Pätr: Den ende intressante moringen är norsken. Men han blir nog svår att få hit. Han står nog högt upp på listan hos alla ES-klubbar. Inkl. Frölunda Linköping o HV.
Uddan: Nej, Barry Ritcher känns inte som rätt man för Timrå, alldeles för gammal i mina ögon. Dessutom ser jag med viss skepsis på transatlanter, med tanke på utfallen av tidigare värvningar. Manderville var visserligen bra, men Jinman, Sloan och Derouville var alla katastrofer.
Däremot tycker jag att man skulle överväga att försöka knycka Järventie från Mora, som ersättare för Koskinen (som antagligen försvinner efter den här säsongen).
Janken:helt rätt val av spelare som skulle passa in mycket bra i Timrå IK!Ryssland - Sverige i LG Hockey Game Globen var han otroligt jobbig för Ryssarna.frågan är vad sitter han med för kontrakt!Ta hit han upp med slantarna Timrå...:)
Pätr: Har också hört detta....vad gäller Jonte blir jag inte förvånad om han försvinner inför nästa säsong. Men jag är inte säker på att Månsson är rätt kille att ersätta. Måste säga att jag som många andra hänger upp mig en hel del på hans personlighet, åtminstone om allt stämmer som man via media och rykten i t.ex. BIF-boken tagit del av. Jag tror att det är nästintill minstlika viktigt att de spelare vi får hit funkar socialt också och som Njurundabo kan jag säga att snacket kring Månssons personlighet inte är direkt smickrande....
bäver: Skit... Om det nu är sant, för det skrivs en hel del som inte blir sanning just nu. Det är väl ingen svår koppling att sätta ihop lerner med Saravo utan att det finns nån större sanning bakom.
Men Saravo hade varit ett mycket bra nyförvärv i Timrå nästa år. Får se vart han hamnar, för Luleå tror jag inte att det kommer bli.
250kg kärlek: "Vi har ett gäng bra spelare, som underpresterar. Hahl, Tenkrat, Pyörälä har inte alls visat vad de kan. Måhända beror det på avsaknaden av fler framstående spelare. Men jag anser att dessa spelare ska visa mer kampvilja, mer jävlaranamma, än de gjort."
250kg kärlek: Jag vidhåller - med Kenta som tränare hade vi mer ödmjukhet och attityd inför uppgiften. Det har dock blivit mycket bättre med detta sedan flera av stjärnspelarna vart skadade... Nuförtiden kämpar vi som djur, hela tiden/hela matcherna! Vad man höll på med när man släppte 4-1 ledningar borta mot både Luleå och Mora kan jag inte svara på. Bedrövligt var det i alla fall!
Men samtidigt ger jag Challe godkänt som tränare, även om jag alltför oftast saknat farten och fläkten samt offensivlustan vi hade under Kentas ledning. Men även det har blivit bättre sedan flera av stjärnspelarna vart skadade...
Kevin O Shea: Kommer inte ihåg exakt men det står i min blogg som jag inte kommer åt härifrån jobbet... Det var typ någonting om att Rådbjer skulle varit hemma och skött om frun istället för att vara här och skämma ut sig... Han fick ett miscontuct och sen frågade Rådbjer vad han sa... Tenkrat upprepade sig en gång till, iaf enligt det jag hörde under matchen...
T T: Men det var ju lite "helig ko"-syndrom på Rådbjer också. Säger domaren att han ska säga det en gång till och Tenkrat gör som han säger, ja då tycker jag faktiskt att Rådbjer får ta det.
jZo: Visst är det så. Får exemelvis Hahl igång lite fart igen så kan det kanske gå vägen, även om det mesta talar för förlust ikväll. Så känner jag iaf.
jZo: Angående Tenkrat har jag ändrat mig. Men han var banne mig på väg att bli det tidigare på säsongen. Hoppas bara att han börjar producera mer lagom till slutspelet.
Haha, man tackar, ser ju att du tycker Tenkrat är en flopp, där visar ju du hur mycket hockeykunskap du besitter....har du gått i skolan? "åtets" vet jag inte vad det betyder, är du arbetslös månne?
haggen: Du kan inte ha sett många hockeymatcher i ditt liv du. Å jag betvivlar att du själv någonsin har deltagit i en idrottsaktivitet själv, ens i korpen. Utmanare till åtets mest korkade inlägg.
För övrigt måste HELA laget visa lite djädra annamma ikväll. Mot SSK var det ju bedrövligt. Otroligt att de kunde spela av drygt en hel period och Leffe bara stod i båset och tittade på. Taktiskt genialiskt? Vettifaan men med sånt spel blir det inga poäng ikväll.
Perkan: Kenta tog laget till semifinal under sina första två år i klubben. Sedan hade väl Kenta bara en säsong som elitserietränare innan han kom hit. Men...i övrigt var det väl rätt.
Blizzard: Kenta var väl inte så lyckad förste åren i timrå,vad jag kan minnas,ge challe lite tid så kanske han lyckas han med ,obs! Det är f:ö 1:a Elit klubben som tränare för challe,Kenta hade ett antal innan han kom hit.Nu måste det in lite positiva vibbar på denna sida,så fort det går dåligt hänger ni ut endera nån spelare eller ledare ,tänk till!!