Mappe: Enda anledningen som jag ser det till att värva Wahlberg är om han ingår i nästa års planering som ev andra/tredjecenter. Att skriva 6 månaderskontrakt med honom känns meningslöst då det inte är på centersidan vi brister just nu.
Jensen_12: De är väl INTE intresserade av honom, det är väl därför han får sparken eller? De gjorde en missbedömning som värvade honom och har nu insett sitt misstag. Sex poäng på 27 matcher, det säger allt.
Mappe: Jadu, jag vet ärligt talat ingenting om honom så jag tänker inte ens argumentera detta. Men jag tycker att vi ska ge han en chans om han nu skulle värvas hit. Som jag sa om Håkan B. i min blogg: "Med rätt lagkamrater kan vem som helst bli bra".
-Gurra-: Om vi siktar på slutspel och det gör vi väl, skall vi inte värva en sådan medelmåtta som Wahlberg. Jag tycker att det är helt otroligt att hans namn nämns härinne öht. Snacka om att slänga pengar i sjön! Han är en allsvensk center punkt slut!
Kan vi inte ta och klona fram en spelare med lite kromosomer från Gretzky, Zäta och Strålman. Muskler från Magnus Samuelsson, smidigheten och snabbheten från Susanna Kallur. Skulle vi hitta en spelare med alla dessa egenskaper så får vi nog ta på oss haklappar så vi inte får fuktskador.
-Gurra-: I övrigt tycker jag att det är synd att "Boggen" inte kommit igång riktigt med sitt spel. Han kan bättre än han visat oss hittills. Vad krävs för att plocka fram det där lilla extra??.
JimmyH: Jag ser hellre detta som en idealisk komplettering. Om Wahlberg är bra och Bogg är mindre bra, tänk då vad de två skulle kunna åstadkomma om de fick spela ihop.... Visionerna flödar ;-).
Uno Gordon: Jag håller med. Wahlberg är bättre än Bogg. Men eftersom Wahlberg inte var ledig då Bogg värvades så har vi nu Håkan Bogg.
Vore vi en större förening så hade jag gärna sett Wahlberg i Timrå för breddens skull. Men kan vi verkligen ha råd att ta oss den lyxen? Måste vi inte hushålla med det vi har och titta efter var det största behovet ligger?
Uno Gordon: Då blir väl kontentan att Bogg flyttas ner till 4:e linan och får lira med ungdomarna medans Wahlberg lirar med Pärssinen och Hynning.
För jag tror knappast Wahlberg accepterar att spela i en 4:e lina och knappt i en 3:e lina heller.
Jag håller nog inte riktigt med dig ang. Wahlberg. Om Challe kunde lyfta upp Svensson tillsammans med sin lillebror med Bagarn som center så har vi en intressant lina, om inte annat är det värt att prova tycker jagg.
Jag tycker inte att Anton och Oscar är bättre framåt än Br. Svensson därför hamnar de i 4:e i dagsläget. Oscar och Anton sliter som vargar, men de får liksom ingen utdelning på sitt slit.
Jag är nöjd med de tre centrar vi har idagsläget, men en förstärkning på backsidan vore väl inte fel.
Jag tror att det kommer att bli bra mkt bättre när Styf kommer tillbaka. Vidare så häpnar man när man läser vissa inlägg från en handfull supportrar i GB. Det slår aldrig fel, vid varje förlust ska det värvas, ledningen är inkompetent och tränare ska sparkas.
The Fat Bastard: Micke Wahlberg har alltid varit ganska medioker i ES i malmö, För den delen behöver vi väl en ny back och har redan värvat en center...
Ang. Wahlberg så får vi nog snart läsa i dagbladet eller sundsvallaren att Timrå inte är intresserade av honom. Linkan brukar säga så ofta denna säsong känns de som.
jens_88: Sedan skadar de ju inte att "Sjöken" är agent. Visserligen har han ett förflutet i bägge klubbarna. Men jag tycker definitivt Timrå skall undersöka möjligheterna.
TobiasThyr: Det är självklart att när man bryter ett kontrakt med en spelare så finns det orsak till det. Kom dock i håg att det inte är alltid som klubben offentliggör den verkliga orsaken till att spelarkontrakt bryts.
"Det är flera spelare som inte lyckats prestera på sin högsta nivå än, kommer det bli fler brutna kontrakt? " Robban - Nej det kommer det inte, inte på grund av det som händer på isen. Men om det är en spelare som akut vill byta lag så får man lösa det då, men nej ingen på grund av sin insats.
73Sjöbba: ja niskala var en bra värvning.. lite lättare att värva till en klubb som storsatsar och förvåntas spela final kanske än till ett lag som slåss om nytt kontrakt i elitserien.. men det kommer nog någon snart ska du se ..
superfalle: Om det finns något vettigt på marknaden? I dagsläget vet jag inte, men faktum kvarstår att andra föreningar har lyckats gjort några värvningar. Kris Beech, Niskala är lyckade värvningar.
För mig framstår dom inkompetenta tills motsatsen är bevisad.
Värvningen Håkan Bogg verkar vara bra iaf nu i efterhand, men om det beror på att Jonte försvann att laget har höjt sig har jag ingen aning om.
Oskar ska ha all cred för sitt defensiva arbete, tyvärr får han inte ut så mycket offensivt.
Axelsson springer vidare i sitt ekorrhjul.
För övrigt så verkar det som att våra sportchefer är nöjda med att titta på marknaden och inte agera. Det luktar lite marionettdockor över dom. Men Linkan ser bra ut på matcherna när han står och minglar, där han syns i kavaj, jeans och tennisskor.
Cartman: Tycker de kämpar på bra Sundh och Axelsson men samarbetet synkar inte riktigt. Andra vågen som ska hjälpa till och erövra puck åker oftast åt fel håll tex. Det är som om man inte vet var de andra är, konstigt med den speltiden tillsammans. Mer uppmärksamhet var den andre är, splitvision och voila, kanske det kan lossna lite.