1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606167 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Frella: Faktum är väl att dom bästa spelarna dom senaste åren har kommit på rekommendationer från spelare? I dessa dagar så tvivlar jag på att speciellt många finnar kommer att snacka upp Timrå för sina puckbegåvade polare.

Mer loger och bekvämlighet? Har inte ledningen just deklarerat att det inte blir någon flytt? Jag hatar att säga det men det här luktar fritt fall...

Frella: Exakt.

En annan grej när det handlar om pengar. Borde väl finnas någon sponsor/företag som kan hjälpa klubben ur krisen och som verkligen inte tolererar att man åker ur.

Men visst, attraktionsvärde och allt annat skit.

Skarin: Är ju inte bara att komma in i ett lag och visa gott omdöme och vilja heller, du bör ju prestera något också - och det är där det känns som att det kan skita sig rejält med Bogg.

Fan vad det här uppehållet kommer kännas långt. Jag vill genast se om det blir nån rejäl förändring på laget. Satan.

Är Bogg klar för timrå? i så fall luktar det snålvm från timrås sida.. Var han det bästa Timrå kunde hitta på spelarmarknaden så är det ynkligt jobbat av vår spotchef.jag vill ha hit nån som höjer standarden på laget.
varför spara på krutet?

Timrå IK tid som topp lag verkar i och med denna värvning vara över.... Herregud vad är det som händer med mitt kära Timrå ?
Tack å gonatt.....

mrchong: För att ge dig ett svar som förmodligen och tyvärr stämmer överens med verkligheten så beror det på att klubben inte vill ta pengar från de hål som de planerat i sina årsplaner att göra, än att lägga dem på att förstärka truppen i det här utsatta läget, som även de vet om att det är.

De har gjort en kalkyl på läget och chansar på att vi klarar det här ändå, förmodligen har de pratat med Challe, Nygårds, några spelare etc för att rådfråga dem om det behövs nya tunga värvningar också.

Men sen tycker inte jag heller att det är rätt beslut, och förmodligen ingen här heller.

mrchong: Det handlar inte om snålhet. Verkligheten är den att det finns ytterst få spelare att välja mellan på marknaden i dagsläget.
Det är bland annat ett halvdussin elitserieklubbar som söker en back i dagsläget. Problemet är bara att det knappt finns några dugliga backar att tillgå. Och om det skulle dyka upp en vass back på marknaden inom kort så tvingas Timrå tävla mot flera andra lag om dennes namnteckning.

Jag välkommnar Bogg, hade givetvis sett en mer "stjärn" aktig center men värvar dom en stabil back, pärssinen håller och styf kommer tillbaka kan det nog vända det här.

Haha, vad säger man? Håkan Fuckin' Bogg i Timrå. Helt absurt, och därför givetvis den enda tänkbara lösningen. Man måste ha guldfiskminne som timråsupporter. Hur många gånger har vi inte suttit och febrat efter feta värvningar och blivit serverade antiklimaxer av exakt den här kalibern?
This is the way, pågar och töser. Så här gör man bissniss i Timrå.

Jag kan inte göra anant än att lägga upp ett mentalsjukt falsettgarv. Och konstatera att mitt psykiska tillstånd är så vridet att jag t o m börjar gilla läget. Bogg i Timrå. Visst, det blir kanon. Ärligt alltså. Plötsligt känner jag att det är detta jag vill. Ge mig, ge mig Bogg. Give me your hockey magic.
Fan, vänner. Kom igen nu. Man kan säga vad man vill om den här säsongen: tråkigt är det inte.

Håkan Bogg!

Bragd-Birger: Hahah, låter som en skön idé för en att ta den där inställningen sådär, jag kör på den ja också! =)

Håkan Bogg, ge mig grogg!

Jag tycker han ska börja med att blogga på timrå's hemsida och givetvis ska den hetta "Håkans Blogg" :)

Aja vi ville ju se en värvning och det har vi fått nu.

Frella: Om jag finge gissa så skulle jag säga att vi har dom spelarna du säger, förutom Hedström (försvinner/köps ut), Erixon (tar inte klivet/försvinner) och Pärssinen (slutar). Detta förutsatt att vi fortfarande spelar i elitserien. Åker vi ner så lär inte Lander och Moe hänga kvar, Samuelsson skiter jag fullständigt i, i han ser jag lika mycket potential i som i en starköl utan kolsyra.

ge Håkan Bogg en grpgg så han kan skriva i sin blogg

Agneijska: jo men bogg?? varför denna märkliga värving? i så fall är det ju bättre att ge våra lovande ungdommar mer speltid i stället. En bra center,helst en för 1.a femman fast jag vet att det är svårt att hitta nån.. En sån här halvdan värvning tycker i alla fall jag vi kan vara utan nu när pärssinen är på g igen..
Då är det bättre att spara pengarna och vänta ett tag och lägga ett fett bud på en bra back när det dyker upp nån.
är det inte märkligt att man inte kan hitta nån bra kanadick ell amerikan borta i Ahl som ev vill rädda ett bottenlag i Elitserien för en regäl hög med slantar?

