U137: mmm ungefär så jag minns det också. Ja låt se om han nu faktiskt är klar - Expressen har ju fuckat upp förr... Men ja, jag tycker det är en helt ok värvning iaf. Förutsatt att han är värvad ifrån de pengar Timrå la på Mäkiahos.
tjobba: Jag tror Pärssinen kommer att göra en stor skillnad, jag tror att vi kan börja parkera i anfallszon med han på banan igen. Däremot så kan det väl aldrig finnas pengar för dom två "detaljerna" du nämner? Bogg har garanterat kunnat förhandla upp sin lön över sitt marknadsmässiga värde med tanke på att det bara är två krisklubbar som ryckt i honom mitt under säsongen, trots att han fått lite speltid i....fan jag kan knappt säga det...trots att han kommer direkt ifrån schweiziska andraligan...
Vad jag kommer ihåg från Moras ES-äventyr så förekom namnet Bogg ganska ofta i matchsammandragen och även i målprotokollet. Dock känns det som om det är en rejäl chansning.
tjobba: Kan nog glömma att få en till center, vi har bogg bröderna andersson hedström lander samuelsson och wandell. Jag tror linkan o robban är nöjd med 7st. Förvänta er inte heller nån toppback för nån sån kommer icke då man verkar ha tackat nej till ward för han var för dyr.
Olle: Vi behöver fortfarande få in en tuff back med pondus och som snabbt kan infinna lagkänsla (Sanny, hör min bön och riv kontraktet...) samt en riktigt bra center, typ Kontiola. Känns som att vi "slösat" pengar på Håkan Bogg. Timo Pärssinen är dock ett gratis nyförvärv, men det räcker inte.
Uhmm känns helt ok med Bogg ändå, de matcher jag sett han lira har han typ varit ganska bra - han var ju dessutom kapten... Så han måste ju ha några ledaregenskaper!?
Å ena sidan var ju Skogs också ganska bra rätt ofta, men i Timrå bara ibland - fast hela Timrå har ju varit uselt så... tja... Nåja, bra med lite centerrutin och defensivt kunnig spelare som dessutom är en bra tekare. Men visst är han lite seg Bogg va? Det jag låter mig minnas iaf.
Det skulle dock kännas utmärkt om ännu en center kommer in i truppen - jag menar, om nu Jonte är klar för MODO (gud förbjude!) då måste vi ju täcka upp hans plats med ett "stjärnskott" (från Jontes lön - jag antar Bogg tar Muppiahos lön nu typ).
tjobba: Nog för att ingen här har total insyn i lönefrågan men känns det inte lite tunnt? Känns det inte som att man redan borde ha gjort en Rosa-panikvärvning om det fanns utrymme för det? En hel del namn har ju florerat på marknaden dom senaste veckorna.
Om någon form av uppgörelse går i lås i "hedströmfrågan" så kanske det finns utrymme för en förstacenter men annars?
Cartman: Ska vi gissa på att Skogs härnäst tipsar Linkan om att ge Simons en ny chans i Timrå också, för att ytterligare stärka sitt sociala kontaktnät. ;)
73Sjöbba: Känns som att Styf och Bogg blir pappor i det här laget nu och det är alltid bra med ledare, inte minst nu i denna svåra situation. Det verkar ju inte direkt vara någon glädje att spela i Timrå IK längre.
Men vad spelar det för roll egentligen? Just nu skäms jag över denna värvning. Undra om någon av TJ, Challe eller Linkan också gör det?
Frella: Det enda jag kan tänka är att Erik är sidsteppad och de vill stärka med en karaktärscenter och en förstacenter. Men spontant känns det som bortkastade pengar...
Snacka underbetyg åt organisationen om centerförvärvet är Håkan Bogg. Antingen TJ som håller pengarna eller Linkan/Robban som tror på den här lösningen... Kanske till och med alla tre...
Kan inte i min vildaste fantasi tänka mig att Bogg blir den enda offensiva värvningen.
I sådanafall vete fan vad vi rustar för. Visst - Håkan Bogg är ingen dålig spelare. Inte alls. Tvärtom en lojal lagspelare. Men en klasscenter som vi behöver? En som kan komma hit och göra stor skillnad i det offensiva spelet? Nej, det har jag mycket svårt att tro.
Det måste bara presenteras någon ytterligare. I och för sig. Det gjorde det ju tidigare idag när vi fick positiva rapporter angående Timo Pärssinen, men ändå...
Olle: Nej, kanske inte elak, men särskilt glad verkar ju inte heller någon vara. Men visst håller jag med till viss del. Någon särskilt sexig värvning är det inte direkt, men det är en nötare som förhoppningsvis kan hjälpa till att ge lite stabilitet i spelet. Det som främst måste bort är dessa enorma svängningar i uppträdande som vårt lag bjuder på.
Som jag skrev tidigare idag så känns Erik Andersson som en lika kompetent center som Bogg, med skillnaden att Bogg väl iaf är liite producerande.
Vi kan nog som enda lag med vision att spela semi eller om det är final till våran ståta med tre st tredjecentrar varav en är utlånad och en andracenter. Därtill kan läggas de två fjärdecentrar vi har. SM-Guld nästa.
Per HApps: Bagarn har inte nåt sin formtopp och de är inte många som har de och man ligger sist i elitserien, så fattar dom inte att man måste agera då så är de ju bara synd om dom själva, nu får dom i laget ta och bita ihop och visa att man är bättre.
Äsch vakna nu grabbar,hur många seriösa trodde kontiola eller liknande spelare skulle komma? Bogg är en bra värvning han har erfarenhet från kvalspel sen tidigare. Sen lovar jag att han klättrar förbi får grymma 275 000kronors spelare i poängligan efter 5-10 matcher hehe.
Mathias: Tycker att detta är ett hån mot Erik Andersson, nu lär han ju bli kvar i Löven. Frågan man ställer sig då är hur motiverat Bagarn kommer att spela efter detta beskedet.
Tror Bogg är en bra värvning endå för vi behöver inga fler stjärnor och Bogg är en hårt arbetande center som spelar med ett stort hockeyhjärta som en viss Sanny L, tror de kommer bli kanon.
Cartman: Du har nog rätt, Pesonen läste också artikeln, insåg att han är less på AHL och la just ett bud på sig själv, på 150k/mån för att ens få spela i Timrå.
Ni kan väl vänta med att döma ut Boggen tills han spelat en match för Timrå i alla fall. Kan vara lite jobbigt att komma till ett lag där supportrarna "hatar" en redan innan man anlänt.
Har vi tur kanske han kan elda på Skogsarn lite också av bara farten.
nixXz: vad ska man tro ? han kanske är precis vad vi behöver, han är trots allt en renodlad center med rutin, hoppas dock dom gjort nå kontrakt så dom snabbt kan släppa han om det visar sig vara gör kasst. men ge gubben en chans..
nixXz: om nu Timrå valt att satsa på Bogg så är det antagligen ett bra val, kanske inte jämfört med vad alla här på HS drömt om, tex Kontiola mfl men hoppas att det kan vara en bra injektion ! välkommen Bogg ! :)
McCarton: Typiskt att det ska bli budgivning också. Så om det inte funkar sitter vi med en dyr spelare ändå, nåja Luleå tillhör väl inte elitserien tätaste klubb precis så de kanske inte kunde bjuda så högt heller.
Hur många varv till ska skivan behöva snurra? Vi kommer att värva tre ersättare för 14 och 54. Två av dem är klara. McLaughlin är en, Kivenmäki en annan, men Forsell är inte den tredje. Han ska ses som ersättare för 23 och en bättre ... | Läs mer