1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612578 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Jacksson 71: Tallin startar sin årliga julmarknad snart, åk och kolla vet ja:)

Jacksson 71: Du menar backar, backar och åter backar? Med Styf borta i en månad till så måste nån in, in, in!

falo: Vilka forwards finns på marknaden nu ?

sorry såg nu att det inte var i kväll ?? varför är det inte full omgång för i kväll ??

falo: Ingen match ikväll

någon som vet hur laget ser ut i kväll vilka som spelar och vilka femmor det är vem står ?

Timrå ik vi ger ALDRIG UPP

T T:
Ja det är ju helt fantastiskt att man kan signa spelare som kostar 100.000 i månaden utan att kosta på den enklaste läkar och fysundersökningen.

Hade man gjort det med tex Mäkiaho hade man kunnat spara in på besväret att behöva lösa han från kontraktet med allt vad det innebär.

Kan det kosta så mycket som 10.000 att göra en sån sak?

Jag skulle tro att CSKA vill göra en grundlig läkarundersökning i Moskva innan övergången blir helt klar.

I Sverige räcker det som bekant att agenten lovar att en spelare är skadefri men ryssarna är nog inte lika naiva.

Pätr: Det var ju en ganska osmaklig liknelse, syn på saken eller vad det än var. Ett kallt Ryssland kanske blir den nystart han behöver. Eller så stålsätter han sig och kör det där sista året för lite extrapengar i kistan. Dessutom så spelar både Hannula och Wahlberg där så han är ju inte direkt ensam.

På tal om den senaste artikeln i Expressen förresten. Borde det inte ligga lite i ledningens intresse att följa handlingen noga och kanske själv kontakta CSKA? Speciellt när man inte hört något på "över en vecka" eller vad det nu stod. Tid är pengar!

Tvåtallar: Klart att det brister på backsidan speciellt då Skogs underlevererat å det grövsta.

En klassvärvning i all ära, men fokus måste väl ändå på att få Timrå att spela och kämpa som ett lag, annars spelar det nog ingen roll om du tar hit självaste Lidström.

Red Rocker: Jag vet inte Jonte + Ryssland. Med tanke på hans attityd och det hårda klimatet i Ryssland känns det som han kan komma hem igen om bara någon månad. I en svart säck.

JimmyH: I min värld finns bara en sak nu. Och det är en klassvärvning.
För det första för att få hela laget att känna att föreningen verkligen satsar på laget. Sedan för det andra för att vi har många kontrakt som går ut och
Det underlättar för kontraktskrivandet om man har en spelare under kontrakt att bygga laget runt.
En roll som Jonte skulle ha men aldrig levde upp till.

Självklart ska man satsa på ungdomarna och detta behöver ju inte kosta särskilt mycket
Så det var inte så genomtänkt inlägg.

Närmare och närmare...

Tvåtallar: Det vore ju rent ut sagt förkastligt om man satsade pengar på ungdomssidan.

Avgå!

Eller hur tänkte du nu?

Hoppas inte det är hit Jontepengarna ska gå

maskot: Ja men det har ju ingenting med Jonte att göra. Var länge sedan jag ville kicka Challe och jag var väl iof inte så superglad över att vi fick honom till att börja med heller. Men som sagt, det är en helt annan femma.

Yellowcard: Det har skrivits mycket om tappet av Hahl och Regin.Största förlusterna för lagsammanhållningen var Sanny,Robban och Kalle.Hur många säsonger har dom gjort tillsammans?20-25?

Jontes flytt till KHL är skum om han med sitt svaga psyke haft svårt att leva och bo i USA hur ska han då klara sig i Ryssland(jag får liknande skumma känsla som när M.Hannula lämnade HV 06/07)??

Att klara sig utan sina barn och sin familj blir ju ingen skillnad nu än när han drog till NHL(eller ska de flytta med nu, jag har svårt att tro det).

Har sagt det förut och säger det igen, Jonte är ingen spelare som fortsätter tills han blir 40, han spelar förmodligen sin sista säsong iår drar in massor av rubel innan han lägger av. Jonte har ingen glöd längre han brinner inte för hockeyn som han gjort tidigare. Jonte är inte längre den spelare som säger "Vi pissade på dem"....;-).

Jonte är och kommer alltid att vara en favvorit förm mig oerhört tråkigt att han inte lyckats prestera jag hade hoppats att han skulle bli "gamla vanliga Jonte" men inser att det kommer han aldrig bli igen. Som han spelat sista två säsongern(egentligen blev han aldrig sig lik efter NHL äventyret) så är detta den bästa lösningen för TIK.

maskot: börjar också sakta men säkert hamna i de tankarna jag med. Kan ju konstatera att Timrås spelare absolut inte har blivit bättre med Challe iaf. Tror Timrå ofta har levt på sin sammanhållning och harmoni i laget - den är ju som bortblåst med Challes machokultur.

Challe separate the men from the boys. Oturligt nog var gubbarna pojkaktiga och pojkarna fortfarande bara pojkar.

