sargad: Wargen skulle vara ritkigt välkommen igen till Timrå men att han nyss kritat på ett 3årskontrakt med Modo gör att de där ryktet känns riktigt svagt, men Månsson vill jag lätt ha i Timrå och absolut om han själv vill hit, vi behöver obekväma spelare och inte bara primadonner =)
Dallas: Ett rykte är ett rykte, men Wargen tillbaka låter fint i mina öron. Ja menar då skulle ju han med kusse Hedström bli lite motor å hjärta nästa säsong. Präxis vad som behövs. En Styf kille ska oxå vara kvar, kontinuitet. Det behövs alltid några i laget som kan berätta lite historik o sätta igång känslor på lagkamraterna. (Motivation)
Behåll Hahl, Svensson-Svensson o in med en eller två kanonbackar.(klass)
Man brukar ju säga att motivation slår klass. Då borde ju kombinationen motivation och klass vara oslagbart eller.. :-)
shinzawai: Jag har en pervers ådra i mig. Jag finner mig ofta i samtal med den där mentalstörde längst bak på bussen, eller den gravt alkoholiserade finnen med Chrille P:skt temperament. Jag inbillar mig att förståelse även för de lägsta av de lägsta ger en större förståelse för ens egen relativa lycka. Och jag tror att det är någonstans här som grunden för din gnagande oro vilar: vetskapen om att du t o m i ögonblicket då SM-guldet bärgades rent objektivt inte hade mer status än den timråit som bevittnade Timrå - Husum 1986.
Även om man med en fri tolkning kan förledas att tro att denna tråd är för fjanterier så är det faktiskt en spekulationstråd för kommande nyförvärv/förluster. Ber om ursäkt att jag inte upptäckte det tidigare.
En moderator får gärna ta bort mina inlägg här, inklusive detta.
Bragd-Birger: Varje dag? Jag skriver inte här ens en gång i månaden i snitt? Om ni slutar hetsa på allt jag skriver så slutar jag ju, men det har du inte förstått ännu. :)
Bara för att han inte spelat A-lagsmatcher med MODO så betyder inte det att han inte känner folk i laget liksom. Han har ju spelat en massa juniormatcher med killarna.
Däremot kommer nog Fanny att snacka så mycket bitter skit om MODO att Gunno blir extra fundersam på att flytta hem, för bittrare snubbe finns ju inte.
Jag har nästan lite svårt att se att Gunno skulle gå till Modo. I Timrå är han ju älskad av fansen och har gjort typ 100 matcher eller nåt - är det nån modoit som ens kommer ihåg han ifrån Modotiden då han spelade för dem? För dem är Gunno bara en bra spelare som har Modo som moderklubb - inget annat, hos oss är han GUNNO!
Timrå är dessutom det lag som skapade honom, prioriterade honom (som med Wargen som enbart lämnade oss pga familjen) vi släppte han snyggt och behandlade honom väl.
Här kliver han dessutom lätt in i första eller andra femman typ - vilka föredetta avdankade "superstars" i nuvarande Modo skulle han peta ifrån första eller andra kedjan? Han har ju dessutom bara spelat spelat en halv match typ i Modos A lag - näpp mina vänner, det blir Timrå för Gunno när han kommer hem. Sen när Hahl signar nytt kontrakt så kommer vi bara garva åt Nubbens flytt söderöver och blicka frammåt och gotta oss över vilket kanonlag vi har=)
Bragd-Birger: I lördags hade den helt klart funkat. Dock undrar jag hur mycket udd din kommentar har efter en match där rubrikerna handlar om, JUST DET, den dåliga domaren och de mål han indirekt varit inblandad i.
Jaja, jag gnäller hellre på domaren någon gång i månaden än gnäller varje dag om ALLT.
fighter: Ska någon som inte ens kan stava de vanligaste svenska orden verkligen dra en utsliten och totalt värdelös pik som syftar på att någon är liten? Och hur mycket tror du att det biter på en 28-åring att bli kallad bebis?
Laken: Jag hoppas det blir mycket makeover. Jag vill ha nytt folk. Robban och Kalle slutar nog efter denna säsong, Hahl tror jag att vi får behålla, pärssinen pyrret samt bröderna andersson/snevsson. Jag vill ha nytt folk. Så blir våren intressant.
Bragd-Birger: Jag har också sparat det på mitt skrivbord under filnamnet: Inlägg_att_ta_fram_varje_dag_när_TIKarna_lipar.txt.
