strecken eller är det så klubben vill ligga. Tillgängligheten måste öka till arenan, vara tjurig att arenan måste ligga i Timrå, ja då är vi snart i allsvenskan. det är bara bita i det sura äpplet och inse verkligheten tyvärr, spelarna går dit det betalas mest, dom skiter fullständigt vad det står på tröjan, allt annat är bullshit. Face det facts!!!
nixXz: De har varit upptagna med Jesper Samuelssons slutförhandlingar i två veckor...
Nä, allvarligt, det här känns förjävla tråkigt. Ena stunden är man bara lycklig över Zätas och Detroits framfart (att få hem bucklan i sommar har mycket hög prioritet för mig just nu) för att i nästa stund få ett sådant här besked. Man blir bara så trött.
nixXz: När exempelvis tydligen ett av de sämre lagen i den ryska superligan förra säsongen blivit lovat 180 miljoner för spelarinköp inför kommande säsong så gäller det att verkligen hitta ett guldkorn som ingen annan hunnit uppmärksamma.
Snoop: ja det känns verkligen så. och våra sportchefer, vad gör dom? hoppas dom gör något och har någon riktig joker på G... Men dom har nog bara allsvenska spelare i telefonboken. Nu skall vi ha en bra center + PP/spelande back.
Poffa: Klart det kan bli ryssland. Men det mest troliga är Frölunda. Ska bli intressant att se vad den gode Hahl har valt och med vilka grunder han utåt sett i media förklarar sitt beslut.
250kg kärlek: Är det klart att Hahl drar till Frölunda?
Hahl borde ju vara en drömspelare för klubbar i KHL. De tar ju betydligt sämre spelare än Hahl och ger dem fantasilöner. Kan det inte vara dit han är på väg?
epa: det är inte laget som är där för supportrarna, supportrarna e där för laget
riku hahl kom väl hit för spel i sverige och pengar, hade inbillat mig att han fått lite hjärta för klubben iaf och med bästa möjliga förutsättningar (finnfemman intakt osv) så trodde jag faktist att han skulle stanna
tror nog Regin sticker också, även om han inte skulle ta en plats i Ottawa så skulle han utvecklas mer i AHL på liten rink än vad han gör här.
spud: Det är lätt att bli en aning känslig i detta läge. Nubben drar till Frölunda, ett hårt slag för föreningen. Nubben tar dessutom med sig lagets bäste spelare. Klart man blir less eller hur man nu ska uttrycka det.
epa: Men om inte spelarna följer marknaden vafan ska de då följa? Ska vi låsa in spelarna? Ni är ju i elitserien för att ni värvat ihop ett es lag, varför blir ni så less när andra gör samma sak!?
Skarin: Det tror jag med. Antagligen känner Hahl att med Frölundas muskler och med Dahlén vid rodret finns bättre möjligheter att göra bra ifrån sig och därmed öka sina chanser till spel i andra ligor med bättre betalt. Men i och för sig. Elitserielagens försök till kamp om stjärnorna gör att betalningen till dessa stjärnor känns rätt okej, även i elitserien.
epa: Håller fan med, lagkänslan och supporterkänslan verkar inte finnas där längre, men vi har iaf kvar den viktigaste, Johan Anderssons uttalande va döskönt "De bästa jag vet är att vinna matcher med TIK", sånna spelare vill vi ha :D
Inte tror jag hahl går till frölunda,det har ju folk här sagt att han aldrig skulle göra och dom är tydligen väldigt insatta (eller väldigt insnöade) snart vet vi vilket av dom.
Jag tycker att alla supportrar i elitserien ska bojkotta nästa säsong (vilket inte är troligt) för att visa sitt missnöje över situationen. För alla supportrar är mer eller mindre missnöjda över hur det ser ut nu med tanke på att det BARA är pengarna som spelar roll. Utan oss supportrar blir det inga lönen till spelarna men vad får vi tillbaka? Dom är så j-vla pengakåta spelarna att dom glömmer bort oss supportrar.