är jag den enda? som blir glad om Koskinen spelar ett år till,ser hellre honom än många andra elitseriebackar.inte snabbast och ej heller skickligast men han är ju våran.
låt oss säga att det blir ett bra slutspel och flera av våra spelare får till det riktigt bra intresset från NHL ökar och (vilket gud förbjude) vi mister Hahl,Pyörälä,Regin och sedan lämnar Hedström som vissa elaka rykten säger-vi har då en lovad sportchef som tillträder först efter säsongen Jag ryser vid blotta tanken,hoppas verkligen tentaklerna är ute ifall,ifall
nej förresten, det skulle inte kunna drabba ens oss-eller
Hahl Bundy: Jo ja läste de ja åxå.. Men Timrå borde ju skriva med Kokko för han har varit Timrås bästa spelare i år.. Sen så ska dom skriva me Koskinen åxå men inte som spelare. Typ pådrivare eller nå annat jobb inom laget..
Precis en vecka sedan satt Jonte i canal + studion mot Frölunda och han sa själv att det är TIK som gäller framöver så andra rykten är bara att slänga i soptunnan.
Mackelito: Det sista jag hört var från någon intervju då han sa att han kommer spela en säsong till men kommer inte använda hans +1 år utan vill då lämna, men sådant kan ju ändras om han får en mycket bra säsong nästa år!
Vad jag hört så är det spikatatt Jonte lämnar oss nästa säs ?
Vet inte vad jag ska tro , ve nån något , iofs drar han en del län och ännu mer nu när han ska ha för skadan (fösäkrings osv) , men han kan ju få ett superår nästa säs , och kanske blir lite kjenis med Challe ....
Jag har gått och tänkt lite på näsat säsongs trupp, om att det inte kommer in några nya killar alls nästan.
Vi hoppas nu att Regin gör en bra avslutning på säsongen och en enorm insats i slutspelet, men väljer att att stanna, och att Hahl också väljer att stanna. Detta innebär att ingen ny forward kommer pressenteras för nästa säsong. Äntligen får vi lite kontinuitet i laget där alla känner alla redan innan försäsongen, inge kommer behöva spela in sig i laget. Denna förutsättning leder till att laget kommer vara bra samspelta till nästa säsong. Och de som redan finns i laget känner ett större förtroende och kommer lyfta sig. Jag tror mycket på Sundh och Svensson nästa säsong.
I Backar har vi en bra stomme där vi kommer att ersätta Sanny endast om Kokko och Koskinen väljer att stanna, och här ska en offesniv back in. Denna back med Moes talang kommer innebära att Timrå kommer ha två offensiva förmågor till nästa säsong.
Backe börja hitta storformen och det gör han i rättans tid. Att han ska krita på en längre kontrakt kommer för honom också innebära en bekräftelse på att klubbledningen tror på honom och hans självförtroende kommer sjukta i höjden se redan nu då de är in förhandling, verkar Backe redan storm trivas.
Nä nästa säsong verkar bli intressant där dessa killar kommer visa sin rätta potensial
E Andersson Sundh Svensson Pääjärvi Lander Moe Erixson Jonsson
stoff: Vad jag vet var han högt ansedd i finska ligan, vilket borde innebära att det inte är en alltför dålig spelare.
Sedan får jag känslan av att vissas motvilja grundas i att han för tillfället spelar i Mora. Antagligen hade Järventie uppfattas mer "exotisk" om han spelat i finska ligan.
Och givetvis ska vi värva Simons, och Anders Nilsson med för den delen ;)
arne19695: Roligare om man verkligen älskar en klubb, eller som en själv jag är född och uppvuxen i Timrå och har även spelat hockey i klubben, du måste väl hålla på något lag mer än de andra ?
Pätr: Den ende intressante moringen är norsken. Men han blir nog svår att få hit. Han står nog högt upp på listan hos alla ES-klubbar. Inkl. Frölunda Linköping o HV.
Uddan: Nej, Barry Ritcher känns inte som rätt man för Timrå, alldeles för gammal i mina ögon. Dessutom ser jag med viss skepsis på transatlanter, med tanke på utfallen av tidigare värvningar. Manderville var visserligen bra, men Jinman, Sloan och Derouville var alla katastrofer.
Däremot tycker jag att man skulle överväga att försöka knycka Järventie från Mora, som ersättare för Koskinen (som antagligen försvinner efter den här säsongen).
Janken:helt rätt val av spelare som skulle passa in mycket bra i Timrå IK!Ryssland - Sverige i LG Hockey Game Globen var han otroligt jobbig för Ryssarna.frågan är vad sitter han med för kontrakt!Ta hit han upp med slantarna Timrå...:)
Pätr: Har också hört detta....vad gäller Jonte blir jag inte förvånad om han försvinner inför nästa säsong. Men jag är inte säker på att Månsson är rätt kille att ersätta. Måste säga att jag som många andra hänger upp mig en hel del på hans personlighet, åtminstone om allt stämmer som man via media och rykten i t.ex. BIF-boken tagit del av. Jag tror att det är nästintill minstlika viktigt att de spelare vi får hit funkar socialt också och som Njurundabo kan jag säga att snacket kring Månssons personlighet inte är direkt smickrande....
bäver: Skit... Om det nu är sant, för det skrivs en hel del som inte blir sanning just nu. Det är väl ingen svår koppling att sätta ihop lerner med Saravo utan att det finns nån större sanning bakom.
Men Saravo hade varit ett mycket bra nyförvärv i Timrå nästa år. Får se vart han hamnar, för Luleå tror jag inte att det kommer bli.
250kg kärlek: "Vi har ett gäng bra spelare, som underpresterar. Hahl, Tenkrat, Pyörälä har inte alls visat vad de kan. Måhända beror det på avsaknaden av fler framstående spelare. Men jag anser att dessa spelare ska visa mer kampvilja, mer jävlaranamma, än de gjort."
250kg kärlek: Jag vidhåller - med Kenta som tränare hade vi mer ödmjukhet och attityd inför uppgiften. Det har dock blivit mycket bättre med detta sedan flera av stjärnspelarna vart skadade... Nuförtiden kämpar vi som djur, hela tiden/hela matcherna! Vad man höll på med när man släppte 4-1 ledningar borta mot både Luleå och Mora kan jag inte svara på. Bedrövligt var det i alla fall!
Men samtidigt ger jag Challe godkänt som tränare, även om jag alltför oftast saknat farten och fläkten samt offensivlustan vi hade under Kentas ledning. Men även det har blivit bättre sedan flera av stjärnspelarna vart skadade...
Kevin O Shea: Kommer inte ihåg exakt men det står i min blogg som jag inte kommer åt härifrån jobbet... Det var typ någonting om att Rådbjer skulle varit hemma och skött om frun istället för att vara här och skämma ut sig... Han fick ett miscontuct och sen frågade Rådbjer vad han sa... Tenkrat upprepade sig en gång till, iaf enligt det jag hörde under matchen...