1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598489 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
7-0 DIF-MoDo

OjOJ Oj

Paddan:

Wille Snellman? Vilken smart lirare....

DIF 5-3 i 2 min....

Jacksson 71: där stod det, 100 000 dollar (drygt 800k SEK). Dom där ~8 miljonerna var den lön man slapp betala till honom (räkna med att hans löneutrymme kommer tas upp av någon annan snart, allt annat vore idioti).

Olle: Cynism broder, av samma typ som Nemi så ofta visar upp. Kanske det är osmakligt, fast kan Magnus Betnér skämta om att styckmörda Runar, göra en paj av honom och skicka den till livets ord, så kan väl jag skämta om Jonte. För sanningen är nog att man bör tänka efter både en och två gånger borta i Ryssland. Jag kan emellertid ödmjukt erkänna att jag inte har någon större inblick i det ryska samhället, men jag har i alla fall fått en bild av att det är ett ganska hårt klimat och att man inte ska råka i luven med fel personer.

Skit i samma. Nu är det dags att ta nya tag. Ingenmansland till jul, slutspel omgång 55 och SM-guld när vårsolen strålar som bäst. Heja!

fighter: Nolaskogare är en gammal benämning på de ångermanlänningar som bor norr om Skuleskogen, alltså Övik med omnejd.

dr-nix: ojoj dom släppte inte Jonte billigt! :O

Snoop: Jag säger detsamma. Förbannat tråkigt att det skulle sluta såhär om man backar bandet några år. Det var ju inte det här avslutet eller scenariot man föreställt sig!  Slutet känns konstigt på nåt vis...

Det känns som en bra biofilm med en bedrövlig slutscen som fullständigt tar luften och lusten ur en. Någonting dyrt och efterlängtat man betalat dyra pengar för att se och så blir man berövad på underhållningsvärdet.

Det är bara att skriva under på det flera andra skribenter redan signalerat och deklarerat härinne. Hedström är slut som artist! Han kommer nog aldrig mer att bli den han en gång varit. Jag vill ändå minnas Hedström för den han en gång var och tänker inte peka finger eller pissa på honom.

Däremot tycker jag det är skönt för Timrå IK och laget att Jonte nu lämnar. För det fanns ingen annan utväg såsom denna säsong utvecklade sig till.

Jag hoppas Jonte hittar sig själv som människa igen och finner glädjen i tillvaron igen. För det tycker jag alla människor har en rätt till. Att få må bra.

Men samtidigt så har även offret ett ansvar. Man kan falla igenom och rasa ihop men någonstans, någon gång måste man knyta näven och söka sig upp till ytan igen. Man kan inte gå omkring och tycka synd om sig själv i all evighet och låta sitt dåliga humör gå ut över tusentals människor. Man måste kämpa och visa lite glöd när man har sådana oerhörda privilegier såsom Hedström hade.

Därför är jag glad att sagan om Jonte är all. Nu hoppas jag att detta är den väckarklocka för det övriga laget som vi supportrar så länge suktat efter. Nu måste Johan Andersson, Johan Backlund, Tomas Skogs och Oscar Sundh börja visa någonting. Det finns mycket i övrigt att önska.

Jag blir grymt besviken om inte grabbarna taggar till framöver. Nu är det bara blåställen på och hårt jobb som gäller.

IN PÅ KASSEN FÖR I HELVETE BAGARN OCH OFFRA KÄFTEN DIN FÖR TIMRÅS SKULL!

Du är den naturlige ledaren på isen vi saknat i vinter!

Tack för allt Hedström och lycka till i öst!

hovhas: Kan bara instämma trots allt känns det lite vemodigt att jonte lämnar..men önskar honom också lycka ill..

Jacksson 71: har ingen aning men i någon artikel (i aftonbladet eller expressen) så läste jag 100 000 (euro), om den summan är nära sanningen har jag dock ingen aning om.

Lycka till Jonte!, Hoppas det lossnar i Ryssland, det är du värd!

Fick timrå nån summa för att lösa ut han till CSKA ?

Snoop: Jaa ! :(
Du kommer alltid vara en del av mitt hjärta Jonte! :(

kaofl: Ja lycka till Jonte, känns förbannat tråkigt att de skulle sluta så här.

kaofl: Lycka till Jonte!

