1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601834 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
oraklet: Bra talat. Dig vill ja se mer av i detta forum ;)

oraklet: Bra talat!

Snoop: men Gud så klart Kenta gjorde det bättre varför ville HV ha honom annars och varför stod det i tidningen idag att Kenta blivit erbjuden feta löner utomlands!? och att båda dom i HV och timrå sagt att han får ut 110% av varje spelare! tycker ni Challe har fått de? NEJ, jag håller på snoop!!

DJ Hemp: Hata mig hur mycket du vill, kvittar.De jag säger är att Kenta trivdes perfekt här och alla trivdes med honom, men Charles har gjort det godkänt som jag sa, men jag tycker endå att han har en arrogant stil, sen om ni hetsar och hatar mig för att tycka som jag gör varsågod, erat problem om ni ska palla hata någon.

Sluta och klaga på Challe nu för helvete! Jag hatar alla som klagar på honom. Ge upp, era jävla idioter! Nu tar vi hem det där jävla guldet oavsett tränare... Kom igen och krossa asen, Timrå IK! Jag ger mig aldrig...

250kg kärlek: vilken tur att du vet då, då kan vi vara lugna.

oraklet: Tack. fantastiskt bra inlägg!

250kg kärlek: Inställningsfrågan beror enligt mig på att det saknas vinnarkultur och att laget därför inte var moget att bära ett favoritskap inför säsongen. Vinnarkultur fås om vi får vinna någon gång eller om vi får in ledare och spelare som har lyckats ordentligt i något sammanhang. Att veta att det går att göra, hur känslan var när det skedde och vad som krävdes är erfarenheter som enskilda individer kan lyfta ett lag med.
Jag är dock inte orolig för säsongen ännu, någonstans har jag en känsla av att det finns mycket att hämta in vad det gäller skadade spelare, missade formtoppar etc och jag hoppas innerligt att det kommer.

250kg kärlek:
Exakt, glöm inte att vi låg tvåa innan skadorna kom,

Snoop: Du vet förstås vad du pratar om?

Laken: Skitsnack! Kenta har betytt mycket. Inställningen dock beror på helt andra saker.
I promise!!!

Laken: Ja Kenta skulle ha varit kvar, vi bytte ut ödmjukhetens ansikte mot arrogante Charles, som endå gjort de godkänt.

250kg kärlek: Tillägg. Mycket av inställnings-problemen vi haft beror nog på att Kenta lämnade, det är jag helt övertygad om!
Många vittnar ju om att Kenta har en naturlig pondus och verkligen får ut 100% av spelarna. Se på HV71 denna säsong.

250kg kärlek: "Men jag anser att dessa spelare ska visa mer kampvilja, mer jävlaranamma, än de gjort."

Förstår inte varför du ej tagit med även Hedströms namn i detta sammanhang???

Ja, vi har haft jätteproblem med attityden och ödmjukheten denna säsong, speciellt innan alla skadorna kom. Efter alla dessa skador på stjärnorna har det faktiskt sett mycket bättre ut vad gäller dessa inställningsbitar.

Laken: Vi har ett gäng bra spelare, som underpresterar. Hahl, Tenkrat, Pyörälä har inte alls visat vad de kan. Måhända beror det på avsaknaden av fler framstående spelare. Men jag anser att dessa spelare ska visa mer kampvilja, mer jävlaranamma, än de gjort.

Tenkrat kämpar vid varje byte, Hahl försöker verkligen, Pärssinen är borta. Grejen är den att Timrå saknar en naturlig ledare.

Laken: Han kanske utvecklas ännu mer nästa säsong och vill ha den lön han förtjänar. Då är det inte bra att skriva på för 2 år och inte veta hur bra man är nästa år.

Hmmmm funderar lite över era funderingar...... Är det prestationen på banan som ska styra Kaptensvalet? Svaret där är ju klockrent NEJ!!!! det är självklart personens förmåga att övertyga de övriga i laget att prestera över vad dom själva tror är möjligt. Sen har ju El Capitano lite andra saker att göra också tex att ha en bra Konversation med domaren under matchen, Sen också vara ett ansikte utåt som de flesta som håller föreningen kär kan Blicka sig själv i! Känns som erat tugg om prestation på banan är lite fel i just de här funderingarna.!.!.!.! Sen kan jag också hålla med om att Prestation på banan är något som inte får glömmas MEN! Huvudsaken för en Capten är väl att få Alla Övriga i laget och lyfta Över deras egen nivå!

Någon som vet varför "Bagarn" enbart skrev på för ett år?

250kg kärlek: "Jag tycker helt enkelt att spelare som Timo P, Hahl, Tenkrat underpresterar."

Jag håller faktiskt inte med! Jag förstår inte vad/hur du menar. Hahl har varit grym nästan hela säsongen. Pärssinen är en poänggörare av rang. Tenkrat har kommit igång nu och sliter som ett djur varje byte!

250kg kärlek: Håller med. Regin är Ruggigt bra, men får lite stå i skymundan. Kanske inte nått kaptensämne ännu, men man skulle önska att han fíck ännu mer cred.

Ser fram emot Jimmys flagga!!!

Uno Gordon: Jag håller med. Jag älskar Johan och hans uppoffrande spelstil. Jag har dessutom träffat honom på sidan om hockeyplan. En helylle kille som luktar Timrå, lång väg.

