1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 611004 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
250kg kärlek: Nubben skulle ju sluta! Men fick en ny utmaning. Så efter sin sejour i Frölunda så har han gjort sitt som sportchef i den här branschen. För det finns väl ingen som ens på fullaste allvar tror att Nubben kommer göra comeback i Timrå. Det inser ju t.o.m. jag som hyllat honom förbehållslöst att så inte blir fallet. Sedan skall man inte lyssna på allt som sägs ifrån Timråledningen heller. Det finns alltid två sidor utav samma mynt. Jag tar inte någons parti i det här fallet. Men att tro att Timrås styrelse är helt fläckfria och sanningsenliga till punkt och pricka är också väldigt naivt. Och egentligen är det väl ingenting att hetsa upp sig över att Nubben snackat med fler spelare. Skulle jag vara på väg från plats A till plats B så skulle jag ju också ställa konkreta förfrågningar till om de var sugna på att hänga med. Att sedan klubbarna sinsemellan slutit ett muntligt löfte om att Frölunda inte skall signa kontrakterade spelare av Timrå IK är ju en annan sak.

Sedan får man väl bara hoppas på att de övriga spelarna som blivit tillfrågade har civilkurage nog att välja bort Frölunda när deras kontrakt går ut. Annars är ju också de personerna oetiska skitstövlar inte ens värd skiten under skorna.

Jacksson 71: Han sa bara att de skulle in en till back och center..

Uddan: Ersättar till Moe kanske ska få ett Try-out kontrakt då eller??

Ambroo: Jo förstår dig men ja skrev de ja fick höra..
Jo jag skulle tro att de för Moe..

Uddan: I stort sett ja, men du gav ett litet luddigt svar och därav min undran.

Jaha ja... Så man har alltså tänkt om angående Moes frånvaro då?

Jacksson 71: Denna man kanske:

www.eliteprospects.com/player.php?player=11731

Ambroo: ja ska försöka...

Jacksson 71: Jojo, men hur vore det om man fokuserade på tänkbara centrar om man ändå ska hålla på att länka?

Jacksson 71: Den här kille ser jäkligt bra ut synd bara att han är ytter forward! Lyckades bra i NHL endå och i AHL var han riktigt bra...

www.eliteprospects.com/player.php?player=10985

Ambroo: Jo för han är ju redan klar för Timrå.. Om han inte tar en tröjja i A-laget där borta..

Ambroo: Ja men jag menade inte som center jag menade ytter forward...
Men han är för gamal och vi har redan tillräckligt med forward så han borde/kan inte värvas.

Jacksson 71: Center? CENTER??

Uddan: Förutom Wandell då alltså?

Snoop: hahaha aa :D

Uddan:Den här kille skulle vara jäkligt intressant att se i Timrå men han är ju tyvär för gamal nu men för ett par år sedan så hade han varit en kanon förstärking...

www.eliteprospects.com/player.php?player=8688

Ambroo: Ja en till Center och en till Back fick ja höra att dom va ute efter.. Mer sas inte om de..

Jacksson 71: Haha ja de blir uterink med matcher i månskenet sen efter matchen mot Frölunda haha :P

Snoop: haha ja om inte lyfta :)

Uddan: Nu får du ju förklara dig. En center till förutom Wandell alltså? En back till... Som artistare eller som ordinare? Sen vet jag väl inte om det skulle vara en nyhet att man väntar tills NHL "tagit sitt". Det har ju varit tanken i stort sett hela tiden.

Jacksson 71: Ja Frölunda kommer in få de lätt när dom kommer till eon arena i slutet på september, arenan kommer ju skaka ;)

Snoop: Håller med till 100!

Ja säger bara en sak, krossa Frölunda !!

250kg kärlek: Jag kan hålla med om att det inte är några direkta nyheter, men samtidigt känns det lite som att kniven som är instucken i ryggen just vreds om.

Jacksson 71: Jag skrev aldrig ner de...

Jacksson 71: Linkan ska det ju vara :)

Uddan: Okej vart kan man se det där vad Likan säger??

250kg kärlek: Jag visste inte att dom inom Timrå kände sånt agg mot nubben, trodde mest de var vi supportrar som kände så, sen tror jag inte nubben vill eller hade tänkt komma tillbaka hit nå mer endå :/

Jacksson 71: Fick inga namn men dom kommer vänta tills alla valt i NHL som jag förstog.. Därför sa Stefan att de kan bli grisen i säcken.. Men dom kollar även mot finland för dom har visats bra för Timrå genom åren sa han med ett skratt..

Uddan: Fy fan :/ Jag förstår inte hur man kan göra så efter att tillbringat 14 år här, jag begriper inte alltså.

Snoop: Vad är det som framkommit mer än det vi redan vet som får dig att tända på alla cylindrar? Inga direkta nyheter direkt. Att Nubben diskuterat med fler spelare, förutom Hahl, känns inte direkt oväntat. Jag har också väldigt svårt att tro hur Nubben ens tänker i banor som att en vacker dag återkomma till Timrå IK. Han har gjort sitt i föreningen. Det tror jag t.o.m. Nubben inser efter det som skett.

