Ambroo: Jag förstår mycket väl vad du menar. Kanske Ekman-Larsson gick till LIF där han förmodligen blivit lovad en ord. backplats/mkt istid??
Vi får väl se om Mylläri är "beredd" att slåss för sin plats i ES, eller om han väljer ett annat alternativ där han erbjuds mkt istid.
Sen blir man en aning mörkrädd när man ser vilken lön Lars Jonsson får. Om man jämför SAIK:s erbjudande på 200 000/mån för att få hem Åkerman så bleknar "jättelönen" väldigt mkt.
Ja ja, BIF har säkert råd nu när man blev av med Angells kostnad.
ang. Lars Jonsson det är väl lika bra att han är skadad i en annan klubb än vår ,vad jag har förstått så har det vart mycket sånt för honom där borta.Nej nu är det nya tider friska hela och utan en dag på skadekontot,det är vad vi behöver.Vill inte ha nån mer skadesäsong och behöva säga tänk om den och den varit frisk då......det är inge´ kul!
Tikinmyheart: mörkrädd? 6 miljoner på två år ger väl en lön på cirkus 250 000 kronor? inga hästlängder från saiks erbjudande på åkerman där inte...Hahl får väl lika mycket/mer ?
ralus: Ja dryga tvåhundring var väl förväntat ändå? Hahls erbjudande ligger nog snarare i 300-klassen... Hur som helst så finns det inte många i Sverige av LJ:s sort så det är bara till att gratulera Brynäs.
Snoop: Att det är lugnt på färvar fronten vad det gäller forwards fattar man men vad händer på backsidan, det är ju knäpp tyst.
Man börjar ju undra lite
När nu även Jonsson är borta ur leken, hur bra kommer våran backuppsättning att bli?
Våra nya sportchefer måste börja rör på sig. och sedan bör vi bedömma om vi bygger för SM-guld redan nästa säsong eller om vi bygger för ett slutspel?
Hur mycket pengar har föreningen och vad är målsättningen.
Av vad man kan tyda fån Challe är man inte nöjd med en säsong förrens guldet är bärjat, detta bör innebära att man med honom som tränare satsar på guld varje år.
Nä ett riktigt kalas klipp skulle vara av behov just nu.
Vi fick nej från Holös, det känns som han bara är en i raden av alla som tackat nej till Timrå.
Holös Jonsson Saravo Aalto Kokko
Ja vilka bra backar finns kvar egentligen.
Niskala??? Annsi Samlia eller vad han heter Miko Lethonen
jo vissa finns väll kvar men, det börjar sina.
eller spanar våra nya sportchefer efter spelare från andra ligor t.ex. ryssland, schwiets, eller AHL? sådan ligor man sj inte har koll på Man börjar undra för de som är free agents som är något att ha från Elitserien och finska ligan börjar bli knapra.
Kanske lika bra att gamla och satsa ungt med att fylla de två sista platserna med de lovande 91:orna.
För vi har ju 6 backar nu och vem vet Moe:s och Erixson kurva nästa säsong kanske går spikrakt uppåt.
lungan: Ja de finns inte så mycket backar, Niskala spelar bara för FBK i sverige och M Lehtonen ska ha för mycket deg och Anssi Salmela vet jag inte men jag skulle gärna se Salmela i Timrå IK.
Snoop: Alla de spelare du räknar upp kommer det bli om det inte redan är huggsexa om. Ryssland vill ha dem, Schweiz likaså och så letar även Frölunda backar - rykten går ju att en viss högerfattad back är på gång att lämna trots kontrakt.
Tycho: Va, Fan! Ska Styf lämna? Är det schwiezerfrancen som lockar - eller vad är det frågan om? Du skojar! -Han har väl nyss ritat på ett flerårskontrakt.
Vad fan är det med dom här Härnösandsborna - gäller inte flerårskontrakt för dom eller?
Tycho: Är det bara jag som tycker det känns ok att Lars Jonsson INTE hamnar här? jag tycker inte att han skall spela i TIK 2008/2009 nej jag tror att brynäs förköpt sig där, men det är ju som sagt marknaden som styr. Inse att Styf var faktiskt bättre än Jonsson den säsongen han var här, och ändå var det väl lockout året?
