arne19695: Roligare om man verkligen älskar en klubb, eller som en själv jag är född och uppvuxen i Timrå och har även spelat hockey i klubben, du måste väl hålla på något lag mer än de andra ?
stoff: Vad jag vet var han högt ansedd i finska ligan, vilket borde innebära att det inte är en alltför dålig spelare.
Sedan får jag känslan av att vissas motvilja grundas i att han för tillfället spelar i Mora. Antagligen hade Järventie uppfattas mer "exotisk" om han spelat i finska ligan.
Och givetvis ska vi värva Simons, och Anders Nilsson med för den delen ;)
Jag har gått och tänkt lite på näsat säsongs trupp, om att det inte kommer in några nya killar alls nästan.
Vi hoppas nu att Regin gör en bra avslutning på säsongen och en enorm insats i slutspelet, men väljer att att stanna, och att Hahl också väljer att stanna. Detta innebär att ingen ny forward kommer pressenteras för nästa säsong. Äntligen får vi lite kontinuitet i laget där alla känner alla redan innan försäsongen, inge kommer behöva spela in sig i laget. Denna förutsättning leder till att laget kommer vara bra samspelta till nästa säsong. Och de som redan finns i laget känner ett större förtroende och kommer lyfta sig. Jag tror mycket på Sundh och Svensson nästa säsong.
I Backar har vi en bra stomme där vi kommer att ersätta Sanny endast om Kokko och Koskinen väljer att stanna, och här ska en offesniv back in. Denna back med Moes talang kommer innebära att Timrå kommer ha två offensiva förmågor till nästa säsong.
Backe börja hitta storformen och det gör han i rättans tid. Att han ska krita på en längre kontrakt kommer för honom också innebära en bekräftelse på att klubbledningen tror på honom och hans självförtroende kommer sjukta i höjden se redan nu då de är in förhandling, verkar Backe redan storm trivas.
Nä nästa säsong verkar bli intressant där dessa killar kommer visa sin rätta potensial
E Andersson Sundh Svensson Pääjärvi Lander Moe Erixson Jonsson
Vad jag hört så är det spikatatt Jonte lämnar oss nästa säs ?
Vet inte vad jag ska tro , ve nån något , iofs drar han en del län och ännu mer nu när han ska ha för skadan (fösäkrings osv) , men han kan ju få ett superår nästa säs , och kanske blir lite kjenis med Challe ....
Mackelito: Det sista jag hört var från någon intervju då han sa att han kommer spela en säsong till men kommer inte använda hans +1 år utan vill då lämna, men sådant kan ju ändras om han får en mycket bra säsong nästa år!
Precis en vecka sedan satt Jonte i canal + studion mot Frölunda och han sa själv att det är TIK som gäller framöver så andra rykten är bara att slänga i soptunnan.
Hahl Bundy: Jo ja läste de ja åxå.. Men Timrå borde ju skriva med Kokko för han har varit Timrås bästa spelare i år.. Sen så ska dom skriva me Koskinen åxå men inte som spelare. Typ pådrivare eller nå annat jobb inom laget..
låt oss säga att det blir ett bra slutspel och flera av våra spelare får till det riktigt bra intresset från NHL ökar och (vilket gud förbjude) vi mister Hahl,Pyörälä,Regin och sedan lämnar Hedström som vissa elaka rykten säger-vi har då en lovad sportchef som tillträder först efter säsongen Jag ryser vid blotta tanken,hoppas verkligen tentaklerna är ute ifall,ifall
nej förresten, det skulle inte kunna drabba ens oss-eller
är jag den enda? som blir glad om Koskinen spelar ett år till,ser hellre honom än många andra elitseriebackar.inte snabbast och ej heller skickligast men han är ju våran.
actionleif: Ett tråkigt men väntat besked, efter vad vi fick höra TJ säga på mötet i onsdags. Bara att tacka för den tid som varit. Så länge som Kalle varit hel har han varit en av de stabilare defensiva backar vi haft på den här nivån.
Uddan: Läste du inte texten? Det vill dom visst göra iom att dom erbjudit honom ett 1-årskontrakt. Det är han själv som flyttar p.g.a familjesituationen.
Dream Team: Jo men inte som spelare tänkte jag..Sen så vet ja att de är för barnen han å frun tänker på.. Tänkte ju åka hem redan ifjol för barnens skull..
spud: Haha ja förstår de..Dom är redan radioaktivt skadad..Så de va lika bra att stanna annars så blir dom mobbad för att inte se ut som alla andra modoiter...
actionleif: Jo men han känner att han inte pallar att spela mer..Och var nog rätt säker på att inte få nåt jobb inom TIK.. Då var de nog lika bra att flytta hem å jobba där..
spud: Kalle har bott i Timrå i sex år nu. Vill han avsluta karriären i Finland så får han göra det. Det är ju ganska många spelare som vill avsluta i sitt hemland.
spud: Klart skröder vill spela i modo.... inget annat lag skulle tillåta så mycket filmningar... Men eftersom modo har en egen regissör när det gäller sånt så passar han bra in i deras organisation. Sundström har gnällt efter varje avblåsning i 15 år och skröder har mer snö innanför damaskerna efter varje byte än någon annan.
spud: Din okunskap gläder oss. Det blir så mycket enklare att likställa ditt sedvanliga dravel med luft. Gävle var dock ingen bra ort att bo på för 22 år sedan.
spud: Att Koskinen nu drar över är tråkigt då han varit i det stora hela både hel och bra denna säsong, frågan är dock om han skulle kunna hålla samma standard.
Tomas Skogs däremot är en spännande back som har + 12 i plus/minus statestiken, har är lagd åt det deffensiva spelet och är snabb. Om han kommer kommer han deffinitivt fýlla luckan efter Koskinen.
Han har rätt ålder är bra i ett lag som ligger i botten av tabellen, Nä Skogs tror jag på och vi ska inte dra alla som spelar i Mora över en kam han har dessutom gjort mål för svenska landslaget denna säsong.