1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601946 inlägg · 6212 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
mikenomad: Vart hittar du det?

mikenomad: Haha jag antar att det var rubriken till det här stycket du syftade på?:

Tikinmyheart: Tappar och tappar, dom släpper han för en fin summa pengar.

Snoop: Tänkte han hade någon klausul som de flesta andra har.

Ambroo: Just det stycket var det ja. Pinsamma återgivningar av ämnet "när jag mötte en kändis" betackar jag mig för. Att dessutom dra på så in i h-e och sätta en dylik rubrik på detta nonsens är falsk marknadsföring likt den "journalistik" som Hänt i veckan o liknande tidningar sysslar med.

mikenomad: Jag tycker att det var gulligt skrivet av supportern.

Fast Challes närmaste framtid är redan utstakad. Efter SM-guldet 2010 blir det en rockad mellan honom och Bengan.

Tycker att detta med Hahl, Regin känns oroväckande jobbigt.
OM, jag säger OM, dom sticker så blir det absolut inte lätt att hitta 2 klasscentrar i dagsläget.

Lehtonen får gärna signa, känns lite oroväckande där oxå faktiskt.

Take it easy säger några o det tycker jag väl att jag har gjort hittills, men inte blir jag lugnare för det.

Hahl Bundy: Håller med, väntan är jobbig som fan.

Hahl Bundy: Hörde en sak idag om Hahl av en som haft rätt om saker förut, att Hahl är överens med Frölunda om ett kontrakt om det inte blir Nhl, om det stämmer så vore det inte bra

berra: Skulle Hahl lämna Timrå för VF så är det första jag tänker på: Varför?

Han kommer nog inte tjäna allt för mycket mer i Frölunda, tror inte jag. Han har bra kompisar i Timrå. Frölunda är inget bättre lag än Timrå.

Det ända jag kan tänka mig är ett hot är just pengar, men jag tror inte Hahl är en sån människa.

Jensen_12: Håller med dig men blev orolig då jag fick höra det idag om det skulle stämma, Nubben vet väl vad han ska locka med

berra: I det här fallet håller jag nog Med Jimmy som har deklarerat å det kraftigaste en längre tid att Hahl INTE kommer att spela med VF. Eller?

Hahl Bundy: Man vet ju aldrig. Större under har ju skett... Först när ett kontrakt är signerat, oavsett med vilken klubb, får vi veta vart Hahl spelar nästa säsong.

Jag kommer att bli grymt besviken om han spelar för något annat ES-lag. Varför vet jag inte, men han känns liksom så mycket Timrå. Han känns som en spelare som inte hoppar omkring allt för mycket.

Men bara därför lär han väl inte spela för oss nå mer :(

Kerstin_k: Vad tror du jag blir då? Med mitt nick o allt :)

Hahl Bundy: Du får se till att Hahl stannar, eller flytta till Frölundas gästbok ;)

Hahl Bundy: Jag tror inte ens självaste Jimmy känner sig helt säker längre när det gäller TIK eller Frölunda för Riku Hahl.
Har hela tiden varit inne på samma spår som honom men har nu sakta men säkert blivit mer försiktig kring detta ämne. I nuläget känner jag mig nervös att Hahl faktiskt väljer VF före TIK. Det vore riktigt illa.

Jensen_12: "Det ända jag kan tänka mig är ett hot är just pengar, men jag tror inte Hahl är en sån människa".

Nej, jag tror inte heller att det handlar om enbart pengar även om det är en väsentlig del i det hela.
Jag tror att möjligheten att vinna något stort också lockar. Tyvärr för Timrås del känns det i dagsläget som om Frölunda har obegränsat med pengar inför den satsning man sagt sig göra (även om jag förmodar att man inte har obegränsat med slantar). För mig har Frölunda ekonomiskt mycket starkare muskler än Timrå. Det lär Nubben har påtalat i en eventuell förhandling med Hahl.

När dessutom Frölunda förlorar ruskigt duktig spelare blir jag än mer orolig. Jag tycker inte att detta bådar gott. Ryktena som går besitter säkert en hel del sanning. Tyvärr.

250kg kärlek: Jag tror Du är rätt ute...Frölunda med 11-12000 på matcherna kan utan tvivel lägga ett högre bud än Tik...

storstaden kanske lockar Riku med fru...lägenheten här uppsagd kan ju tyda på detsamma o Uffe Dahlen kanske känns spännande som ny tränare...tyvärr lär inte Nubben kunna säga till sin arbetsgivare låt bli Riku H. låt Tik ta honom...

