Så där sprack alltså vårat triumfkort, Finnfemman! Håller med vissa andra här, toppen var med Kenta i fjol. Var i alla fall då vi var närmast guld, hade vi slagit Modo då hade vi gått hela vägen. Minns hur en något vingklippt Hahl gav laget en boost också.
Baker: Vad ska man göra då? man kan ju knappast krita på med en ny spelare innan nuvarande sagt hur denne ska göra, vore just snyggt att sitta med två Hahllöner.
Förluster Peter Regin, Ottawa Senators Anton Axelsson, Detroit Red Wings ? Mika Pyörälä, NHL ? Johan Andersson, Chicago Blackhawks ? Sanny Lindström, Rapperswil-Jona Kalle Koskinen, JYP Petri Kokko, Espoo Blues Robert Carlsson Oscar Johansson, IF Sundsvall Hockey Riku Hahl, Frölunda
Vad har vi fått? Jesper Samuelsson från Vita Hästen Tomas Skogs från Mora
Jag är så glad att vi i ”Bagarn” har ES bäste BP center. Jag är så glad att vi i hans bror har en hårt arbetande center. Jag är så glad att vi har snipern Pyörälä Jag är så glad att vi Oscar, Anton och Björn som jobbar och sliter i varje byte Jag är så glad att vi Styf som erfaren back Jag är så glad att vi Moe och Sebbe som kommer att blomma ut i år Jag är så glad att vi kommer att få en frisk Pärssinen Jag är så glad att vi har Tenkrat ES snabbaste forward Jag är så glad att vi har en målvakt som i ljusa stunder tar allt Jag är så glad att vi har två tränare som tror på laget Jag är så glad att vi har två av ES mest lovande junior forwards Jag är så glad att vi har Jonte som kommer att hitta tillbaka till sitt aggressiva spel Jag är så glad att vi kommer att få en Hynning med friska ljumskar Jag är så glad att vi har en andre målvakt som håller ES klass Jag är så glad att vi har Lotvonen och Jonsson som kommer att skickas på intensiv tacklingskurs till San Jose Jag är så glad för alla TIK kompisar
Jag är så glad för att snart åker jag utrikes i 2,5 mån:)
Anton Axelsson stannar Johan Andersson stannar Mika Pyörälä stannar förmodligen
jag tycker inte det ser så himla mörkt ut. vi har fortfarande två "förstakedjor" med riktigt högklassiga ytterforwards, nu gäller det att hitta två centrar, helst en sådan som tidigare nämnda Straka.
tycker att dom tre första kedjorna ser riktigt bra ut även utan Hahl och Regin och med hynning som "playmaker" i tredje så kommer även den formationen få en boost, ni som nämner kvalserien måste leva i en fantasi-värld. Tomas Skogs är ett riktigt bra nyförvärv och om Lehtonen kommer också så kommer Timrå fortfarande vara där uppe och tampas om topp 4 även nästa säsong.
Anonymous: Har jag sagt att man ska skriva med bägge två? Om vi säger så här, det är ett ganska långt steg från att prata tills det blir kontrakt resten kan du räkna ut själv...
Kan han inte komma med nåt bättre än det här så förtjänar han ju nästan att pissas på: "– Vi har inte fått någon förklaring alls. Bara ett mejl från agenten där det stod att Riku tänker vänta fram till den 15 juli på ett NHL-kontrakt. Får han inte det är vi ändå inte aktuella." Sagt av TJ i dagens AB.
Frågan är om Hahls beslut att dra till Frölunda är ett beslut som han ska lastas för, likaså Nubbens? Är allt frid och fröjd i Timrå IKs styrelserum undrar jag. Jag tycker det känns lite oroligt om jag ska vara ärlig (utan att veta ett skit skall tilläggas).
Uddan: Finns ingen anledning att det skall behöva komma ut till oss "dödliga" heller. Däremot är det utomordentligt viktigt att spelare och ledare som varit med aktivt i klubben talar positivt om föreningen när de väljer att lämna den. Annars kommer det att bli riktigt tufft för Timrå IK att vara ett lag i det absoluta toppskiktet i framtiden.
Föreningen har väl levt på att ha ett gott renommé och ett rykte att vara en förening där vi tar hand om allt och alla. På så sätt har vi också säkert knytit till oss både spelare som inte har alltför höga lönekrav men också riktigt duktiga spelare som tycker/känner att föreningen verkar spännande.
Jag hoppas och tror att inte föreningen är på väg att bli alltför toppstyrd där få personer bestämmer vad som ska eller inte ska göras utan att man lyssnar på andra röster i föreningen (vilket jag inte har en aing om heller. Mycket teorier i min skalle för tillfället).
Men öpnna plånboken och värva STYRELSE eller är det publik fiasko och allsvenskan vi ska till?? Sponsorer in med 20 miljoner för spelarköp. 3 elitbackar 2 klass centrar eller är det tröga norrlands mentaliteten som är här igen inget händer bara nördar och mesar runt föreningen. Vart är ni linkan och robban inte ett skit har ni gjort behövs ni ? De enda som har kontakter är väl challe och gunnar svensson som kan rädda oss. Resten verkar ha norrlanssjukan svår och snacka med spelare o agenter rädda och bara stammar.
Jag har sovit på saken nu... Men känner ingen skillnad! F-n ta både Nubben och Hahl!
Jag har alltid varit tacksam för allt Nubben gjort för klubben men den tacksamheten har faktiskt fått sig en liten törn nu.
(Hockeyh***n?) Hahl är jag j-vligt besviken på så länge han inte lämnar ett eller flera bra skäl till varför det vart Frölunda. Jag var helt säker på Timrå eller NHL. Självklart ska han buas ut totalt så fort han är i närheten av pucken.
Hockeyh**a eller inte, pengarna styr tyvärr. Tycker ni skall vara glada för det han gjort i Timrå istället för att koncentrera er på att håna honom i vinter. Välkommen till den bisarra verkligheten inom hockeyn.
Förmodligen så kommer ni ersätta honom men jag tror inte ni hittar nån lika bra tyvärr men jag hoppas jag har fel.
mattias - 74: Ja men de är inte bara hockeyspelare som gör de..Ja går till jobbet för pengarna..Skulle ja bli erbjuden ett annat jobb för mer pengar så tar ja troligtvis de.. :)
Man får ju inte vara dum!!!
Men sen Riku's ordval att Timrå är den enda klubben i ES han kommer spela för om de inte blir NHL..De är ju de man hakar upp sig på.. Så ja tror de är mer styrelsens fel att Hahl lämnar.. De måste ha skurits mellan dom två parter..Därför lämnar Hahl tror ja.!