Berglund: grogg ska det givetvis stå nedan

mrchong:

Men.......

"är det inte märkligt att man inte kan hitta nån bra kanadick ell amerikan borta i Ahl som ev vill rädda ett bottenlag i Elitserien för en regäl hög med slantar?"

Jag har i alla fall fått lära mig att pengar inte växer på träd.

Fast det kanske är du som ska gå in med "en rejäl hög med slantar"?

mrchong: Men vafan!? Bogg är här av en enda jävla anledning och det är för att han vet hur man spelar tvåvägscenter. Det finns garanterat inga krav, det finns garanterat ingen prestationsbonus inskrivet i kontraktet, han är här för att Pyörälä ska få spela vinge och för att vi skall kunna bänka Samuelsson.

Om han gör ett bra jobb och producerar? Det tror jag Timrå IK skiter fullständigt i...

Kommer hem från jobbet kollar text tv får se våra jävla jubelidioter S-valls linkan robban styrelse gjort klart med Bogg ännu en liten piss råtta som knappt når upp till sargen. Det är som zaccodog säger linkans mål är att hjälpa katterna inte Timrå men de fattar inte Styrelse Snål grisen Johansson fy fan vilket jävla hån mot sponsorer supportrar som brinner för klubben.Bara att Gratulera spelare som inte behöver vara kvar i Timrå med styrande Kräk som inte bryr sig ett piss. Förstår att det inte känns kul att spela i timrå längre ingen glädje syns längre bland spelarna. Johansson eriksson försöker ni mörka bort Sannys Hahl Regins löner lägg korten på bordet nu för helvete värvningarna som gjorts är av kaffe pengar. Från fem supportrar som inte går mer i år hoppas fler markerar med samma sak.

Simmalugnt: Och jag har fått lära mig att medelmåttor i AHL sällan bidrar med något mer än efterklokhet...

Modano: Låter som en klockren idé! Uppmana folk att sluta gå på matcherna...jag menar, snart måste dom ju plocka fram den där stora säcken med pengar, va?

Olle: Givet, medelmåttor i NHL får räknas som toppspelare i elitserien samma sak med toppspelare i AHL, en center som producerat mer än 1p per match i några sässoger i AHL kan nog bli en toppspelare i elitserien, men aldrig en AHL medelmåtta.

Simmalugnt: jo du.. kanske det? :-) frågan är hur mycket jag måste gå in med?
nä skämt å sido.. pengar finns..tro mig.
Man kan ju inte va så jäkla dum om man sitter som ekonomiskt ansvarig i Timrå IK att man inte ser till att det finns en "Buffert" för ev krislägen i klubben? Har man inte det så är man ute på hal is rent bokstavligt.
Hallå det är idrott vi snackar om!

Modano: välgrundade åsikter och hederliga aktioner det där..

Hur var det nu med affären Hedström till Modo?

Det jag finner extra lugnande i hela Bogg-historien är att i hans 7 sista matcher med Mora spelar han center i 2:a femman 1 gång, 3 gånger i 4:e femman och mot slutet så är han utflyttad på kanten (3 matcher). I Mora alltså...

andyo: Det hänger tydligen på lönen och ett spelarbyte hoppas det blir klart före helgen enligt Zacco. Finns ju ingen andledning att ha kvar jonte om han inte trivs i klubben bara glider omkring och mår dåligt.

Olle: Vidare så kan man notera att Bogg har moras näst sämsta +/- i -11 förra säsongen, det är (i jämförande syfte) sämre än någon spelare i Timrå den säsongen. Han har även 3p (0+3) på sina 7 senaste matcherna med Mora.

Modano: Hela den där affären du beskriver låter så otroligt orealistiskt. Är många stora frågetecken, för att ge några exempel:

- Vem/vilka i Modo hockey kan ens tänka sig att bli bortbytt till just Timrå IK? Dels med tanke på rivaliteten, men också på grund av att vi är ett bottengäng och kan åka ur serien.

- Vill Modo ens ha Hedström? Han är så kall det bara går just nu, vad är det som säger att han ska spela bra i Modo nu. Hur blir det med stämningen i Modos trupp etc.

- Modo lär knappast vilja ta över Hedströms kontrakt trots att vi byter en starkars spelare med dom. Mellan 100-150 000 lär dom betala, högst i så fall.

...Sen den största frågan av dem alla: vill hedström flytta till Ö-vik och spela med just Modo Hockey?

Hur i helvete ska allt det där gå till som.

Olle: Det jag finner extra elände i hela Bogg-historien är att i hans 7 sista eländes elände med Mora spelar han eländes elände i 2:a femman 1 gång, 3 gånger i 4:e eländes eländet och mot slutet så är han eländes elände på kanten (3 matcher). I eländes elände alltså...

Pärssinen - Wandell - Pyörlä
Tenkrat - Bogg - Hynning
Päjärvi - Bagarn - Någon

orion: jaja, min avsikt var inte att ta ifrån dig ditt hopp om det var så du menade. Men ok, han får säkert en nytändning, det är ju nästan bäst så, eller hur?

