1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606481 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Det skulle ju faktiskt smaka mumma om Timrå kunde presentera nått nyförvär ganska snart.

Fast å andra sidan vore det lite häftigt om man väntade med det tills ispremiären och gjorde det offentligt precis då. Hur stor är dom chanserna?

Gudars vad dött det är. Jag vill veta, jag vill ha något att diskutera. Ge mig ett namn Timrå IK!

General_Moisio: Det tror jag att ingen tror.

General_Moisio: laget*

73Sjöbba: Tror knappast att alla spelare i hela lager är skadade iaf.

isen fryser inte lika fort i EON som i dom andra arenorna. är vad jag har hört iaf.

General_Moisio: Vad tror du då?

Snoop: Jag tror inte att alla spelare är skadade

Snoop: Ne kanske det men det har ju varit så alla år att dom andra lagen går 10 dagar för på is...

Jacksson 71: Alla är ju skadade eller så kör dom rehab så de är ingen idé för Timrå o gå på is nu.

Jacksson 71: Påtal om det känns det som att Timrå kliver på is för sent om man gemför med andra lag varför inte kliva på tidigare?

Cartman: 12:e

mikenomad: är det den 11:e eller den 12:e dom går på is? På hemsidan står det 12:e och i tidningar står det 11:e, man blir förvirrad!

Oj oj oj...sicken panik det blev härinne bara för att nån (relativt) okänd HS-skribent hasplade ur sig ett namn som ingen hört talas om. Är väl inget som säger att det ryktet har större sanningshalt än de övriga som florerat härinne.

Själv är jag dock positivt inställd och nöjd även om den där Bishop (Arms?)eller vad han hette visar sig vara den omtalade centervärvningen. De nya sportcheferna har verkligen lyckats skruva ner förväntningarna med snack om att truppen är bra som den är osv, så en värvad center är bättre än ingen alls....

JimmyH: Självklart, men med Krykov i åtanke behöver man nödvändigtvis inte måla fan på väggen bara för att spelaren inte gjort 500 NHL-mål.

JimmyH: Vad vet du nu då eftersom du skriver det sista så som du gör?

Pätr: En chansning är alltid en chansning.

En chansning har inte en större chans att lyckas bara för att Valeri Krykov var okänd för vissa eller att Hahl inte gjorde si och så många poäng i SM-liiga.

Riku Hahl hade för övrigt spelat i Finlands World Cup-lag som gick till final där 2004 när han värvades. Värvar Timrå en center innan seriestart med sådana meriter så ska jag hjula till Örnsköldsvik. Det kan friskan skriva upp.

från nyheten till höger "folk har fått smak på Elitserien"

"Vilken av spelarförlusterna känns tyngst?
- Om du vill ha konkreta namn så får det bli Anders Bastiansen och Tomas Skogs. Två bra hockeyspelare men hockey är så mycket mer än klubba och puck. Just dom här två killarna betydde även så mycket för laget moraliskt"

...Härligt att höra om skogs där :)

Bishai kanske är lite av en chansning. Men å andra sidan, hur många här inte hade hört talas om Valeri Krykov innan han skrev på för Timrå.

Jag vill bara säga vilken kille Johan Andersson är!
Har suttit och kollat på lite klipp från fjol året och den som verkligen kämpar är ju våran hjälte Johan''Bagarn''Andersson han täcker skott han slå snygga pass han gör mål han gör allt!
Mitt förslag är endå att denne man ska vara våran lagkapten säsongen 08/09.

Och varför inte vår första center han kan ju plocka bort vilken spelare som helst då kan han plocka bort motståndarnas första center, sen värvar vi in en poängmaskin som får vara andra center (gärna Robitaille).
Jag kommer ihåg när Johan bokstavligen sänkte Rick Nash i Semifinalen i Quebec och när han vann tekningen mot Svartvadet i kvarsfinalen som innebar att Riku kunde klappa till, och när han täkte skott med käken på ett stenhårt slagskott från Daniel Fenholm och sen skulle grabben teka, det är då jag som supporter får ståpäls ut av försjusning det är då man är stolt över att man är Timrå supporter!

Så ne jag säger ge Bagarn det där C på bröstet som många vill ha för det är han värd!

Berglund: Vi kan även räkna in hans 2 säs innan det oxå, för kuriosa :) 9p på 60 matcher med Columbus och 4p på 33 matcher med Dallas ^^

TRL: Hade du väntat dig stordåd av Sloan med 10p i Calgary på 67 matcher 02/03, 0p på 28 matcher i Dallas 03/04 och 26p på 78 matcher i AHL 04/05, sen 05/06 i Timrå.

Hahl Bundy: Det finns ju risker, men jag har hört att dom inte ens kanske ska värva en center, då blir det ett rejält magplask:-(

Kerstin_k: Ja, många namn har det blivit. Liite väl otroligt stora namn så när 1:e centern skriver på så tycker alla att det är skit eftersom man har triggat o upphaussat det hela till oanade höjder.
Det gör att allt blir ett rejält magplask för många.