Vad gäller etablerade backar kan man konstatera att vi nog klarade oss mer än bra under lockoutsäsongen jämfört med många andra av våra konkurrenter. Se här:
D Teemu Aalto D Aki-Petteri Berg D Pär Styf D Sanny Lindström D Kalle Koskinen D Lars Jonsson D Johan Svedberg D Mats Hansson D Erik Tägtström D Johan Jonsson
Lars Jonsson hade som 22-åring fyra elitseriesäsonger med Leksand i ryggsäcken. En etablerad back abslout, som väl ändå hade mycket "lovande talang på väg upp" skrivet i sitt CV. Något han väl får höra fortfarande. Johan Svedberg var debutant i elitserien och blev en av rookiekandidaterna vid 24 års ålder. Mats Hansson var på inga sätt etablerad men spelade trots det 49 matcher och slutade på -3 i plus/minus. Tägtström och Jonsson spelade knappt nåt alls utan sökte väl mest lyckan hos Tunadalarna.
In alles hade vi alltså fem eller sex backar som på förhand kunde sägas höll godkänd elitserienivå. Detta beroende hur snäll man känner för att vara med Lasse Jonsson. Hos exempelvis laget från Ö-vik fanns nog ett par till på "etablerad-listan".
Skogs måste man kunna se som en ersättare till Kokko.
Koskinens plats borde kunna ersättas av Moe/Erixson, vilket borde innebära att man vill ersätta Sanny Lindström. Fast ersättaren ska även vara en bra PP-back? Detta får jag inte ihop.
Troligen kommer de två sista platserna fyllas med en yngre talang, samt en deffensivt bra back, typ Skrbek.
Men detta innebär att vi även nästa säsong står utan en enda spelande pp-back, hur tänker dom här?
Nä Moe och Erixson ska inte ersätta Koskinen utan hans plats ska tas av en spelande offensiv back.
Jag argumenterar där med om att man ska ersätta både Sanny och Koskinen och inte ta in någon lovande junior.
Vi har två unga killar som måste blomma ut först i Moe och Erixson innan vi kan satsa på fler frågetecken.
Dessa två har potetialen av att bli en nya Sanny i form av Erixson och en ny strålman i form av Moe. Men innan man vet något ska man inte chansa.
lungan: Jag vill ha Ossi, en riktig fetapå-back, kanske kan hjälpa Lotvonen fatta att han är stor, stark och ska inte släppa en jävel över bron med sin size!!!!
MB: Ja, han vore inte fel att se i Timrå men hur mycket vill en kille som väänänen ha?? Själv tycker jag man bored sattsa,som lungan sa Salmela och Väänänen då är jag nöjd men det är ju bara en dröm en så länge.
lungan: Vad är det för fel? Vad är det som är så svårt att förstå? TIK kommer att värva ytterligare två backar, på sin höjd, och det handlar då om en etablerad och en ungdom.
Dragan 2k: Alla de spelare du räknar upp kommer det bli om det inte redan är huggsexa om. Ryssland vill ha dem, Schweiz likaså och så letar även Frölunda backar - rykten går ju att en viss högerfattad back är på gång att lämna trots kontrakt.
Påpassliga HS-besökare har kanske sett det, annars kan ni se det nu. Timrålirarna har 25 dagar efter att ha blivit bortspelade ur slutspelet startat en ny säsong. Och det gick tufft till. Rubriken "Här tränar stjärnorna så de spyr" har faktiskt täckning ... Hör av er och berätta vad ni vill se mer från Timrålägret!
Vi får väl se om Mylläri är "beredd" att slåss för sin plats i ES, eller om han väljer ett annat alternativ där han erbjuds mkt istid.
Sen blir man en aning mörkrädd när man ser vilken lön Lars Jonsson får. Om man jämför SAIK:s erbjudande på 200 000/mån för att få hem Åkerman så bleknar "jättelönen" väldigt mkt.
Ja ja, BIF har säkert råd nu när man blev av med Angells kostnad.