Peltomaa: Ledin kommer med största sannolikhet vara stor i käften även i NHL, men han vet ju samtidigt om att han måste stå upp för sig själv när någon vill slå ner han.
TRL: Haha! Sen när blev Ledin "försvarspolis"? Ska bli kul å se hur han klarar sej i NHL. Han lär knappast vara lika stor i käften där som i Elitserien iaf.
Uddan: Ja Jesper kommer väl börja i Bobcats, men de lär bli skador även nästa säsong, de får vi räkna med.Så han kommer nog få göra en del framträdanden i ES.
Jacksson 71: Ser för mig ut som ett kanonintressant lag, man får inte heller glömma att vi har Lander & Pääjärvi som gör sin andra säsong i es, kan bli hur intressant som helst.
TRL: Ja det skulle vara mycket kul att få se hur Jämtin klara sig och jag skulle inte bli besviken om man värvade Ritchie. Personligen tycker jag att det fattas just en kille som Ritchie i Timrå en kille som alltid tar laget i förstahand en kille som följförjer tacklingarna en kille som kan vinna viktiga tekningar och helt enkelt en kille som gör allt för laget. Om vi lyckas värva Ritchei så skulle jag gärna också skola om Pyörälä till center då skulle kedjorna kunna se ut så här.
VF Pärssinen C Pyörälä HF Hedström B Lehtonen B Styf
VF Tenkrat C Ritchie HF Hynning B Skogs B R.Jonsson
VF Axelsson C J.Andersson HF Sundh B D.Persson B Lotvonen
VF Svensson C E.Andersson HF J.Samuelsson B Moe B Erixon
BlackBay: Ja han är duktig... men fruktansvärt retsam... ska bli kul nu och se hur Fjantin ska klara sig i HV utan sina försvarspoliser Ledin & Ward...
Snoop: Dock tycker jag emellanåt att Ledin kan spela rätt skaplig hockey när han ägnar säg åt att lira istället för att ställa till jäkelskap. Han visar lite vilja o jävlaranamma, även om man som motståndsupportar kan hata Ledin måste jag nog påstå att jag gärna skulle kunna tänka mej honom i TIK
BlackBay: Jo men han lyckades ju få folk ur balans också, och han vet väl själv att han inte har rollen som spetsspelare utan tar sin roll och gör den bra, Larsson kommer nog ha en Ledin liknande framtid.
Uno Gordon: Tror han menar den där ynglingen som tidvis var utlånat till Sundsvall hockey i fjol.... Tomas Larsson..... han som skulle visa fram fötterna genom att slåss med allt o alla i fjol när han väl fick lira med SAIK
TRL: Jimmie Ericsson är den största jävla fjant som finns i ett par skridskor. Han kan inte ens slåss men skall ändå sätta käften för sig. En riktig barnrumpa.
Efter att ha sett de länkade filmerna här på Byron Richie är jag övertygad att det här är en spelare Timrå borde lägga vantarna på snarast möjligt... såna här växer inte på träd. Skulle vara skönt att få se Jämtin sätta upp näsan mot honom och se vad som skulle hända haha... Eller den där vråltuffa killen i Skellefteå som tror han kan skrämma vem som helst. Dom småpojkarna skulle Byron göra pölsa av. Ta hit honom snarast så vi får se lite sargsmällar i vinter!
"Petr Vrana, center, Lowell Devils Vrana, 23, är en intressant spelare som sägs vara aktuell för Brynäs och flera andra klubbar. Han har spelat i AHL de tre senaste säsongerna, men fick aldrig chansen i New Jersey Devils NHL-lag och återvänder nu till Europa."
Jacksson 71: Det känns skönt att Timrå har pressentera Jesper Samuelsson på hemsidan nu en kille som har mycket i sig och som jag ser fram i mot att få se i Timrå dressen !
Ambroo: Jag tror Ritchie skulle klara sig bra med Pärssinen och Pyörälä..men Hedström - Ritchie - Tenkrat skulle vara en jävligt tung kedja att möta faktist
Ambroo: Fan va jag hoppas vi får Byron, han kan både spela hockey och slå ner 2 meters pöjkar, måste ju ha in lite attityd i laget och Byron kan köra över lite indianer han, och då kanske Hedström kommer igång och fattar att de är kul att tacklas igen.
Njae, värvar man denne som förstecenter som är man fel ute. Skulle vilja likna honom litegrann med Manderville faktiskt och det håller ju inte för att leda en producerande kedja och styra upp ett pp. Däremot så skulle jag absolut inte grina om han anslöt, men då vill jag ha in nåt "riktigt" namn först.
T T: Gå in på Galleriet på Timrås hemsida, där kan du själv hitta matcherna från den säsongen när Svoboda var i Timrå, och hans dykning mot klacken finns där.
När man har rubriken "Timrå jagar kanadensisk NHL-center" framför sig (som dessutom ska vara tilltänkt förstecenter) kändes väl namnet Byron Ritchie så där. Men man vet ju aldrig. Som andrecenter är det ett ok namn i en så kallad toppklubb som TIK som ska till final. Tycker jag iaf.
På förhand känns det ju som att det behövs en lite mer offensiv och spelskickligt lagd center som kan styra i pp och i speluppbyggnad, etc etc. Men, man vet ju aldrig.
I Timrå jobbade du ihop med tjeckiska VM-målvakten Adam Svoboda, 30. Finns tankarna åt det hållet? - Ha ha… Adam känner jag väl och är en riktigt skön kille men om Ari var dåligt tränad så vågar jag lova att Adam är ännu sämre tränad.
Nubbens uttalande om Svoboda på hockeysverige.se
Haha Svoboda han var fan rolig han, undra hur bra han hade kunnat bli om han tränade ? Han har med andra ord inte gjort sig själv rättvisa.
Snoop: Nja, jag vet inte om Timråkillen var/är bäst i laget. För kollar du under bilden står det "´00 Stats", alltså den statistik han hade för sju säsonger sedan.
Snoop: Det som känns allra intressantast är att en av backarna är 53 år gammal, plus att om jag inte minns fel så var den där klubben en av de klubbar som några spelare från Nälden (nyss uppflyttat till div 1) skulle åka över och provspela för nu på sommarhalvåret.
T T: Söker vi riktigt djupt kanske vi hittar dom där 2 i Oman som sägs vara riktigt duktiga i arab världen. Inslaget om dom var ju i sportspegeln för ett antal månader sen.
Modano: Är verkligen svårt att känna medlidande för Färjestad om dom nu skulle blivit bortdömda, har inte sett matchen. Har vår senaste match mot dom i färskt minne, en stenhård boarding i ryggen på Genborg i slutet av matchen av ... | Läs mer