1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601836 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
oraklet: Bra talat. Dig vill ja se mer av i detta forum ;)

oraklet: "eller om vi får in ledare och spelare som har lyckats ordentligt i något sammanhang"

Charles Berglund har vunnit VM-Guld, OS-Guld, 5 SM-Guld och 1 Schweiziskt guld som spelare.

Kimmo Lotvonen, Mika Pyörälä och Petr Tenkrat har vunnit flera finska guld med Kärpät. Robin Jonsson har vunnit guld med Färjestad.

Så lite vinnarmeriter har vi nog i laget.

JimmyH: Ja de där är inga pjåkiga vinnare

Blizzard: Kenta var väl inte så lyckad förste åren i timrå,vad jag kan minnas,ge challe lite tid så kanske han lyckas han med ,obs! Det är f:ö
1:a Elit klubben som tränare för challe,Kenta hade ett antal innan han kom hit.Nu måste det in lite positiva vibbar på denna sida,så fort det går dåligt
hänger ni ut endera nån spelare eller ledare ,tänk till!!

Perkan: Kenta tog laget till semifinal under sina första två år i klubben. Sedan hade väl Kenta bara en säsong som elitserietränare innan han kom hit. Men...i övrigt var det väl rätt.

För övrigt måste HELA laget visa lite djädra annamma ikväll. Mot SSK var det ju bedrövligt. Otroligt att de kunde spela av drygt en hel period och Leffe bara stod i båset och tittade på. Taktiskt genialiskt? Vettifaan men med sånt spel blir det inga poäng ikväll.

haggen: Du kan inte ha sett många hockeymatcher i ditt liv du. Å jag betvivlar att du själv någonsin har deltagit i en idrottsaktivitet själv, ens i korpen.
Utmanare till åtets mest korkade inlägg.

Sifredi: årets

Sifredi:

Haha, man tackar, ser ju att du tycker Tenkrat är en flopp, där visar ju du hur mycket hockeykunskap du besitter....har du gått i skolan? "åtets" vet jag inte vad det betyder, är du arbetslös månne?

Sifredi: Tenkrat flopp är det absolut inte, tycker att Tenkrat verkligen har skött sig bra, eller nu kanske gillar Blake Sloan mer?

Sifredi: eller DU kanske gillar Blake Sloan mer?

var tvungen att lägga in detta inlägg också då det finns folk som verkligen gör påhopp för en miss på tangenten, bedrövligt.

jZo:

Precis, han gör ju ett hästjobb match efter match....

haggen: Kan man inte stava om man är arbetslös? Du är smart du!

jZo: Angående Tenkrat har jag ändrat mig. Men han var banne mig på väg att bli det tidigare på säsongen. Hoppas bara att han börjar producera mer lagom till slutspelet.

haggen: Ja, han har haft sån energi i de senaste matcherna, det går undan.

tudor14: Jo det bevisade han med sitt inlägg om SSK matchen.....

Sifredi: Har han inte börjat producerat mer då?

Sifredi: Tenkrat inponerade inte på mig under hösten och början av vintern.

Men jag skulle vilja säga att utan Tenkrat i laget hade inte Timrå varit klara för slutspel nu.

jZo: Jodå, men han kan gärna få producera ÄNNU mer. Å det är inte att ställa för höga krav......

Bragd-Birger: Som vanligt har jag fel det var peo + en massa lösdrivare före Kenta,när han kom blev det klart bättre , men ändå ge Challe lite tid.

Sifredi: Personligen så tycker jag att resterande laget ska göra likadant arbete som Tenkrat gjort de senaste matcherna.

jZo: Om resterande laget gjorde som Tenkrat senast så skulle vi bli diskvalificerade.

T T: Inte som han snacka utan som han spelar?

jZo: Visst är det så. Får exemelvis Hahl igång lite fart igen så kan det kanske gå vägen, även om det mesta talar för förlust ikväll. Så känner jag iaf.

T T: Men det var ju lite "helig ko"-syndrom på Rådbjer också. Säger domaren att han ska säga det en gång till och Tenkrat gör som han säger, ja då tycker jag faktiskt att Rådbjer får ta det.

Maggan: *skratta* Ja, sen var det juh faktiskt ganska fyndigt...

Tycho: Vad sa Tenkrat till Rådbjer, då ?