Snoop: Så fort Timrå fick reda på vad som hänt och att han gått bakom ryggen på föreningen genom att prata me spelare så fick han gå..

Uddan: Men vilka centrar är det dom är ute efter nu eller i alla fall vika finns med på listan som vi vet ??

Uddan: Men asså grejjen är ju den att hade saker o ting hanterats så här i den Nationala Hockey Ligan, då jävlar hade dom inte kommit undan iaf, man vill ju bara slå nubben just nu :/

250kg kärlek: Hehe nej de kan ja nog inte tro under hans livstid att han kommer att göra..

Uddan: Nej fan asså, de är riktigt jäkla tråkigt för egentligen vill man ju älska nubben o allt sånt men de blir ju fruktansvärt svårt nu de :/

Jacksson 71: Nej de sa han inte.. Sa bara att dom va ute efter en back och center.. Men antar att de är förste center som gäller..

Uddan: Kommer du ihåg hur en del har skrivit om Nubben under hans år i föreningen? "In Nubben we trust".
Undrar om Nubben någonsin får uppleva samma glädje, eller känsla i något annat lag än den där magiska Aprildagen då Timrå IK åter igen var klar för elitserien.

Denna bild säger mer än tusen ord....

www.hockeysnack.com/medlem/250kg+k%E4rlek/filarkiv.php?showfile=spegel_1b.jpg

Snoop: Jo dom hade inte mycket övers till honom av de ja hörde..

Uddan: Fyfan i helvete vad tråkigt med nubben, att de ska behöva bli så här när han spenderar hela 14 år av sitt liv i Timrå IK, fan vad tragiskt.

Uddan: Fy fan vad lågt!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag fattar inte hur han kan göra så!

Men du har inte koll på vad det är för back typ dom är ute efter är det en PP back till eller??
Och visst är det en första center som gäller?

Kevin O Shea: Ja, tyvärr måste jag nog säga, kommer Randy Robitaille förbli en dröm. Jag tror att den killen har möjlighet att få bättre kontraktsförslag än det Timrå kan erbjuda, trots att vi vet att Timrå har en rejäl slant till ytterligare förstärkningar.

Hans facit i Schweiz under lockout-året gör att just Randy kan vara en sån kille som passar på större rinkar. Det är ändå imponerande stats han hade under lockouten. Han har dessutom inte gjort bort sig i NHL heller.

Det som kanske oroar en aning är just de kommentarer jag läst hur andra människor uppfattar honom. Timrå ska nog passa sig för divor som tror att de har en egen gräddfil att köra i. Detta är dock inget som behöver vara så utan det är något jag snappat upp i en del kommentarer som föll då ryktet kom upp.
Det där tror jag att Timrå IK har koll på om det skulle bli ett skarpt läge. Känslan man får är att någon eventuellt (som är tight med Timrå IK) har tipsat föreningen om vad Randy är för en filur.

Har hört idag att Timrå är ute efter en till back och en center.. Och dom kommer vänta till NHL valt sitt.. Så de blir grisen i säcken som Stefan sa..
Och namnen som kommit upp här senaste dygnet är för dyr för Timrå.. Så väldigt tveksamt att dom kritar på..

Sen då me Nubben så är han inte välkommen tillbaka till Timrå nånsin..Han har gått bakom ryggen på hela föreningen genom att pratat med ett antal spelare långt innan han försvann..
Bland annat med Hahl.. Fick inte reda på allt me varför just Hahl valde Frölunda framför Timrå. Med tanke på att han gick ner rätt bra i lön mot för vad han hade fått i Timrå..

Snoop: Okej.
Hoppas han får en bättre start den här säsongen en förra...
Han produserade ju dom tre första matcherna sen dalade det upp och ner men i år blir en spik rak form upp åt hoppas jag!

Men jag såg för några veckor sedan challe på svt och där han säger att han vet ur man ska användas sig av Tenkrat nu,att man ska ge han mycket förtroende och han tog vell det i slutspelet kan jag vell tänka mig...

Jacksson 71: Ja han kommer spela för sin moderklubb HC Kladno.

dr-nix: Spelar för Kladno sin moderklubb om jag inte minns fel..

dr-nix: Okej han anländer vell samma tid som förra året kan jag tänka mig?

Nu har Skelefteå gjort klart med ett nyförvärv till nästa säsong,Niko Dimitrakos...
Se Länk:

Jacksson 71: yep vill minnas att han kommer att lira i en tjeckisk klubb tills det blir dags för Timrå igen...

Visst har Tenkrat artist kontrakt i år igen??

Kerstin_k: Tack för det, kan instämma i det och var lite orolig att det kanske var ett lite söndertjatat ämne..

Dogsbite: Förjävligt. Kort och gott. Det var några svidande dygn här inne efter att det blev offentligt. Hahl anses inte ha gjort något större fel. Nubbens agerande var desto värre.

Så nu har du en kort resumé över det som hände här inne. Måtte detta inte blossa upp till en ny debatt angående detta.

« · 1050697 · »