1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602133 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Mathias: Hoppas på en förlängning där snarast då =-)

Äntligen ett besked av någon sort! Detroit Red Wings släpper sina rättigheter till Anton Axelsson. Därmed blir det inget NHL-kontrakt med den klubben. Däremot kan han draftas av en ny klubb till sommaren. Men han blir icke lagkompis med Zäta.

Nytt publikrekord :D se länk!

Dream Team: Det där länkade jag till igår om inte annat ;) Då från Expressen.

Mathias: Vad trevligt med ett nytt publikrekord. Nu får väl våra sponsorer räkna med att punga ut med mer pengar med tanke på all exponering dom får i riksmedia. En reklamplats på Timråtröjan ger ju riktigt mycket TV-tid.

Om uppgifterna att Andreas Karlsson värvas som förstacenter till Frölunda stämmer så borde det betyda att vi ligger närmast till hand ifall Riku Hahl stannar i Sverige.

Frazze: Det har varit närmast till hands hela tiden.

Spelschemat är spikat. Ingen Djurgården borta på en lördag tyvärr, kanske kan bli tågresa på någon annan i stället :) se länk för schemat

Mathias: visst börjar själva matchen 19:00 va? de är väl försnacka 18:30-19:00 `??

Blizzard: Matchen 19.00 försnack 18.30

Angående spelschemat:

Lördag 2008-10-18 16.00 Lindab Arena Rögle BK - Timrå IK

Knylan: Jag är på.

Ja som jag skrivit tidigare talar väldigt mycket för att både Hahl och Regin försvinner. Regin känns väldigt avlägsen, inte minst med tanke på att han kan tänka sig spela i AHL i något år.
Hahl kanske kan bli kvar, trots allt. Hans VM är väl inte särskilt bra vad jag hört och sett, än så länge. Han är inte tillräckligt bra helt enkelt på denna nivå. Därför borde det finnas stora chanser att han stannar kvar i TIK och utåt sett får vara stjärna i Elitserien istället för att dra till NHL och få det svårt ute på isen igen.

Men som sagt. Jag befarar fortfarande det värsta. Att båda försvinner.

Skarin: Hahl pallar visst på VM nivå där är du fel ute, saken är bara den att Finland har väldigt många duktiga centrar, och alla utom HAhl är väl från NHL och då blir de tufft.

Snoop: Sant, det har du rätt i.

Hahl passar betydligt bättre i en europeisk liga än i NHL. Internationellt i finska landslaget har han väl inte rosat marknaden direkt. Men han har självklart en annan roll där. I ur och skur är han ju faktiskt en defensiv center. En elitserie-center så att säga ;)

Skarin: Precis, sen är de klart man vill att de ska gå bra för honom men nu ser de ju inte ut o bli något vidare NHL kontrakt om han inte får visa upp sig något, så vitt ja vet spelar väl han och Pyörälä mest BP och bara lite grann i 5 mot 5.

Snoop: Ja. Deras coach matchar sitt lag hårt och mer NHL-likt.

Skarin: Ja precis, så de sk nog mycket till om Hahl och Pyrret sticker till NHL den här säsongen, eller hur ?

Ja, Skarin/Saida... Snoop och jag vill vet hur det blir med Hahl & Pyrret!

Är grymt imponerad av våra Landsgrannar i väst. 1-1 efter 2 perioder.
Stark.

RTS: Norge gör en kanoninsats och Rick NAsh gjorde nyligen 2-1, tungt mål som fan men Norge gör de jäkligt bra och de är kul o se.

Kongo: Kalla mig helst inte Saida.

Om Hahl blir kvar men inte Regin. Då tror jag tyvärr att det inte kommer värvas någon ersättare till Regin, en andracenter alltså. Då flyttar man nog upp Bagarn och värvar en tredje- eller fjärdecenter.

Vad tror du?

Skarin:
"Saida" var ingen pik mot dig, utan mot Snoop.

Jag tror att Timrå ligger bra till på båda. Vad som värvas som ersättning beror väl på vad som finns på marknaden; både av centrar och backar.
Just backsidan vore det kul om det blev nåt mer klart snart.

Kongo: Tog det inte som en pik på ett seriöst sett heller.

Vi har legat bra till att behålla båda hela tiden. Men alternativ 1 har ju varit NHL. Därför har jag haft känslan att båda mycket väl kan försvinna. Inte minst av vad jag hört. Den känslan står jag fast vid även om det borde finnas goda förhoppningar om att åtminstone få behålla Hahl.

Backsidan är ett kapitel för sig. Där måste det så klart in minst ett riktigt tungt namn. Och beroende på hur bra han är går det ju bara att spekulera kring, men backsidan känns osäker.