Allvarligt, jag tror att jag ska skapa en slumpgenerator som skapar trådarna åt er. Jag behöver bara skapa ett par databasposter som sen koden får slumpa ord ur. Jag pular in dessa ord så borde varje konstellation bli perfekt:
1) SYND 2) STACKARS 3) FEL 4) SKANDAL 5) !!!!!!!!!! 6) MODO 7) CHALLE 8) HATA 9) IDIOT
shinzawai: Haha. Det där inlägget ska jag ta mig fan copy'n'paste:a till lämpligt ställe. Jag lovar: hur bra det än kändes och skriva det så kommer du att tycka att det är jättejobbigt när jag visar det om en vecka eller två.
RocknRolf2: Uääääh! Vår sportchef har lämnat oss och det är UNIKT! Inget liknande har någonsin hänt i hockeysverige! Uääääh! UÄH! Vi var de första som drabbats av skador under en hockeysäsong och nu är vi de första som drabbas av sportchefstapp under pågående säsong. Andra lag har tappat spelare, tränare, andretränare, materialare och tom spelet (Modo har tappat spelet under pågående säsong till och med!), men inte gör vi andra oss till offer?
Det är så typiskt vissa Timråfans att göra sig själva till offer. Stackars, STACKARS RocknRolf2, Dream Team. Stackars Ambroo och Uno Gordon. Glömde jag nåt? Jo. UÄH! grina-grina-grina.
bisterfinnen: Jag har ett förslag på hur vi kan höja klassen med en sisådär 300%. Utan att skriva någon på näsan finner jag en del av lösningen i de ord som den lärde just skrev.
spud: ...och just som man trodde att den intellektuella barriären var nådd så spränger du gränsen med ytterligare en liten 'insikt'. Blir dock ledsen när jag läser vad du skriver. Jag ser framför mig hur du sitter på din modolidkammare, med en skammens rodnad över dina tårblanka kinder. 'Varför!', undrar du i det att du söker med blicken mot en tyst och gåtfull måne, 'varför förstår de icke?'.
Men jag har full respekt för att du känner dig manad att komma hit med pekpinne. Jag menar, inte skulle väl ni behandla en modoikon på liknande sätt? Exempelvis en spelare som upplever sig förolämpad vid löneförhandlig och drar till en annan klubb? Någon som 'resten av Sverige' upplever som Mr Modo och själva ryggraden i ert hemsnickrade banjobygge till elitserielag? Inte ni. De ord som fällts om honom på modolidplank tillhör de mest värdiga - och samtidigt mest poetiskt klarsynta - som skrivits av någon författare vars begåvning endast kan anse sig slagen av Tomas '57:an' Ros.
Hoppas att du tar mitt försök att gjuta olja på vågorna på rätt sätt. Jag tycker att du är en stor människa. Jag spottar på den som finner dig vara en patetisk, skadeglädjesdriven nolla som profiterar på andras olycka. Hör du det - jag spottar på dom asen!!1
spud: Du är helt onödig. "Ni", vilka det nu är, gillar det mesta Nubben gjort in the past (förutom att han solkade ner sig i Modotröja ett par år under nittonhundratalet). "Ni" tycker det är mindre lyckat att han går till en seriekonkurrent men gillar läget. Det här blir inte vår undergång och det kommer alltid att vara finare att vara Timråit an Modoit. Seså, schas.
bitterfinnen: Fint att du klarat A-kursen i företagsekonomi på högskolan i gävle. Jag är impregnerad. Förklara näringslivet och allt. Seså, schas.
Men läs senaste inläggen i MoDo-boken då, så inser ni att det är mer givande att vara här och försöka föra en vettig dialog med de av er som inte har en adrenalin-turbo på högvarv.
Bragd-Birger: Jag har tidigare skrivit här angående norberg att jag knappast tror att det behöver vara så negativt för er att nubben drar, bara som en komplettering till det du skrev om mig.
Enda anledningen till att jag skrev mitt förra inlägg var mest att jag skämdes å era vägnar att ni inte har vett att hylla mannen som lyckats fått upp er ur träsket. Men ni tycks ju tro att det är en naturlag att timrå ska vara i eliten. Men för all del, fortsätt såga nubben ni, klubben framträder i så fin omgivning då.
Pucken: Nej vi ska inte byta namn till Sundsvall IK men vakna upp och se verkligheten. Vår ”satsning” att etablera oss på övre halvan i SHL har redan strandat. Idén att locka till sig unga talanger är fin men i förlängningen så kommer ... | Läs mer