1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602124 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
lungan: Aha, okej. Då är jag på det klara med vad du menar. Men precis som andyo säger lär vi väl behöva en ordentlig center om Hahl sticker?

Tallen: Jo det vet jag de där om Micke, men vad jag undrar är var du fått ryktet om Tjecken från?

Tallen: Beranek? haha, det var ett roligt skämt.

RocknRolf2: Jag tror inte att Tallen har koll på datumet, första april har väl redan varit?

Jensen_12: Eller hur. Det gör mig dock mer oroad att Skarin nämner att Hahl försvinner. Är det så illa att vi tappar Hahl och eventuellt Regin så måste det till en storsatsning på centersidan. Frågan är bara vilka som vore vettiga/möjliga att värva...

Såg Skoghs bli bortfintad precis så Malmö gjorde mål, såg inte så jävla bra ut direkt, i en sådan match!!!

MB: Skogs är en bra back, men vi får inte ha någon övertro på killen. Det krävs ytterligare två bra backnamn, varav en riktig stjärna.

RocknRolf2: Det är just det jag inte fattar hur vi ska göra, det lär ju inte finnas så värst många likvärdiga centrar som Hahl och Regin på marknaden, och som vi dessutom har en realistisk möjlighet att värva.

Känns som att vi måste behålla i alla fall en av dom.

RocknRolf2: Hmm, men som back får du inte gå på sådan fint som Söderbergh gjorde, spec i Moras läge nu och om du ska spela i ES, var väldigt billigt.

Måste till skridskostarka, spel och passkickliga backar med ett jävla skott, så att vi inte blir fast i egen zon som vi blev gång efter annan i år. Finns dom?

MB: Han kanske har tankarna på annat håll.. ;)

andyo: Det finns några skapliga i finska ligan som inte har kontrakt; Tommi Santala, Kim Hirsovich, Mattias Loppi, Michal Bros. Timrå har ju bra rykte där

MB: Så länge han inte går bort sig i Timrå så. Skogs har väl varit Moras bäste back under säsongen

RocknRolf2: Är någon av dessa herrar en värdig ersättare till den Riku Hahl eller Regin varit iår? Både prestations- och lönemässigt.

andyo: Vet inte, men de är i alla fall att betrakta som finska toppspelare.

RocknRolf2: Jag ska villigt erkänna att jag inte har sådan jättekoll på honom totalt över säsongen, men satte kaffet i fel strupe när jag såg målet och vilken back som var i sitiuationen.

Rögle leder. Nu är det nog skitnödigt värre i Gävle. Jag hatar dock Rögle sedan den där matchen -96, men jag gillar ju inte direkt Brynäs heller.

RocknRolf2: Kom igen Rögle! Ner med anrika skitlag i allsvenskan bara!(läs brynäs)

andyo: Och Mora lyckas med konststycket att tappa 4-1-ledning mot Malmö. Men så är ju Mora i grund och botten en skitklubb som hör hemma i allsvenskan

RocknRolf2: Och Mora..ledde med 4-1 MIF kvitterat nu efter tokbjudningar, man har det ganska bra trots allt, man hade fan gått bärserk i hallen med sådant spel....

Richard Jackman 4-4 Leksands IF

Jackman bankar in den i pp för Leksand. Ta hit han!

TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA!!! :)

RocknRolf2: Jo egentligen så. Elitserien hade väl mått bäst av att Malmö och Leksand gick upp, även om jag hatar Malmö nästan lika mycket som brynäs. Har så starka minnen när Malmö sist var i elitserien, vilket jävla skitlag det var, bara grishockey rakt igenom. Nu kanske de kan bli ett lag som verkligen spelar ishockey, och höjer kvaliten på serien.

Men egentligen borde man ju hoppas på Rögle och typ Bofors eller nått liknande, gynnar väl Timrå i det stora hela skulle jag tro.

RocknRolf2: Nej , tyvär blir det inte så , ETT AV DET TVÅ BRA BACKNAMNEN är ingen större än skogs , sen kan den andra braa backen bli skrbek , och den stora talangen oliver ekman larsson , då blir våran backbesättning underbar , detta är det Tomas Johansson har sagt , i dagens ST står det t.e.x att Skogs och Skrbek är det två klassbackarna som ska ersätta Kokko Koskinen och Sanny , tråkigt men sant.....

Mackelito: Men varför inte våga satsa för att kunna gå hela vägen då höjs ju ekonomin hur mycket som helst.

Våga köpa dyra men bra spelare!!

Mackelito: Men varför inte våga satsa för att kunna gå hela vägen då höjs ju ekonomin hur mycket som helst.