Skarin:
Det jag menar är att om Hahl drar med sitt rekordkontrakt frigörs pengar som kanske då till viss del läggs på backsidan. Så på så vis är allt samma "kapitel".

Kongo: Okay. Och det jag menade var om Regin drar, men att Hahl stannar. Då tror jag inte Regin ersätts. Då kan det mycket väl värvas en tredje- eller fjärdecenter istället.

Försvinner Hahl måste han så klart ersättas. Viss skillnad där alltså om det blir det motsatta scenariot, d.v.s. Hahl bort men Regin kvar. Det är min uppfattning i alla fall.

Skarin:
Precis, där delar jag din uppfattning.

Kimmo Kapanen ersätter Tarvainen, så lyder en rubrik på dagbladet.nu.Kimmo Kapanen gjorde ju nyligen klart att han lägger av och de verkar som att han flyttar till Timrå och blir målvaktstränare.

Snoop: vart sjutton ser du detta... vore bra om du länkade

Snoop: skulle inte kapanen bli målvaktstränare i kärpät?

Nu vil jag ha namn som skriver på, eller ska vi ett Luleå nästa år???

Snoop: Kimmo kapanen blir målvaktstränare i Kalpa.

MB: Verkar dött än så länge. Men de e väl så att dom avvaktar VM.. antagligen finns backen/backarna i spel där som ska värvas.

Har det skrivits om denna spelare tidigare? Han ska vara klar för er enligt sin gamla klubb:

www.eliteprospects.com/player.php?player=4613

Dragan 2k: Det gick snabbt att ersätta Regin.

Ja hoppas de blitt nå misstag med den där spelaren. Och hoppas att Ottowa lånar ut Regin till Timrå en säsong till..

T T: Men va fan. Det måste blivit nå`t fel i datan hos eliteprospect. Allvarligt va är detta?

Jesper Samuelsson från Vita Hästen uppges vara klar för Timrå IK.

Snoop: No shit, Sherlock! ;) That's exactly vad vi diskuterar.

Snoop: Samuelsson??? Aldrig hört talas om.
Stort steg från Div.1 till ES.

Det kan mycket väl bli som jag trodde alltså. D.v.s. att Regins ersättare blir en tredje- fjärdecenter.
Nu är ju inte Regin officiellt klar att lämna, men visst pekar det mesta på att det blir så här.

Sedan har det ju inte kommit något uttalande från Timrå IK än.

Lill-strimma: Brunnström all over agian! Ett nytt, oscoutat och fräscht namn. Perfekt. Kom inte Strålman från div1?

Kerstin_k: Precis, nej Strålman hade sista säsongen i Skövde i allsvenskan men innan den var han i DIV 1, men de här är ju en ung spelare som är för bra för div 1 och som nu kan ta ytterligare kliv, ska bli mycket intressant att följa.

Kerstin_k: Skövde gick upp i allsvenskan och efter den säsongen var han Timråit.

Kerstin_k: Jo, men jag blev så förvånad aldrig hört talas om honom. Hoppas att han är riktigt scoutad.

Dream Team: kul med lite nya namn...har gjort duktigt med med poäng iaf:)

Tikinmyheart: Hörru sportchefen!!!! Timrå IK spelar i ELITSERIEN och inte i allsvenskan eller Div 1 !!!!!

Här sitter vi och spekulerar om spelare från ES, AHL, Finska ligan mm, och du leverarar en center från Vita hästen. Va han för bra att värva till "katterna" eller har du glömt bort att du har bytt arbetsgivare.

Lill-strimma: Värvningen i sig tycker jag är helt perfekt. Men det är ju frågan om vilka intentioner föreningen har med den. Vad har man för planer för den här unga killen? Om man vet dom vet man också huruvida det är en bra eller dålig värvning. Magkänslan säger mig att man inte riktigt räknar med att han skall ersätta Regin. Johan Andersson andre center, brorsan som tredje och det här unga nytillskottet som fjärde?

Tikinmyheart: Hörru, chilla lite de här kan vara ett kap Timrå har gjort här, de är aldrig fel att värva talanger, vi har en mycket bra forwardssida och att få in en talang där är inte fel, bara de inte gör att våra 91:er får mindre istid förstås.

Alltså vad är detta? Var det inte backsidan som skulle förstärkas? har väldigt svårt att tänka mig att denna spelare ska kunna gå in och ersätta Regin. Hade hellre sett en namnkunnig spelare med rutin på den positionen ala Andreas Johansson... Jag hoppas denna okända spelare de nu hittat är riktigt riktigt bra för annars håller han ju inte på denna nivån. Eller att det står fel på eliteprospects och det är i J20 han ska spela.

Angell klar för HV71 nu...

« · 1037119 · »