250kg kärlek: Skulle Hahl välja Frölunda så tycker jag han visar att det inte är någon att bygga vidare på.
Han har ju själv berättat att han trivs förträffligt i Timrå, Timrå var grymt schystt mot mig när jag var skadad med mera med mera har han ju påtalat.
Han vet att han får spela med sina landsvänner av bästa klass och att han fullt förtoende hos Timrå.

Väljer han Frölunda får han ta över Fagemos silvermynt.
Och jag kommer att bua ut honom varje gång han rör pucken.

Tyvärr fick Nubben som han ville verkar det som.....

Tragiskt att detta sker, men sån här är hockeyn nuförtiden :(

MixMasterMike: Mmm, så är det nog tyvärr.

Grymmt DÅLIGT!!!

RTS: Och ny adress blir med 99,9% säkerhet...Frölunda.
Usch!

Tycker även det är lågt av Nubben, om han nu väljer Frölunda.

RTS: Verkligen.

RTS: Men vad skall Nubben göra?? Inte sköta sitt nya jobb att se till att VFHC för bästa möjliga lag. Jag tycker att moralen borde vara så men tyvärr styr pengarna och chansen att få lite glanstid i tidningarna...

Piss var ordet :(

Nu önskar jag att arenan aldrig blivit byggd och att TIK aldrig gått upp i ES och att Zäta var 18 igen och forsade fram över isen och att..... Bakåtsträvare jag?? Inte.... ;)

KS blir extra nervöst 2009 då :( Är nog mest besviken på Nubben jag, om Riku blir erbjuden en högre lön så förstår jag honom men det är Nubben som erbjudit honom den lönen.

Då får man hoppas at Frölunda börjar spela i Ryska ligan istället för i Sverige vill då inte jag ha den där skitföreningen.

MixMasterMike: Nej visst måste han göra sitt jobb. Men jag tycker forfarande och kommer alltid tycka det är ett lågvattenmärke.

Samtidigt visar Ricko "om han väljer fröluda" att han gå att köpas.

Slivermynt nästa!!!

RTS: Riku skall det vara.

Kan förstå att Frölunda är desperat efter en bra spelare. Vad har de värvat inför säsongen? Andreas Karlsson, 6 mål på 101 matcher i NHL.

I övrigt är deras trupp mer eller mindre intakt.

Tack Hahl för att du bjöd tillbaka på detta sätt när din handled var bruten, och att du i lugn och ro fick rehaba dig tillbaka, men även tack för din korta insats i TIK.

Du ska inte känna dig välkommen tillbaka, och det lär du få höra första gången 22 september 2008 19:00 i E-On Arena.

RTS: Håller med fullständigt, dax att harkla upp sig om man skall orka bua varje gång RH tar pucken nästa säsong ;)

MixMasterMike: En liten acceptans hade jag haft om jag fick veta att Hahl valt Frölunda mot en betalning på 100 000 mindre i månaden än det Timrå erbjöd och att skälet till en flytt mer handlar om större möjligheter och bättre förutsättningar att vinna ett SM-guld i Frölunda.

Men den risken är nog i det närmaste ett önsketänkande. Stämmer detta känns det tomt och erhört bittert.

Jag tror den största orsaken stavas pengar som så många gånger förr. Sedan är det väl en kombination med just högre lön men också att han hamnar i en mycket hårt nysattsande och rik klubb där det bara är SM-Guld som gäller i fortsättningen, till varje pris. Frölunda kommer få ett grymt lag. För att inte tala om centeruppsättningen. Karlsson-Hahl-Nordqvist. Herregud. Men det hade varit bra i Timrå också, Riku.

Sedan har jag också en känsla av att det kan ha lite att göra med tränarna. Challe/Nygårds vs Dahlén/Karlsson. Tror inte exempelvis Hahl var så där jättenöjd hela tiden med vad Challe sysslade med. Det är väl mycket som spelar in menar jag.

Nej det här känns riktigt illa. Jag blir den första att jubla om Hahl åker på en långvarig skada. Tragiskt men sant.

Snyggt jobbat, Nubben.

Det här trodde jag inte om dig, Riku Hahl. Översätt till finska någon.

Visst, inget är bekräftat än. Men detta känns som sanningens ögonblick.

Tikinmyheart: Truppen intakt? Vi har ju tappat hur många spelare som helst. Vad är vi uppe i nu? 10 spelare eller något liknande.

