1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606163 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Frella: Faktum är väl att dom bästa spelarna dom senaste åren har kommit på rekommendationer från spelare? I dessa dagar så tvivlar jag på att speciellt många finnar kommer att snacka upp Timrå för sina puckbegåvade polare.

Mer loger och bekvämlighet? Har inte ledningen just deklarerat att det inte blir någon flytt? Jag hatar att säga det men det här luktar fritt fall...

Olle: Nej faktiskt inte, men jag tror att det finns nog många i den åldersgrupp av dom där jag länkat till som skulle kunna vara intresserade av att komma till elitserien istället för att åka runt i AHL! :) Tänk på Manderville han ville inte spela i AHL så han kom hit istället :)

Jag undrar hur hög lön era sportchefer gav Bogg, Luleå måste legat bra under timrå:s...

kaofl: Dom där namnen kan man iaf uttala ;) Jäkla finnar åh ha krongliga namn :)

Olle: Visst handlar det mesta om pengar. Sedan har det nog också att göra med att "ingen vill hit längre".

Vi får börja vänja oss vid det här.

Förhoppningsvis är Håkan Bogg åtminstone riktigt sugen att dra på sig timråtröjan men också på att försöka få i ordning på det här.....eller nåt. Han kan bli en ledare.
Frågan är vad alla våra "stjärnor" tycker om denna värvning och hur dom kommer ta det här?

Jag tycker att det känns väldigt märkligt att Expressen "vet" att Bogg är klar för Timrå IK innan klubben har offentliggjort det. Har vi ingen datasnubbe som jobbar på kvällarna eller varför läggs det i så fall inte ut på hemsidan, om han nu är klar?

Olle: Jag gissar på alternativ två blandat med det Skarin sa om att vi håller på att tappa attraktionskraft på marknaden. Det luktar väldigt mycket mer anus än ros om hela föreningen just nu och en sån här värvning skickar väl inte heller ut några skimrande signaler.

Vad har vi för spelare till nästa säsong t ex?
Styf, Skogs, Moe, Erixon, Lander, Samuelsson, Hedström och Pärssinen. Har vi fler än så på kontrakt? Det ska bli ytterst intressant att följa nästa års lagbygge.

Mer loger och bekvämlighet känns som ett måste nu om vi inte ska ramla efter för mycket.

kaofl: Marty Murray skulle jag villja se i timråtröjan till vinte:)

kaofl: Tycker du verkligen att det är läge att sitta och vara lustig? Tror du att AHL är någon sorts låtsasliga som svenska elitserien kan plocka ur bäst man vill? :)

Frella: Hua romantisera inte allsvenskan!=P Ångestfylld gärdsgårdsserie... Speciellt för de nyligt degraderade.. Hua...

Ja jag har spenderat 30 minuter åt att kolla vilka Amerikanare/Kanadicker i åldersgruppen 29-35 som är centrar och spelar i AHL! Tänk om våra sportchefer hade gjort det istället för att suttit och smällt i sig 4kg mat på lunchen och skrivit kontrakt med bogg?

Skarin: Det kommer ju likförbannat att sluta med en svindyr panikvärvning i januari som det känns. Laget är ju så fruktansvärt felbyggt och nu är man nåt mellanting mellan brunkare och spelande lag. Men Allsvenskan har ju viss charm också, kanske man får börja åka på bortaresor igen =)

Frella: Det mest skrämmande med den här värvningen är, och nu anstränger jag mig för att inte kräkas eller använda för många okvädesord, att den säger en av två saker:

1, Våra sportchefer är kompletta idioter.
2, Vi har inga pengar.

Jag sitter med förhoppningar om att det verkligen är synd att man inte har någon direkt insyn i hur rekryteringsarbetet fungerar eftersom det förhoppningsvis skulle kunna förklara en hel del...

Detta med reservation för att två klasspelare värvas i dagarna...en toppcenter och en stabil back...och sen önskar jag mig en rymdraket och en miljon dollar och en polisbil och...osv osv.

Tycho: Tja, dock många spelare som blommat ut i Timrå. Skulle vara ett nöje att se en 33-åring "blomma ut" hoho. Men visst, många dömde ju ut Wandell också. Tänker inte uttala mig för än jag sett han spela på isen. Men just nu känns det helt ok som sagt - förutsatt att han tog Mäkiahos lön dvs.

Skit i bogg försök locka över den här istället!

Tycho: Det enda positiva med denna värvning är att han kan inte bli sämre än vi förväntar oss.

