Kevin O Shea: Kontiola är väl under kontrakt. Det snackades om det för ett tag sedan. Han har nog inte varit aktuell för oss sedan förra svängen det begav sig. Då fick vi Hahl och en dundersuccé och Kontiola stannade vid ett rykte.
Funderade lite på det här. Om Hahl hade spottat ur sig att han inte tänkte förlänga med Timrå tidigare än han gjorde. Hade vi då suttit och snackat om Bishai och Co då? Eller har marknaden varit lika död hela tiden?
Kevin O Shea: Ja kanske blir succé med Bishai också. Jag tycker precis som dig att någon av de andra kanadickerna skulle vara bättre. Varför inte Sakic? ;)
TRL: Nej, jag vill ha Smolinski eller Robitaille, som det spekulerats om. Men kanske vi inte har pengarna till det, vad vet jag.
Kontiola är han helt ute ur bilden?
Bishai kanske är bra, 40p i SM-liiga är inte att förakta.
Jag skall erkänna att jag var väldigt skeptisk till Hahl, innan han kom hit...lite poäng i SM-liiga och knappt med istid i Colorados fjärdeline som defensiv center. Han värvades hit som förstecenter och det blev succe!
Kerstin_k: Något som känns bra är iallafall att dom får in mer fysik. Kanadensarna spelar ju en fartfylld och frejdig hockey. Smäller på och det behövs verkligen :)
Jaha. Är det detta som det skall sluta med? Jag vet inte alls. Aldrig hört talas om honom. Men det kan säkert bli bra. Känns förjävla ovisst. Fördelen är ju att han spelat i Europa i alla fall. Det är alltid nått.
Känns väl rent spontant som om detta är vad som finns på marknaden. Utan att ha sett honom lira en sekund så känns kommande säsongs centeruppsättning väldigt oviss, väldigt svag.
Kan man gissa på ett 1-årskontrakt och ny jakt på förstecenter kommande säsong också?
Tja, flipp eller flopp? Fågel eller fisk? Det vette faan alltså...
nectis: Ja jag har ingen aning om vad det är för kille. Men hans meriter tycker jag inte direkt imponerar på mig iallafall. Jag hade väntat mig någon av värre kaliber då man hört att de ska in någon center för förstakedjan. Jag hoppas han är riktigt uppkollad iallafall. Signar dom honom lär han säkert vara bra. Hade ju en bra säsong i vårt grannland iallafall. Men som sagt är denna ligan bättre och blir nog svårt prestera lika bra här.
TRL: Varke jag eller någon annan här inne har säkerligen nog inte sett honom spela. Det har antagligen den som hittat honom till Timrå gjort. Han kanske vet att han passar in i vårt lagbygge, han kanske vet att han kan prestera. Skulle han skriva på nu för Timrå så tänker inte jag börja klaga förns jag sett honom spela hockey iaf. Allt detta är upp till våra sportchefer och jag litar på dom (än så länge) :)
Kevin O Shea: Nä givetvis att det blir en center som inte tar en plats alternativt inte vill ha en plats utan kanske varva ner i lägre division. Men det jag menar är att det kanske går att få lös en spelare med lite mer kött på benen som är beprövad om man vet vad den går för. Det tycker jag inte man riktigt vet med den där Bishai... men visst, det går väl att testa honom. Men personligen hade jag gärna sett en annan spelare. Det är lite som att kasta tärning tycker jag. Vill du ha honom?
TRL: vem skall vi vänta på då? någon annan som inte heller är så bra att han tar en plats i NHL? Det där blir ju lite moment 22. Förstår inte riktigt hur du resonerar - den center som vi värvar kommer ju definitivt inte att ha tagit en plats i NHL.
Jag vet inte om Bishai är fågel eller fisk - det har jag ingen åsikt om, utan jag funderar mest på hur länge skall man vänta? Och vem det än blir, så blir det ju en spelare som inte är tillräckligt bra för att ta en tröja i NHL, eller hur?
Hmm, kan den där Bishai verkligen vara något att satsa pengar på? Med lite mer is i magen kanske man kan få lös någon over there... Så himla bra kan han ju inte vara eftersom han inte tog plats i NHL.
Känns ju rätt sjysst i dagsläget att den här herren inte blev ett namn för TIK: "St Petersburg-proffset Andreas Johansson fick en mardrömsstart på hockeysäsongen. Enligt uppgifter från Ryssland skadades han på träning och kan bli borta i ett halvår."
Alisandali: Jag trodde alldrig att han skulle välja timrå och vi har ju tillräckligt med duktiga yttrar, tycker dom han leta centrar innan dom lägger pengarna på en ytterforward.Det sluter väll med att petr Tenkrat spelar i 4:e linan.
Cartman: Spelar Tjärnqvist i Sverige så blir det i Rögle , någon annan klubb här har inte en chans att få honom .
Fast han lirat 4 år i DIF så finns det ingen chans att han kommer att spela där , och då ligger dom ändå mycket närmare än vad ni gör , så Tjärnqvist kan ni sluta drömma om .
Ambroo: Där det finns människor finns det idioter. Stämmer tämligen bra jämt.
Det roliga med det hela är att alla rykten har sitt ursprung på hockeysverige. Med nån anynom tomte som slänger in en kommentar. Många hann inte ens begrunda rimligheten att det skulle komma ut där först. Som någon redan har varit inne på fanns det ju mer suspekta saker i kommentarerna som torde ha lyft ögonbrynen på de flesta. Men icke.
73Sjöbba: Jag förstår det. Jag försökte vara lite långsökt jag med, genom att överse den ekonomiska faktorn, och enbart blanda in andra saker som inte funkat.
Hahl Bundy: Tyvärr är det nog lite onödigt och orealistiskt, med tanke på att man väl bara får ha 2 icke-EU spelare ombytta varje match. Eller har jag fel?
Har suttit o grunnat lite. Varför nöja sig med bara 1 när vi kan ta både Randy o Brian? Joe kanske känner då att det kan vara lite roligt med några kompisar så då signar han också på, bara han får åka ut o fiska emellanåt. Vilka har då bästa centeruppställningen? Sign On!