1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609546 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Tenkrat till HC Kladno, men han kommer tillbaka i oktober...

T T: Ketchupeffekten!

Hahl Bundy: De skulle inte värvas någon ersättare till Moe då ?

T T: Då är det bara några centrar till då, nåja minst en iallafall.

T T: Suveränt.

T T: HAHAHAHA, så brukar de inte låta, men okej!

Du är kung, Mathias.

T T: Jag länkar åt dig.. Hoppas du inte gnäller?

Nu är Jesper och Dennis officiella också. Hej vad det går.

Timrå var bussiga mot Jonte, det betalade sig...eller ja ni fattar vad jag menar.

Bränn inte alla broar med Regin nu!

berra05: Marian Hossa kanske?

orion: Sorry, glömde att man måste hålla språket enkelt i den här boken.

berra05: Att döma av filmen hade han ju inte direkt ett farligt handledsskott. Såg mest ut som han bjöd på fladderpuckar som målvakterna lyckades tappa in. Kyliga straffar dock.

finska landslagspelaren Janne Pesonen skulle vara en super Värvning finns nog ingen bättre spelare man kan hitta på spelarmarknaden nu. 34mål och 44 assist på 56 matcher säger ju allt

Ryan Vesce från hifk ser ut att vara en center för timrå 26mål och 18 assist på 56 matcher. kolla länken.

Uno Gordon: Ja det var otroligt bra det här. När det som bäst behövdes dessutom. Nu knäppte vi dom på näsan där nere på västkusten. Nu får vi knyta nävarna och hoppas att nästa hockeybomb slår ner. Starkt jobbat av vår nya sportchefsduo. Det ska dom ha creds för! Jobba på nästa man nu bara...

TRL: Det är orgasm! Jag som surrrade och surrade och surrade om Mikko Lehtonen tidigare i våras fick min bön hörd. Det här är värt precis allting. En riktigt fet klassback. Jag bugar mig av vördnad och tacksamhet till ledningen i Timrå.

Tack Linkan!

lungan: Haha, ja dom pengarna finns not inte till det tyvärr men de vore inte dumt om hela "gänget" skulle komma ;) Men den här karamellen måste man få suga på nån dag nu. Känns så otroligt bra jag som varit så negativ och förtvivlad sista tiden måste jag erkänna...

TRL: Eller varför inte två han och Ryan Keller och vi låter Pyörälä spela center dock skulle jag hellre se att Pesonen kom om man gör denna rokad på Pyörälä.

lungan: Den har nämnts här tidigare... skulle vara kul med en transatlant i laget

Härhar vi en center som man borde titta lite närmare på, Han är i rätt ålder också....Ryan Vesce

Ambroo: Vad är det för landsnummer till Kanada? Och vet du vad Hasse som jobbade på kansliet förut heter i efternamn? Han bor ute i Klingsta har jag för mig. Har även arbetat inom organisationen IFSH. Stort Timråhjärta i vilket fall som helst. Han har ju direktkontakt med Ed Ward. Borde ju vara en enkel match att slå en signal till andra sidan Atlanten och pejla läget. Ge dem en budget att rätta sig efter, ett maxbelopp helt enkelt. Sedan får de fria händer att uppsöka äregiriga centerforwards i AHL och i andra underliggande ligor i Nordamerika. Kanske rent utav finns några guldkorn i Alberta? Sedan får de ha dialoger och avstämningar veckovis där de rapporterar om vad som kommer fram och sedan är det upp till Timrås styrelse att operativt besluta sig för om de skall satsa på det som nu kan tänkas presenteras...

Så kanske vi slipper snipern Pavel Brendl också, då han kan vara på väg till ryssarna. Kommer faktiskt att sakna den killen i elitserien :(

MorganaLefaey: nej, det är kanske möjligt. frågan man då ställer sig är varför de skall riskera att behöva lösa ut sig själva när dom kan skriva kontrakt över ett år i stöten och slippa eventuella "straffavgifter". men som sagt, jag vet inte hur man kan eller får utforma kontrakt.

qslig: Bör väl inte vara så svårt om man skriver in att spelaren själv ska lösa ut sig i stället för att klubben i fråga skall betala en övergång. Sen lär det väl iofs aldrig handla om lika mycket pengar i sådana fall, men då har inte NHL-laget betalat någon övergångssumma.

El_loco: jag vet faktiskt inte, man är ju inte direkt jätteinsatt i hur kontrakt skrives och formuleras men vad jag har förstått hittils så vill spelare som har en önskan att få spela i nhl inte skriva längre kontrakt än ett år så länge det inte finns något gällande avtal med nhl. det är kanske möjligt att kringgå detta på något sätt, någon annan som kanske är mer insatt i ämnet får gärna kommentera.

qslig: Kan man inte komma runt det med någon form av NHL klausul i kontraktet frågar jag mig som lekman.

