Tjalle: Har nu läst nyheten fem gånger, men jag hittar inget obehagligt i den. Märkligt. Likväl: vajert Nu...ehm, ledningen! En synnerligen välpassande pusselbit i vårt nya lagbygge.
Dallas: Hur sexigt hade det inte varit att sno både Warg och Månsson? Månsson känns väl mer troligt än Warg. Det är mycket som skall fungera för att det ska gå från "Vill till Timrå" och "Skriver på för Timrå".
Men det var två bomber i alla fall. Hoppas att du har rätt. Även om jag inte saknar Warg nämnvärt. Och om han skulle komma, innebär det då att Hahl är förlorad? Ganska tidigt att spekulera. Men man vrider ju och vänder på det mesta, så varför inte det här? :)
Kerstin_k: Jag saknar Warg oerhört mycket, en producerande landslagsspelare som inte är bekväm utan kan smälla på och spelar med stor pondus :) och Hahl han satsar ju på NHL men annars så ligger ju Timrå bra till helt klart, han sa ju förut att han fick se vad Timo gör och dom är ju riktigt bra vänner :)
ÄlskarTIK: Det mesta är klart vad beträffar spelartruppen, enligt Nubben. Han nämnde inga namn men sa att ingen i Timrå var aktuell för Frölunda. Det kan jag försäkra dig.
Jag tänker inte medvetet jävlas med Timrå och jag har gjort detta för min egen skull och det finns inga hard feelings ifrån min sida. Allting är utagerat och klart nu. Upp med hakan Sjöstedt. Det här kommer att bli bra.
Vi håller kontakten och så får det ha bra! Ta hand om dig!
Uno Gordon: Det där var ju faktiskt ganska sköna besked. Helt plötsligt vågar man se framtiden an med lite tillförsikt. En gnutta hopp har tänts så här på kvällskvisten. Kanske man kan sova utan ångest ikväll :)
Sköna besked i alla fall. Tack för att du delade med dig.
Uno Gordon: Ett kort inlägg på Hockeykväll hördes för en stund sedan. Där lät det som att allt skett i så gott samförstånd det nu kan bli sett till "situationen" mellan honom och Timrå IK.
Apropå Warg-ryktet. På hockeykväll basunerade man ut att Patrik Berglund skulle spela forward med Timrås Fredrik Warg... Ohh, konspirationsteorierna tar vid. Vad vet SVT som inte vi vet?!
Tjalle: Kul med Svensson. Som någon skrev, det är mycket gammal Timråism som försvinner om Sanny lättar och Robban lägger av. Koskinen på det och det är bara Styf (som väl lär stanna) som varit med någon längre tid i laget.
Styf, Robban och Sanny (Hallin, Chrippe) var alla väldigt unga och oetablerade när de kom hit och var därefter stomme i laget under de första åren i elitserien. Våra juniorer på väg upp och alla med -sonnamn som kommit till laget de senaste åren kan förhoppningsvis bli nästa våg av långkörare. Vi har ju en ganska snygg mix på papperet med landslagsspelare varvat med unga på väg upp.
shinzawai: Kul att du engagerar dig så mycket här hos oss, alltid lika skoj att ta en diskussion med ett modofan. Jag åkte bil till Modo - Timrå med tre som höll på Modo och det var hatkärlek hela vägen (tror vi vann den med 3-1). Synd att det inte den bilden speglas här dock, hatkärleken dvs. det känns som allt mest handlar om hat.
Tycker mig dock uppfatta en viss ironi i det du skriver och det är ju helt ok då man ska småplåga varandra hit och dit då vi håller på olika lag.
När det var kvartsfinal förra året såg ett gäng timråfans och modofans alla matcher på olearys här i Uppsala. Alla blängde lite surt på varandra, satt på tryggt avstånd ifrån varandra, men inte var det nå hat heller - några gick ut och rökte tillsammans, diskuterade matcherna och sa alltid "vi ses nästa match". Visst är vi en fet jävla rivalitet, men jag är då lite trädkramare då det gäller hockey och har den uppfattningen också om Timrå och Modofansen.
Tycker det mest är sorgligt hur folk här i gästboken kallar varandra dumma saker - ungefär som om någon skulle göra det in real life face to face. Kan lova, om du och dina diskussionskompisar här skulle sätta sig och ta en bärs skulle det låta annorlunda, knogjärn skulle med all sannolikhet bytas ut om skämtsamt häckel och skratt.
Tänk på det folk och håll en jämn nivå på snacket.
tjobba: I Tjobbas länk står också följande "Zudem haben die Lakers den Ende Saison auslaufenden Vertrages von Niklas Nordgren um eine weitere Saison verlängert. Nordgren spielt seit der Saison 06/07 für die Lakers."
Enligt min tyska så betyder det att Gunno har förlängt med Repperswil nu. Så det kanske är ointressant att disskutera om han kommer till Timrå eller Modo nästa säsong.
Faan vad jag retar mej på artikeln i aftonbladet idag. " Frölunda försökt att sköta affären snyggt. De har bland annat lovat att inte värva sönder Timrå, som de haft möjlighet till eftersom Norberg har gott rykte bland Timrås spelare.
Stjärnspelare som Riku Hahl och Johan Backlund har utgående kontrakt och nu väljer Frölunda att inte värva dem förrän spelarna själva väljer att komma ut på den öppna spelarmarknaden.
– Vi kommer att sköta det här snyggt mot Timrå, säger Mats Ahdrian, klubbdirektör i Frölunda.
Vad Sportbladet erfar betalar Frölunda en mindre summa pengar för att Norberg skall komma ur sitt kontrakt. Timrå kan i sin tur använda pengarna till att rekrytera en ny sportchef.
Känns som att Frölunda pissar på oss! Men det är bara vad jag känner
MickeS: det är byfånen Ros som står för formuleringarna. Jag visste att det var han som skrivit ditt klipp innan jag gått in på nätet och hittat bylinen.
"De har bland annat lovat att inte värva sönder Timrå, som de haft möjlighet till eftersom Norberg har gott rykte bland Timrås spelare"
MickeS: Backe kan dom väl få ta men Riku kan dom ge fan i, Backe känns inte som den målvakt som tar sitt lag hela vägen och som ensam kan vinna matcher, men vem vet han kanske visar lite VM takter i slutspelet och han har ju splat bra mot finland i landslaget och hållit nollan, så i slutspelet i år får han visa att han duger.
250kg kärlek: Ingen rolig nyhet alls men hoppas dom hittar felet och att han inte blir borta allt för länge, både Timo och Mika är alltså i Finland för att kolla upp sina skador, inge bra detta :/
El Maco: Ros är en fullständigt ointressant människa. Jag vet inte vad som driver honom. Eller aftonbladet.
Från att ha varit långt under isen i en vecka, både när det gäller resultat i serien och spelar och sportchefsflykten från den tidigare så stolta skutan timrå så börjar jag repa mod nu. Nu har vi en grannlaga utmaning att ta tag i. Och så länge ingen ny sportchef är värvad lever ännu hoppet att undvika en egen Mikael Sundlöv eller Mats Adrian.
Mackelito: Borde väl finnas ett hundratal målvakter med Backes kapacitet som inte har ett NHL-kontrakt. Vem skall signa honom, med mer än att han skall harva i en farmarliga - eller en farmarliga till en farmarliga?