Berglund: tkr hynning ska spela med pärssinen.

skulle vilja se:

tenkrat - bogg - pyörälä
Pärssinen-bagarn-hynning
mps-wandell-axelsson

Vad fan är en Bogg? Det här rä så dumt så att klockorna stannar...får i alla fall nära till Fränby och Almtuna-TIK nästa år. Jag har gett upp...

Heleniz: om man ska tyda artikeln så kommer infon från luleås sportchef.

andyo: Det verkar inte finnas kvar någon rivalitet, inte från timrås sida i alla fall. Sista matchen mot dem så såg man mest likgiltighet. Annat var det i våras.

Någon med säsongen ut kvar på kontraket kanske kan vilja bli bortbytt. Inte någon med längre kontrakt antagligen för efter det så är det som sagt allsvenskt spel för TIK:s del.

Anonymous: Blir ingen Allsvenskan, tror fortfarande på slutspel. Har bara gått 1/3 av serien än, det här vänder vi.

Berglund: Ja bogg vänder detta åt oss,vad ska man tro 3 matcher sen är han bänkad hehe.
Om han knappt platsade i mora på slutet så lär han inte bli långvarig här.

AndersN: Uscha. Vaknade och diskussionen handlar fortfarande om Bogg. Jag tror inte ett dugg på honom och hela den värvningen smakar pissljummen öl.

Ja, jag vet att det inte finns speciellt mycket på marknaden. Men Bogg?! Näe, uscha.

Olle: Jo och för att överleva och kunna fortsätta slåss om tyngre namn måste man då bygga ut E-on ännu en gång. Precis som det första förslaget sa.

Aja, tror Bogg kan bli en skaplig värvning, främst i omkl. rummet. Det känns som en Håkan Åhlund/Micke Lindholm värvning och det kanske behövs just nu. Men framförallt så kanske Pyörälä hittar lite spelglädje igen när han får flytta ut på en kant.

Frella: Det ligger nog mycket i det du skriver. Själv tyckte jag först att det kändes som en sisådär värvning, men man får inte glömma att det är en riktig karaktär som kommer hit. Han var trots allt kapten i Mora. Dessutom var han deras bäste tekare under de två senaste säsongerna. Faktumet att Pyörälä får flytta ut på kanten igen är viktigt. Han gör nog fler mål på den positionen, och får mer spelglädje.

Synd bara att man inte fått tag i någon förstacenter. Det känns ändå som prio nummer ett, även om vi också skulle behöva byta ut Dennis Persson mot en defensiv klippa. Trots att jag inte hade speciellt höga förväntningar på honom är jag grymt besviken på hans kapacitet. Om det inte sker ett mirakel lär han få rikta in sig på spel i Allsvenskan resten av sin karriär. Hur den killen ens kan vara listad för en NHL-klubb är ofattbart.

Stenkarn: Men dra åt helvete. Håkan Bogg i Timrå var ju inte direkt nyheten man ville ha.

Håller med lite att det är en OK-värvning sett ur det perspektivet att vi får ut Mika på kanten igen plus att det är en bra tekare. Tror även ledningen hade det i åtanke i första hand då Pyörälä faktiskt sagt att han är väääääldigt less på sin nuvarande centerposition.

Och handen på hjärtat det finns ju inget på marknanden nu vi är i November för tusan hur ofta ser vi stjärnvärvningar denna tiden på året? Enda sättet att få hit ett mer etablerat namn skulle vara en bytesaffär involverade Jonte då. Men återigen ska vi byta en spelare som itne presterat lär vi få något liknande i utbyte och måste förlita oss på en nytädning. Coolt dock om det skulle vara startskottet för lite mer trader i elitserien.

Maggan:

vad ville du ha för nyhet då ?

Har du sett han spela ??

Jag som leksing kan iaf säga att ni skall ge honom en chans innan ni kapar honom vid fotknölarna. Han är en spelare som ger allt i varje byte och i Mora var han lika populär bland fansen som Wernblom var i Modo , dessutom kan han göra en hel del poäng och med tanke på ert tabelläge så borde väl det vara det viktigaste.

Är det vuxenmobbing ni håller på med många av er ang Bogg eller vad skall man kalla det?

Ge karln en chans.

mattias - 74: Jag kan säga så mycket som så, han är ju ingen Kontiola direkt.

actionleif:

Man kan inte alltid få det bästa vet du väl.

mattias - 74: Tack!!! Håller fullständigt med-ge karln en chans innan ni kastar er över honom.Vissa kommentarer härinne är riktigt patetiska.

actionleif: Linkan gör väl så gott han kan.Han fick ju sportchefs jobbet ingen annan ville ha.

mattias - 74: Jo då jag har sett Bogg spela. Och det hade inte varit mitt första val direkt. Med tanke på att de nu har signat honom så kan man väl bara hoppas på att han blir storpappan i laget som resten av killarna kan luta sig mot.

« · 1084779 · »