Nu är det klart!

En liten fråga bara till er däruppe,en del som vill skojja lite med modoiter
kallar dom för nolaskogare,varför undrar jag?

Ambroo: Med tanke på hur många skriver ner Jonte här så skulle jag njuta.

Herminator: Skulle väl vara om Kenta stod i båset då och kanske någon annan i kassen också.

Men med tanke på häxjakten som varit på honom här inne så skulle då jag lägga upp längsta fingret åt TIK. Tack och hej Hedström vi lägger ut en bild på dig bredvid en seriefigur och hoppas du ska komma tillbaka när du hittat dig själv igen...

Läste en Pdf, en Skellefteåproduktion som handlade om honom när han kom till NHL, de hade frågade honom vart han längtade just nu. Svaret Hedström gav var Sundsvall...

Anonymous: Hur som helst så känns det ju ganska angeläget att jonte inte hamnar hos en elitseriekonkurrent denna säsong iaf. Hypotetiskt sett så vore det ju en nytändning som man verkligen inte vill se i...egen målbur.

Anonymous och Pätr: Det är väl upp till honom själv och sen så kanske det inte fanns så mycket att välja på heller? Jag menar; "Tja Schelläfte, dä ä Jånnte! Kan ni lösa mä från Timrå?"

Och om han nu hittar tillbaka till sitt forna jag så skulle väl inte det kännas nåt vidare kul att se honom göra det hos en seriekonkurent?

Anonymous: Jonte kan mycket väl välja Timrå igen men, då under en annan tränare.

Pätr: Ja jag tror inte heller Ryssland blir bra för Jonte, lite väl hårt klimat där. Bäst för honom själv vore nog att komma tillbaka till Skellefteå.

Skönt i alla fall att det redan finns svenskar i laget. Vem vet vi kanske får se en enormt taggad Hedström i elitserien igen efter ett tag i Ryssland, men han lär då knappast välja TIK igen.

Hoppas verkligen dom kan hitta någon riktigt bra defensiv back. Ska vi värva två spelare som hoppas jag den andra också blir en back som är bra defensiv men även kan slå passningar genom hela planen ;)

Sedan om det blir en tredje spelare som kan dom kasta in esa som center :P

Harryhaffa: mellandags rea ?!

Laken: Backar brukar va billiga till jul:)

Ambroo: Exakt. Prioriteringslistan ser ut som följer: Back, back, center.
Målvakter och ytterforwards undanbedes!

Jacksson 71: Tallin startar sin årliga julmarknad snart, åk och kolla vet ja:)

Jacksson 71: Du menar backar, backar och åter backar? Med Styf borta i en månad till så måste nån in, in, in!

falo: Vilka forwards finns på marknaden nu ?

sorry såg nu att det inte var i kväll ?? varför är det inte full omgång för i kväll ??

falo: Ingen match ikväll

någon som vet hur laget ser ut i kväll vilka som spelar och vilka femmor det är vem står ?

Timrå ik vi ger ALDRIG UPP

T T:
Ja det är ju helt fantastiskt att man kan signa spelare som kostar 100.000 i månaden utan att kosta på den enklaste läkar och fysundersökningen.

Hade man gjort det med tex Mäkiaho hade man kunnat spara in på besväret att behöva lösa han från kontraktet med allt vad det innebär.

Kan det kosta så mycket som 10.000 att göra en sån sak?

Jag skulle tro att CSKA vill göra en grundlig läkarundersökning i Moskva innan övergången blir helt klar.

I Sverige räcker det som bekant att agenten lovar att en spelare är skadefri men ryssarna är nog inte lika naiva.

Pätr: Det var ju en ganska osmaklig liknelse, syn på saken eller vad det än var. Ett kallt Ryssland kanske blir den nystart han behöver. Eller så stålsätter han sig och kör det där sista året för lite extrapengar i kistan. Dessutom så spelar både Hannula och Wahlberg där så han är ju inte direkt ensam.

På tal om den senaste artikeln i Expressen förresten. Borde det inte ligga lite i ledningens intresse att följa handlingen noga och kanske själv kontakta CSKA? Speciellt när man inte hört något på "över en vecka" eller vad det nu stod. Tid är pengar!

