1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601958 inlägg · 6212 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Så där sprack alltså vårat triumfkort, Finnfemman! Håller med vissa andra här, toppen var med Kenta i fjol. Var i alla fall då vi var närmast guld, hade vi slagit Modo då hade vi gått hela vägen. Minns hur en något vingklippt Hahl gav laget en boost också.

The Fat Bastard: Vi har ju fått en av ES bästa backar till TIK. Det fattas två varav en arbetas det på.

Hur är det vi brukar sjunga när det ser som mörkast ut? "Vi är Timrå och vi ger aldrig upp"

Baker: Vad ska man göra då? man kan ju knappast krita på med en ny spelare innan nuvarande sagt hur denne ska göra, vore just snyggt att sitta med två Hahllöner.

Tikinmyheart: ja för fan det blir nog bra det här

Jensen_12: Ååå lite positivt i bedrövelsen i alla fall.

Tikinmyheart:

Tikinmyheart:

Förluster
Peter Regin, Ottawa Senators
Anton Axelsson, Detroit Red Wings ?
Mika Pyörälä, NHL ?
Johan Andersson, Chicago Blackhawks ?
Sanny Lindström, Rapperswil-Jona
Kalle Koskinen, JYP
Petri Kokko, Espoo Blues
Robert Carlsson
Oscar Johansson, IF Sundsvall Hockey
Riku Hahl, Frölunda

Vad har vi fått?
Jesper Samuelsson från Vita Hästen
Tomas Skogs från Mora

Anonymous:

Bättre med två Hahl-löner och ett SM-guld än kvalserien. :-)

The Fat Bastard: men oj .. var har du fått det ifrån... ta det lugnt.. det ordnar sej ..

The Fat Bastard: tror du timrå står och faller med hahl... knappast.. så bra är han inte..

The Fat Bastard:

J Andersson
E Anderrson
Jesper Samuelsson
Anton Lander = Vår nya stor stjärna.

Vi har kompetens i truppen,börja tro på laget istället för att Hahl är de enda, detta kommer göra Timrå gott. Vi lir ett lag igen.

The Fat Bastard: Helt rätt, tänkte inte så långt ;)

lungan:

Jag är så glad att vi i ”Bagarn” har ES bäste BP center.
Jag är så glad att vi i hans bror har en hårt arbetande center.
Jag är så glad att vi har snipern Pyörälä
Jag är så glad att vi Oscar, Anton och Björn som jobbar och sliter i varje byte
Jag är så glad att vi Styf som erfaren back
Jag är så glad att vi Moe och Sebbe som kommer att blomma ut i år
Jag är så glad att vi kommer att få en frisk Pärssinen
Jag är så glad att vi har Tenkrat ES snabbaste forward
Jag är så glad att vi har en målvakt som i ljusa stunder tar allt
Jag är så glad att vi har två tränare som tror på laget
Jag är så glad att vi har två av ES mest lovande junior forwards
Jag är så glad att vi har Jonte som kommer att hitta tillbaka till sitt aggressiva spel
Jag är så glad att vi kommer att få en Hynning med friska ljumskar
Jag är så glad att vi har en andre målvakt som håller ES klass
Jag är så glad att vi har Lotvonen och Jonsson som kommer att skickas på intensiv tacklingskurs till San Jose
Jag är så glad för alla TIK kompisar

Jag är så glad för att snart åker jag utrikes i 2,5 mån:)

In med Pesonen och Lehtonen så är laget klart..

The Fat Bastard:

Anton Axelsson stannar
Johan Andersson stannar
Mika Pyörälä stannar förmodligen

jag tycker inte det ser så himla mörkt ut. vi har fortfarande två "förstakedjor" med riktigt högklassiga ytterforwards, nu gäller det att hitta två centrar, helst en sådan som tidigare nämnda Straka.