Våga köpa dyra men bra spelare!!

RocknRolf2: Hm..Skoghs gjorde en grann uppåkning nu 5-4 pga av honom....

Mackelito: I så fall är det den mest patetiska satsningen som skådats i modern tid. Men det har jag svårt att tro. Tror man tar in två etablerade utöver Skogs. Det är det minsta man kan göra, Marttinen försvann ju oersatt från den här säsongens uppsättning

MB: Sänts matchen i så fall på vilken kanal?

Jacksson 71: TV4+

MB: Okej tack.

MB: Nu kan alla lag utom Västerås kliva upp i finrummet.

epa: Ja, bara LIF inte kommer upp, är jag nöjd!

Är det någon som har någon koll på Modins kontrakt??
Timrå borde väll vara hans första val i sverige.

RocknRolf2: Om man läst vad TJ uttalat sig i tidningarna om så handlar det om två etablerade backar plus en talangfull, typ en 16 åring som Mylläri eller Ekman-Larsson. Lägg därtill Moe och Erixon som ska få slåss om en ordinarie tröja på tre backpar. Jag skulle inte tacka nej till åtta + talang men verkar till att börja med bli sju + talang.

Hahl har inte signat för Columbus.

Hedström kommer att spela med TIK i höst.

Backlund blir kvar i minst två säsonger.

Micke Andersson är vår nya sportchef.

Skogs är klar och kontraktet är på två år.

Skrbek är het, men definitivt inte hetast.

Frella: I så fall får vi alltså:

Styf - ny

Skogs - Robin Jonsson

Lotvonen - Moe/Erixon

7:e back Moe/Erixon

+ talang.

Ja, det känns ju verkligen stabilt. En sådan ytterst dumsnål satsning kommer stå laget dyrt sportsligt sett.

Ambroo: Jag tror Micke Andersson kan bli riktigt lyckad i Timrå.

Han gjorde ju ett bra jobb dom här säsongen i Björklöven:)

RocknRolf2: Njae, ungefär likvärdigt med årets uppsättning, om inte bättre. Jag både tror och hoppas på en kanon i första.

Jacksson 71: har svårt att se honom fixa några guldkorn i t.ex. Finland och över atlanten

Ambroo: Betydligt sämre skulle jag säga. Alla såg vad Lotvonen gick för när det drog ihop sig, och det verkar cirkulera en stor övertro på Robin Jonsson. Dessutom har både Moe och Erixon långt kvar innan de platsar på 6 backar i ett elitserietopplag.

Ambroo: Och värvar man bara två backar så ger man alltså fan i att ersätta Marttinen, som ju skulle vara den här säsongens ess-värvning.
Marttinen, Koskinen, Kokko och Sanny ut - och Skogs + okänd + fjunis in. Hur går den ekvationen ihop? Dessutom var ju redan backsidan långa stunder svaga länken i laget

RocknRolf2: Vi vill ha en pp-back men kan denna backuppställning ersätta Sannys och Kalles boxplay? Jag är bekymrad.

Jacksson 71: jasså det gjorde han? Själv bor jag ju häruppe i Löven stan å kan därför säga att merparten här INTE är av samma åsikt

T T: Skogs har varit viktigaste backen för Mora i BP iaf...

andyo: Ne jag tror inte han kommer visa samma skickliget som Nubben hade när det gäller att värva.
Men jag tror att han kan visa lite kunskaper när det gäller att värva spelare.

Tycho: Och i power play. Och i fem mot fem. Osv... ;)

T T: Du menar att det säger hur dåliga Mora är... ;P

RocknRolf2: Styf är hjärtat i navet nu då Sanny lämnat och han lär inte bli sämre med lite mer ansvar. Jonsson visade med eftertryck i slutspelet att han har de kvaliteter som man hoppades på och han lär heller inte bli sämre nu när han hittat sin plats utanför isen också. Moe/Erixon har alla förutsättningar för att ta en helt ordinarie tröja och där tror jag väldigt mycket på Erixon i första hand.

När det gäller Lotvonen så håller jag definitivt med, men vad är det som säger att han är gjuten på sex backar kommande säsong då? Skogs är all-round. Han har bra förstapass och en riktigt fin skridskoåkning. Dessutom så känns +11 i Mora helt ok. Sen tror och hoppas jag som sagt på en riktig kanon och skulle vi dessutom få in någon av "fjunisarna" utifrån så tycker iaf jag att det ser riktig fint ut.

RocknRolf2: Hur kan man ersätta någon som knappat fanns från början? Får vi en en 25 minutare av rätta virket så kommer han att ersätta såväl Sanny som Marttinen.

« · 1025302 · »