Tvåtallar: Klart att det brister på backsidan speciellt då Skogs underlevererat å det grövsta.

En klassvärvning i all ära, men fokus måste väl ändå på att få Timrå att spela och kämpa som ett lag, annars spelar det nog ingen roll om du tar hit självaste Lidström.

Red Rocker: Jag vet inte Jonte + Ryssland. Med tanke på hans attityd och det hårda klimatet i Ryssland känns det som han kan komma hem igen om bara någon månad. I en svart säck.

JimmyH: I min värld finns bara en sak nu. Och det är en klassvärvning.
För det första för att få hela laget att känna att föreningen verkligen satsar på laget. Sedan för det andra för att vi har många kontrakt som går ut och
Det underlättar för kontraktskrivandet om man har en spelare under kontrakt att bygga laget runt.
En roll som Jonte skulle ha men aldrig levde upp till.

Självklart ska man satsa på ungdomarna och detta behöver ju inte kosta särskilt mycket
Så det var inte så genomtänkt inlägg.

Närmare och närmare...

Tvåtallar: Det vore ju rent ut sagt förkastligt om man satsade pengar på ungdomssidan.

Avgå!

Eller hur tänkte du nu?

Hoppas inte det är hit Jontepengarna ska gå

maskot: Ja men det har ju ingenting med Jonte att göra. Var länge sedan jag ville kicka Challe och jag var väl iof inte så superglad över att vi fick honom till att börja med heller. Men som sagt, det är en helt annan femma.

Yellowcard: Det har skrivits mycket om tappet av Hahl och Regin.Största förlusterna för lagsammanhållningen var Sanny,Robban och Kalle.Hur många säsonger har dom gjort tillsammans?20-25?

Jontes flytt till KHL är skum om han med sitt svaga psyke haft svårt att leva och bo i USA hur ska han då klara sig i Ryssland(jag får liknande skumma känsla som när M.Hannula lämnade HV 06/07)??

Att klara sig utan sina barn och sin familj blir ju ingen skillnad nu än när han drog till NHL(eller ska de flytta med nu, jag har svårt att tro det).

Har sagt det förut och säger det igen, Jonte är ingen spelare som fortsätter tills han blir 40, han spelar förmodligen sin sista säsong iår drar in massor av rubel innan han lägger av. Jonte har ingen glöd längre han brinner inte för hockeyn som han gjort tidigare. Jonte är inte längre den spelare som säger "Vi pissade på dem"....;-).

Jonte är och kommer alltid att vara en favvorit förm mig oerhört tråkigt att han inte lyckats prestera jag hade hoppats att han skulle bli "gamla vanliga Jonte" men inser att det kommer han aldrig bli igen. Som han spelat sista två säsongern(egentligen blev han aldrig sig lik efter NHL äventyret) så är detta den bästa lösningen för TIK.

maskot: börjar också sakta men säkert hamna i de tankarna jag med. Kan ju konstatera att Timrås spelare absolut inte har blivit bättre med Challe iaf. Tror Timrå ofta har levt på sin sammanhållning och harmoni i laget - den är ju som bortblåst med Challes machokultur.

Challe separate the men from the boys. Oturligt nog var gubbarna pojkaktiga och pojkarna fortfarande bara pojkar.

Maggan:

Hoppas du har rätt men kan du se många positiva uppåtgående trender sedan Challes intåg ? Jag har länge ljugit för mig själv men mer och mer inser jag att mer eller mindre varje spelare har avstannat eller blivit sämmre som spelare upplever jag

maskot: Om nu Jonte försvinner så kan det vara början på en positiv, uppåtgående trend. (läs min blogg).

mattias - 74: Ett år till för Oliver Ekman-Larsson i allsvenskan, sen kan TIK värva honom. Han är grymt bra för sin ålder.

DJ Hemp:

Nu är sorgen fullbordad av en föreningen som verkar missskötas totalt, Först kenta sedan Nubben därefter Hahl och nu Hedström TJ sopar bort alla spår efter den tid Tik var en frisk fläkt i Sverige ! Men vi sparar ju tydligen pengar alla fall frågan är bara till vad?

mattias - 74: Läck är bra men inte att ta förstaspaden i ES. Prästbjär hmm kanske men han jobbar för dåligt i hemjobben.

« · 1086343 · »