1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609753 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
söderbergh: Varför skulle jag inte tro på det där? Eller räknar du med att Percy kommer att strö pengar över MIF i all evinnerlighet?

söderbergh: Inga problem då det inte kommer spela några stjärnor i ES om 5 år...

Paddan: Tror du på det där själv?

McCarton: Hur ser du att TIK ska kunna öka sin omsättning till den grad att ni blir konkurrenskraftiga i framtiden? 6000 är väl maxkapaciteten i er hall och den ligger i en byhåla som stinker som "fighters" käft av en gammal massafabrik.
Allvarligt, Timrå liksom övriga norrlandslag lever på lånad tid. Ni må ha historien med er. Men er framtid ser riktigt dyster ut.

söderbergh: "Han har redan lagt ner stora summor i vår förening och i och med arenabygget har han visat att han är beredd att fortsätta sin satsning."

Om jag inte minns fel så sade väl Percy att i och med uppförandet av arenan så slutfördes hans ekonomiska satsning på MIF, nu skulle det vara upp till föreningen själva att se till att dra in pengar till hockeyverksamheten.

fighter: Vet inte om du är dum, bakfull, båda delarna eller bara vägrar se fakta. Alla andra har gjort det. Det är därför Frölunda och Färjestad fått inbjudningar till ryska ligan. Det är därför Percy tittat söderut för hockesamarbete. Pengar. Elitserien får allt svårare att locka toppspelare eftersom de tjänar bättre i andra ligor. Utan toppspelare minskar attraktionskraften och därmed sponsorspengar och pengar för TV rättigheter. De klubbar som har pengar och attraktionsvärde kommer att växa på de andras bekostnad oavsett om du, jag eller någon annan vill det. Som jag skrev, vi har redan en av Sveriges mest engagerade sponsorer som dessutom just nu bygger vad som kommer bli Sveriges modernaste och finaste arena. Han har redan lagt ner stora summor i vår förening och i och med arenabygget har han visat att han är beredd att fortsätta sin satsning. Din kommentar om publiktillströmning från Polen, Tyskland och Frankrike är egentligen så dum att den inte förtjänar någon kommentar. Betänk istället att det tar 30 minuter från Köpenhamn till Malmö så inser du kanske att det lokala publikunderlaget är stort om hockeyprodukten är god och det kommer den att bli. Idag är TIK bättre än MIF men vi har råd att satsa och kan redan konkurrera med ES klubbarna om toppspelare trots att vi bara spelar i allsvenskan.
Min kommentar om er stagnation borde väl också vara lätt att förstå för dig. Hahl, Regin och Lindström ut, hur har ni ersatt dem? Ni är ett dekisgäng. Sorry.

McCarton: Jajamen! hoppas söderbergh läser detta nu,men jag tror nog bara att han eller hon ville mopsa lite,det är ju en ganska enkel sak
att ta ner en sån på jorden.

söderbergh: Kanske Rögle eller någon av de danska lagen kan spela sina matcher där? Mif har väl stangerat rätt stabilt själva i allsvenskan och lär väl knappast vara aktuell för något spel i en nordiskliga. Så hellre 6000 medelpadingar än ett urselt Malmö..

söderbergh: Ok kompis jag har precis borstat nötterna så luktar jag kanske
bättre.

Jag lever här och nu,jag åker inte himlen för att man får en hall och
att nån pumpar in pengar,pengar är ju inte nån garanti för att man
ska lyckas det är Mif tillsammans med leksand och frölunda tydliga
exempel på.det måste du väl hålla med om.

och hur stor är hockeyn i övriga europa tror du att tyska,polacker,fransmän
etc, skulle vallfärda till malmö för att se hockey tror inte det du.

