1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580590 inlägg · 6216 ämnen

Silly season 08/09

« · 1114809 · » Till forumet


Sv: Silly season 08/09
Nu blir de farlig(are):
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Mackelito:
Det är väl ingen nyhet direkt Antti-Jussi Niemi har varit på marknaden ett tag och erbjudit sina tjänster både i Allsvenskan och Elitserien.

Till slut var det bara Leksand som tyckte han var värd dom 200 000 Euro
som han vill ha för resten av säsongen
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Jag berättade för ett tag sedan att JussiNiemi var på väg till sverige men ingen trodde mig nu e han klar för LEKSAND
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Brad Brown, någon som hört något om honom och att han är på väg till Timrå ?
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Kerstin_k: Jag tror inte vi kommer få se någon Ross i ES , det där är nog bara en kille som gissar/hoppas att hanär på väg in i laget..
Skulle gissa att Ross sticker till antingen Suisse eller DEL
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Cartman:

"#7 Timrå topp 4:a!
2009-01-18 08:29
Timrå tar fart uppåt! Laget kommer att klättra i tabellen med hjälp av Sonnenberg. Dessutom så ryktas det om att Ross Lupaschuk är på väg in i laget.

mikko"

Tagit från en kommentar på Hockeysverige.se. Kan det tänkas att det var här inne det "ryktet" uppstod. Man vet ju hur folk läser önsketänkanden från det här ställe. Jag hoppas/jag tycker förvandlas snabbt till att Timrå kommer/ Timrå förhandlar...
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Cartman: Vad skall vi med ett "problembarn" till som har svårt att färga in i de klubbar han spelar för? Var väl bara i Mora han lyckades över förväntan!
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Cartman: Backspåret är nog nerlagt. Eller? 13 dagar kvar...

Det känns nästan mer spännande vad desperat-Nubben ska hitta på.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Den här killen blev fri från sitt kontrakt med Sibir i KHL, jag tycket att timrå borde ta hit honom resten av sesången.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09

Sanny Sanny kom hem efter 1 år därborta...

Kommentera

Sv: Silly season 08/09
T T:
Snälla Linkan, förläng INTE med Lethonen, hans "sjukfrånvaro" var och varannan match borde utlösa alla varningsklockorna inne på kansliet.

Vad frånvaron beror på har jag ingen aning om, men en liten förening som Timrå IK är kan inte lägga "big money" på lirare som är mer frånvarande än närvarande.

Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Tikinmyheart: Tänk om Toronto skulle få sig till att låna ut Strålman åt oss, aj aj, nu sitter man och drömmer igen...
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
jens_88: Han har dessutom kontrakt med TPS till 2011/2012. Kanske TPS vill göra sig av med honom?
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Loma: Han är en mycket bra back och jag skulle avgud Linkan om han lyckas värva hit honom...

MEN! om man kollar på den där förbannade statestiken så har han totalt spelat 45 matcher på 2 säsonger... Är han ännu en gammal finsk back som är totallt trasig? eller bara en gångs händelse?
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Hahl Bundy: Han lär vara billig, men pengar har aldrig varit nåt hinder för TIK;-)
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Loma: En av mina favorit backar.
Agera linkan!
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Hahl Bundy: Den där hade man velat ha, fy fan!
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Aki- Petteri Berg verkar var på G till Lugano.

Varför är han inte på G hit?
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Mackelito: att han spelat så lite på slutet har säkert att göra med att övriga utlänningar har av olika skäl prioriteras före honom. Hur som helst lär det knappast vara en snubbe i högform som dyker upp utan det kan nog ta lite tid innan han får upp farten.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
T T: Ser förutom allt positvit man kan se med Sonnenberg ,två dåliga saker .

Han lär ha blivit löst från kontraktet i Ambri, och precis som ett annat lag ville ha hur mkt pengar som hellst för Tenkrat lär de ju viljat ha lika mkt för Martin.

Han är endå 30 åroch senaste säsongerna har han legat på 20 poäng, iofs på ungefär 30 matcher... men et ni varför han spelat så lite matcherpå slutetär han skadebenägen? Är det någon som vet mer om hans speltyp??
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
T T: Ha ha :) Japp förtroendeingivande verkligen .
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
"Vad det gäller Sonnenberg kommer han till Timrå på fredag och är förhoppningsvis spelklar till lördagsmatchen mot Södertälje. "

Jag får dåliga vibbar av ordet förhoppningsvis...
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
"Karjalainen fullgod ersättare". Nåja.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Loma: Yesss!!!
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Loma: hehe stackarn :P pär till per styf och pär till per hallin :P
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
John K: Per Hallin menar du väl?;-)
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
John K:

Går att läsa vart?
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Förre Timråiten Yared Hagos spelar numera för Södertälje SK. Han hoppas få ut mer av sitt spel där om han får en mer betydande roll.
Den stora fördelen för Yared är nog att han får återförenas med Pär Hallin, det kan nog bli kul.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Mackelito: menar du att Leinonen skulle vara klar tills matchen idag?

