Blizzard: Haha. Helt galen avslutning. Sjukt spännande. Bra hockey på tv4-sport också. Gudars vad jag är glad att jag inte håller på nått av Rögle, Mora eller Malmö. Huvva!
RocknRolf2: hat kärlek är den bästa kärleken :) närå men herregud malmö vem vill ha upp dom ?? och nu när Bif gick upp måste ja få trösta mig med något
Blizzard: Jaha, jag är ungefär lika nervös som när jag går och handlar. Eller tvättar eller diskar eller nåt annat spännande. Det är bara Timrå som kan skapa riktigt nerv i min hockeytillvaro. På avlägsen andraplats är väl i så fall landslaget...
Uno Gordon: Jag har varit i Mora flera gånger. Men det var innan elitserietiden. Sedan dess har jag inte haft nån anledning att besöka det skitstället. Jag skrattar även gott över det faktum att de nu med rätta är i allsvenskan igen
General_Moisio: FAN! Inatt skulle man vart i Skåne och Ängelholm och druckit bärs med fansen. Jag har ju haft förmånen att dra på mig en AIA-grön konstellation.
JAG älskar när underdogsen skräller och gör det omöjliga. Som Timrå IK 99/00. Jag fick ståpäls när jag hörde Rögleklacken. Det var som i fornstora dar.
Grattis Ängelholm - det här är ni väl värda och långnäsa åt Malmö och Mora! Tack för underhållningen! Micke Gath forever in my heart! Vilken kille!
Anonymous: Ska jag behöva motivera varför jag gillar Timrå mer än Mora också? Jag bryr mig egentligen inte ett skvatt om kvalserielagen så därför finner jag det rätt märkligt att man måste stå tills svars för att man dissar ett lag som Ängelholms-Rögle. Dessutom finner jag det aningen motbjudande att folk jublar så att dem gör i brallan över det laget här
RocknRolf2: älskar timrå !! inget anant är något!! det är just därför man bryr sig om KS man vill vell sitt lags bästa eller?? då tar jag rögla alla dar i veckan än j*vla malmö!! korta väg, mindre spelar budget osv.
Uno Gordon: Man kan inte annat än imponeras av Rögle som förening, man tappar 14 spelare men med en mycket stram budget får man ihop ett es lag, så jävla imponerande !!!
Blizzard: Jo, jag räknar lugnt med att Timrå gör köttfärs av detta Rögle, som sannolikt (och förhoppningsvis) kommer överskatta det här laget och därmed få ordentligt med pisk i Elitserien. Kvalserien har cup-karaktär. Det är en annan sak med 55 omgångars grundspel...
Det negativa med Rögle i ES är att Rögle känns precis som det Mora var, ett felplacerat allsvenskt lag!
RocknRolf2: Nu skrev du "skitstället" då utgick jag från att du menade ort och inte lag.
För mig så betyder det jättemycket att inte Malmö gick upp då de skulle utgöra ännu en förening som skulle ha bättre ekonomi, eller i alla fall bättre förutsättningar till en sådan än Timrå i elitserien. Bättre ekonomi ger att de skulle kunna ta spelare, konkurrera om spelare, och fixa sig en bra förutsättning för avancemang i en elitserien.