Kevin O Shea: Kommer inte ihåg exakt men det står i min blogg som jag inte kommer åt härifrån jobbet...
Det var typ någonting om att Rådbjer skulle varit hemma och skött om frun istället för att vara här och skämma ut sig...
Han fick ett miscontuct och sen frågade Rådbjer vad han sa... Tenkrat upprepade sig en gång till, iaf enligt det jag hörde under matchen...

250kg kärlek:

Luktar Timrå? Är det samma som att lukta Husum. Isåfall vette tusan om det är något i samma mening som man hyllar någon :-D

Tycho: Sedan skrek han även: Fuck You. Dock efter att Rådbjer gjort tecken för ms.

250kg kärlek: Jag vidhåller - med Kenta som tränare hade vi mer ödmjukhet och attityd inför uppgiften. Det har dock blivit mycket bättre med detta sedan flera av stjärnspelarna vart skadade... Nuförtiden kämpar vi som djur, hela tiden/hela matcherna!
Vad man höll på med när man släppte 4-1 ledningar borta mot både Luleå och Mora kan jag inte svara på. Bedrövligt var det i alla fall!

Men samtidigt ger jag Challe godkänt som tränare, även om jag alltför oftast saknat farten och fläkten samt offensivlustan vi hade under Kentas ledning. Men även det har blivit bättre sedan flera av stjärnspelarna vart skadade...

250kg kärlek: "Vi har ett gäng bra spelare, som underpresterar. Hahl, Tenkrat, Pyörälä har inte alls visat vad de kan. Måhända beror det på avsaknaden av fler framstående spelare. Men jag anser att dessa spelare ska visa mer kampvilja, mer jävlaranamma, än de gjort."

Hedström då?

bäver: Skit... Om det nu är sant, för det skrivs en hel del som inte blir sanning just nu. Det är väl ingen svår koppling att sätta ihop lerner med Saravo utan att det finns nån större sanning bakom.

Men Saravo hade varit ett mycket bra nyförvärv i Timrå nästa år. Får se vart han hamnar, för Luleå tror jag inte att det kommer bli.

Om det nu stämmer är det riktigt tråkigt det här med Saravo. Så tråkigt att jag måste svära. Satan!!!

Skarin: Synd, men Timrå kommer säkerligen hitta en annan back till nästa säsong.

Fråga

Är detta ett substanslöst rykte:

Hedström ut
Månsson in

Pätr: Har också hört detta....vad gäller Jonte blir jag inte förvånad om han försvinner inför nästa säsong. Men jag är inte säker på att Månsson är rätt kille att ersätta. Måste säga att jag som många andra hänger upp mig en hel del på hans personlighet, åtminstone om allt stämmer som man via media och rykten i t.ex. BIF-boken tagit del av. Jag tror att det är nästintill minstlika viktigt att de spelare vi får hit funkar socialt också och som Njurundabo kan jag säga att snacket kring Månssons personlighet inte är direkt smickrande....

mikenomad:
Får jag välja en spelare från Brynäs så valde jag nog Widing!

Janken:helt rätt val av spelare som skulle passa in mycket bra i Timrå IK!Ryssland - Sverige i LG Hockey Game Globen var han otroligt jobbig för Ryssarna.frågan är vad sitter han med för kontrakt!Ta hit han upp med slantarna Timrå...:)

Här har vi en back.. Gammal men rätt hyffsad :p

Uddan: ja Saravo verkar de inte bli då han verkar ska gå till Linköping, men de finns många duktiga backar i Sm-liiga, något bra ska vi nog hitta.

Snoop: jo ja vet men denna går väl nästan gratis han :p

Uddan: Hehe de förstås ;P

Uddan: Nej, Barry Ritcher känns inte som rätt man för Timrå, alldeles för gammal i mina ögon. Dessutom ser jag med viss skepsis på transatlanter, med tanke på utfallen av tidigare värvningar. Manderville var visserligen bra, men Jinman, Sloan och Derouville var alla katastrofer.

Däremot tycker jag att man skulle överväga att försöka knycka Järventie från Mora, som ersättare för Koskinen (som antagligen försvinner efter den här säsongen).

Pätr: Den ende intressante moringen är norsken. Men han blir nog svår att få hit. Han står nog högt upp på listan hos alla ES-klubbar. Inkl. Frölunda Linköping o HV.

Pätr: Den där Mikael Simons kanske?

Pätr: varför vill du ha hit han ???

Då kan vi stryka Saravo från listan...

Tjalle: Bara att hitta något bättre då :)

« · 990981 · »