Om så var fallet så kommer det från dagbladet:

"• Har Leinonen själv tackat ja till Timrå?

– Leinonen har sagt ja. Han var bra i Mora och första året i Luleå så jag hoppas att allt ska gå bra nu. Jag tror att det kommer lösa sig också.

Förhoppningen var att en ny målvakt skulle vara på plats redan innan dagens match mot Djurgården i E.ON Arena.

Men nu pekar allt på att Tero Leinonen ansluter till Timrå IK inför måndagens viktiga match mot Modo Hockey i Swedbank Arena.



Kan spela mot Modo

– Ja, han hinner inte bli helt klar och komma hit till imorgon (läs: idag), men förhoppningsvis ska det inte vara några problem för matchen på måndag.

I dag kommer Timrå IK och Ilves återigen ha kontakt för att lösa de sista detaljerna.

– Vi kommer att prata igen imorgon när Hautamaa har pratat med Ilves ordförande." Källa: se länktips
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Varifrån kommer det ryktet??
'
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Varför offentligör man inte Leinonen? Skulle inte han vara "klar" till matchen idag?
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Loma: Jag tycker som du jag.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Skarin: Nu är det ju iofs ingen kille som är aktuell nu och när han var det så var han på tok för dyr sett till prestation. Men till nästa sässe så skulle jag inte ha tackat nej, fast något säger mig att vi i första hand kommer att få jaga spelande backar tills dess.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Dogsbite: Äh, bp är ju bara härligt. Det blir ju ändå inte mål i 5 mot 3 ;)
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Baker: Tveksamt om Timrå skulle klara av så mycket boxplay, så det är nog för stor risk att han förstör mer än vad han kan hjälpa..
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Baker: Jag håller med.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
LingaN: Jaså och vad skulle du vilja ha istället? jag skulle vilja påstå att han var en stor bidragande orsak till att HV71 tog guldet ifjol och Timrå skulle def. behöva en sån typ av spelare...
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
LingaN: Inte den siste men heller ingen drömvärvning om man säger så. Visst tror jag att han skulle kunna tillföra en del men de negativa sidorna uppväger nog ändå.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Baker: Ward är nog den sista spelaren jag skulle vilja ha till Timrå.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
synd inte timrå värvade honom när dom hade chansen,nu är det nog försent.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Dags att vakna Linkan... Ward verkar vara på väg till HV nästa säsong men varför inte ta in honom för restan av denna säsong ? Frankfurt verkar ju vara villig att bryta hans kontrakt redan nu...
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Ny målis på ingång.
Det börjar bli intressant nu.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Hahl Bundy: in med Hostikka, signa för nästa säsong som 2:e målis, med Åkerlund som 1:a, Backlund vill nog röra på sig verkar det som.
Kommentera


Sv: Silly season 08/09
4-6 veckors vila för Åkerlund enl Dagbladet. Vågar Timrå gambla med att inte kontraktera en målvakt och riskera att hamna i panik om Backlund går sönder eller kan man låna någon under den mest kritiska perioden? Alternativet är väl som jag var inne på tidigare att försöka binda upp en reservkeeper redan nu för nästa år och då få leva med att ha tre st i slutet av säsongen.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Berglund: Nu är åter John Slettvoll en ledig man. En fantastiskt bra tränare. Men för att han någonsin skall bli aktuell för Timrå IK så krävs det att föreningen slipar bort oprofessionalismen som genomsyrar verksamheten och att TJ tar ett steg tillbaks och lättar på gasen. För det skall gudarna veta, Slettvoll accepterar inga som helst diktaturfasoner i något led. Det skall vara raka puckar och raka rör vad beträffar kommunikation. Annars kan vi bara se oss om i stjärnorna efter att kunna rekrytera en sådan kompetent kraft till organisationen.

Är det beredd att lätta på slipsknuten Thomas och lita på Slettvolls omdöme? Sammankalla då Challe Berglund till ett slutet mötet och lyft luren! Riktnumret är 090....

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Cartman: Ingen av målvakterna verkar ju stått särskilt mycket i år om man kolla eliteprospects. Hostikka tillhör dessutom en förening som riskerar att hamna utanför slutspelet så de är nog villiga att släppa honom. Hostikka känns som en aktuell backup till Åkerlund nästa år också något som inte Leinonen gör.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Cartman: Och om man kollar på Hostikka på Eliteprospects så ser man att killen har kontrakt till sessen 10/11.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Kerstin_k: Om man kollar till statistiken så är Leinonen det hetare alternativet, plus att han har rutin från elitseriespel sedan tidigare.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Cartman: Hoppas att Åkerlund inte är allvarligt skadad. Men om han nu är det hoppas jag att man väljer att gå på Hostikka och inte Leinonen. Varför? Tja, vet i fan, bara en känsla.
Kommentera

« · 1114809 · »