Maggan:

Hoppas du har rätt men kan du se många positiva uppåtgående trender sedan Challes intåg ? Jag har länge ljugit för mig själv men mer och mer inser jag att mer eller mindre varje spelare har avstannat eller blivit sämmre som spelare upplever jag

maskot: Om nu Jonte försvinner så kan det vara början på en positiv, uppåtgående trend. (läs min blogg).

mattias - 74: Ett år till för Oliver Ekman-Larsson i allsvenskan, sen kan TIK värva honom. Han är grymt bra för sin ålder.

DJ Hemp:

Nu är sorgen fullbordad av en föreningen som verkar missskötas totalt, Först kenta sedan Nubben därefter Hahl och nu Hedström TJ sopar bort alla spår efter den tid Tik var en frisk fläkt i Sverige ! Men vi sparar ju tydligen pengar alla fall frågan är bara till vad?

mattias - 74: Läck är bra men inte att ta förstaspaden i ES. Prästbjär hmm kanske men han jobbar för dåligt i hemjobben.

Tikinmyheart:

Nej skulle va Läck och Prestberg då !

mattias - 74: Tror tyvärr att ni inte har någon spelare som är Elitseriemässig:)

Tikinmyheart:

Vad skall ni köpa för spelare för Jontepengarna ?? Ni kan få Per anton Lundström :)

Bergius: Det vänder nu. Poäng mot Frölunda sen en trea hemma mot Tälje.

NU KÖR VI !!

Tikinmyheart: Sker ingen förbättring i spel och poängskörd inom 5 matcher skulle jag nog spela till det där oddset. Tyvärr lär man inte få samma odds då :S

Men det får ju hemskt gärna gå bra nu efter uppehållet istället.

73Sjöbba: Lite intressant att Kenta bara ger 10 gg pengarna. Challes 1.75 är ju inte spelbart, om man inte laddar tusenlappar som du kanske tänker göra:)

lungan: Hur många miljoner fick LHC för att låna ut Mårtensson och Weinhandl en säsong? Var inte det runt 16 miljoner, eller minns jag helt fel? Om så var fallet, så vågar jag nog hoppas på en riktig klasspelare faktiskt. Jag menar, LHC köpte ju Hlavac/Hlinka för dom 16 miljonerna, så vad får man för 8,5 miljoner, tro?

DJ Hemp: Man kanske skulle ha satt en slant.

Theo:

Det kan ju för fan inte bli bättre! Vi slipper betala den hutlöst höga lönen, vi får en skaplig övergångssumma och vi slipper dessutom se Hedström i ett motståndarlag resten av säsongen. Tänk att saker och ting ibland har en förmåga lösa sig till det bästa!

lungan: Har svårt att tro att "Linkan" värvar ännu en center nu, eftersom Bogg nyligen komit. Däremot kommer med största säkerhet en bra back att värvas.

Theo: vad händer nu tro, Hedström åker till Ryssland, kommer Timrå nu att ersätta honom, med en värdig spelare, eller hur tror ni det blir? Personligen hoppas jag på en bra back och en bra center som de skrivs artistkontrakt med säsongen ut!

Uno Gordon:
Jag tycker faktiskt du är ganska "underhållande".

Berglund:

En ny artikel att studera.

Nu vill tydligen Timrå ha mer cash än vad man egentligen kan få av CSKA, liiite vågat, utefall Ryssarna bara skulle skita i det. Då är det svårt att få dom att nappa igen.....

Undra när Hedström blir klar för Modo? :P

friskan: Mycket. Du får ha 2 icke EU-spelare i truppen. Att Timrå valt ett artistkontrakt med Tenkrat diskvalificerar väl inte den inledande meningen. Karln är väl fortfarande tjeck, eller har han helt plötsligt blivit amerikan efter en vända i Boston?

-Gurra-:
Grumligt minne? Vändradie som en Färja?

Pratade med Putte Uhlin för nått år sedan när vi var och fiskade, och jag frågade vilka var dom bästa som han hade lirat med.

- Den bästa backen var så klart Lidas i Västerås, han var som från en annan planet.

-Den bästa forwarden var Starostenko, synd bara att Lars Eje inte hade vett att utnytja hans egenskaper bara. Han körde med 10kg's väst på träningarna bara på match känna som om att han flög fram.

friskan: Artistkontrakt, hmmm,,Cirkus Timrå:)

Uno Gordon:
Vad har artistkontrakt och EU med varandra att göra?

Ambroo:
Fan vad skönt att Linkan och TJ lyssnade på Laken.
Laken for President

friskan: Det innebär fortfarande att vi får ta hit två kanadensare om vi vill. För Tjeckien tillhör EU.

Tenkrat är hos oss på "artistkontrakt".

JimmyH: Där ser man. Det hade jag helt glömt bort. Men tyckte ändå att namnet på nåt vis kändes bekant. Med andra ord skulle det vara "en grisen i säcken"-värvning utav Timrå ifall de signade någon av dessa eller rent av båda två.

Skönt att vi benade ut det relativt snabbt.

Harryhaffa: Vilken spelare har vi nu som inte är Europé? Tenkrat är ju tjeck och dom är med i Europa vad jag vet ;)

Uno Gordon: Två canadicker, och tenkrat, han är väl icke erope´

« · 1086256 · »