Just det faktum att Pastorn haft en helt annan roll de senaste två säsongerna kan mycket väl vara anledningen att Frölunda snor Hahl om han nu kommer till Frölunda. Ledingen vill inte chansa på något.

250kg kärlek: Det tråkiga i hela tårtan började när Lill-Kenta drog sedan Nubben och nu Riku. 3 ganska stora profiler i TIK nu fattas bara att Hedström bryter kontraktet och även han flyr det till synes sjunkande skeppet.. TIK's värde är satt på oerhört svåra prov och det blir inte lätt för Linkan och Robban att signa spelare nu tror jag

"-Varför sticker alla???"

Tror jag blir en fråga de får besvara måååånga gånger innan nya kontrakt ev. skrivs på.

Om Johan Andersson skulle sticka åxå denna säsong då vete fåglarna om TIK har några supportrar kvar till nästa säsong.

Dragan 2k: I all välmening, men jag tycker du ska hålla en låg profil tills vår värsta ilska har gått över.

Deal?

MixMasterMike: låter som hockeykultur.

Tikinmyheart: bara 12 st som försvunnit, vet inte om det är att betrakta som intakt. låg profil? vi diskuterar ju bara i lugn ordning här, inget skitsnack direkt. sen är det väl onödigt att måla fan på väggen för eran del även om det känns så för stunden, inget är ju klart än så varför spotta i onödan?

Tikinmyheart: Desperata var ordet därför sällar jag mig till konspirationsteorin att detta varit klart sedan länge.

"Nubben tar vi först det blir minst grin från supportrarna då, Dahl'en var signad redan i höstas, Riku tar vi strax innan sommaren, Hedström tar vi i Juli och Bagarn 5 minuter innan 1:a nedsläpp nästa säsong. Hehe då finns det bara 10 lag kvar i ES vi måste slå"

Citat Mats Ahdrian hösten 2007.

Vad finns det för ersättare till Hahl då, om han sticker? Tappar vi Regin och Bagarn så måste vi helt plötsligt söka tre centrar. Frans Nielsen, vad mer finns?

Tikinmyheart: jag skrev fel, ber om ursäkt. menade att inget var klart med frölunda, trodde inte att det var bestämt att han skulle lämna timrå. my bad, sorry :/

NIssEn: Känns aningen förhastat att måla så många f-n på väggen. Jag har känt en obehagskänsla hela tiden när det gäller Hahl. Även om Frölunda känns främmande så är det faktum att han sticker rätt väntat.
Regin men inte minst Johan känns mer "Timrå IK" och dessa herrar skulle antagligen aldrig lämna Timrå för spel i annat lag i elitserien. Drar dessa är det andra ligor som lär locka. Och visst kan det händra men det är mindre troligt, i år i alla fall.

Jag är fortafarande oerhört nyfiken vad Nubben lockat Hahl med (om det nu blir så). Har VF öppnat lädret mer än det Timrå tydligen gjort så blir man mörkrädd. Det måste finnas andra orsaker att Hahl drar. Om han drar.

Detorit vinner SC iår, då har Zäta vunnit allt föutom SM, och han kommer tillbaka till Timrå, för inte sviker väl han oss? Drömma kan man ju göra iaf.

NIssEn: Han avslutar nog sin karriär i Njurunda:)

SMÅLAND: Helt klart, men inte innan han har vunnit SM med Timrå.

250kg kärlek: "Det måste finnas andra orsaker att Hahl drar. Om han drar".

Helt rätt. Det är nog som sagt inte bara pengarna som spökar här utan andra allvarliga och viktiga detaljer också.

Jag kan ändå inte förstå det här. Det är för mig en gåta.

Den här då? Kan väl kanske ersätta Hahl? Finns väl inte så mycket på marknaden...

Jag vet inte ens om jag tror på det själv dock. Jag gillade Hahl.

Kerstin_k:
Blir det Frölunda är det bara att ta till plan B.

Operation smälla på handlederna de-luxe! ;)

Kerstin_k: Intressant att Riku själv sa att om de inte blir NHL så finns de ingen anledning att flytta, så jävla mycket skitsnack tyvärr :(

Om han drar för pengarna så ska väl han vända sig till Ryssland? Finns säkert nått lag där som ger han 1 000 000:-/vecka eller nått sådant. Men det måste vara något annat som gör att han inte stannar, han sa ju i tidigare iår att han stannade om Pyörälä och Timo gjorde det.

« · 1041516 · »