1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 611509 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Hahl Bundy: Jo, men så är det väl alltid. Var det inte nån som skrev på hockeysverige att Timrå skulle göra en värvning som skulle chocka hockeysverige och vips var Sakic, Smolinski och Barnes klara mer eller mindre.

Så funkar det. Personligen tror jag inte på nått förrän det står på hemsidan. Men det är ju fortfarande roligt att diskutera eventuella spelare. Det är ju liksom Silly season i ett nötskal. :)

Hahl Bundy: Han är iaf det närmaste och mest trovärdiga värvningen just nu!

Kerstin_k: Enl. inläggen härinne diskuteras det som om han redan vore klar.
Vi får väl an si, sa blinda Sara.

Cartman: Visst är det så. Man skall ju aldrig döma någon på förhand. Men icke desto mindre känns det på förhand...tja, lite svalt. Nu finns det väl inte speciellt mycket som talar för att värvningen verkligen blir av. Än så länge är det ju bara ett rykte som florerat här inne. Finns väl ingen dagspress som sniffat upp det.

En rolig sak med honom är att han är den free agent i SM-liga, som fortfarande är free, som producerat näst bäst under förra säsongen. Det är ju alltid nått.

Kerstin_k: Kent Mcdonell hade ju inte så värst imponerande statistik från nhl och sm-liiga, men vi vet ju hur det gick för han i es.

Jag skulle kunna tänka mig en kedja med Bagarn, Axelsson och Sundh dom spelade ju ihop förra årets slutspel och det gick ju riktigt bra....
Och sen kan Mika och Timo lira ihop med vår första center (som det inte är klart vem det blir).
Och Hynning och Tenkrat eller Hedström med Tom Wandell och sen Svensson och Lill-Bagarn med antigen Tenkrat,Hynning eller Jonte.

Ambroo: Sakic, Smolinski & Barnes < Bishai

Känns väl som ett slag i mellangärdet om det här visar sig vara den stora centervärvningen. Men det är som vanligt, det hausas upp nå otroligt här inne och sedan blir det inte riktigt lika hett.

Jag tror dock att vi får uppleva en jakt på en förstecenter redan nästa säsong också. Om nu inte Bishai övertygar å det grövsta. Men ärligt, hur stor är dom oddsen?

Är det där stjärncentern som det talats om så kan de lika gärna ge fan i att värva nåt mer.

ralus: Precis, totalt talanglös.

...och vi kan konstatera att Bishai är en dålig center eftersom han ser ut som Adam Sandler.

Kevin O Shea: Dom kanske ska satsa på Sandler istället för Bishai? Kanske kan skoja till det med målvakterna och ösa in mål

Cartman: Jag svarar på ditt inlägg och går sedan över till något mer hockeyrelaterat.
Huruvida filmerna i sej är bra, har jag faktiskt ingen åsikt om - annat än att de rollfigurer nämnde Sandler har spelat, har varit fjantigt pubertala.

Nog om Bishai-kopian nu!

Kevin O Shea: Men billy madison, big daddy, water boy och happy gilmore var ju bra filmer( min egen åsikt)

Cartman: Sandler? Ja, han är väl en pajas (typ Stefan & Krister, ungefär). Har väl bara spelat fjantroller (har dock ej sett Zohan-filmen - där han möjligen inte spelar över lika mycket...)

Blizzard: Man kan ju undra hur han hamnade där? Men om han är den stora stjärncentern som vi väntat på blir jag missnöjd:-(

Cartman: haha har Bishai dåligt lokal sinne elelr? vad fna gör han inne i Atlanta's bås XD

* Has a wealth of playmaking ability and sound hockey sense in the minor-pro ranks. Always plays the game with a feisty attitude.

*Is smallish for the center position and not responsible enough without the puck--since he will never rack up points at the NHL level.

Cartman: Adam Sandler är ett skämt hela han! Det får vi hoppas att Bishai inte är :)

Kevin O Shea: Vad äre fö fel på Adam sandler?

Kevin O Shea: Och allt vi fick var en klase bananer :/

Hoppas att nästa transatlant kan leva upp till metaforerna bättre än Sloan.

Här är en liten fightvideo där Bishai är en av dom som slåss.

Kevin O Shea: Ja men med hans meriter hade man väntat sig mer av honom. Spelat i landslaget och ett X antal NHL matcher på kontot. Här totalflopp!

TRL: Adam Sandler! -bevare oss väl; vilken pajas!

TRL: Hade vi verkligen väntat oss "stordåd" av Sloan? -ett gediget hockeyarbete kanske, men inte stordåd, väl?

Bishai ser ut som Adam Sandler...

dr-nix: Haha ja de va roligt för honom...

TRL: Mandervilles premiär, minns den där straffen han fick 19:59 i 3:e perren.

Var som om man kollade på en film, killen hade nyss kommit, en träning med grabbarna och så får han straff med 1sek kvar på klockan..

Cartman: Ja man hade väntat sig stordåd av Sloan och det fick vi ju se hur det gick där med facit i hand.

Kerstin_k: Jag tycker att han ser ut som en terrorist;)

Haha. Klippet jag länkade till hade ju till och med en intervju med killen ifråga. Hade jag ingen aning om :)

Blev även dubbelpost. Vänligen ta bort en valfri av dessa två ni som sitter inne på makten.