Cartman: 35 Bast ska det va.

jag tycker att man ska testa Mikko Elorata. Mycket NHL rutin! 25 Bast;)

Hahl Bundy: ...och det sa blinda Sara när hon drog byxorna av länsman.

Hahl Bundy: Jo, men så är det väl alltid. Var det inte nån som skrev på hockeysverige att Timrå skulle göra en värvning som skulle chocka hockeysverige och vips var Sakic, Smolinski och Barnes klara mer eller mindre.

Så funkar det. Personligen tror jag inte på nått förrän det står på hemsidan. Men det är ju fortfarande roligt att diskutera eventuella spelare. Det är ju liksom Silly season i ett nötskal. :)

Hahl Bundy: Han är iaf det närmaste och mest trovärdiga värvningen just nu!

Kerstin_k: Enl. inläggen härinne diskuteras det som om han redan vore klar.
Vi får väl an si, sa blinda Sara.

Cartman: Visst är det så. Man skall ju aldrig döma någon på förhand. Men icke desto mindre känns det på förhand...tja, lite svalt. Nu finns det väl inte speciellt mycket som talar för att värvningen verkligen blir av. Än så länge är det ju bara ett rykte som florerat här inne. Finns väl ingen dagspress som sniffat upp det.

En rolig sak med honom är att han är den free agent i SM-liga, som fortfarande är free, som producerat näst bäst under förra säsongen. Det är ju alltid nått.

Kerstin_k: Kent Mcdonell hade ju inte så värst imponerande statistik från nhl och sm-liiga, men vi vet ju hur det gick för han i es.

Jag skulle kunna tänka mig en kedja med Bagarn, Axelsson och Sundh dom spelade ju ihop förra årets slutspel och det gick ju riktigt bra....
Och sen kan Mika och Timo lira ihop med vår första center (som det inte är klart vem det blir).
Och Hynning och Tenkrat eller Hedström med Tom Wandell och sen Svensson och Lill-Bagarn med antigen Tenkrat,Hynning eller Jonte.

Ambroo: Sakic, Smolinski & Barnes < Bishai

Känns väl som ett slag i mellangärdet om det här visar sig vara den stora centervärvningen. Men det är som vanligt, det hausas upp nå otroligt här inne och sedan blir det inte riktigt lika hett.

Jag tror dock att vi får uppleva en jakt på en förstecenter redan nästa säsong också. Om nu inte Bishai övertygar å det grövsta. Men ärligt, hur stor är dom oddsen?

Är det där stjärncentern som det talats om så kan de lika gärna ge fan i att värva nåt mer.

ralus: Precis, totalt talanglös.

...och vi kan konstatera att Bishai är en dålig center eftersom han ser ut som Adam Sandler.

Kevin O Shea: Dom kanske ska satsa på Sandler istället för Bishai? Kanske kan skoja till det med målvakterna och ösa in mål

Cartman: Jag svarar på ditt inlägg och går sedan över till något mer hockeyrelaterat.
Huruvida filmerna i sej är bra, har jag faktiskt ingen åsikt om - annat än att de rollfigurer nämnde Sandler har spelat, har varit fjantigt pubertala.

Nog om Bishai-kopian nu!

Kevin O Shea: Men billy madison, big daddy, water boy och happy gilmore var ju bra filmer( min egen åsikt)

Cartman: Sandler? Ja, han är väl en pajas (typ Stefan & Krister, ungefär). Har väl bara spelat fjantroller (har dock ej sett Zohan-filmen - där han möjligen inte spelar över lika mycket...)

Blizzard: Man kan ju undra hur han hamnade där? Men om han är den stora stjärncentern som vi väntat på blir jag missnöjd:-(

Cartman: haha har Bishai dåligt lokal sinne elelr? vad fna gör han inne i Atlanta's bås XD

* Has a wealth of playmaking ability and sound hockey sense in the minor-pro ranks. Always plays the game with a feisty attitude.

*Is smallish for the center position and not responsible enough without the puck--since he will never rack up points at the NHL level.

Cartman: Adam Sandler är ett skämt hela han! Det får vi hoppas att Bishai inte är :)

Kevin O Shea: Vad äre fö fel på Adam sandler?

Kevin O Shea: Och allt vi fick var en klase bananer :/

Hoppas att nästa transatlant kan leva upp till metaforerna bättre än Sloan.

Här är en liten fightvideo där Bishai är en av dom som slåss.

Kevin O Shea: Ja men med hans meriter hade man väntat sig mer av honom. Spelat i landslaget och ett X antal NHL matcher på kontot. Här totalflopp!

TRL: Adam Sandler! -bevare oss väl; vilken pajas!

TRL: Hade vi verkligen väntat oss "stordåd" av Sloan? -ett gediget hockeyarbete kanske, men inte stordåd, väl?

« · 1052993 · »