Pyörälä - ? - Pärssinen
Jonte - ? - Tenkrat
Hynning - Bagarn - Axelsson/Sundh/Svensson

tycker att dom tre första kedjorna ser riktigt bra ut även utan Hahl och Regin och med hynning som "playmaker" i tredje så kommer även den formationen få en boost, ni som nämner kvalserien måste leva i en fantasi-värld. Tomas Skogs är ett riktigt bra nyförvärv och om Lehtonen kommer också så kommer Timrå fortfarande vara där uppe och tampas om topp 4 även nästa säsong.

Uddan: Jag tror faktiskt inte att Pesonen skulle vara omöjlig nu när Hahl är borta. Inte alls omöjligt.

Anonymous: Har jag sagt att man ska skriva med bägge två?
Om vi säger så här, det är ett ganska långt steg från att prata tills det blir kontrakt resten kan du räkna ut själv...

Jensen_12: kommer ju passa kanon med Mika och Timo.. :)

Uddan: Ja håller med och det bör nog vara en finne till femman.

Anonymous: Jo men ja hoppas dom kommer med några goda nyheter nu!!

Uddan: Var det inte någon som hade nys om hur mycket Pesonen ville ha i lön? Skulle vara intressant att få reda på.

ralus:Vad tror ni om dessa kanadicker som tilltänkt center
Clark Wilm(Jokerit) eller Rob Hisey(tidigare Mora)

Jensen_12: 300 i månaden gick väl färjestad ut och sa.. Därför tackade dom nej till honom..

Christer: Vart dålig länk

Uddan: Erbjöd vi inte Hahl 300.000 eller mer i månaden? Eller har jag fått allt om bakfoten?

Uddan: 300 i månaden var väl runt det som Hahl hade fått också, Pesonen hade nog varit bra, men det känns inte troligt

Jensen_12: var nog mer vi bjöd konungen!! Men som sagt vi lär ju inte få se Pesonen i TIK dressen i vinter ändå! :(

ralus: Näe knappast men de vore en kanon värvning.. Han hittar till målet ialla fall..

Kan han inte komma med nåt bättre än det här så förtjänar han ju nästan att pissas på: "– Vi har inte fått någon förklaring alls. Bara ett mejl från agenten där det stod att Riku tänker vänta fram till den 15 juli på ett NHL-kontrakt. Får han inte det är vi ändå inte aktuella." Sagt av TJ i dagens AB.

Ambroo:

Ja, Nubben och Frölunda bör inte klandras, det är en fri marknad.

Riku Hahl däremot hanär inte livegen han har en fri vilja, den har han nu valt att utnyttja.

Han är och kommer alltid att vara en legoknekt, bara att glömma honom och satsa vidare.

Simmalugnt: Ja tror knappast vi hade sett så många svenska spelare i NHL om lönerna varit lägre än här.

Stort undantag är väl Kenny Jönsson.

Anonymous:

Har jag påstått det?

Klubbkänslan är död och vi påminns om det varje dag. Eller nej den är inte död ,den heter Kenny Jönsson.

Skulle inte förvåna mig om Zäta går till Modo när han flyttar hem.

Här går det att lägga pengar på ....gjorde 37 p
www.eliteprospects.com/player.php?player=5854

Tellus: Då blir på artist kontratkt eller?

Tellus: Han har kontrakt med Luleå.

Uddan: Skulle tänka mig det....

Jensen_12: OCH...

Tellus: Tycker att de vore bättre om dom är med redan från starten.. Och inte komma in som Tenkrat gjorde och gör!

Uddan: Helt klart men kostar det så smakar det...

Tellus: Ja och i detta läge tycker ja gott att får kosta!! Bättre de än att hamna i kvalserien!

Frågan är om Hahls beslut att dra till Frölunda är ett beslut som han ska lastas för, likaså Nubbens?
Är allt frid och fröjd i Timrå IKs styrelserum undrar jag. Jag tycker det känns lite oroligt om jag ska vara ärlig (utan att veta ett skit skall tilläggas).