Han är en fantastisk spelare som naturligtvis ska bära kaptensbindeln, om han vill det. Mitt inlägg gjorde sken av att vi söker ny lagkapten. Inlägget söker mer svar på frågan: Ska vi hysteriskt få Hahl att stanna, eller är det bättre att kanske söka en spelare som får i hop laget, på det sätt vi supportrar vill?
Jag älskar Hahl, Tenkrat, Pyörälä, namnkunniga spelare som säkert tillför Timrå något. Men det pris vi får betala för dessa är sannolikt inte i närheten av den prestation Sanny eller Bagarn gjort för laget.
Jag tycker helt enkelt att spelare som Timo P, Hahl, Tenkrat underpresterar.

Bagarn bör få bindeln, helt klart.

Uno Gordon: Instämmer, en av mina absoluta favoriter i årets Timrå-upplaga. Sällan eller aldrig dålig!

250kg kärlek: Ja du, bland det som har kontrakt över nästa säsong finns väl några namn som kan tänkas vara aktuella: Pär Styf, Jonathan Hedström, Johan Andersson kanske eller?
Personligen röstar jag på den först- eller sistnämnde.

250kg kärlek: Naturligtvis bör Johan "Bagarn" Andersson bli våran lagkapten nästa säsong. Han är ett föredöme både på och utanför isen och med sin uppoffrande spelstil går han i bräschen för alla andra. Ge "Bagarn" bindeln.

Laken: Vem kliver in som den naturliga kaptenen? Sanny Lindström har efter LG Hockey Games verkligen bevisat sina hockeykunskaper. Han har aldrig varit så bra (känns det som), som nu.
Riku och Kokko i all ära, men vem axlar kaptensrollen?

Tycker personligen att namnkunniga spelare får för mycket plats. En spelare som Peter Regin bara finns där. Han är antagligen den bästa Timråspelare som laget kan tillgå just i detta nu. Vem uppmärksammar det? Ingen, känns det som.

Ett nytt kontrakt med Riku är så klart högst upp på prioriteringslistan men även Kokko borde erbjudas en förlängning!

Red-line:
Där ser man. Gott så.

Red-line: Som jag misstänkte då.

Mika ingår förresten i något som kallas PGA.

Red-line: Om inte Tarvainene vill eller kan flytta tillbaka så måste det väl finnas fler alternativ?

Ja, två eller tre år till med Backlund skulle kännas fint!

T T: Timrå ville behålla Tarvainen på heltid, det var han som ville hem till Finland. Men vad jag förstått så är han inställd på att komma tillbaka.

Hollywood Hogan: Jag vet inte, men det kan ju vara Tarvainen som har velat haft det så den här säsongen.

Bra att Backlund sätter lite press på Timrå angående Tarvainen! En vecka per månad, vad fan är det för ett jävla upplägg egentligen?

Känns som en snik-satsning. Att ha en målvaktstränare på heltid däremot känns väldigt rätt om Timrå vill fortsätta satsa mot toppen...

T T: Otroligt skönt om Johan skriver på för ytterligare ett par år. Jag är av den uppfattningen att Backlund är en målvakt vi ska vara rädda om.
Tycker också att Backlunds intresse för Mika Tarvainen är ytterligare ett bevis på att han vill utvecklas som målvakt.

Det är väl inte helt osannolikt att Mika T får anställning i klubben? Jag hoppas innerligt på det.

Vi ska vara väldigt, väldigt tacksamma att vi har Johan Backlund. Titta på Luleå och Brynäs, vilken mardröm.

Nå´n som hört nåt nytt om en kommande sportchef?

Jahaja..... nu är det full fart som gäller. Ta inga fångar Sanny!!!

T T: Näej, han trivs väl , han måste stanna och blomma ut som Zäta , annars blir ja riktigt ledsen :(

actionleif: Tror knappast det. Enligt tidningsuppgifter kommer inte TIK att värva någon forward, förutsatt att Riku Hahl stannar.

Emellertid tyckte jag att Dagbladets artikel beträffande Pekka Saravo var ytterst lovande (tyvärr har jag ingen länk). Tror att Saravo är en spelare som skulle tillföra mycket i Timrå.

Bara ett år på Pääjärvi gillar jag inte alls.

JonasS: Äntligen! Skönt avbrott i all annan läsning.

Ska vi värva en nyligt knäskadad spelare tro?

Gorkyman: Tenkrat avgör men åt fel håll !!!

Gorkyman: ja får vi bara tillbaka alla spelare så vetefaan då kan vi bli halvfarliga.
nu blir det väl 3:e världskriget i sista,kämpa skiten ur er gubbar.

Gorkyman: Nä då...vi kan nog bli riktigt äckliga att möta, bara Backe kliver upp ett par snäpp eller blir jämnare, ibland ger han en multipla hjärtattacker ibland är han grym.

MB: Känns inte helt hopplöst inför slutspelet. Nära vinst mot LHC, vinst mot HV och nu bra spel mot Nola. Bara toppkonkurenter. Får vi sedan tillbaka Timo, Pyrre, Erik & Robban, så bör vi vara en jobbig motståndare

Gorkyman: älskar det hoppet dom gör efter målet, Lill-pebben, Oskar mfl...

Ända in i kaklet nu boys,

Tenkrat avgör

Yessssssssssssss

« · 990981 · »