jens_88: Tillsammans med Modin utgör han en del av en duo som jag aldrig vill se i Timrå...har liksom aldrig förstått deras kvalitér. Jag har dock insett att det sannolikt är jag som har fel och inte övriga hockeyvärlden ;-)
Här har vi ju en klass spelare som är ledig från 1 juli, men chansen att han skulle komma till Timrå är ju likamed noll.. Men man kan ju alltid drömma..
Jacksson 71: Tyckte uppställningen såg bra ut, men jag vet inte om jag vill ha Lotvonen i första backparet. Visserligen är jag inte lika anti-Lotvonen som somliga andra härinne, men jag tycker inte att han platsar i ett första backpar.
Jag vet inte om det här killen är center, men han bär i alla fall ett ruggigt coolt namn:
T T: Tusen tack! Du är en pärla. Har nu mejlat Gunnar och underrättat honom mitt ärende och bett honom att vidarebefordra det hela till Henrik personligen.
T T: På sätt och vis kan jag ju förstå det hela. Men jag får försöka luska reda på informationen på något sätt. Jag vill stämma träff med honom över en fika i Sundsvall. Det hela är väldigt angeläget och brådskande.
lungan: Ja exakt det är därför jag inte vill att Robban och Linka värva Ritchie och jag tror/hoppas att dom har många andra namnpå sin lista när det gäller att värva en ersättare till Riku Hahl. Och en så länge tycker jag inte att Robban och Linka har gjort bort sig. Robban och Linkans nyförvärv:
Jesper Samuelsson: En intressant ganska liten teknisk kille från divison 1 som jag tror kan överaska många i vinter om han får spela.
Mikko Lehtonen: Backarnas klippa han som alltid gör sitt jobb han tacklar och täcker skott och gör i stor sett allting rätt defensift och offensift kommer han förmodligen bli den där powerplay backen som alla gott och hoppats på.
Dennis Persson:Utlånad från Buffalo som jag tror kan bli riktigt intressant att följa i vinter.
Tomas Skogs: Den blivande lagkaptenen en riktig ledare både på isen och i omklädningsrummet.
Nej det känns ju jätte konstigt om Timrå skulle värva Byron Ritchie om han nu ska operera axeln och vara tillbaka i oktober. Helt matchotränad plus att han inte kunnat träna ordetligt på hur lång tid som helst. Nej sätt stopp för detta på engång, inga fler skadebenägna killar till Timrå.
Jag blir grymt besviken om Linkan värvar Byron Ritchie om det stämmer att han ska operera axeln. Detta är långt ifrån en full god ersättare till både Hahl eller Regin.
Nej den individ vi ska värva som center ska vara i gott skick och kunna vara med från om med försäsongsträningen.
Skulle vi skaffa denna center på artistkontrakt, blir jag oxå besviken.
En första eller andra center kan inte missa de 13 första mactherna, de lagen om ligger sist vid dessa omgångar brukar alltid vara med om att slåss om igenmansland / kvalserien. Se bara på Brynäs från förra året.
Tellus: Jaa det förstår jag... Är det någon som har koll på vilka spelare som är intressanta för att ersätta Hahl nu eftersom det inte vekar bli något med Ritchie. En kille som Petri Kontiola skulle inte vara helt fel: www.eliteprospects.com/player.php?player=4281
actionleif: Frågan är om vi åker på någon kalldusch. Vilka fler än Lehtonen har en outklausul? Är det 15 juli som gäller innan man kan andas ut? Eller finns det inget datum (avtalslöst)?
Laken: Helt klart så föredrar jag att Anton Lander utvecklar sig till en tillräckligt bra center att han kan centra en ordinarie kedja i elitserien till vintern. Det borde väl alla hoppas på?
Gör han en bra sommar här så känns det inte osannolikt heller.
jolle: Det där ser intressant ut men jag skulle vilja ha Pyrret som center för han är riktigt bra på att teka han läser spelet bra både offesift som defensift och om vi vill gå till final nästa år så håller nog inte din uppställning måttet.
Ne utan köp in en riktig center som ska bli en av ledarna i laget en Riku hahl typ och som sagt Riku är inte oersättlig. Så här skulle jag vilja att Timrå ställer upp nästa säsong.
B.Svensson - E.Andersson - J.Samuelsson/Pääjiärvi S.Erixon - E.Moe ( Är skadad nu men kommer tillbaka sent in i säsongen. )
Komentar:En intressant trupp med en första femma som blir svår stoppad dom spelade ihop när Riku var bort och det funkar hur bra som helst Timo och Jonte känner varandra sen förut och Pyrret kan spela med vem som helst. En andra femma med Hynning och Tenkrat som funkade skit bra i slutspelet och med Styf i den femma så kan det bli som i slutspelet i år igen ett målkalas från dessa tre herrar. Och skogs kan bli hur bra som helst. Och så den där center som alla hoppas ska bli den där riktiga stjärnan det är lungt ni är inte ensama om att hoppas det gör jag med. En tredje femma som kommer in efter två byten från superkedjorna och bara forsätter att trycka ner motstånderna,det är lätt att underskatta dessa grabbar men gör du det så är du förlorad. En fjärde som är ung och lovande med Jesper Samuelsson eller Pääjärvi som kan bli riktigt bra och Björn Svensson kan nog göra lite poäng han med och Erik Andersson hoppas jag får en skade fri säsong så han kan visa vad han går för. Så det är med ett leende på läpparna som jag går denna säsong till mötes. FORZA TIMRÅ FORZA TIMRÅ!
