Tycker de e positivt att vi tar personer från regionen men vi får se hur de går. Tänker varken hylla eller såga just nu. Alldeles för tidigt för detta.
General_Moisio: Klart att det är för tidigt att hylla eller såga. De har ju knappt tillträtt sina befattningar ännu och lär ju knappast ha hunnit sätta någon prägel.
Men jag tror definitivt inte att de kommer göra bort sig. Men det är klart att de obönhörligen kommer att jämnföras med Nubben. Och uteblir den omedelbara succén så kommer det bli ett jävla liv i holken och det kommer att gapas krav på deras avgångar.
Heleniz: Eller varför inte klassikern "Stjäert of Hockey". Apropå den nya sportchefsduon, så ska det bli intressant att se om de kan lyckas. Det låter lite som en nödlösning med tanke på att flera stycken har tackat nej. Smart drag att ta med robban på ett hörn för han kräver nog inte särskilt mycket betalt och kan säkert välbehövligt tycka till om andra spelare han lirat mot.
"Grattis Stefan och Robban"... Märkligt att den tråden inte e skapad...
Härligt Robban, Timrå IK är ju de bästa...
Grattis Stefan... Välkommen till verkligheten och jag bara hoppas att du har skapat dig ett grymt kontaktnät under pryotiden i Sundsvall Hockey. för det lär du behöva när du nu ska ut och rekrytera...
Med ditt grymma kontaktnät och större budget så få du enligt mig fixa...
Timrå IK blir till nästa säsong av med rutin i form av sävliga fyrtorn i backlinjen... -Tänk nu snabba och spelskickliga ersättare, typ Åkerman fast 10 år yngre, gärna två sådana... -Tänk även Aki-Pettri Berg, en sådan typ behöver vi ALLTID... Sen vete fasen om det är Challes skalle det hänger på eller att vi saknar rätt spelartyper... Erik Andersson är rätt spelartyp för detta men vi behöver fler, kollar man på Lkpg och HV i SM-finalen så finner man att båda lagen har spelartyper i boxplay som är som bålgetingar när det gäller att stressa, de vinner pucken och skapar t.o.m målchanser. Timrå IK's box den har haft en tendens att bara krympa och krympa och måtståndarna etablerar bättre och bättre powerplay. - Tänk spelartyper för stress, eller kolla med Challes skalle...
Friman SR: Valet av Robert Carlsson blev för mig en positiv grej. Hade inte tänkt tanken. Men han personifierar ju laganda, energi, positivism, jävlar anamma och han har naturligtvis en bra koll på vad som händer inom hockeyn. Jag tror att det här blir bra!
Ambroo: Kan mycket väl passa TIK. Han har nog utvecklats under sina år i AHL. Offensiv back är vad TIK behöver. Tror Lars och Skogs skulle vara klockrena värvningar för TIK.
Nyförvärv Oscar Andersson (f), Troja/Ljungby Mathias Månsson (f), Brynäs IF Anders Bastiansen (f), Mora IK Pekka Saravo (b), Luleå HF Tomas Skogs (b), Mora IK Pavel Skrbek (b), Luleå HF Richard Lintner (b), Färjestad Oliver Ekman-Larsson (b), Tingsryd Anton Mylläri (b), Västerås
Hahl Bundy: Varför släppte vi han till HV ? Var det något med att Timrå var säker på att han skulle få NHL kontrakt men nobbade och spela i HV eller hur kom det sig att vi släppte han`?
Robban: Ja visst var det väl så? Och när det blev klart att han skulle stanna i Sverige så hade TIK redan fyllt sin trupp och man hade heller inte plats för honom i lönebudgeten.
Mathias: skogs är väl inget rykte.. läste en intervju med han där han sa att det ska bli en utmaning att spela i timrå... så det måste väl vara ganska klart
Jonas Holos - Intresse Teemu Aalto - LHC Mikko Lehtonen - Icke Anssi Salmela - Knappast Pavel Skrbek - Tveksamt Tomas Skogs - Klar Oliver Ekman Larsson - Troligen Anton Mylläri - Möjligen Oscar Andersson - Nej Mathias Månsson - Avskriven Anders Bastiansen - Svalt Pekka Saravo - LHC Richard Lintner - Hörsägen
Ambroo: Han bevisade ju att de är skillnad på sm liigan och ES när han var här och som du säger så gör de inget att han inte kommer hit igen, men Mikko Lehtonen i Kärpät är jag mer nyfiken på, är de inget namn för Timrå ?
"Carlsson nickar instämmande. – När jag kom som blyg och lite vilsen kille från Uppsala 1997 var ”Linkan” en av de stora ledarna i laget. Han betydde mycket för mig då och nu ska det bli kul att få jobba tillsammans"
Låter lite som en brandstationsingress till NileCity...