Att Sakic kommer skriva på för Timrå, känns helt orimligt, inga connections alls till Timrå som klubb finns, fattar inte hur detta rykte har börjat figuera.
Visst har året silly season för oss Timrå supportrar varit riktigt tråkig. Men inte ska man behöva hitta på något så orimligt.
Skulle Sakic emot alla odds krita på, är det ett under som inträffat!
Men det känns som det är dags att komma ikapp verkligenheten och inse att truppen som den är idag, är den som kommer att vara under början av säsongen, om inte hela. Det är dags att vi börjar tro på det vi har och inte sitta och vänta på MR:HJälte. Timrå kommer gå bra under denna säsong och det är inte orimligt.
Hedström kommer att allra största säkerhet att spela center, vilket kommer bli mycket intressant att följa. Hoppas innerligt att han klarar av denna roll med bravur.
Cartman: För närvarande känner jag mej ruskigt besviken på våra nya sportchefer...... snacka om "money for nothing" när deras lönebesked skickas ut...... Nubben hade grejjet det här med centerfrågan långt innan sommarn..... luktar mellansäsong med panikvärvning av Blake Sloan-klass efter jul..... suck
vem har sagt att Hamilton skulle vara på väg till tik då ?? tror inte det händer faktiskt men skulle det göra det så vore det ju kul nä jag tror timrå kör med det lag dom har nu och jag tror även att dom hamnar på övre halvan av serien
Berglund: Hehe. Nu är vi där igen. "Jag har hört att bla bla bla är klar. Hörde det från en kille på mitt jobb som hade hört det från en tjejkompis som hade hört det från dagispersonalen som hade hört det från en kille som körde ut pizza till en byggchef, byggchefen hade hört det av en av sina anställda som i sin tur hade hört det av en svåger som jobbar i Amerika..."
Sedan är hela, härliga hockeysnack-karusellen igång. Det langas länkar och det analyseras. Egentligen är det ju så här det fungerar. Men vilken gång i ordningen är det vi gör den här proceduren? Hur många namn har inte varit uppe med tillhörande youtubelänkar och elitprospectslänkar?
Nu menar jag inget illa mot de personer som förmedlar ryktena. Tvärtom. Det är alltid roligt med rykten. Det roliga i det hela är att det blir samma visa varje gång. Oavsett vad ryktet handlar om. Jag menar, vi har ju trots allt avhandlat Sakic i årets Silly Season här inne ;)
BlackBay: jo det finns sämre lirare helt klart. Men frågan är om vi inte är lite väl optimistiska. Men som sagt jag skulle inte tacka nej till en kille som Hamilton.
Cartman: Han är för tok för dyr för att få vara en ersättare för Eric Moe plus att han skulle floppa han har bra skott och offensiva kvaliter men är inte bra i egenzon och i och med värvningen med Lehtonen så har vi allt i ett!
Så satsa på en riktigt stjärncenter och en inte så dyr back på try-out kontrakt!
TRL: Det som ä en fördel med han är ju att han är canadick, och är der inte en nordamerikan man söker efter på centern också? Då får han ju en kompis. Sen är han ju en bra back också, Rightare dessutom:) Eller är det nån som är lite insatt i spelarmarknaden som anser att det finns bättre alternativ? För vi ska väll ersätta Moe???, kan väll inte starta säongen med 7 backar. Eller ska man låna in Stefan Andersson från Bobcats?
Anonymous: Äsch det är väl bara till att köpa en parlör på slovakiska och sedan svära ogenerat åt den jäveln så han blir tokförbannad och börjar hytta med målvaktsspaden alá Pekka Lindmark och börjar ränna runt på isen i ren ochskär frustration och ilska. Då blir det ju tom kasse och Eriksgatan fram till mål.
MorganaLefaey: Modin har väl gång på gång påpekat att han trivs väldigt bra där han är nu, så jag är tveksam till att han bosätter sig i Sverige något mer. Men blir det Sverige så lär det bli Timrå här har han och frun sin släkt och vänner och här har han sin sommarbostad.
Skarin: Jeff Hamilton känns som en perfekt centerlösning. Hoppas på att Linkobert är inne på samma spår - och att dom kan ro affären i hamn i så fall. Känns som det kommer att fattas en center i den befintliga truppen, om man inte lyckas hitta en nyrekrytering. Jag vill inte vänta till i januari för att få truppen komplett. För vem vet, vi kanske måste värva ändå i januari - av olika anledningar :-(
Nu börjar man verkligen känna att säsongen närmar sig, Wandell verkar stor trivas vilket känns otroligt roligt.
Spelat tre matcher där man vunnit en spelat lika en och förlorat en, käns som en hyfsad start, i min mening ska de inte gå som en dans på roser, utan man ska verkligen tagga till inför serie premiären och då ska vinsterna komma på rad.
Sj början man bli aningen ivrig på att säsongen ska börja. Känns mer och mer spännande.
Sedan så får vi hoppas att en till center kommer in i truppen innan säsongstart. Jeff låter som en väldigt intressant spelare.
Visst har året silly season för oss Timrå supportrar varit riktigt tråkig. Men inte ska man behöva hitta på något så orimligt.
Skulle Sakic emot alla odds krita på, är det ett under som inträffat!
Men det känns som det är dags att komma ikapp verkligenheten och inse att truppen som den är idag, är den som kommer att vara under början av säsongen, om inte hela. Det är dags att vi börjar tro på det vi har och inte sitta och vänta på MR:HJälte. Timrå kommer gå bra under denna säsong och det är inte orimligt.
Hedström kommer att allra största säkerhet att spela center, vilket kommer bli mycket intressant att följa. Hoppas innerligt att han klarar av denna roll med bravur.