Du skriver att mitt lags kvalitet sjunker år för år vad yrar du om!!!
TIMRÅIK ÄR ETT TOPPLAG I SVENSK HOCKEY!!
det är inte Mif det är möjligt att dom blir det men det är långt in i
framtiden det,försök att leva här och nu.

fighter: Jag är välkammad, men du kanske skulle borsta tänderna. Dels så att det inte stank så mycket, dels kanske du skulle slippa se ut som bilden på Hedström nedan ;)
Men för att bli seriös. Din polare Mathias länkade till en artikel om hur svensk hockey ska överleva av Thomas Ros på aftonbladet (se nedan). Det kommer att handla om pengar, exponering och attraktionsvärde. Du är förhoppningsvis inte dummare än att du förstår att den arena som byggts i Malmö kommer att nås av många, och den kommer att kunna ta emot en stor publik. Arenan ligger i ett expansivt område som är attrakivt även för övriga europa. Och, du vet lika väl som jag, att vi har en sponsor som lagt in så mycket pengar nu att han inte kan slta sin satsning Framtiden för Malmö är ljus. Det är mer tveksamt hur intressant det är för stora sponsorer och TV bolag att 5000 Sundsvallsbor valfärdar till en liten arena i en förort för att se ett hockelag vars kvalitet stagnerar år för år.

söderbergh: Dream on dream on lille pöjk.låt oss bara hoppas att vi slipper såna lag som Mif i elitserien,ok alla lag är väl mer eller mindre köpelag Mif är nog mer än mindre.

vaddå publikunderlag? 1vild och 2 i flock dryga skåningar,och ett gäng
danskar som inte förstår hockey,nänä lille pöjk kamma dig nu,
ni har harvat i allsvenskan rätt mycket sista tiden och där kan ni
stanna.

Tvåtallar: Schysst limerick, jag gillar din insiktsfulla beskrivning av norrländskt familjeliv. Det går alltså till precis som jag alltid trott uppe hos er. Hillbilly-blues, rednex och Den sista färden i svensk tappning ;)
Det är väl därför ni får allt svårare att värva nya bra spelare och ännu svårare att behålla spelare om de inte är uppfödda på orten som grabben på fotot nedan.
För det är bara en tidsfråga innan "norrlandslagen" Lulä, Scheleftyou och Timrå kommer att få spela allsvenskt. Modo klarar sig nog ett tag till tyvärr.
Okej, nästa säsong spelar mitt lag (MIF) allsvenskan igen. Men det är bara en tidsfråga med den ekonomiska uppbackning vi har, den arena vi får och det publikunderlag vi har innan vi petar ned en av er. Och med de resurser vi har blir vi kvar då. Jag är lika säker på att det inte heller dröjer länge innan Leksand också petar ner ytterligae en av er med samma resultat. Och på sikt kommer AIK att plocka den sista av er (vore ju skitkul om det blev "låtsas-AIK" som torskar då, jag unnar AIK den glädjen).
Njut av säsongen som kommer Timråpojkar, underbart är kort ;)

TikRikard: detsamma!!

Glad midsommar hockeysnack....

ASA: Jag tror han blir kvar bara Simons öppnar portmonnän lite till ;-)

TRL: Jag tror han kommer hamna i Rögle

65selander: Nä men det är väl mest troligt att en gammal gubbe som han hamnar där. Det är definitivt ingen ersättare till Hahl. Och det är ju nära till Gävle från Mora och Leksand tror jag inte han vill harva runt i... Det är min teori iallafall.

TRL: Som Brynäsare så undrar jag om du gissar eller vet något?

Frella: Boggen kommer hamna i Brynäs...

Frella: Njaa inte riktigt hahls klass va? =)

Ser att Håkan Bogg eventuellt lämnar Mora och ska enl agenten ha en bra elitklubb på kornet. Kanske är det Hahls ersättare =)

En hockey produkt i från Genemon
Sitter med bultande hjärta på farstubron
På gården går hans kärlek kanske inte den du tror
Det är nämligen hans syster,farmor och sin egen mor
Alla dessa kvinnor i en endaste person

TREVLIG MIDSOMMAR ALLA

Icing-Ove: Fantastiskt fjantig diskussion men jag blir ändå nyfiken vad du menar med:

"Kjell Dahlin = 1 säsong
Mats Näslund = 1 säsong"

Pätr: Det vore ju nästan det roligaste, då skulle alla franskalektioner äntligen bära frukt.