250kg kärlek: Ja nåt fel är de säkert. Men de kommer nog aldrig ut till oss dödliga! :)

Uddan: Finns ingen anledning att det skall behöva komma ut till oss "dödliga" heller. Däremot är det utomordentligt viktigt att spelare och ledare som varit med aktivt i klubben talar positivt om föreningen när de väljer att lämna den.
Annars kommer det att bli riktigt tufft för Timrå IK att vara ett lag i det absoluta toppskiktet i framtiden.

Föreningen har väl levt på att ha ett gott renommé och ett rykte att vara en förening där vi tar hand om allt och alla. På så sätt har vi också säkert knytit till oss både spelare som inte har alltför höga lönekrav men också riktigt duktiga spelare som tycker/känner att föreningen verkar spännande.

Jag hoppas och tror att inte föreningen är på väg att bli alltför toppstyrd där få personer bestämmer vad som ska eller inte ska göras utan att man lyssnar på andra röster i föreningen (vilket jag inte har en aing om heller. Mycket teorier i min skalle för tillfället).

Men öpnna plånboken och värva STYRELSE eller är det publik fiasko och allsvenskan vi ska till?? Sponsorer in med 20 miljoner för spelarköp. 3 elitbackar 2 klass centrar eller är det tröga norrlands mentaliteten som är här igen inget händer bara nördar och mesar runt föreningen. Vart är ni linkan och robban inte ett skit har ni gjort behövs ni ? De enda som har kontakter är väl challe och gunnar svensson som kan rädda oss. Resten verkar ha norrlanssjukan svår och snacka med spelare o agenter rädda och bara stammar.

Jag har sovit på saken nu... Men känner ingen skillnad!
F-n ta både Nubben och Hahl!

Jag har alltid varit tacksam för allt Nubben gjort för klubben men den tacksamheten har faktiskt fått sig en liten törn nu.

(Hockeyh***n?) Hahl är jag j-vligt besviken på så länge han inte lämnar ett eller flera bra skäl till varför det vart Frölunda. Jag var helt säker på Timrå eller NHL. Självklart ska han buas ut totalt så fort han är i närheten av pucken.

Modano: För i citronmuffins skriv så man kan läsa vad du menar!
En punkt här och en versal där skadar inte!

Vill man fylla hallen i vinter så krävs det 4 nya klasslirare, 2 backar och två centrar, det börjar bli ont om tid och spelare.

Timrå IK måste börja se om sitt hus, vi kan inte bara spela med 16-20 åringar i laget.

Laken:

Hockeyh**a eller inte, pengarna styr tyvärr. Tycker ni skall vara glada för det han gjort i Timrå istället för att koncentrera er på att håna honom i vinter. Välkommen till den bisarra verkligheten inom hockeyn.

Förmodligen så kommer ni ersätta honom men jag tror inte ni hittar nån lika bra tyvärr men jag hoppas jag har fel.

mattias - 74: De kommer en bättre :p hehe hoppas ialla fall... :p

Uddan:

Alla spelare horar ( Ursäkta Ordvalet ) ju för pengar nu så detta är ingen nyhet.

Om Klubb 1 vill ge 150 000 i månaden och klubb 2 vill ge 175 000 så är valet stenklart. Kommer sedan klubb 3 in och vill ge 225 000 så går han ju dit.

mattias - 74: Ja men de är inte bara hockeyspelare som gör de..Ja går till jobbet för pengarna..Skulle ja bli erbjuden ett annat jobb för mer pengar så tar ja troligtvis de.. :)

Man får ju inte vara dum!!!

Men sen Riku's ordval att Timrå är den enda klubben i ES han kommer spela för om de inte blir NHL..De är ju de man hakar upp sig på.. Så ja tror de är mer styrelsens fel att Hahl lämnar..
De måste ha skurits mellan dom två parter..Därför lämnar Hahl tror ja.!

« · 1041909 · »