1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 611513 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Hahl Bundy: Jo, men så är det väl alltid. Var det inte nån som skrev på hockeysverige att Timrå skulle göra en värvning som skulle chocka hockeysverige och vips var Sakic, Smolinski och Barnes klara mer eller mindre.

Så funkar det. Personligen tror jag inte på nått förrän det står på hemsidan. Men det är ju fortfarande roligt att diskutera eventuella spelare. Det är ju liksom Silly season i ett nötskal. :)

Hahl Bundy: ...och det sa blinda Sara när hon drog byxorna av länsman.

jag tycker att man ska testa Mikko Elorata. Mycket NHL rutin! 25 Bast;)

Cartman: 35 Bast ska det va.

Kerstin_k: Ja, många namn har det blivit. Liite väl otroligt stora namn så när 1:e centern skriver på så tycker alla att det är skit eftersom man har triggat o upphaussat det hela till oanade höjder.
Det gör att allt blir ett rejält magplask för många.

Hahl Bundy: Det finns ju risker, men jag har hört att dom inte ens kanske ska värva en center, då blir det ett rejält magplask:-(

TRL: Hade du väntat dig stordåd av Sloan med 10p i Calgary på 67 matcher 02/03, 0p på 28 matcher i Dallas 03/04 och 26p på 78 matcher i AHL 04/05, sen 05/06 i Timrå.

Berglund: Vi kan även räkna in hans 2 säs innan det oxå, för kuriosa :) 9p på 60 matcher med Columbus och 4p på 33 matcher med Dallas ^^

Jag vill bara säga vilken kille Johan Andersson är!
Har suttit och kollat på lite klipp från fjol året och den som verkligen kämpar är ju våran hjälte Johan''Bagarn''Andersson han täcker skott han slå snygga pass han gör mål han gör allt!
Mitt förslag är endå att denne man ska vara våran lagkapten säsongen 08/09.

Och varför inte vår första center han kan ju plocka bort vilken spelare som helst då kan han plocka bort motståndarnas första center, sen värvar vi in en poängmaskin som får vara andra center (gärna Robitaille).
Jag kommer ihåg när Johan bokstavligen sänkte Rick Nash i Semifinalen i Quebec och när han vann tekningen mot Svartvadet i kvarsfinalen som innebar att Riku kunde klappa till, och när han täkte skott med käken på ett stenhårt slagskott från Daniel Fenholm och sen skulle grabben teka, det är då jag som supporter får ståpäls ut av försjusning det är då man är stolt över att man är Timrå supporter!

Så ne jag säger ge Bagarn det där C på bröstet som många vill ha för det är han värd!

Bishai kanske är lite av en chansning. Men å andra sidan, hur många här inte hade hört talas om Valeri Krykov innan han skrev på för Timrå.

från nyheten till höger "folk har fått smak på Elitserien"

"Vilken av spelarförlusterna känns tyngst?
- Om du vill ha konkreta namn så får det bli Anders Bastiansen och Tomas Skogs. Två bra hockeyspelare men hockey är så mycket mer än klubba och puck. Just dom här två killarna betydde även så mycket för laget moraliskt"

...Härligt att höra om skogs där :)

Pätr: En chansning är alltid en chansning.

En chansning har inte en större chans att lyckas bara för att Valeri Krykov var okänd för vissa eller att Hahl inte gjorde si och så många poäng i SM-liiga.

Riku Hahl hade för övrigt spelat i Finlands World Cup-lag som gick till final där 2004 när han värvades. Värvar Timrå en center innan seriestart med sådana meriter så ska jag hjula till Örnsköldsvik. Det kan friskan skriva upp.

JimmyH: Vad vet du nu då eftersom du skriver det sista så som du gör?

JimmyH: Självklart, men med Krykov i åtanke behöver man nödvändigtvis inte måla fan på väggen bara för att spelaren inte gjort 500 NHL-mål.

Oj oj oj...sicken panik det blev härinne bara för att nån (relativt) okänd HS-skribent hasplade ur sig ett namn som ingen hört talas om. Är väl inget som säger att det ryktet har större sanningshalt än de övriga som florerat härinne.

Själv är jag dock positivt inställd och nöjd även om den där Bishop (Arms?)eller vad han hette visar sig vara den omtalade centervärvningen. De nya sportcheferna har verkligen lyckats skruva ner förväntningarna med snack om att truppen är bra som den är osv, så en värvad center är bättre än ingen alls....

mikenomad: är det den 11:e eller den 12:e dom går på is? På hemsidan står det 12:e och i tidningar står det 11:e, man blir förvirrad!

Cartman: 12:e

Jacksson 71: Påtal om det känns det som att Timrå kliver på is för sent om man gemför med andra lag varför inte kliva på tidigare?

Jacksson 71: Alla är ju skadade eller så kör dom rehab så de är ingen idé för Timrå o gå på is nu.

Snoop: Ne kanske det men det har ju varit så alla år att dom andra lagen går 10 dagar för på is...

Snoop: Jag tror inte att alla spelare är skadade

General_Moisio: Vad tror du då?

isen fryser inte lika fort i EON som i dom andra arenorna. är vad jag har hört iaf.

73Sjöbba: Tror knappast att alla spelare i hela lager är skadade iaf.

General_Moisio: laget*

General_Moisio: Det tror jag att ingen tror.

Det skulle ju faktiskt smaka mumma om Timrå kunde presentera nått nyförvär ganska snart.

Fast å andra sidan vore det lite häftigt om man väntade med det tills ispremiären och gjorde det offentligt precis då. Hur stor är dom chanserna?

Gudars vad dött det är. Jag vill veta, jag vill ha något att diskutera. Ge mig ett namn Timrå IK!