Frella: Är nog bara konstatera att det kommer bli många sådana här värvningar framöver (även om vi håller oss kvar). TIK omsätter knappt 100 miljoner och enligt mig så tappar man i attraktionsvärde för varje dag som går. Vi är ett mittenlag som bäst. Nu är vi dock nere i skiten. Frågan är hur länge?

Sammanfattningsvis är det nog bara att börja vänja sig. Fråga Ewa Lindstrand.

Det är så här vi är.

Yellowcard: Mäkiaho har 100% högre potential än Bogg... Men nu spelade han juh på 1% av sin förmåga också...

Per HApps:
Ja men du den killen gilla jag,han hade grym bössa!! Hur han var i egen zon har jag förträngt hehehe

Olle: I elitserien med Mora alltså. Han har ju faktiskt en ganska imponerande säsong i Div.1 för 11 år sedan.

1996-1997 Mora Division 1 28 13 25 38

Olle: Kom ihåg att han då spelade i ett rent brunkargäng, nu får han ju stjärnor som Hedström bredvid sig...eller just ja.

Frella: hehe.. fan löner osv. borde vara offentligt.

AndersN:
Undrar vad Läder CJ pysslar med nu för tiden?

Yellowcard: Jag tror han är värvad för Hahls potentiella lön som gick upp i rök =)

U137:
2004-2005 Mora Elitserien 48 5 7 12
2005-2006 Mora Elitserien 39 3 14 17
2006-2007 Mora Elitserien 50 10 21 31
2007-2008 Mora Elitserien 50 4 16 20

Exakt så ofta hamnade han i protokollet...det finns garanterat sämre centrar men det suger fortfarande lika hårt.

Skarin: Lotvonen kanske har nån polare som är lika skridsko skicklig.

U137: mmm ungefär så jag minns det också. Ja låt se om han nu faktiskt är klar - Expressen har ju fuckat upp förr... Men ja, jag tycker det är en helt ok värvning iaf. Förutsatt att han är värvad ifrån de pengar Timrå la på Mäkiahos.

Skarin: Helt klart behöver vi få in en back nu. Men när man värvar Håkan Bogg, vad blir det då för en back, om det nu ens blir någon?

Det roliga för Håkan Bogg nu när han kommer hit är att de flesta av oss supportrar inte ställer några krav på honom, mer än ledningen i föreningen.

Floppar Håkan Bogg blir i allafall inte jag besviken på honom.

tjobba: Jag tror Pärssinen kommer att göra en stor skillnad, jag tror att vi kan börja parkera i anfallszon med han på banan igen. Däremot så kan det väl aldrig finnas pengar för dom två "detaljerna" du nämner? Bogg har garanterat kunnat förhandla upp sin lön över sitt marknadsmässiga värde med tanke på att det bara är två krisklubbar som ryckt i honom mitt under säsongen, trots att han fått lite speltid i....fan jag kan knappt säga det...trots att han kommer direkt ifrån schweiziska andraligan...

AndersN: Ja eftersom Ward var för dyr så kanske Casselståhl eller någon annan liknande är sugen.

Yellowcard:

Vad jag kommer ihåg från Moras ES-äventyr så förekom namnet Bogg ganska ofta i matchsammandragen och även i målprotokollet. Dock känns det som om det är en rejäl chansning.

tjobba:
Kan nog glömma att få en till center, vi har bogg bröderna andersson hedström lander samuelsson och wandell. Jag tror linkan o robban är nöjd med 7st.
Förvänta er inte heller nån toppback för nån sån kommer icke då man verkar ha tackat nej till ward för han var för dyr.

tjobba: Prio 1 är backsidan. Det ser vi om inte annat i och med denna värvning.

Olle: Vi behöver fortfarande få in en tuff back med pondus och som snabbt kan infinna lagkänsla (Sanny, hör min bön och riv kontraktet...) samt en riktigt bra center, typ Kontiola.
Känns som att vi "slösat" pengar på Håkan Bogg.
Timo Pärssinen är dock ett gratis nyförvärv, men det räcker inte.

Raggaren Putte: Simons kanske blir aktuell till nästa säsong.

Uhmm känns helt ok med Bogg ändå, de matcher jag sett han lira har han typ varit ganska bra - han var ju dessutom kapten... Så han måste ju ha några ledaregenskaper!?

Å ena sidan var ju Skogs också ganska bra rätt ofta, men i Timrå bara ibland - fast hela Timrå har ju varit uselt så... tja... Nåja, bra med lite centerrutin och defensivt kunnig spelare som dessutom är en bra tekare.
Men visst är han lite seg Bogg va? Det jag låter mig minnas iaf.