Nu har jag i alla fall sett han spela. Han är ju grym! Värsta skottet liksom!

Näe, spontant så känns det som om risken finns att han kan ta Sloans bås i omklädningsrummet. :&

TRL: Han var ju värdelös! Och då hade han mer NHL rutin än Bishai.

Får hoppas att det inte blir en ny Blake Sloan iallafall

Cartman: Ja det var ett straffmål... Ja han var rolig att titta på. Hoppas det blir en kanadensare vem det nu blir.

Kevin O Shea: Kontiola är väl under kontrakt. Det snackades om det för ett tag sedan. Han har nog inte varit aktuell för oss sedan förra svängen det begav sig. Då fick vi Hahl och en dundersuccé och Kontiola stannade vid ett rykte.

Funderade lite på det här. Om Hahl hade spottat ur sig att han inte tänkte förlänga med Timrå tidigare än han gjorde. Hade vi då suttit och snackat om Bishai och Co då? Eller har marknaden varit lika död hela tiden?

Det känns som att köpa grisen i säcken. Härligt!

Kevin O Shea: Ja kanske blir succé med Bishai också. Jag tycker precis som dig att någon av de andra kanadickerna skulle vara bättre. Varför inte Sakic? ;)

TRL: Mandy smällde ju på bra i sin första match med timrå och gjorde visst ett mål också, på straff var det väll?

TRL: Nej, jag vill ha Smolinski eller Robitaille, som det spekulerats om. Men kanske vi inte har pengarna till det, vad vet jag.

Kontiola är han helt ute ur bilden?

Bishai kanske är bra, 40p i SM-liiga är inte att förakta.

Jag skall erkänna att jag var väldigt skeptisk till Hahl, innan han kom hit...lite poäng i SM-liiga och knappt med istid i Colorados fjärdeline som defensiv center. Han värvades hit som förstecenter och det blev succe!

Kerstin_k: Något som känns bra är iallafall att dom får in mer fysik. Kanadensarna spelar ju en fartfylld och frejdig hockey. Smäller på och det behövs verkligen :)

Jaha. Är det detta som det skall sluta med? Jag vet inte alls. Aldrig hört talas om honom. Men det kan säkert bli bra. Känns förjävla ovisst. Fördelen är ju att han spelat i Europa i alla fall. Det är alltid nått.

Känns väl rent spontant som om detta är vad som finns på marknaden. Utan att ha sett honom lira en sekund så känns kommande säsongs centeruppsättning väldigt oviss, väldigt svag.

Kan man gissa på ett 1-årskontrakt och ny jakt på förstecenter kommande säsong också?

Tja, flipp eller flopp? Fågel eller fisk? Det vette faan alltså...

TRL: ja troligtvis kommer det bli svårt för våra centerjunioreratt ta en plats.

Bishai 1:a center(om det nu är sant om han9
bagarn 2:
wandell 3:e
lill-bagarn 4:e

Om lill-bagarn är skadad så får väll lander och samuelsson slåss(inte bokstavligt) om 4:e cenetplatsen.

Åh, varför tom wandell. vad kan han tillföra vårat lag?

nectis: Ja jag har ingen aning om vad det är för kille. Men hans meriter tycker jag inte direkt imponerar på mig iallafall. Jag hade väntat mig någon av värre kaliber då man hört att de ska in någon center för förstakedjan. Jag hoppas han är riktigt uppkollad iallafall. Signar dom honom lär han säkert vara bra. Hade ju en bra säsong i vårt grannland iallafall. Men som sagt är denna ligan bättre och blir nog svårt prestera lika bra här.

TRL: Varke jag eller någon annan här inne har säkerligen nog inte sett honom spela. Det har antagligen den som hittat honom till Timrå gjort. Han kanske vet att han passar in i vårt lagbygge, han kanske vet att han kan prestera. Skulle han skriva på nu för Timrå så tänker inte jag börja klaga förns jag sett honom spela hockey iaf. Allt detta är upp till våra sportchefer och jag litar på dom (än så länge) :)

Cartman: Ja, han lär nog ha en av platserna

Kevin O Shea: Nä givetvis att det blir en center som inte tar en plats alternativt inte vill ha en plats utan kanske varva ner i lägre division. Men det jag menar är att det kanske går att få lös en spelare med lite mer kött på benen som är beprövad om man vet vad den går för. Det tycker jag inte man riktigt vet med den där Bishai... men visst, det går väl att testa honom. Men personligen hade jag gärna sett en annan spelare. Det är lite som att kasta tärning tycker jag. Vill du ha honom?

TRL: Tom wandell ska också in, med största säkerhet.

TRL: vem skall vi vänta på då? någon annan som inte heller är så bra att han tar en plats i NHL?
Det där blir ju lite moment 22.
Förstår inte riktigt hur du resonerar - den center som vi värvar kommer ju definitivt inte att ha tagit en plats i NHL.

Jag vet inte om Bishai är fågel eller fisk - det har jag ingen åsikt om, utan jag funderar mest på hur länge skall man vänta?
Och vem det än blir, så blir det ju en spelare som inte är tillräckligt bra för att ta en tröja i NHL, eller hur?

Cartman: Ingen aning... Jag tycker iallafall att minst 1 center ska värvas.

TRL: Man kanske ska lägga lite pengar på en till back, eller skulle dom inte in med en till back för att ersätta Moe?

« · 1052798 · »