Uddan: Det visste jag inte, ja har man bett honom göra det så är det ju mycket möjligt att han har tagit initiativet till en sådan fråga. Nu är ju RR free agent så han kan gå vart han vill utan att Ottawa kan stoppa honom men kanske är det så att Ottawa hjälper Timrå som en fin gest då ersättningen för Regin uteblev. Men nja tveksamt.
Kevin O Shea: Tveksam, campen har inte startat så Regin lär ju inte ha träffat laget och även om han säkert har en hel del kontakt med ledningen i Ottawa så pratar de nog inte om spelare som eventuellt är på väg bort från klubben.
Regin lär också med största sannolikhet starta säsongen i AHL, Ottawa har det hyffsat bra ställt på centersidan
Skulle vara riktigt grymt om dom kunde ro hem Robitaille det är en klass-spelare... Något sånt vill jag se i Timrå kommande säsong... hoppas att de fixar de här. Jobba på Linkan!
lungan: Ja de kanske kan stämma..Om han nu dyker up i TIK dressen i vinter så är de årets värvning.. Som han skrev i bloggen!! Sen så tror ja att vi kommer att bli duktigt farlig att komma långt i slutspel..
250kg kärlek: Jag håller med dej Mr.Love, hur mycket hade Manderville producerat innan han kom hit? Han var också 30plusare, (dvs ingen entusiastisk ungdom som vissa vill värva). Han hade också harvat omkring i en hel hoper med lag borta i NHL.
...och vad blev det med facit i hand? Jo, en spelare som visserligen inte värvades som förstecenter, men som av fansen blev en av de mest uppskattade spelarna i laget se senaste åren!
Vad hade Lee Goren producerat? eller den där lille killen som hamnade i VooDoo? Dom har det ju gått bra för. Tror att Randy Robitaille skulle bli en fruktansvärt bra värvning, men det stannar nog vid en dröm...
Uddan: Om nu Robitaille skulle spela för Timrå, kan detta då vara på grund av att Regin stulit hans plats i Ottawa? Kanske är Regin som ligger bakom denna värvning! Vem vet, kanske pratat gott om Timrå med Robitaille eller så har han vidarebefodrat informationen från Ottawa till Linkan och Robban om att han är påväg bort från Ottawa. I och med att regin går till Ottawa och Robitaille lämnar, och om han hamnar i Timrå så ska vi nog tacka Regin för detta!
Jonte verkar vara inne på att testa som center trots värvningarna om man ska tro artikeln i ST här bredvid. Vilken/vilka centrar kommer gå som yttrar är frågan? Även om det nu känns som att Jonte får finna sig i att spel ytter även i fortsättningen.
250kg kärlek: Hehe ja se där :) mm framtiden får utvisa vad det blir av detta. Men om han är en humörspelare i NHL som blixtrar till och levererar mycket till och från så borde han ju kunna klara att leverera i lite större utsträckning i Sverige. Han har ju snittat strax under 30 poäng under sina 9 säsonger i NHL och en säsong i Scweiz gav 67 poäng. Med dum-matte uträkning så skulle han kunna hamna på runt 40 poäng i elitserien då kanske :P
Problemet verkar ju inte vara hans hockeykunskaper utan att han har lite divafasoner för sig och inte kommer rätt in i lagen han spelar med. Men trivs han och uträttar där efter är han definitiv ett tillskott
Kerstin_k: Omdömena om Randy går sannerligen isär. Antingen är det en "skitspelare" som inte kommer hålla måttet eller så är det en kanonvärvning om det skulle ske.
Jag är nog inne på att det skulle bli ett mycket bra tillskott. Lång rutin från NHL och inte minst har han bevisat vad han kan åstadkomma på större rink.
"Enligt den respekterade bloggen på ST med Jimmy Hamrin så jagar klubben nu Randy Robitaille." Hehe, sträck på dig Jimmy.
Apropå "värvningen" av Randy så säger en ganska så känd bloggare följande i ämnet:
"Skulle han hamna i Sverige och Timrå så skulle det, iallafall på förhand, vara den bästa värvningen i år när ryssarna tagit hem de flesta andra godbitarna."
I mina ögon är Randy Robitaille en j*vligt bra hockeyspelare! Och jag fattar inte varför vissa säger att han inte skulle passa in i Timrå och Elitserien. Han har ju mängder med rutin från NHL, han öste ju in poäng i Schweiz och han var ju inte så tokig i Ryska heller... För i mina (och dom flesta andra) så är NHL en bättre liga en ES.
Ambroo: Nej men suger gör han väl inte, men han kanske trivs och passar bäst i nordamerika, vissa kan inte acklimatisera sig till europa och så är det bara.
Poffa: Börjar likna nyhetstorkan på Expressen, Expressen toppar med en Kikki Danielsson-story och TIK-falangen går i spinn på ett rykte lösare än kjolarna på Reeperbaan.
Poffa: Varför tror du de ? Ja mena RR har spela i NHL länge och gör en del poäng där och han har bevisat att han kan producera i europa (Schweiz).Martin St.Pierre kan producera i AHL och ingen annanstans.
Poffa: Klart vi helst ville ha Hahl kvar, men han ville vara indian och RR har över 500 NHL matcher på kontot och han skulle vara en mycket bra värvning.
Frella: Är marknaden verkligen så död att ett så pass bra lag som Timrå jagar en spelare som Randy Robitaille? RR hade jag kunnat tro i lag som Malmö, Leksand eller kanske de ES-lag som kommer få det svårt i år (Rögle, Luleå, Brynäs och Skellefteå). Men inte i Timrå.
I valet mellan Hahl och RR så faller min röst på Hahl åtta dar i veckan.
Snoop: Jag vet inte det jag. Han verkar ju inte direkt vara den mest ödmjuka och sen så var det ju ett tag sen han peakade. Men samtidigt så är det ju så att även om man gör 80+ i AHL, som St. Pierre, så är inte det nåt bevis för att man lyckas i Elitserien. Näe, det är svårt detta...
Kevin O Shea: De gånger hans produktion imponerat mest har han inte spelat i en 3e- eller 4ekedja. Han har lirat med Lemieux t,ex, och nu senast med Spezza och Heatley. Då också i PP såklart.
Jacksson 71: Sen kan man fråga sig om det går att hitta nått bättre på marknaden. 531 matchers rutin från NHL skramlar inte in i ES så ofta. Linkan nämnde Martin St.Pierre i ST bloggen. Där får man nog enbart lita på talangen. Med RR så känns det som man vet lite vad man får. Rutin i massor!
Kevin O Shea: Ifall Wandell gör bra ifrån sig på Dallas camp så tar han en plats i Dallas annars blir det Timrå då Dallas inte ha något farmarlag längre. Så tolkar iaf jag saken?
Tycker det verkar som en enda lång transportsträcka till efter säsongen 26/27, då halva truppens kontrakt går ut. Konstgjord andning denna och nästa säsong, och ny sportchef som kan sätta en stor del av truppen inför 27/28. Tragglar ... | Läs mer
Snacka om att göra en höna av en fjäder.
Detta står i länken, och då skall man betänka att Jimmy gick i spinn på ett påhittat rykte skrivet på engelska , haha
"Enligt den respekterade bloggen på ST med Jimmy Hamrin så jagar klubben nu Randy Robitaille."