Det skulle dock kännas utmärkt om ännu en center kommer in i truppen - jag menar, om nu Jonte är klar för MODO (gud förbjude!) då måste vi ju täcka upp hans plats med ett "stjärnskott" (från Jontes lön - jag antar Bogg tar Muppiahos lön nu typ).

Tycho: Linkan och Robban känns som 2 marionett dockor.

Förresten, är Robban med? Det talas bara om Linkan i intervjuerna.

Välkommen då Bogg, jag ger dig en chans.

tjobba: Nog för att ingen här har total insyn i lönefrågan men känns det inte lite tunnt? Känns det inte som att man redan borde ha gjort en Rosa-panikvärvning om det fanns utrymme för det? En hel del namn har ju florerat på marknaden dom senaste veckorna.

Om någon form av uppgörelse går i lås i "hedströmfrågan" så kanske det finns utrymme för en förstacenter men annars?

Cartman: För att gå tillbaka ett par år i tiden och titta på Boggs poängskörd

2004- 2005 12 poäng
2005- 2006 17 poäng
2006- 2007 31 poäng
2007- 2008 20 poäng
2008- 2009 6 poäng fördelat på i 2 olika klubbar..

Cartman: Ska vi gissa på att Skogs härnäst tipsar Linkan om att ge Simons en ny chans i Timrå också, för att ytterligare stärka sitt sociala kontaktnät. ;)

Raggaren Putte: Och då får skogs en kompis också. Kanske det var han som tipsade Linkan?

Man iaf, välkommen Bogg....Om den nu stämmer;)

73Sjöbba: Känns som att Styf och Bogg blir pappor i det här laget nu och det är alltid bra med ledare, inte minst nu i denna svåra situation. Det verkar ju inte direkt vara någon glädje att spela i Timrå IK längre.

Men vad spelar det för roll egentligen? Just nu skäms jag över denna värvning. Undra om någon av TJ, Challe eller Linkan också gör det?

Hur som helst. Det är väl bara att bocka för.

Nyförvärv nr 1: Håkan Bogg (center).

Frella: Det enda jag kan tänka är att Erik är sidsteppad och de vill stärka med en karaktärscenter och en förstacenter. Men spontant känns det som bortkastade pengar...

Snacka underbetyg åt organisationen om centerförvärvet är Håkan Bogg. Antingen TJ som håller pengarna eller Linkan/Robban som tror på den här lösningen... Kanske till och med alla tre...

Kan inte i min vildaste fantasi tänka mig att Bogg blir den enda offensiva värvningen.

I sådanafall vete fan vad vi rustar för.
Visst - Håkan Bogg är ingen dålig spelare. Inte alls.
Tvärtom en lojal lagspelare.
Men en klasscenter som vi behöver? En som kan komma hit och göra stor skillnad i det offensiva spelet? Nej, det har jag mycket svårt att tro.

Det måste bara presenteras någon ytterligare.
I och för sig. Det gjorde det ju tidigare idag när vi fick positiva rapporter angående Timo Pärssinen, men ändå...

Blizzard: Känns inte hela kvällen lite så nu? Så där ironiskt vidrig att man bara vill kasta upp?

Olle: Nej, kanske inte elak, men särskilt glad verkar ju inte heller någon vara. Men visst håller jag med till viss del. Någon särskilt sexig värvning är det inte direkt, men det är en nötare som förhoppningsvis kan hjälpa till att ge lite stabilitet i spelet. Det som främst måste bort är dessa enorma svängningar i uppträdande som vårt lag bjuder på.

"SteneH: Jag lovar härmed Gud den allsmäktige, supportrar i Timrå IK, min son, min fru och mina ovänner att:

Konvertera till att bli ett Sundsvall hockey fan om TIK köper Håkan Bogg och gör han till förstecenter.

Tänkte först konvertera till MoDo, men vid närmare eftertanke är det ett alternativ som aldrig - i något fall kan bli aktuellt.

Tikinmyheart Idag kl. 08:54 | | Permalänk "

Haha, vi kommer alla att sakna dig! lycka till i Sundsvall (Y)

Som jag skrev tidigare idag så känns Erik Andersson som en lika kompetent center som Bogg, med skillnaden att Bogg väl iaf är liite producerande.

Vi kan nog som enda lag med vision att spela semi eller om det är final till våran ståta med tre st tredjecentrar varav en är utlånad och en andracenter. Därtill kan läggas de två fjärdecentrar vi har. SM-Guld nästa.

Per HApps: Bagarn har inte nåt sin formtopp och de är inte många som har de och man ligger sist i elitserien, så fattar dom inte att man måste agera då så är de ju bara synd om dom själva, nu får dom i laget ta och bita ihop och visa att man är bättre.

« · 1084779 · »