Liten annan vinkling på Micke som ny sportC i Timrå.
Citat: - Jag vet inte om det är allvarligt menat eller inte från deras sida. Det kan vara fler kandidater som är aktuella, kanske har de redan klart med någon, säger han. (Micke alltså).
Bergius: Ja den som finns kvar är väll Stillman från HV71, annars är det väll en gammal scout som kommer tillträda posten. Det skulle inte vara helt fel, en person som rest runt och sett mycket från alla möjliga länder, vilket en scout har gjort.
Nä, vi får se helt enkelt kanske blir Robban Carlsson eller Sjödin också.
Abron: mm precis.. vet inte hur många veckor det gått nu som man fått höra att "sportchefen ska presenteras på måndag" etc.
Men man förstår ju varför dom har svårt att hitta just nu. Att komma in som sportchef just nu innebär lite mer än 40h jobb i veckan, fruktansvärt mycket slit. Sedan om man misslyckas blir man sågad efter 3 sekunder som leder till att man kanske inte är så värst attraktiv på marknaden efter.
Vad roligt det är att spekulera! Arto B å Calle J tror jag mer är en önskedröm....Boustedt (Tommy) vad gör han nuförtin? fortfarande anställd av förbundet lr? Vore det ngt?
Annars är ju alltid Boorken ledig nästa säsong =p. Minns att det var nära att han hamnade här en gång i tiden, men vi tog Peo istället (tack å lov)
andyo: Ja, han hade varit kul att ha. Han verkar gilla Timrå också, eller har jag fått allt om bakfoten? Nä, han vet nog vad han sysslar med och skulle nog våga ta in någon/några grisiga spelare av Ledin kaliber.
T T: Calle Johansson kan bra mycket mer än att sitta i Canal + Sport och få varenda kille som kommenterat hockey att framstå som idioter. Jag vet inte hur många NHL-matcher han har i bagaget, han har varit andretränare i Frölunda, han kan det här med ishockey och jag tror i alla fall han inte skulle göra nått sämre jobb än nån kille som mikael andersson eller fredrik andersson, jag tror t.o.m han skulle lyckas bättre.
Att båda har fina spelarkarriärer känner vi alla till. Jag säger varken bu eller bä om någon av dem. Jag menar bara att det är lätt att låta sig förföras av tv-personligheter. Se bara på hur många som vill ha Wikegård till allt möjligt.
Simmalugnt: Läste en artikel om att gamarna flyger över Läckerolarena. Hur är det med Månsson är han fortfarande aktuell ? Vilka andra spelare skulle vara aktuella om Brynäs ev åker ur ? Man kan ju inte låta bli att undra hur Brendel o Tenkrat skulle funka tillsammans
Jag känner en viss oro över Timrå IK anno 08/09. Hahl? Regin? Nån klass Back? Vilken "mupp" får vi som sportchef då alla som figurerar i Tidningarna tackar nej på löpande band? Vad kommer att hända? Till råga på allt ska Jimmy lägga ner sitt engagemang inom Supp.klubben.
Månsson är bland de sista jag vill se i Timråtröjan, en träningsskygg målsumpare av rang som hellre går på krogen super sig rak och hamnar i slagsmål än stannar en timme extra i gymmet, när han överhuvudtaget går dit det vill säga..
Som sagt en kille med klara attitydproblem som missar öppet mål i avgörande lägen är INTE vad vi behöver.
Känner förövrigt Brynäsare som erbjudit sig att betala tågbiljetten bara vi tar emot honom.
Det är April. Ingen anledning till oro. Vi får säkert ihop en bra trupp. Det är i November när halva truppen blivit långtidsskadad som du ska börja oroa dig.
Simmalugnt: Apropå Brynäs, det skrivs i deras gb om den viktigaste matchen i Brynäs historia nästa omgång. Så alla guldmatcher tidigare är inte på långt när lika viktig som en ks match? Intressant. Undrar vilket av gulden man är villig att offra för att slippa denna situation? Visst ja det kan man ju inte, man kan inte leva på gamla meriter.
Min förhoppning från i sept om att Brynäs gör en Leksand lever fortfarande. Ska man skratta eller gråta? Jag väljer en axelryckning. Fast det vore kul att få rätt för en gångs skull även om det är på Brynäs bekostnad.
Hahl Bundy: Jag tror att BIF inte syns i ES på minst 3 år om de åker ur nu... Ändras inte uppbyggnaden i klubben kan det ta SAIK-år innan de är tillbaks...
Det är rent sagt åt helvete! Helt oacceptabelt, oavsett religion, hudfärg, supporter för ett annat lag, är helt ovidkommande. Man går dit för att njuta av idrotten och fördriva några timmar på att göra det man gillar.