Kerstin_k: Jag träffade Ove Öström mitten på juni.
Så jag sa åt honom att snöra på sig grillerna igen.
Han har ju spelat med "Linkan".
Så vem vet.

Kerstin_k: Tror nog att vi får skruva ner förväntningarna på den "store" 1:e centern.
Tittar man på elite prospects så dammsuger de ryska lagen AHL osv.
Jag förstår att Jimmy kan säga att han ska hjula till Ö-vik om det blir nån i klass med Hahl, inte spec. vågat mao :)

Fast den här killen hittade ju Mora. Frågan är ju hur bra han är. Hyfsat med poäng under åren i AHL.

Berglund: Nä men det är ju en helt annan serie så lite mer tycker man väl karln ska kunna prestera i våran liga. De som är otroligt bra i Elitserien blir ju inga målsprutor där borta heller så de va verkligen en flopp tycker jag iallfall.

TRL: Floppen i mina ögon var själva värvningen av honom när vi var i desperat behov av poänggörare.

Jag förstår ganska bra varför många röstade fram Bagarn som förstacenter. Så som det ser ut i nuläget är han etta även för mig. Jag tycker nämligen att han går före Wandell och Lill-Erik. Och även Jesper Samuelsson och Anton Lander, hör och häpna.

För mig är inte Jonte en center för förstakedjan eftersom han inte ens är en center. I en allsvensk klubb hade det känts betydligt mer vettigt för mig. Detsamma gäller Pyörälä, även om han har lirat center lite lätt.

Eftersom nu alla vet att TIK har letat en center i stort sett hela tiden som ska ingå i en förstakedja så tycker jag väl ovanstående talar sitt tydliga språk.

Nu återstår det ju bara att vänta och se vilken center det blir. Det verkar alltså vara Mike Bishai som får äran att ta på sig det ansvaret och det känns kanske lite överraskande. Så även för mig. Men det behöver ju inte vara han. Och han behöver ju inte vara en dålig värvning heller. Han måste iaf ha gjort en fin säsong ifjol om inte annat.

Jag räknar iskallt med en center till förstakedjan. Annars blir det lite knepigt.

Ny center
Bagarn
Wandell
Erik

Icebreakers stor-smekte Luleå men 4-11:-D

Cartman: Där våran egen Johan Backlund tydligen är andremålvakt för icebreakers

Mathias: Hedström ska tydligen vara med också enligt deras hemsida se länk

Mathias: Vem var första? Zacke från modo kanske.

Foppa var bäst på plan. hattrick och 1 ass;)

Cartman:
Länk till matchfakta, Jonte och Backlund vilade....

Skarin: Det är ganska roligt hur saker utvecklat sig inom Timrå och bland fansen. Man behöver inte vrida tillbaka klockan långt förrän man når tiden då en spelare som Bishai skulle ses som den store frälsaren, en klassvärvning, blivande poängkung och allt vad en exalterad hockeysupporter eller en journalist som Henke "Blöjan" Sjöberg kan komma på.

Nuförtiden rynkar man som supporter på ögonen åt en spelare som uppenbarligen presterat bra i Finland, det skulle man inte gjort för några säsonger sedan.

Betyder det att man som supporter har blivit bortskämd, att vi haft sådan fruktansvärd tur med värvningarna tidigare år att vi helt enkelt tappat förankringen med verkligheten? Eller beror det på att Timrå faktiskt har etablerat sig som ett topplag, och att man därför törs hoppas på riktiga klassvärvningar till de viktigaste positionerna?

Jag föredrar att tro det sistnämnda.

Pätr: Det är nog det sista...
Enligt mig är man ett top lag om man kommer till semi-final.

Pätr: Jag skulle tro att det är kombination utav båda delarna faktiskt. Fast jag väljer nog att säga att vi är 60% bortskämda och 40% etablerade. Vi behöver nå semifinal även denna säsong och förmodligen även nästa för att kunna spika fast att vi är ett etablerat topplag på anslagstavlan!

Nu är det upp till bevis för Timrå IK. Nu har navelsträngen klippts kring "myten" och sagan om Nubben. Nu har vi tillverkat tre stolsben och svarvar på det fjärde. Tiden är mogen att visa upp en prototyp utan Nubben. För enligt de flesta medier och "förståsigpåare" så skall ju myten Timrå IK vara all och förbi. Nu kommer raset! Nu finns det liksom ingen återvändo. Fritt fall nästa!

Naturligtvis blir det kortsiktigt kärvare tider när en stor profil väljer att kliva åt sidan. Men vi som har lite inblick och insikt i saker och ting vet ju att det absolut inte nödvändigtvis behöver bli så. Men det är självfallet väldigt tacksamt för kvällspressen att vinkla nyheterna. Utan Nubben och Hahl är Timrå IK ingenting.

Samtidigt kan jag tycka det är skönt att all press vilar på Frölunda, Linköping och HV71. Ännu en gång får vi slå ur underläge. Fantastiskt!

Uno Gordon: visst är det nästan:

Berglund: Ja det var det nog i de flestas ögon... Men som sagt, man vet ju inte vad man får för valuta för pengarna förrän man testat spelaren i fråga...

TRL: Hade han värvats till 3-2 kedjan som hårt arbetande forward så hade jag inte sagt nått, men han värvades som poänggörare och det var underligt.

Berglund: 3e eller 4e kedjan ska det stå nedan.

Wandell har anslutit till truppen, länk.

Mathias: Jag läste det i pappersbilagan i morse. Har NHL-Campen varit redan?

Kerstin_k: Den har inte börjat...

Skulle inte den nya centern vara klar den här veckan? Eller har jag drömt nu igen?

F.ö kan ES yngsta lag överraska i år?

« · 1052798 · »