Jag hoppas verkligen inte också att det här ett års kontraktet gör att Lehtonens familj med nyfött barn stannar kvar i Finland för att på ett sånt kort kontrakt är det inte värt att flytta över. En sådan lösning skulle nog vara dömd att misslyckas.

El_loco: med tanke på ett icke existerande avtal med nhl så kommer det inte bli många spelare som vill skriva längre kontrakt än 1 år åt gången.

Blizzard: Vad skönt att Lehtonen valde Timrå till slut. Med den signaturen så kan man väl näsan glädjas åt en riktigt fin backsida för första gången på ett tag om nu Skog och Lehtonen slår väl ut (och vågar man hoppas på att någon av ynglingarna kliver in ordentligt också.) Liten smolk i glädjebägaren är ju att det är bara är ett år. Förstår inte riktigt varför. Nu gäller det bara att fixa centrarna också!

Den här Ryan Keller som det har börjat ryktas om är listad som RW på eliteprospects och det är väl något vi inte riktigt behöver eller är det någon som vet om han kan centra också?

www.eliteprospects.com/player.php?player=11763

Sådärja, då var Mikko Lehtonen inplacerad i laget!
Ni kan för övrigt se vilket lagförslag Linkan&Robban jobbar efter på min profil... ;-)

"#1 lite snabb me förra
2008-06-09 22:13
Lika snabb med denna, Janne Pesonen, till Timrå eller LHC eller Ryssland! Ryan Keller oxå aktuell i Timrå. Fredrik Modin går oxå in i marknaden."

Ryan Keller ? när kom de rycktet?

Och Patrik Svedlund valde överraskande att inte klistra på Lehtonens huvud på en Timrå-kropp.

Och Timrå avancerar ända upp till 8onde plats på hockeysveriges ranking, bakom lag som skellefteå och södertälje

Blizzard: Det var väl inte dom som villa ha pengar senast, det var väl klubben i Alperna som skulle ha pengar för han.

Blizzard: Kanske lite mycke? ääh, vi säger de dubbla

Mathias: undrar hur mycket pengar dom vill ha av oss denna gång då ;-)

Paddan: Då är vi riktigt nöjda med denna dag :-)

Luka: Det står också "will play for Kladno until mid-october" om man klickar på "transfers last 24h"

Luka: Troligtvis, Då han inledde säsongen förra säsongen där med

Antar att denna övergång har med artistkontraktet att göra:

Petr Tenkrat
to HC Kladno

Kongo: Visst är det så. Få ut något snabbt när de upptäcker något och sedan förfina i efterhand brukar funka bra för dem.

Gillar speciellt hur de brukar förfina löpsedlarna för att man sedan skall öppna tidningen och se en artikel på 2*2cm.

Eller hur de gör en överskrift som inte riktigt stämmer.
Ett exempel är väl det som vi pratat om här.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article2639288.ab

Där man säger att Timrå kan stoppa regin, men sedan kommer man fram till efter intervjuer mm att man med största sannolikhet inte kan det.

Paddan:
Sportbladet sätter inte direkt sanningen i första rummet...

Paddan: Fick också för mig att det var på det viset. Speciellt efter att ha läst nyheten i dansk media. Men man kan väl inte säga att man satt sig in i det speciellt mycket.

Kongo: Ungefär som vanligt då. Det kanske var Sportbladet som fick för sig att det förhöll sig som det gjorde med den där NHL-klausulen.

Paddan:
Du har fattat fel.

Paddan: Ja precis, det var så jag också uppfattade det...

Frella: Sades det inte för någon eller några veckor sedan att det i den där extraparagrafen stod att Timrå och Regins moderklubb skulle dela på 200.000 dollar. Men nu verkar det ju som, om jag fattat det rätt, att Timrå vill ha hela kakan själv.

Ja då är det bara glömma Mikael Wahlberg också då som det ryktats om till TIK... Enligt www.hockeysverige.com är han klar för CSKA Moskva nu...

Per HApps: Man får väl hoppas på att det är inskrivet i Regins kontrakt att TIK ska ha 200 000$ för Regin oavsett om det finns avtal eller inte. Annars förstår jag inte vad man käbblar om. Och har Regin gått med på det när han skrev på nytt i vintras får han väl pynta om inte Ottawa tänker göra det då.

Per HApps: Är det inte så att NHL-Klubbar som betalar övergånssummor för spelare nu när det inte finns något avtal riskerar höga böter?

GävleLasse: Aa de känns verkligen inte kul detta asså, fan :/

« · 1044601 · »