Jensen_12: Jag har för mig att Tenkrat och Hedstöm inte gick så bra ihop när dom lirade tillsammans senast, frågan är då om det går bättre med en ny center mellan dom.
Skarin: De är det jag vill att dom ska göra då skulle vi få en mycket bra center uppställning även i år. Plus med Lehtonen på backen så får vi bra spets där bak.Och sen har vi ju Hedström,Hynning,Tenkrat och Pärssinen som riktiga stor stjärnor som ytterforwards. Och killar som Svensson,Axelsson och Sundh kan nog ta ett kliv i år igen.
Om Timrå nu bara värvar en center till, undra hur det änkt lösa det? Alt. 1: Pyrret tar en av centerplatserna? Alt. 2: Lander går in som fjärde center?
Ambroo: Jag tror redan att man har ögonen på Vrana. Blir Ritchie opererad och inte kan spela innan oktober så ligger nog Vrana nära till hands. Jag tror inte Vrana är lika dyr som Ritchie heller.
250kg kärlek: Visst är det så, visst är det så. Utvecklingen är mycket tråkig. Men visst har man förhoppningar om att en så kallad toppklubb som Timrå i en av världens bästa ligor kan locka hit bättre namn än exempelvis Byron Ritchie som ersättare för Halh och Regin. I en "nykter" värld kommer namn som Michael York, Josef Straka eller Janne Pesonen (iofs inte center), eller ännu bättre namn upp som ersättare när vi förlorar center 1 och 2 som en ren självklarhet. Men sådana tider verkar vara förbi om ingenting görs eller förändras.
Jag lever fortfarande kvar att vi får in någon klart bättre än Lionel Ritchie, även om jag gillar tuffa spelare. Men jag går efter att vi i nuläget har två centrar i bröderna Andersson, d.v.s. bra defensiv alltså. Det måste in någon York, Straka, Pesonen för att centeruppsättningen ska bli mer balanserad.
Skarin: Dessvärre är det så i dagsläget att det inte finns några heta kandidater utan endast eventuella spelare man kikar på. Med tanke på att Ryssland dammsuger marknaden har jag svårt att se hur Timrå skall kunna locka en etablerad spelare med de ekonomiska muskler man har.
Här saknar man Nubben en aning. Han hade känslan att locka hit spelare som inte var speciellt meriterad och därmed inte kostade skjortan. Hoppas Linkan och co har den känslan också.
Handen på hjärtat tror jag att vi kan lägga ut hur många länkar som helst på spelare som är i rörelse, som kommer att dra från sin klubb. Men hur sannolikt är det att Sverige med -30 grader på vintern kan locka en bra spelare att spela i Sverige? I en klubb som dessutom endast kan erbjuda halva lönen mot spel i andra ligor. Det är sjukt hur det blivit.
För mig som gillar hockey är det naturligtvis oerhört tråkigt att Ryssland visar musklerna och tar upp kampen mot NHL. Det innebär ju bara än fler spelare till andra ligor. Sverige och elitserien kommer snart att vara ett mine blott om det fortsätter så här. Vem vill betala massor av pengar för att se ett gäng halvdana spelare på isen?
En annan spelare som borde finnas med i bilden i kategorin "bara värva en center" är Josef Straka som varit på tapeten här tidigare. Men han känns också långsökt när rykten om ersättare till Ricky Halh dyker upp.
Men vi skulle få en trevlig förstakedja i vinter.
Tenkrat Straka Hedström (en nytänd och revanschsugen hård och tuff norrlänning)
Snoop: Operera axeln, där ser man. Lite lätt komiskt måste jag få säga.
Michael York ser jag gärna som förstecenter. Han kan få en riktig nytändning här och skulle tillhöra en av seriens bästa centrar. Men han känns väldigt dyr. Men ska vi bara värva EN center så borde ju han få kosta en slant.
Brynäs jagar inte Byron Ritchie, han ska operera axeln och kommer inte spela förrens tidigast oktober, då kanske de inte blir nåt Timrå för han heller då.Synd som fan jag hade gärna sett han i Timrå.
Jaha, Luleå vidare. Man får väl ändå hålla på norrlandslagen när ens eget lag är ute. Men en sak skaver rejält med just Luleå Hockey. Det är Sveriges enda statligt sponsrade SHL-lag. CSKA Luleå alltså. Huvudsponsorer är två statliga ... | Läs mer
Petri Kontiola
www.eliteprospects.com/player.php?player=4281
Alexandre Giroux
www.eliteprospects.com/player.php?player=7963
Pierre-Alexandre Parenteau
www.eliteprospects.com/player.php?player=9520
Martin St. Pierre
www.eliteprospects.com/player.php?player=10668
Mike Iggulden
www.eliteprospects.com/player.php?player=10622
Jared Ross
www.eliteprospects.com/player.php?player=13416