Laken: Tycker också St. Pierre vore intressant. Sedan skulle det vara lite roligt att få hit en spelare som uteslutande pratar franska.

Ambroo: "Blueline-Arne" glömde även Källarsson, Ward och Koivunen!

här har vi en back..

Mackelito: Absolut Kontiola först om man får välja.....

Mackelito: Tack för en mycket intressant sammanställning!

Mitt förslag är också herr St. Pierre, jag menar följande statisTIK talar väl för sig självt:

Rockford Icehogs AHL 69 21 67 88

Redline-Sven: Du glömde Koskinen...

Tvåtallar: Hur kan man vara så korkad att man släpper en sådan talang.
Men det är ju klart, lira i banjogänget är väl ingen höjdare. Det var väl därför som han flyttade därifrån.

Tvåtallar:
Kjell Dahlin = 1 säsong
Mats Näslund = 1 säsong

Åh, vilka TIK-legender.....Manderville, Hahl och Krykov är ju stort sett egna produkter med era mått ;-)

Tvåtallar: Om man har en mamma som är ens systers bror då?

Kevin O Shea: Jo han är en klockren Modo prudukt.
Det räcker nämligen att man har en faster som har ett skithus i Själevad.
Så räknas man som en klar Modo prudukt där uppe.
Man kan kort säga att hela Sverige är MoDo prudukter.
Om Man frågar en Modoit alltså.

Icing-Ove: Ja, han spelade hela 15 matcher med minibanjo. Jag förstår att du väljer att kalla honom för banjoprodukt.

Icing-Ove: Skulle inte tro att Sundh räknas som en MoDo-"produkt" !

Kevin O Shea:
Just ja, Oscar Sundh är ju en tandlös Modoprodukt...honom skickade vi söderut.

65selander:
Hahaha! Har man spelare i laget som heter Hahl och Styf så känns även namnet Jonte rätt "bonnigt" också ;-)

Kevin O Shea: tandlöse... ser ut som han är från Timrå ;-)

Icing-Ove: Jag skickade ett mail till några NHL-kanadensare och frågade om dom visste vart Ö-vik låg?
- och alla svarade att dom trodde det var där man spelade in "Den sista färden".
Alla visste att killen som spelar banjo var en riktig Ö-viksbo, dom trodde även att de tandlösa snubbarna var från Ö-vik!

Icing-Ove: Är Emma Andersson från Timrå?

Icing-Ove: HAHAHAHAHA oooh vad rolig du är fy fan alltså!! N-O-T

MoDo då vad fan vet man där stukade fötter plast skor och en "rånad bank efter kvarts finalen"

Mackelito:
Jag skickade ett mejl till alla dina AHL-centrar och frågade om de visste något om Timrå, svaren handlade övergripande om "Emma Andersson, E4-hållplats och plywood"

Kevin O Shea: Dr Sloan, grabben med linimentet vore, tycker jag ett bra alternativ. Tyvärr så är han numera pensionerad, men det kan kanske vara ett bra val i alla fall. Däremot det där med skadeförebyggande fixar han med hästliniment. Gerjen of the day!

T T:
Om jag skulle lägga manken till skulle jag kunna övertala en kompis till mig, fast då måste han lämna uppsala, kuriosa är att han ursprungligen kommer ifrån H-Sand.
Hockeyskador kan han åxå en hel del om.

uppsala.expressen.se/nyheter/1.1022749/tv3-s-sjukhuset-ar-tillbaka-i-rutan-igen

Knylan: Det här är mitt bud:

Knylan: Doktor Zjivago!

Mackelito: Röstar på Parenteau med Giroux och Kontiola som utmanare...

Mackelito: Centrar hit och centrar dit. Den största frågan är vilken som blir lagets läkare kommande säsong. Finns det inga bra på eliteprospects?

Mackelito: Min favorit är Iggulden. Det av den enkla anledningen att det finns en viss Conn Iggulden som har skrivit förbannat bra böcker om Ceasar och Djingis. :)

Nej då, jag förordar Kontiola. Känns liksom rätt med en finsk center. Vet inte varför, men det känns...ja, rätt helt enkelt.

« · 1046285 · »